woensdag 28 juli 2010

Wijze woensdag #2

Vergeet nooit dat de galblaas tussen het 4e en 5e segment zit...

MissPiggy ging voor 'Echo Lever'.
Een niet onaantrekkelijke arts-assistent van Radiologie (R-gast) doet de echo.
Heel geconcentreerd en professioneel begint hij de ingewanden van MissPiggy in kaart te brengen.
Na een paar minuten komt de Big Momma van Radiologie (R-momma) binnen (ja, zoals je je haar voorstelt, zo ziet ze er inderdaad uit).
R-momma: 'Hallo! Ik ben zijn Supervisor, ik kom even kijken' (echt, ze ziet er heel chill uit!).
Toch is er een merkwaardig soort spanning ontstaan in het donkere kamertje...
R-momma: 'Kun je de linker leverkwab in beeld brengen alsjeblieft?'.
R-gast rommelt wat met het echo-ding en kijkt zo benauwd als een vis op het droge.
DE LINKER LEVERKWAB ALSJEBLIEFT!!!

Oh. Andere links dus... Naja, kan de beste overkomen...

'Orientéér je', sneert R-momma.
'Wáár zit de galblaas? Tussen wélke twee segmenten?!?!'.

Oeps, dat is blijkbaar een moeilijke vraag, want R-gast kijkt heel bedenkelijk, krabt op zijn hoofd, zweet breekt uit...
Na een pijnlijke stilte kan MissPiggy het niet meer houden: 'En', vraagt ze, 'tussen welke segmenten bevindt zich de galblaas?'.
R-momma: JA, op DAT antwoord zit ik ook nog steeds te wachten! Misschien gaat HIJ het nog vertellen?!?!

Maar nee.
Niks kwam er meer uit R-gast.
Terwijl R-momma het echo-ding uit zijn handen rukt, vertelt ze gelukkig dat het juiste antwoord is: 'tussen het 4e en 5e segment'.

R-momma neemt het nu helemaal over:
'Wáár zitten we nu? Orientéér je!' (Je orienteren is blijkbaar heel belangrijk in Radiologie-land...).
Het 8e segment... Zeg dan... ALSJEBLIEFT, HET 8e SEGMENT!

Maar weer niets...
Minutenlang...
Niets.

Arme jongen.
Ik hoop maar dat hij vannacht niet over levers droomt.
Zou ik onsmakelijk vinden...

17 opmerkingen:

  1. Wat een spannende thriller in de donkere kamer !
    Nog van dat.
    De AIO (knappe R-gast)heeft toch wel iets beter om van te dromen; hij kan kiezen tussen een nachtmerrie of een zoete droom over een leuke Miss Piggy.
    PS: zeg wat was het resultaat?
    Opa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahaha! Wat jij toch ook allemaal meemaakt daar! Wat een verhaal zeg! Dit verhaal van jou doet me echt een beetje denken aan de film Norbit, en dan vooral aan Rasputia! Ken je die film? :P
    En eh...net als opa...ben ik ook wel benieuwd naar de results!
    xxx MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Resultaat? Schmezultaat.... Waahhaaha dat was nog 'dubieus'.
    Maareuh, Norbit kennik niet waaaahahaha ben nu wel heel erg benieuwd eig!
    Ik vond het lijken op T-man teacht how to do a broncho hahaha maar dan aardig hiiiiii.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha grappig hoor:D altijd zielig voor zońjongen, mjaa danmoet ie het maar goed doen:P

    Ga lekker zo door;)

    Krijg je trouens veel reacties over je trach en het feit dan jenog zojong bent enzo? Als je op de gang bent? Of kom je weinig uit je kamer?

    xxx Tamara

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha altijd spannend in dat donker kamertje en vooral glibberig (yak yak)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, ik heb hardop zitten lachen hier. Je moet boeken schrijven :D.

    Wel fijn dat je met die trach gewoon nog af en toe over de gang kan lopen.

    Groetjes,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag miss Piggy,
    enkele dingen die bij me opkomen als ik je laatste blog lees:
    1. Mensen kunnen lang professioneel doen. Zonder zelf te weten waar ze mee bezig zijn. Ongelofelijk eigenlijk.
    2. Misschien zou je eerst een ingangsexamen moeten afnemen voor iemand aan je komt, gewoon een steekproef met wat basiskennis.
    3. Gelukkig is het een opleidingsinstituut waar je ligt en komt er nog eens een supervisor langs.
    4. Ben meteen zelf gaan zoeken naar segmenten.
    5. Als je nog een stuk lever zoekt....
    6. Wat ga je nog meer doen op het gebied van dieren, na je vissen? of naast je vissen? Toch geen geitje in de douche?
    7. Wat is je blog toch een baken van vrolijkheid.
    Dag Miss Piggy
    Mr Papsie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Djuna,
    Eindelijk heb ik je site gevonden, duurde even, haha! Maar zo kan ik je zelf volgen, hoef ik niet steeds aan je ouders te vragen hoe het gaat, haha!
    Groetjes Ilse (je weet wel, van beneden, kamer 105;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeeey Ilse!!!
    Super leuk!
    Hoe gaat -ie nu met jou?
    Jij bent ook echt al mega-lang hier...
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zit hier te gieren van het lachen achter m'n pc.
    Die arme jongen.
    Wordt door zowel zijn supervisor als door miss Piggy aan de tand gevoeld.
    Maar ik ziet het helemaal voor me.
    Jij blij dat het geen pijnlijk of naar onderzoek was. Dan wil je dit soort onkundigheid toch niet meemaken.

    Maar eh, dat idee van een boek.
    Met jouw schrijfstijl zou ik het zeker proberen. En volgens mij kunnen papa en opa er ook wat van.
    Ik zou zeggen: gewoon DOEN!!

    groetjes van een lachende Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haaaii
    Ja, vind het ook super leuk! Kan ik eindelijk volgens hoe het met je gaat! Ik ben met mijn 7e week bezig.... Maar ik mag niet klagen he, vergeleken bij jou! Het gaat gelukkig (weer) de goede kant op! Ze gaan de pred nu langzaam afbouwen en de ab naar een wat minder zware in tabl. Dat betekend wel dat ik nog 2 weken hier ben, (door de pred afbouw) maar als ze het snel doen gaat het steeds mis, dus dan maar op deze manier proberen en hopen dat het nu wel goed gaat! (hé, zo word word het een blog van mij, haha!) Hoop allen dat mijn kamergenoten (1 vooral ;-) snel veranderen, lig met 3 oude zeur mannetjes, die ook regelmatig hun pyama vergeten aan te doen en zo, en het ergste.... ze snurken alle 3!!! zo hard dat ze door mijn oordopjes heen komen, hihi!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahah ook ik lach me weer t laplazurus.
    Kun je weer praten met je trach? fijn als dat zo is!
    Succes dame!

    liefs Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Whahahah!!! Een woord ge-wel-dig!!! Echt!!!
    Weer een soort MMDSB-verhaal, maar dan op het internet! Jippie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zolang de nachtmerries van de r-gast niet over levertjes van varkens gaan, bij voorkeur met gebakken uitje (with a nice chianti......), want dan kan miss Piggy een extra probleempje krijgen!
    groetjes B@rt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou , jij maakt wat mee zeg.! Maar die gast van radiologie ook hoor. Superleuk zoals je je blog schrijft en zoals mensen reageren.Ben het met mr Papsie eens: je blog is een baken van vrolijkheid.

    Doei ee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Djuna,

    Volg je blog al een tijdje. had het van je vader eb Bart gehoord. heb het me wel moeten laten uitleggen wan t ben bijna computer analfabeet.
    Je schrijft leuk en optimistich . Houden zo.
    Op naar nr5 en nr6 en een schrijverscarriere.

    Groetjes

    Marc Ruelens

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh nee gekluns aan je lijf, vreselijk. Gelukkig kun je er om lachen maar toch...
    Het lijkt wel een stukje uit ER!! ik zie het zo voor me.

    Groetjes en je stem klinkt volgens mij vrij normaal hoor. (ik weet natuurlijk niet hoe hij voorheen klonk)

    Els

    BeantwoordenVerwijderen