dinsdag 17 augustus 2010

Dokteren op dinsdag

In de loop van de tijd, ontwikkelde ik een theorie… ben benieuwd wat jullie ervan denken.
Ik deelde de dokters in, naar hun voorkeur van fruit!
Ik heb:

Appeldokters:
- Zijn zelfverzekerd en volhardend (een appel is niet gemakkelijk te eten, je moet hard bijten en sterke tanden hebben).
- Staan voor je klaar, maar winden er geen doekjes om.
- Heb je een drain nodig? Een Appeldoc is je man!
- Transplantman JR is een typische Appeldoc. En dr. Baas ook, denk ik.
- Uitspraak van een Appeldoc: ‘Dit gaat pijn doen, maar daarna zal je blij zijn met me!’.

Banaandokters:
- Zijn zorgvuldig en geduldig (een banaan moet je natuurlijk eerst pellen)
- Super Bekwaam, maar ook een tikje ijdel (met een banaan is het moeilijk om te knoeien, niet waar).
- Doen Master- Broncho’s en voor ‘Het Grote Plan’ moet je bij hen zijn.
- De Transplantman en de Dear Doc zijn voorbeelden van Banaandokters.
- Uitspraak van een Banaandoc: ‘Begrijp je dat dit het beste is voor je?’.

Kersen (of ander fruit met een pit-) dokters:
- Hebben een open geest (pit!) met ruimte voor nieuwe dingen, maar zijn wel voorzichtig.
- Ze letten op details, zullen geen risico’s met je nemen (bij een stuk fruit met een pit moet je opletten dat je je niet verslikt…).
- Prikken de beste Astrups.
- Ik noem een Pocahontas, maar ook Knappo- Anesthesist!
- Uitspraak van een Fruit-met-pit-doc: ‘Zó, dat hebben we goed geregeld!’.

Meloen of Fruit-uit-een-bakje- dokters:
- Zijn lief en zachtaardig, maar niks zal hen ontgaan. Dit zijn meestal vrouwen heb ik gemerkt. Nemen de tijd om hun fruit voor te bereiden (al dat fruit schillen en in stukjes snijden… vraagt veel geduld he).
- Blijven kalm in stress-situaties maar handelen adequaat (je moet toch met een zekere mate van precisie en doelgerichtheid voor de dag komen).
- Kunnen als geen ander ‘crepitaties’ van ‘rhonchi’ onderscheiden.
- Dr. Isabella is zo’n doc (jullie kennen haar niet, ze heet in werkelijkheid niet Isabella, maar ik vind dat ze zo zou moeten heten omdat ze zo mooi is). Ook de Beademingsdoc valt in deze categorie.
- Uitspraak van een Fruit-uit-een-bakje-doc: ‘Volhouden hè’.


De oplettende lezer zal het opvallen dat Dr. Knappo nog geen plaats heeft in de lijst…
Dat komt omdat ik hem een Cherry-tomaat-doc vind. Ik ga niet uitleggen waarom, ok?

Dus, nu is de vraag, WELK SOORT FRUIT- MAN/ VROUW IS JOUW DOC?

31 opmerkingen:

  1. Omdat je van Cherry-Tomaatjes houdt ;)
    hahahah


    Groeten Jroen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh MissPiggy, daar moet daar echt even over nagedacht worden, want die observaties van jou zijn zeeeer gedetaileerd,zorgvuldig en precieselijk! Ik heb mijn doc nog geen fruitsoort toebedacht, wel iets met de Rijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahaha lach me weer kapot.
    mijn doc is zeker een appel doc.. hard en streng maar je weet wat je eraan hebt, verder geen gezeik.
    heerlijk!
    De transplant doccen die zweven een beetje tussen appel en banaan.....
    goh zo had ik het nog nooit bekeken.
    Ik pak er een stuk fruit bij, heb zin gekregen in een banaan..

    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Djuna,
    wat een waanzinnige leuke blog haha!
    Je hebt helemaal gelijk met de Dear-doc, een echte banaandokter zoals jij 'm omschrijft (maar hij past toch ook een beetje bij 'fruit-uit-een-bakje-dokters', gezien zijn zachtaardigheid) De andere longarts (waar ik meestal bij op controle kom) is denk ik een echte fruit-uit-een-bakje-doc, een vrouw ook in dit geval.
    Morgen biggetjes dag?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Jroen: Waahahaha you nailed it!

    @ Lielie: Jaaaa klopt! Transplantdoc's zijn appel-banaan-smoothies!

    @ Claudia: Ik heb jouw (vrouwelijke doc) dr. Baas, bij de Appeldoc's gezet.. Ook omdat ze zo sportief is enzo! Maar ik was idd al aan het twijfelen of ze niet bij de Fruit-uit-een-bakje-doc's hoorde...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha miss Piggy,
    Ik kan me goed vinden in de Appel-classificatie van dr Baas. Herkenbaar wel! Wat jammer dat ik precies allergisch ben voor appels en toch zo'n doc heb :)
    Vind t overigens een erg origineel idee om artsen in te delen op fruitsoort. Denk dat dat nog niet heel vaak voorgekomen is :)
    Doeidoei!
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @MissPiggy: ja klopt ze heeft ook wel wat weg van een appeldoc hoor, gezien ze er inderdaad nooit doekjes om wind. Tja sommige docs zijn veelzijdig en passen dus in verschillende categorien. Heb je ze zelf al gevraagd naar hun favoriete stuk fruit?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een top-blog heb je weer!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Jorine en Claudia: Waaahahahaaa moeilijk moeilijk waar dr. Baas nou hoort... Wie d'r t eerst ziet, vraagt t ff ok? Hahahahaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toevallig nog meloenen gespot??

    Ik houd ook wel van Cherry Tomaatjes.
    Jroen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zal er eens over nadenken, nog nooit op deze interessante manier naar mijn doc gekeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik denk dat mijn doc past bij het 'fruit in een bakje dokters' ook een vrouw in dit geval haha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grappig, ik heb een banaan doc, en hij is ook een transplantdoc:D En verder nog een Fruit in een bakje doc, en zij is iddd een vrouw!! Heel typisch, nooit zo naar gekeken, maar wel heel grappig haha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ Jroen: Waaaahahahaha zo had ik em nog niet bekeken... jaaaaa zo'n Angelina Jolie- doc zie jij vast wel zitten hahahaa! dr. Isabella is helaas met Zwangerschapsverlof hahhaa.
    Wanneer komt er eig een blog van jou? Jij schrijft zo grappig!
    @ Els: Haahaha ben benieuwd, let me know als je eruit bent!

    @ Tamara: en, bevalt een Banaandoc je? of verkies je n andere soort?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ miss Piggy en Claudia; ik moet 31/8 weer naar haar toe, dus zal even informeren of ze van appels of juist van fruit-uit-n-bakkie houdt :)
    Toch vind ik haar eigenlijk ook wel bij alle fruitsoorten passen, van alles heeft ze wel wat weg...
    En idd is jouw DearDoc (en ook de mijne als dr Baas er niet is) wel echt een bananentype. Idd zachtaardig ja.
    Wel leuk om op zo'n manier je doc's eens te bekijken! Inspirerend!
    Zie uit naar je volgende blog, wellicht iets over de verpleegkundigen? Daar zijn ook verschillende soorten van; ijskonijnen, ouwe lobbessen, hazewindhonden en lieve konijntjes etc. :):)
    Daaaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou ik heb nog niet eens gereageerd op jou blogs! Maar ik lees wel dagelijks. Nu kan ook ik er niet meer omheen en reageer. Super soals je de docs in fruitsoorten hebt geplaatst. Als ik kijk naar de artsen van mijn overleden man (zie op site longtransplantatie Jan Feikens) herken ook ik met name de appeldoc, maar je laatste cherry-tomaatje doc zat er ook bij. Wij hadden de artsen, verpleegkundigen, en een ieder waar we mee te maken hadden ook namen gegeven. Geen fruit, maar gewoon leuke bijnamen. Ik herken dit en vind het erg leuk.

    Je blogs zijn ook super moet ik zeggen. Ik hoop voor je dat jij ook heel snel in aanmerking komt voor je 2e setje tweedehands longen!

    Groetjes Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een blog beginnen, hmm. Daar moet ik even overna denken, ik acht me daar niet zo geschikt voor. Maar toevallig dacht ik er vanochtend ook aan. (ben ooit eens aan 1 begonnen, maar die heeft het niet lang gedaan)

    btw ik bedoelde meloenen niet in die context ;)

    Jroen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Cherry tomaatje, goeie keus!

    Ziet hij zelf ook enige vergelijking of vergt dat teveel vruchtvlees? Want tsjah, wat is een cherry tomaatje nu eigenlijk, een groente of een vrucht?

    Good job weer schattie! Ik denk aan u,

    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb maar 1 doc, maar het is overduidelijk een banaandoc (transplantatiedoc)!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @J.C.: oke dan horen wij het nog wel van je! :-)
    @Djuna: Ben benieuwd, morgen toch Katje biggetjes uitdeel dag in Sophia? We krijgen vast wel een uitgebreid verslag van je op je blog. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ Stans: Ik heb destijds ook vaak jullie blog bezocht. Super tof dat je nu hier meeleest!

    @ Jroen: Ik zeg: doen, die blog!

    @ Stephanieieieie! Cool hahaha! Volgens mij heeft mijn Banaandoc trouwens recent met jouw Banaandoc gebeld... Tenminste, hij zei dat -ie met Leuven had gesproken (ging over Lobar Transplant).

    Is er trouwens niemand die een fruit-met-pit- doc heeft? Waaahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. MissPiggy, mijn Rijn-doc is wel enigszins een fruit-met-pit-doc denk ik, regelt dingen snel en goed, best deskundig, voor de rest is ie moeilijk in te delen, beetje fruithap-achtig eigenlijk...Wat zou jij zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahahaa jup, jouw Aan-de-Rijn- doc kan wel een fruit-met-pit-doc zijn! Al zie ik hem geen Astrup prikken waahahaa (bril zoekennn, nadenken waar de slagader ook weer zit... hahahaa nee grapje. Maar ja, een huisarts is toch euhm... 'anders' he...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey MissPiggy,

    Leuke hotel heb je uitgezocht! M'n complimenten, gewoon eentje zoals MissPiggy, toch wel een beroemdheid, betaamt. Lange gangen, ongelooflijk veel kamers en ruim in het personeel voor van alles en nog-wat. Je hoeft maar te bellen en hop, daar staat er weer eentje. Overigens zien sommigen er wel wat, tja, slordig uit. Vooral die van het witte soort.
    Mijn dr. is trouwens van het soort huis-tuin-en-keuken, maar ben wel zééér tevreden over hem. Wat fruit betreft: appel-banaan. Over-duidelijk. Enne, voor je prijsvraag nog even: ik zet in op Biggetjesdag, en dan vooral aan het einde daarvan. Een leuke dag met een super afsluiting. MissPiggy waardig.

    De Kuzz, die in het echt niet kon,
    Een meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Whahahahaha: Superorigineel mor, that's all I say. :P

    cherry-tomaatje...hihi.

    X Miss Person

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Argh, wáárom kan je je reactie niet bewerken net als een krabbel!?! (of kan dit wel en is dit een lekker domme opmerking..:$...?

    Nou goed, dan zo. Even mijn foutje verbeteren hoor:
    That's all I can say.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben wel tevreden hoor met mn banaandoc, maar ik vind het wel prettig om als afwisseling mn meloen dok te hebben;) En kersendoks zijn denk ik niet voor mij, daar krijg ik ruzie mee, net zoals met appeldocs;) Daar ben ik veel te eigenwijs voor haha

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mijn doc is denk een appel-kers doc (gaan heel goed samen, die 2 smaken, trouwens :P). Hij is wel zelfverzekerd en bijt zich graag ergens in vast, maar waarom ik m ook bij de kers plaats is vanwege de uitspraak van de kers ("Zo, dat..."). Ik kan t m zo horen zeggen, haha :P

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Tamara: WAAA hoe lollig... Als ik ruzie krijg, is het ook altijd met een Appeldoc... Meestal over de vraag: 'Is dat wel nodig'.

    @ Is jouw appel-kers- doc dr. HH uit het HaGa? Hahahaa leer ik zijn karakter ook nog eens kennen! Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind mijn dokter zeker wel een appel/kers doc :P

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja, inderdaad ;).
    Ook die van Gwen geloof ik, dus wat dat betreft zitten we op 1 lijn... :P

    BeantwoordenVerwijderen