dinsdag 3 augustus 2010

Duizend doelen dinsdag

Met de Transplantman en de andere Doc's heb ik 'afgesproken' dat longen nr. 5 en 6, mínstens 19 jaar mee zullen gaan.

Daarom, deel 1 van de 19-ologie: '19 dingen die ik ga doen na de Transplant'.

1. 1 keertje mijn teennagels lakken (en dan heel, heel snel er weer afhalen, ik haaaaaaaat tenen!).
2. naar een Spa.
3. au pair spelen in een grote stad, zoals Parijs en de taal perfect leren (door kinderen domme boekjes voor te lezen hahaha).
4. iets anders leren drinken dan water en Jillz (ok, én koffie en thee en jus ‘d orange en witte wijn en rosé… waahahaha misschien niet zo’n heel goed punt dit).
5. met MissMorrie en MissPerson in een heel duur hotel slapen en dan op bed springen.
6. MissMamsie en MrPapsie samen op wereldreis sturen. Waahahaha eerst heel veel geld daarvoor verdienen denk ik. Oeh, dan heb ik ook een carière nodig!
7. een carière vinden.
8. gelukkig blijven.
9. als een oud omaatje theetjes drinken met Elinepien in een schommelstoel!
10. ALLE nagellakjes van Gosh kopen samen met MissLillSiss.
11. een taart bakken voor de dokters en die afgeven op de Poli (en dan heel nonchalant weer wéglopen uit het ziekenhuis he, niet dan ineens opgenomen worden).
12. zelf een Ikea-meubelstuk in elkaar zetten.
13. gevoel terugvinden in mijn RECHTER DUIM (die is gevoelloos geworden door de Astrups en Arterielijnen hahaha tsss).
14. naar New York gaan en in Central Park op een bankje zitten (niet in de winter, dat is te koud).
15. een oplossing bedenken voor het klimaatprobleem.
16. wereldvrede bewerkstelligen.
17. een ding uitvinden waarmee iemand OP BED legg press kan doen.
18. elke dag zingen onder de douche.
19. een keer een Jehova’s getuige binnenlaten en hem of haar thee en koekjes aanbieden en aandachtig, IK ZEG AANDACHTIG, luisteren naar wat hij of zij te zeggen heeft.

13 opmerkingen:

  1. Nou, laat nr 5 en 6 dan maar héééél snel komen! Daar heb je die 19 jaar wel voor nodig! :-0 En daarna gaan nummer 5 en 6 natuurlijk gewoon nog even door, alleen is jou lijstje dan af! ;-)
    XX!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LIEVE SCHAT
    Bij die 19 ongelooflijk leuke punten hoop ik dat nr 8 er uitspringt nog ver voorbij je met Elinepien in je schommelstoel theetjes zit te drinken en gezellig de andere punten evalueert!!We love you

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga je er aan herinneren de komende 19 jaren.
    Dat je alle punten kunt afstrepen.
    Maar over 19 jaar ben je nog geen oud bepje met een rollator en een kunstgebit... Dus hoe je dit voor elkaar wilt krijgen.

    Maar ook al lukt het je om in ieder geval 5 doelen te halen, dat zou al geweldig zijn.

    Voor vandaag...een fijne dag met heel veel gelach!!

    Groetjes van Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goeie lijst:D Zo'n lijst heb ik ook ergens liggen *zoekt* :D

    Nou, ik hoop dat je longen snel komen en dat je ALLE punten kunt afwerken.

    Enne, gevoel uit je rechter duim weg, door arterie lijnen (en wat zijn astrups?)

    Adios bloedgassen, ik zeg:P

    groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Tamara: Waaaaaaa show me yours I'll show you mine! Ben benieuwd naar jouw lijst!
    Oh en een arterielijn is een infuus in slagader, n Astrup is gewoon een arteriele bloedgas.

    @ Ilse: Hiii k heb je groetjes gekregen yeey! Alleen wel gek, want ik heb je gister gelijk op msn toegevoegd... dan zou jij mijn mailadres toch ook moeten hebben he hahahaa. K zal zo nog eens proberen. Good day 4 you!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahah een duur hotel!! Super idee! Dat wordt dan de first en def not the last time! :)
    En 't au pair -plan?... mag ik niet mee? Gaan we met kinderen bij zo'n Club Med werken op een of ander tropisch eiland....
    Nr. 17 moet trouwens ook wel lukken. Ga daar maar alvast over nadenken. Ik ben benieuwd!
    Wat ik wel mis in de lijst is shoppen (besides de nagellak met missSiss ofcourse):
    bijv:. Een dag shoppen (met Miss Person) in Amsterdam, en in elke winkel waar ik binnenkom wat kopen zodat ik met tassen volgeladen weer thuis kom -
    xxx missP.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Miss Piggy!

    Lees nu sinds vandaag je blog pas echt goed.
    En heb ff alles gelezen. Kom zelf net van de IC en hobbel een paar meter verder om voort te gaan.

    Ben nu helder genoeg om goed je blog te lezen.
    Men ik vind je een toppertje zeg!!

    Je schrijft leuk, grappig, en ow zo vrolijk. Ik vind je dapper en je mag mega trots op je zelf zijn! Ik duim voor je mee, voor een mooi setje longen.

    Vind je een super PIGGY!!

    Just MoMo xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey lieve Djuna,

    Even een boodschap voor long 3 en 4:Hang in there!Jullie mogen het nog niet laten afweten!!Er ligt nog zoveel te wachten op Miss Piggy! Onder andere het afwerken van de 'to do'-list.
    En beginnen aan een schitterende glansrijke carrière als SCHRIJFSTER!!
    Djuna je schrijft ontzettend leuk het is geweldig om je blog te lezen, ik denk dat je die wereldreis voor je ouders zo bij elkaar hebt gespaard en nog veel meer leuke dingen!

    Houd vol meis!

    Liefs Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha, weer geniaal bedacht! Haat tenen, én terecht! Al ben ik er nu langzamerhand aan het achterkomen dat nagellak daaronder de boel wel opvrolijkt.. Neem het eens in overweging, wie weet, straks kun je niet meer zonder ;) En uh theetjes drinken in een schommelstoel is natuurlijk het beste plan of all haha..

    Take care dear!

    Dikke kus

    Ook van Pascal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Yep, goeie afspraak met de transplantman. !!!Daarnaast is nummertje 8 wel het belangrijkste hoor. Gelukkig blijven : want dan heb je wellicht al wat andere doelen bereikt.!

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik zeg altijd maar: als je geen doelen stelt voor jezelf, doet een ander het....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahja, een bloedgasje dus. Ik eb gelukkig nog nooit een infuus in mn slagader gehad (mán dat lijkt eng). Maar ik zeg ook altijd dat ze niet mogen poeren als ze een gasje prikken want anders krijg ik idd tintelingen in mn duim en wordt ie tijdelijk gevoelloos. En dat mag niet want ik speel piano. Dan prikken ze maar nog een keer hoor :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hihi ik vind je blog echt super! En deze lijst is cool, doelen stellen is goed! je laatste punt waarschuw ik ff hihi.. ik heb es 5 minuten staan praten met een Jehova aan de deur.. gewoon, normaal gesprekje om te luisteren wat ze voor nieuws hadden.. daarna:s ze stonden ELKE week op de stoep.. vroegen aan me ouders zelfs mijn werktijden, dan kwamen ze daarbuiten wel even langs.Dat doe ik dus nooit meer! Verder, keep up the good work!Long 3 en 4 volhouden! Liefs Yvontjuh

    BeantwoordenVerwijderen