zaterdag 14 augustus 2010

Terug- naar- de- Zee- zaterdag

(Wees gewaarschuwd, deze blog kan schokkende beelden bevatten).


‘Long’ is niet meer…
(Geen zorgen, mijn long nog wel hoor, het gaat om Long van Functie…).

Lieve Long,
In de 3 weken dat ik je hebt gekend, was je zo’n lief prachtig visje.
Je at altijd braaf je eten op,
Kon erg goed zwemmen,
Wist die hyperactieve en soms agressieve Functie wat in te tomen…

Je was gewoon een TopVis.
Sliep altijd lekker uit,
Maakte nooit 1 geluid…
Verplaatste met je mond de groene en roze steentjes op de bodem (het nut daarvan heb ik eigenlijk nooit begrepen… Maar goed, dat kan ik je nu ook niet meer vragen).
Je vrolijkte mijn hele kamer op.

Nu laat je een leegte achter (van wel minstens 5 centimeter)…

Lieve Long,
Zwem zacht in de VissenHemel.

x, MissPiggy

We hebben hem nog zuurstof gegeven (ja, is een bubbelende zuurstofslang in die kom..)


Maar het mocht niet baten...

27 opmerkingen:

  1. Je moet die beestjes ook geen biggetjes voeren!

    Jroen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaaahahaa, niet?!?! Oooooohhhhhh...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. enne mond op mond?
    ook geprobeerd?
    Nou meis in ieder geval sterkte!
    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach gossie, vis is niet meer.
    Je weet toch wel zeker dat hij/zij echt dood was?
    Hoorde laatst dat vissen soms ook boevn drijven als ze teveel gegeten hebben.
    Is visje oud geworden?
    En nu...nieuwe vis?

    Lieve groetjes van Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Jootje: Hahahaa mond op mond! Zoenen met een vis gaat mij toch iets te ver denk ik...
    Maareuhm, jouw 'spannende' dag komt ook al dichterbij he! Woensdag al!

    @ Alida: oepsie, dan hoop ik niet dat ie gewoon aan het uitbuiken was...
    Maar ik denk het niet, want Long kon altijd heel goed maat houden wat betreft eten... Een echte TopVis he...
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaahh r.i.p. dat is wel al snel zeg :o
    Maar 3 weken oud?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een tragisch verlies, arme vis. Maar hij heeft vast een heerlijk leventje bij je gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach Djun wat een droefenis!!!!! Heb je hulp nodig of wil je er over praten....liefs van je oude buuf.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve schat.. sterkte met het verlies. Ik vind het erg spijtig dat ik niet bij zijn 'wegspoeling' heb mogen zijn, had ik wellicht nog een mooi woordje kunnen spreken. Ik kom snel wel even samen met je rouwen. Goed plan?
    xxx Miss Person

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wist je ook dat vissen vaker niet dan wel dood zijn als het lijkt dat zo dood zijn? ;) haha snap je het nog? Vissen kunnen een paar dagen blijven drijven als ze teveel hebben gegeten en lijken dan dood.
    Maar eh..je hebt m vast al weggespoeld dus laten we daar maar niet vanuit gaan;)

    Groetjes Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja,en gecondoleerd, wat onaardig van mij!
    Gr Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Iedereen: thx voor de lieve steunbetuigingen! Ik zal ze ook overbrengen aan Functie...

    @ MissPerson: Lijkt mij dat ik dat wel nodig heb, jouw fysieke aanwezigheid om ons verlies te dragen...

    @ Marcia: OHHH ECHT?!?! VAKER NIET DAN WEL?!?! Ohhhh, dan is het dus... M.oord?
    Maar ja, stel dat -ie nog leeft... misschien zwemt -ie dan via het riool wel naar zee! Ik hoop het voor em...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahh, gecondoleerd! Nu maar hopen dat ie écht dood was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zonde van het lief en goed opgevoed visje! En nu is functie eenzaam, wie weet krijgt ie er een nieuw vriendje bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gecondoleerd,
    speciaal voor long een liedje....

    1 klein visje wou naar de zee, moeders zei ik ga niet mee.
    Ik blijf liever in die oude vieze sloot, want in de zee zwemmen haaien en die bijten je ..... blub....blub.....blub....blub....

    liefs Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jammer dat je niks met haar/zijn long kon...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooit heb ik ook zo'n visje gehad dat 's ochtends dood aan het oppervlak in mijn bokaal dreef... Toen ik hem 's middags naar de begraafplaats voor goudvissen bracht (het toilet) en mijn lieveling erin kieperde voor zijn tocht naar het wijde sop, begon die in de pot terug te spartelen. Echt gebeurd! Het diertje heeft nog jaren geleefd (vanaf dan heb ik wel regelmatig zijn bokaal voorzien van vers water).
    Maar alleszins ons medeleven en ja... we zijn terug. Heb je ons kaartje gekregen?

    Vele groeten voor Piggy en een 'long life achievement' voor de vis,

    Maes & co

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met droefenis hebben we vernomen dat Long is heengegaan.
    Het was een Dappere goudvis.
    we wensen onze oprechte deelneming kenbaar te maken aan de overgeblevenen,
    Vereniging van GoudVissen in Ziekenhuizen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geachte mevrouw Piggy,

    Het Openbaar Ministerie heeft besloten een onderzoek in te stellen naar aanleiding van het overlijden van de genoemde vis 'Long'. Via een aantal klachten hebben we vernomen dat een mogelijk verkeerde anamnese heeft geleid tot een onvrijwillige en onnodige dood. We beraden ons nog of u gedagvaard wordt voor 'dood door onachtzaamheid' als wel 'dood door schuld'. Als eigenaar van de Vis had u kunnen en moeten weten van het fenomeen 'buikdrijven'. Vooral de gekende 'knik' in het beeld dat we op uw eigen webblog hebben gevonden (we kijken er dagelijks naar uit) geeft ons aanleiding de door ons ontvangen klachten serieus te nemen.
    We hebben het UMC reeds gisteren gevorderd alle toiletten en waterleidingen die toegang hebben tot de riolen te sluiten. We hebben ook contact opgenomen met de verpleegkundige die de laatste hulp heeft geboden. Echter deze was niet bereid om een belastende verklaring af te leggen. Nochtans kan enkel een arts de dood vaststellen. Alles in overweging nemend, zullen we een eerste zitting hebben, volgende week, bij u op de kamer, gezien uw onmogelijkheid om te reizen. U kunt zich buiten een advocaat laten bijstaan door uw Zaalarts of T-man. Verder zullen we u inlichten over het juiste uur en datum.

    Hoogachtend,
    namens het Openbaar Ministerie van Goudvissen
    Mr. Haai

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ Lielie: ohhh that makes me want to cryyyyy! ZO MOOI! Haahahaaa nee maar wel een heel nostalgisch lied! Volgens mij zongen we dat in de kleuterklas hahaha LOL!

    @ Kim: Hiiii ja dat is wel balen he, zelfs met zn kiewen was ik blij geweest denk! Hoewel hij ook zwaar resiratoir insufficient was denk ik. Bovendien zal z'n CO2 ook niet je van het zijn... helaas...

    @ Stevo: WAAAA wat een verhaal! Járen zelfs! Nou dat moet ik nog zien te bereiken met Functie!
    Heb je foto's van THA HOLIDAY? Ben benieuwwwwwd!
    xxx aan de familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @ Mr Haai: Geachte heer Haai,
    Ik zie mij genoodzaakt mij te verweren tegen de verdenking die op mij rust van 'dood door schuld' (art. 307 Sr).
    Ik zou mij kunnen beroepen op tal van schulduitsluitingsgronden, ware het niet dat in de eerste plaats het doden van gezelschapsdieren, niet strafbaar is...
    'Geen feit is strafbaar zonder een daaraan voorafgegane wettelijke strafbepaling (art 1.1 sr)'.
    Ik vind het ook een trieste zaak, maar het doden van huisdieren is alleen vastgesteld in een Algemene maatregel van bestuur, op art. 43 GWWD, en die is nooit bekrachtigd.
    Dat leidt ertoe dat, al zou ik het feit gepleegd hebben, ik niet strafbaar ben.
    MVG,
    MissPiggy

    Waaaa dit gaat wel heel erg off-topic he... Arme Long...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amice,
    reagerend op uw schrijven hebben we Mr Haai meteen verplaatst. Hij zal nu de postafdeling gaan leiden. Van enig lopend onderzoek hebben we geen weet.

    Mr. Tanja Octopus

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Agos, je wordt meteen beschuldigd van allemaal narigheden! En dat terwijl je met de beste bedoelingen Long naar een fijn hiernamaals wilde brengen. "Vaker niet dan wel" is heel misschien een beetje overdreven? Ik weet het eerlijk gezegd niet meer, maar ik weet wel dat er zo'n onderzoekje waaruit kwam dat het echt heel vaak gebeurt. Maar het kan ook zomaar 50/50 zijn hoor, of misschien wel 60/40:) En ja..vissen gaan nu eenmaal ook een keer dood (beetje jammer alleen dat het zo snel moest), ben je nu een beetje gerustgesteld?;) En stel dat ie toch nog leeft, hallooo wie wil er niet in het riool zwemmen? Echt iets wat je in ieder geval eens in je leven gedaan moet hebben toch?
    Wel fijn dat iedereen zo met je meeleeft. Dat haalt de scherpe randjes er misschien een beetje af;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gecondoleerd met dit grote verlies. Long was een lieve vis, rustgevend en recht voor zijn raap. Doelgericht en een mooie verschijning. Wij zullen aan hem denken, en positieve gedachten aan Functie en jou door sturen (aannemend dat op zijn minst een van jullie telepatisch is..)

    Dikke dikke kus

    Eline & Ymke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ Marcia: Waaahahaha 'halloooo, wie wil er niet in het riool zwemmen?'. Hahahaa heb je helemaal gelijk in!

    @ Elinepien en Ymke: Dank je voor jullie lieve woorden, precies hoe Long was... Waahahaa zeker dat Doelgerichte he!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. whahhahahah weer spoorloos!

    Vaya condios Vis!!


    MoMo Xx

    BeantwoordenVerwijderen