woensdag 4 augustus 2010

Wijze woensdag #3

'Niks tegen antistoffen'.

Waaaaauwie! Wéét je hoe tof!

Lieverd- Transplantman (kleine profielschets: ik heb nog nooit zo'n VROLIJKE doc gezien, je herkent hem op de gang aan zijn 'dansende pas'.) kwam gisteren BIJSTER goed nieuws brengen, namelijk:

MissPiggy heeft nu antistoffen tegen de EBV én de CMV!
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA dat is heel, heel goed nieuws!
Het is dat ik niet zóveel lucht over heb, anders hadden Lieverd- Transplantman en ik een vreugdedansje gemaakt.
Ik hoor je denken: de watte en de. WÁTTE?
Oh... het Epstein Barr Virus en het Cytomegalovirus!
Waahahaha en het is belangrijk daartegen antistoffen te hebben.

Hahahahahahahahahahahahhaaaa volgens mij ben ik een natuurtalent in het uitleggen van medische kwesties...
Uhuh...


Verder nog een oproep!
@Tamara bracht mij gisteren op een idee!
Het lijkt me zo leuk om van alle bloggers hun 'Bucketlist' (zoals de '19-dingen-die-ik-persé-gedaan -wil-hebben-lijst') te lezen!
Dussss wie doet er mee?
Maak een blogje over je wish-list, IS LOL!
Ik ben zo benieuwd!


Hoeft trouwens niet een 'na-Transplant'- wensenlijst te zijn he... alles kan!

16 opmerkingen:

  1. Oh en heb je geen blog...
    Hier is plek zat om wensen te plaatsen hahaha.
    Yeeeeyyy!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik het goed begrijp kunnen jouw antistoffen nu de virussen in long 3 en 4 zelf aanvallen en kunnen die weer gezond worden ... of is dat een te simpele bedenking.

    Wij duimen,

    Annemie en co.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is goed om te horen! :) Kan je er bij een volgend setje tenminste stevig tegen aan!!

    Ik zal eens nadenken over mijn bucketlist...

    Groetjes,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel groetjes van Moscow. Greetings from Moscow. All of us keep mind about you. Last days we could almost physically to imagine what a difficult task do you have. There is nothing to breathe In Moscow because of fires because of a heat. Last night we breathed through wet towels. We wish you forces and strengthening, breathe more! Forgive, I not absolutely understand rules of this blog, because everything in Netherlands. And I am not very skilled at all in blogs. Simeon now in Holland, probably he will join your blog. Many kisses and a lot of love. Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Annemie: Die antistoffen zijn belangrijk voor, idd wat Yehudith al zegt, het volgende setje. Long 3 en 4 kunnen niet meer gered worden, die zijn al afgestoten...
    @Yehudith: Ik kijk ernaar uit, naar je bucketlist!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahha wat een leuke foto! ;) Komt die lijst er ook nog op? :P
    Maar echt goed zeg!!! Jipiejee voor antistoffen!!! Vorige keer had je toch '6'? Of verwar ik het nu?
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Super Piggy,


    Wist niet eens dat jij mij blog volgde hahhaha.
    Ja de IC SUCKS!! Dus je wil ff dat alle bloggers een Buckit list maken. Nou dat word wat, zelf doe ik net iets anders.

    Wat vind je van een mooie momenten spaarpot?
    Op een briefje schrijven, als je een leuk, gaaf, speciaal moment hebt, dat schrijf je op, en dat mieter je in die ene bijzondere spaarpot, en als dan jou longen komen, kan jij naar een tijdje die spaarpot kapot gooien, en dan zie toch, ondanks de klere IC en het wachten, dat je toch soms leuke monenten hebt gehad.

    Ja lul maar wat?! Leuk dat je reageerde op mijn blog. Ja weet het na trans geen FA, vreet dan wel weer iets anders. Ben een ontzettend viswijf, hou van vis, wat jij?

    Nou Super Piggy, hoop dat snel die mooie sponzen voor je komen. Maar dan ben je voortaan Sponsbob piggy!

    Liefs Just MoMo XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, super nieuws!!
    Goed om te horen!!
    xx
    PS: Op mjn lijstje komt nog een High-tea met jou in Hotel New York te staan hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Miss P, lees steeds je blogjes. Hoe vaak gebeurt dat nou, dat longen worden afgestoten, weet jij dat ? En weten ze in jouw geval hoe dat kwam ? Of blijft dat altijd een vraag ? Ik vind wel dat je er dapper en vrolijk de moed in houd zeg. Ik geniet van je stukjes. Groetjes van Martina (ben moeder van 2 CFers)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch wel gek he, dat een negatief klinkend woord als ANTI-stoffen toch zo positief is !! Ennuh, mijn wishlist is niet lang hoor maar de eerste wens is toch dat de transplant man met nummer 5 en 6 komt opdagen.!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ MoMo: Super leuk plan, die spaarpot!
    Ik denk dat ik hier wel zo'n piggy-spaarpot kan regelen haaaaaa ga ik doen! En idd, vis is the best! Alleen sushi, dat mag dan weer niet...
    @ Pauline: Waaaa jaaaa dat gaan we nog doen he! Echt zo gezelli dat je gisteren even de longen kwam toespreken haha!
    @ Martina: Chronische afstoting (BOS) komt in het eerste jaar na TX maar heel weinig voor, echt heel weinig (hier in het ZH ben ik de eerste en in Groningen hadden ze het in al die tijd ook nog maar een paar keer meegemaakt). Acute afstoting komt vaker voor in het eerste jaar, maar dat is goed te behandelen. Uiteindelijk krijgen de meeste getransplanteerden wel te maken met Chronische Afstoting, maar dat kan je vaak ook stabiel houden en zo nog heel lang leven met die longen.
    Wat n medical talk weer van mij hahahaa srr.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op mijn lijstje staat zeker:
    Bakker Struys rijk maken door de veeeeele
    roze MissPiggy-petits-fourkes die we bij veeeele gelegenheden zullen bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HEeel goed van je!! Kom ik nog ff een keer aan je rietje lurken want ik heb alleen antistoffen tegen EBV en niet tegen CMV!!!

    Ik heb ook zo'n spaarpot gekregen van Momo vorig jaar, toen ik HUI lag, die is heeeel mooi beschilderd:) (heb ik daar nou al een keer een blog over geschreven? Kweet t niet meer)...
    Maar dan moet je die van jou ook maar ff mooi gaan beschilderen:)

    groetjes Heppygirl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Djunaaa,
    mooi joh dat je nu die anti-stoffen hebt! Dat kan je wel gebruiken natuurlijk.
    Goed idee van die bucket list, zal er ook eens over nadenken...
    Maarem zet 'm op en ik blijf je blogs elke dag volgen. Had vandaag nog ff contact met de doc van het Erasmus en wilde mij misschien opnemen, dus misschien binnenkort ook daar logeren. Maar heb nu eerst ff een ab-kuurtje (tablets) en verhoogde dosis pred gekregen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ Claudia: NOOOOOOOO! Ik hoop dat de pred en de AB gaan werken, zodat je lekker hier weg kan blijven hoor!
    Enneuhm, joepie!!! Ben benieuwd naar je Bucketlist!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Djun,
    Ga eens rusten. ;) Kan ik vandaag (donderdag) weer langs komen? Ik sms je nog wel even als het ochtend is, laat ik ook eerst maar eens mijn bed inkruipen. haha.
    Kus, miss Person

    BeantwoordenVerwijderen