zondag 1 augustus 2010

Zachte zondag


Lieve Knappo Anesthesist,

Zoals jij mijn venflons prikt…
Niemand is zo uitermate geschikt!

Je ogen kleuren prachtig bij je groene operatiepakje,
Als jij komt, weet ik: kat in ’t bakje!

Om over die supercoole sokken-over-je-broek nog maar te zwijgen,
Als ze jou zien, gaan mijn aders al gelijk naar de oppervlakte stijgen!

Zelfs al heeft je collega al 5 keer geprikt zonder resultaat,
Niks houdt jou tegen, je ziet kansen in overmaat!

Ik wil liever geen lijn in mijn nek,
Daar is helemaal geen plek!

Ook als ik zeg dat een PAC overbodig is, ‘want de Transplant komt immers morgen al’,
Dan vind jij dat helemaal niet mal!

En wanneer ze een Alles-verwoestende-Astrup uit mijn pols willen,
Hoeven we geen tijd te verspillen…

Ik kan je namelijk altijd overhalen tot een prikje in een ADER,
Zonder dat we eindigen in oeverloos vergader…

Voor het goed aanprikken van een vat heb jij geen excuus,
Binnen no time heb ik een SUPER mooi infuus!


Zoals jij is er geen één,
Jij vindt altijd een geschikte veen!
(dit keer in mijn euhm ja… scheenBEEN).

(Waaaa tot zover mijn infuusloze-leven waahaha).

28 opmerkingen:

  1. Je bent een fantastische griet.
    Hou vol meis (of meid op zijn Ruterrdams)!!!

    Groetjes,
    Hélène.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat is wel een hele bijzonder plaats!....
    Ach, is weer eens wat anders he, haha! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig gedicht! :-)
    Liefs Sandy (Ydnas CFcafe)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mss al eens gedacht aan een pick catheter? Die wordt in de bovenarm geplaatst met een lange leiding naar het hart. Een beetje hetzelfde principe als een PAC of diepe veneuze catheter in de hals alleen is deze veel comfortabeler en niet blijvend. Wordt gelijk een infuus uitgetrokken, ik heb er ook eentje en die houd het nu al 3 maand uit.
    Ikzelf sta ook te wachten op een 2e dubbel longtransplantatie en weet hoe moeilijk sommige dagen kunnen zijn maar ik bewonder je voor je moed en kracht en optimisme. je bent een sterke dame en ik hoop dat het verlossend telefoontje heel snel voor je komt.
    Lieve groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWW

    Wie kan daar tegenop ?????

    veel liefs

    opa & oma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, je hebt echt wel infuzen op bijzondere plaatsen haha:D

    Knap hoor dat je zo optimistisch blijft met al dat gedoe om je heen!!!

    Jij redt het wel!!! :D (is red/t dan met d of dt? Ik weet het nooit)

    groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Linda van Eekelen01-08-10 13:31

    hahaha wat een geweldige creatie weer! ;)

    "Om over die supercoole sokken-over-je-broek nog maar te zwijgen"--> seriously? Sériously? Nou, mijn aderen ook! WHAHAHA.

    Trouwens, die Pick-catheter die Saskia aangeeft, is dat niet die ene die we gezien hadden op tv bij zo'n ziekenhuisprogram? (hoofd schuin houden anders zit ie in de verkeerde 'baan') Ik weet er ook niets van. haha.

    xxx missPerson

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wel, miss piggy, die anesthesisten van tegenwoordig zijn vrij inventief zie ik. Nou maar hopen dat de transplant snel gaat komen.

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heey Person!
    K denk dat dat idd dezelfde is, wat Saskia bedoelt...
    Is je Bro trouwens al gelocaliseerd?
    Kussss!

    @ Saskia: Leuk dat jij ook hier iets schrijft!
    Sta jij in Groningen voor je RE? Heb je ook n blog/ hyves ofzo? Kannik jou ook volgen!

    @ Ilse: heey daar! Hoeist beneden? Werken gezellige mensen? En hoe is het met je lucht? Gaat t al vooruit?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Djuna,
    Hoe het hier beneden is?....... SAAAAAIIIII!!!! De mensen die werken zie ik amper. Ze komen even medicatie bregen en hup snel weer weg, alleen de student van de keuken loopt heen en weer, die is wel ok, maar verder..... helemaal niks aan.... Heb van de 3 mannen er nog 1 over, juist diegene die ik NIET zo leuk vind, haha! Maar ja, die gaat morgen of dinsdag en dan maar afwachten wat er voor in de plaats komt... En met mijn lucht.... welke lucht? Haha, er is bijna geen lucht in mijn longen te krijgen! FEV1 was vrijdag 0.70, das maar een kwart van wat ik kan als ik op en top ben. Gaan morgen dus gewoon door voor week 8.. Ik heb trouwens zo'n picc lijn, maar is niks aan hoor. Jij hebt zo tenminste nog af en toe een leuke anesthesist aan je bed waar je dan weer leuke gedichtjes over kan schrijven. ;-) Dat heb ik niet meer, ze doen dat ding erin en klaar is kees. Stel je voor als je dat niet meer zou hebben, zou toch wel errug saai zijn he?! HAHA! Hoe is het trouwens met long en functie? (de vissen?) hebben ze het een beetje naar hun zin daar boven? :-)
    Groetjessss!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahahaha ja hij is weer in de buurt geloof ik. Volgens mij rond kwart over 3 dattie weer in Breda is. Hij had zijn tel. gewoon aan staan zei hij en hij had niets gehad. Ach ja, 2 smsjes van mij en ..vast meer?.. van ma, zomaar verdwenen in de lucht. Apart he. :P Maar goed, zo eens kijken hoe brak ie is. gnagna.


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @ Lieve Ilse: Snert joh! Das niet fijn, die longfunctie...
    Wat krijg je nu allemaal IV? Ook Pred of krijg je dat oraal? Echt balen dat het maar niet opschiet. Hebben ze n idee hoe dat komt/ wat ze eraan gaan doen?
    Succes hoor! Zeg, moet jij ook niet onderhand een blogje beginnen, ik wil jou OOK volgennnn!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Djun,
    Wat een super gedicht! Zo lijkt t nog leuk ook om een infuus geprikt te krijgen ;-). Natuurlijk is dat anders (heb zelf ook de nodig ervaring :)), maar in je scheenbeen is wel helemaal een gekke plek..Nouja, hopelijk houdt ie het een tijdje (tot aan de transplant, die natuurlijk snel gaat komen..) vol!
    Meid, ik bewonder je positivisme en vrolijkheid! Van alle nare dingen weet je toch iets leuks te schrijven!
    Liefs
    Jorine
    PS ik heb geen blog en ga dat ook niet starten denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, ja wie weet, heb genoeg te vertellen en tijd over... Begin ik voor jou een blog, haha! Ben denk ik niet zo'n trouwe 'blogger' als jij hoor! Ja, krijg pred iv. nu 65, we komen van de 100mg, hopen dat we zo door kunnen gaan en mijn lf niet verder verslechterd. Verder alleen 2 verschillende ab tabl in onderhoud omdat mijn crp laag is en er dus nu geen infectie aan de gang is (HOERA!)en magnesium iv. That's it. en het ergste... That's all! Meer kunnen ze niet doen. Hooguit de tazocin weer starten als er een nieuwe infectie komt en de pred verhogen. Maar daar zit ik niet bepaald op te wachten. Krijg er net als jij echt een onrembare eetlust van, niet te geloven gewoon!! :-0 Dus het is afwachten... Volgens vd Eerden ben ik de enige die dit heeft en weet niemand op de wereld nog een andere behandel optie. Nou is dat laatste volgens mij wel een tikkie overdreven, want ik geloof niet dat ze de afgelopen 7 weken de hele wereld gesproken hebben B-) maar ok... Wel gezellig zo trouwens... :-D beetje typen op jou blog! Al zijn mijn verhaaltjes wel een beetje een klaagzang aan het worden.. :-$ Haha, toch maar geen blog van mij, dat gezeur gaat mensen vast snel vervelen, wahahaa!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. @ Ilse: Niet niet niet! Dat is helemaal niet waar! Jouw verhaaltjes gaan helemaal niet vervelennnn!

    Woowie maar dat is wel heftig joh, dat ze dr niks aan kunnen doen! Pfff lekker dan.
    De Dear Doc is n schat he, komt gewoon even beleid maken op zondagochtend haha THE BEST!
    Maar euhm, jij hebt toch eigenlijk dr. Baas of niet?
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze hebben weer een mooi plekje op je lijfje uitgezocht!
    Hoe krijgen ze het verzonnen he!?
    Geen plaatst tegek!
    Idd een pac denk ik niet dat nodig is, aangezien het aanbod deze week komt toch?

    dikke kus Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Rijmen en dichten zonder je pet op te lichten.

    Wat een onmogelijke plaats voor een infuus.
    Maar ja, als het nodig is.
    Dus toch niet zonder infuus helaas pindakaas.

    Liefs dat je op mijn blog hebt geregageerd.

    Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. whahahahahahahahhahahaah.... joah menne beste moat!!! wilde graag meer vrienden haha, niemand wou dat met me zijn, dus ging ik het maar zoeken bij de mensen die wel aardig MOESTEN doen :P
    hahahahahahaha!
    sorry!

    liefs Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahaa GE-WEL-DIG Lielie,
    Dat ga ik ook proberen!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Uuhhhhmmm, tjsa,,,,,, dr Baas? Je moet me even helpen hoor. Heb het lijstje met de vertaling van je bijnamen even niet bij de hand, wahahaha!! vd Eerden was alleen maaar even voor t weekeind. Tussendoortje zeg maar, haha! Hij had me op de foto gezet, dus kwam even vertellen hoe mooi hij hem vond ;-O Maar die is idd wel aardig...Mijn "eigen" dok is Bakker, maar die is nu 3 wk op vakantie (tjsa, zij wel!) en hier is de zaalarts dr vd Berg, met dr Hoek als supervisor (of zoiets, haha!) Die zijn alle 3 ook wel oké ;-) Als ze nou nog iets verzinnen dat ik snel opknap kunnen ze natuurlijk helemaal niet meer stuk. Hebben we allebei een goeie week, jij je transplant en ik een oplossing, haha! DUIMEN MAAR, WIE WEET! ;-)
    XX!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een rot plek!! maar je hebt wel genoeg inspiratie gekregen voor een geweldig gedicht ;-)) Die sokken, ja ze kunnen er wat van die heren.

    En deze week, ja dat zou mooi zijn, wat zeg ik het zou super zijn.
    Ik hoop het voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey Djun, wij zijn weer in het land. Vanaf nu kunnen we je blog regelmatig volgen. Aan je spirit te horen zit het nog wel snor. In elk geval veel sterkte en laat die longen maar komen.

    Igor, Annemie en kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bro is gelocaliseerd :)

    Groeten Bro

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jeetje meis op je scheenbeen, ik heb ze ook al op de meest vreemdste plekken gehad maar nog niet op mijn scheenbeen.

    Ik vind je een topper hoe opgeruimd je blijft
    al weet ik zelf dat er ook vele moeilijke en verdrietige momenten zullen zijn.

    Meis hou vol hopelijk komen die longen heel snel.

    Liefs Janetta

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nou en ik maar denken dat ik het slecht getroffen had met 4 infuuspogingen :S. Gelukkig loopt die laatste als een malle (zul je zien dat ie morgen sneuvelt..)
    Zo kom ik ook nog wat te weten van 'tha ladies op de afdeling' ;)
    Ilse, ik lig naast je :P en Djuna, ik lig onder je!
    Lucky us ;)

    x Rosan

    BeantwoordenVerwijderen
  26. goeie avond MissPiggy,

    ik heb geen blog ofzo, ben daar geen goeie in om zo vanalles op te schrijven maar die van u volg ik iedere dag. Iedere dag hoop ik te lezen dat ze je naar de ok hebben gerolt. Ikzelf sta te wachten in België, sta nu sinds 3 maand terug op de lijst (urgent) dus lang niet zo dringend als voor u. Momenteel ben ik ook thuis, wat niet even gemakkelijk is maar krijg heel veel hulp van mijn schatten van ouders en mijn lieve vriend. Als ze er niet waren was het gewoon niet mogelijk. Nu woensdag moet ik terug naar het ziekenhuis voor een paar dagen voor het plaatsen van een pechsonde. Ondanks de prednison krijg ik geen eetlust, en andere eten blijven er door eten. Het is dan ook een lichte dosis (40mg).
    Als je facebook hebt dan kan je me daar wel toevoegen, dat heb ik wel en daar probeer ik dagelijks wel wat op te schrijven. Weet enkel niet als je daar op naam of mail moet zoeken maar geef de beide Saskia Machiels of kleinesas@gmail.com
    Ik heb ook msn, voor moest je eens zin hebben in een babbel, megasas@tiscalinet.be
    Veel lieve groetjes Saskia x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je moraal is benijdenswaardig. Volhouden !
    We duimen voor een spoedige - en duurzame - oplossing.
    Lieve groeten uit België
    Steven

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ode aan Dr. Knappo, dat lijkt me duidelijk. En he deserve it! Mooi verhaaltje dear, mooi!

    Luv ya, xxx

    P.s. Omdat ik me diep schaam en achterloop met het lezen + reageren op jouw blogs, ga ik daar nu even verder mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen