zaterdag 28 augustus 2010

Zekere zaterdag

Een Broncho-lied,


Wie heeft -em niet?


Een liedje op je iPod dat je staande houdt tijdens broncho's, longbiopten, nare colon-inloop-onderzoeken (en nee, je wil niet weten wat dat zijn of waarvoor ze dienen) of een CT-scan waarbij je een half uur stil (EN PLAT!) moet liggen terwijl je eigenlijk al na 5 minuten wil hoesten en stikt van de benauwdheid...


Dan is je Broncho-lied je reddende engel.


Mijn Broncho-lied is 'Tea party' uit Alice in Wonderland. Met name omdat ik me altijd indenk dat ze T-party (Transplant-party) zingen: WELCOME TO THE T-PARTY!!!


Vertel me, wat is jouw Broncho-lied?




Gisteren trouwens 1050 vieuws!!! WOOOWIE, is n record!

13 opmerkingen:

  1. Iron Lung van Radiohead.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mocht nieteens een muziekje opzetten tijdens mijn Broncho vorig jaar, ze wilden contact met mij houden. Wel zonde, dat had me misschien iets rustiger gehouden.
    Als ik nu moest kiezen zou ik voor The National gaan, dat relaxt mij.

    http://www.youtube.com/watch?v=2XnRl-m5QPI

    Ja het klinkt misschien mistroostig, maar zo mooi en oprecht.


    gr. Jroen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeeej,
    ik heb wel een muziekje voor bij de tandarts!
    'I'm not OK' van My Chemical Romance :D
    een lekker schreeuwlied voor als je de boor niet wilt horen. whahaha.

    xxxx MissSiss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij weet ook overal raad voor! Lekker muziekje voor een naar onderzoek, had k nooit zelf bedacht.
    Tea party, had ik nog nooit gehoord, ik hoop dat je het niet al te vaak hoeft te luisteren ;-))

    Fijne zaterdag, x, Els

    Ps, ik zal een fotoverslag van de taart op mn blog zetten. We gaan hem vanavond pas eten dus hoe hij smaakt, dat blijft nog even een raadsel ;-0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi lied Jroen!
    Wel schandaaaaaaaalig dat je niet n muziekje mocht! Ik heb mijn liedjes nodig hoor, persé! Zeker als ze biopten nemen hahaha anders ga ik echt FREACKEN.

    @ MissSis: OMG! Wat een goed idee hahaha (iewwwww)!
    Maar eigenlijk is ons lied 'Fix You' van Coldplay he!

    @ Els: Yeeeeyyyy ben benieuwd naar de taart! Misschien had je al zo'n vermoeden, maar EET-onderwerpen zijn mijn absolute FAVORIET hahahaha! Jij ook n fijne zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb gelukkig nog nooit een broncho gehad, brrr:S Heb dus ook geen liedje. Maar denk dat ik zeker een roesje zou willen bah!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De broncho's zijn idd een beetje kut haha!
    Ik heb de laatste tijd elke keer onder narcose gemogen jeeeeeeej voor mij!
    Maar ook een aantal zonder en dan luisterde ik ook heeeeel aandachtig naar de muziek.

    Ik luister dan denk ik nu naar.. After the storm van Mumford en sons.
    Triestig nummer , maar een van de mooiste die ik ooit gehoord heb!

    liefs lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OHHH dit is zo leuk! Allemaal mooie bijzondere liedjes!

    @ Tamara: T hoeft niet n persé Broncho-lied te zijn, misschien heb je een 'dit-sleept-mij-overal-doorheen- song'? LOL trouwens dat je ook n soort van biggetjes-dag hebt gehouden, donderdag!

    @ Lielie: Ik heb ook vaak op de IC naar 'Keep breathing' van Ingrid Michaelson geluisterd (voor de transplant was dat, daarna kwam er toch een blijer repertoir in, op de een of andere manier hahaha):
    http://www.youtube.com/watch?v=fORAPkfVV_A

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik alleen al het begin van je stukje lees krijg ik rode vlekken in mijn nek en stijgt de bloeddruk naar hoogtes die mijn auto niet haalt.
    Denk dat muziek in mijn geval niet helpt, wellicht een gerichte klap met een rubber hamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ben gelukkig ook nog bronchie-loos,maar weet van mn zus dat ze verschrikkelijk waren.

    Heb inmiddels wel een soort van
    hyper stress ontwikkeld en om zelf kalm te houden denk ik maar aan een ding
    ADEM IN.....ADEM UIT...pff

    Dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Terpie: Waahahahaa volgende keer ga ik voor die klap met de hamer! Hoewel het in en uitademen- plan van Jootje ook nooit kwaad kan he!

    @ Lielie: Ben al DE HELE MIDDAG jouw lied aan het luisteren! AAAA wat doe je me aaaaaan! ZO MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MissPiggy,
    gelukkig heb ik al die ervaringen niet,
    als ik zou moeten kiezen is Paul Simon degene die mij er, muzikaal, doorheen sleept..
    en nu als aanrader ook: I'm almost there, van de Princes and the Frog!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha miss Piggy,
    Ik vond mijn broncho danig interessant dat ik gewoon mee wilde kijken :) Maar ik kan me voorstellen dat je het na 1x wel hebt gezien en als je er zoveel krijgt als jij dan heb je wel behoefte aan muziek! Ik vind t op zich niet echt een erg onderzoek, alleen de verdoving is zooooooo vies en irritant, vooral omdat je zo lastig kunt hoesten als het zo verdoofd voelt. Maar goed, ieder mens ervaart het anders :)
    Meid, hou je taai hoor!! k Denk aan je!
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen