zondag 22 augustus 2010

Zeldzame zondag

Wat ik nu heb gedaan, is compleet en volledig, geheel tegen mijn natuur in.

Ik heb op mijn etenslijst aangekruist:

Bouillon
Krentenbol
Witbrood
PINDAKAAS!

Terwijl ik normaal gesproken, - ja ik weet het, ik ben nog al een ‘gewoontedier’ (men zou het ook ‘een neuroot eerste klas’ kunnen noemen, maar vooruit), altijd bestel:

Bouillon
Ontbijtkoek
Bruinbrood
Smeerkaas!

Zie je het verschil in calorieën?

HIER GA IK VAN AANKOMEN! NIET NORMAAAAAAAAL!
Dus, dokters en Dear diëtiste, je ziet…
Ik werk ZO HARD aan mijn gewicht! Niet te geloven.






NB: na de hele boterham met pindakaas (én korstjes!) te hebben opgepeuzeld, was er in mijn maag helaas niet meer genoeg plaats voor de HELE krentenbol. Maar, zéker wel een halve (kwart).

26 opmerkingen:

  1. Miss Person22-08-10 11:10

    Een halve kwart? Dat is toch iig een achtste van heel de bol. You go girl! :D

    Maar ik ben geschokt... wit brood? Pindakaas? Heftige ontwikkelingen daar! ;) Ik weet hoe belangrijk de 'vastigheid' is voor je. Gelukkig komt 'bouillon' in beide bestellingen voor. Pfff... gelukkig maar.
    Kan je trouwens geen tomatencreme soep bestellen? :P

    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MissPiggy,
    overigens terzijde: die rode nagellak accordeert wel fantastisch met een witte boterham hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geef gerust de bestelling voor vanavond door! Dan nemen we die voor je mee!
    en met veel oefenen gaat die bol er morgen al voor de helft in en tegen het einde van de week, ....hoop dat dan de longen er al zijn....
    Mr Daddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. doe je best eens gaat die bol er in een keer in..
    groetjes vanuit de kamer op de hoek.

    lazlo en ouders

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gewoontedier!!

    Mag je ook nog eens ergenst controle over houden!
    Lieve dieetiste,t klinkt zo simpel.
    smeer eens boter op je brood,pak eens bruin ipv van wit,probeer er eens 2 ipv 1 en vast tegen jou biggetjes zijn wel lekker maar er zit zo weinig voedingswaarde in..

    Ik zeg maar zo! elke dag je best doen en alle dagen hele lekkere dingen.

    Krentebol met kaas is best lekker hoor en dan weg spoelen haha met witte melk of chocomelk zitten dan ook weer calorien en voedingwaardes in!
    Bedankt voor je lieve reactie!

    en ben tvolledig met je paps eens,nieuwe longen en dan komt t eten ook weer wel.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Komt goed!
    Avondeten komt eraan boordevol calorieën ! Verbleekt natuurlijk bij die super-nagellak.
    Tot straks.

    xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Lazlo: Hoe is het nu bij jou?

    @ Oma: JOEPIEIEIEIEIE!
    Tot straks!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, Jootje, mooi opgeschreven! Ik hoor t de dietiste zo zeggen :D.

    Hm, en ik altijd maar denken dat er in smeerkaas zoveel vet zat ;). Goed om te onthouden, mocht ik ooit weer eens afvallen.... Ga ik ook pindakaas eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm ik dacht ook dat smeerkaas wel lekker vet was... Ik ga ook weer pindakaas kopen, ook goed voor de vitamine E!
    Mooie nagel trouwens!! :-)
    Groetjes van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waahahaha idd, Jootje, is een cariere als dietiste niks voor jou?
    Nu weet ik wat er nog aan miste, aan mijn perfecte maaltje: MELK jaaaaaaaaa!

    @ Yehudith en Ydnas: Pindakaas RULES above ALL food! In pindakaas zit per 100g 647 kcal (niet dat ik 100 gram op mn brood smeer he hahaa) en in smeerkaas 260 kcal/ 100 gram.
    Wat een 'educatieve' blog weer pfffmwaahahaa

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb nog een idee: Pindakaas met BANAAN. Daar kom je van aan;) En dan 2 boterhammen ermee!!

    Maar eh, eet jij normaal ook je korstjes niet op? Ik dus ook niet, ben ik mee begonnen nadat ik vorig jaar in het zk kwam... Bij mij weten ze nu trouwens nog steeds wat ik eet als ik weer eens word opgenomen:) Als je het hebt over neuroot eerste klas ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gadverdamme Pindakaas...maar ik ben aardig in de minderheid hier zie ik al...hoe jullie het naar binnen krijgen weet ik niet, maar als ik het al ruik dan word ik slap in de knieen.


    Fijne zondag!!

    Jroen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja die calorietjes blijven altijd een puntje haha!
    Ik denk dat bijna alle cfers gezellig neurotisch zijn in dat soort dingen haha! In alles eigenlijk , alles iig wat we zelf in de hand hebben haha!
    Nou eet ze, en korstjes opeten anders kun je straks niet meer fluiten!!! ;)

    xxx lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ Tamara: Yeeeeeyyy! Een mede-neuroot haha! Wat is jouw standaard ziekenhuis-eten?
    MMMMM jaaa pindakaas en banaan hahaha dat at ik vroeger ook altijd! Ga ik maar weer eens mee beginnen denk!

    @ Jroen: Waahahaha Get over it, Jroen, once you go Pindakaas, you never go back to any other kind of kaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahah leuk verhaal je komt nu vast kilo's aan ;)...je bent nie de enige neuroot zo heb ik elke dag als lunch: 1 bruinbrood met helft jam helft kalkoenfilet, een boulion en volle melk.
    Misschien moet ik ook maar aan de pindakaas :P

    Ajuuu

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey MissPiggy,

    http://www.youtube.com/watch?v=1TT-ut-3On0

    Pindááááákaas......

    Hoe blij wordt je??? Waarom nu, waarom ik, waarom, Pindáááákaas.....

    kuzzzzzz,een meisje, weer in Aalten

    BeantwoordenVerwijderen
  17. de volgende keer een bruine boterhamekke jonge dame hahaha en 6 pakjes nutridrink energie vereikend hahaa gr jeroen van dongen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou Miss Piggy, dan heb ik ook nog een leuke! Grappig dat je precies vandaag een blog over eten schrijft, want ik moest vandaag tijdens de lunch aan je denken. Ik was dus gaan lunchen met mijn moeder, in een niet nader te noemen restaurantje, en daar stond bij de broodjes -jawel- een heuse "Miss Piggy": "Triangel multi-granos met warm vlees en pindasaus". Toen moest ik dus natuurlijk meteen aan jou denken. Maar grappig dat je dus precies nu over eten, en ook nog over pindakaas schrijft! Dan zul je 'jezelf' vast ook wel lekker vinden (het broodje dus;)). Als je die maar vaak genoeg eet, kom je in een rap tempo aan denk ik;) Misschien doen ze ook aan bezorgservice? Haha!

    Eetse!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Btw.. pindakaas met banaan?!?!?! Serieus mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. haha t enige leuke,lekkere aan pindakaas is/zijn de reclames..
    maar krijg t echt niet mn keel door,
    Bifi worstjes zijn ook kleine bommetjes volgens mij! of eet je dan jezelf op????
    hmm even onderzoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hee Djuna,

    Bedankt voor je kaartje en de apekoppen.
    Al had ik eigenlijk wel een zakje roze varkentjes verwacht.....

    Tja, het ziekenhuis eten daar worden we niet vrolijk van. Gelukkig wordt ik regelmatig verwent met iets van de Mac of KFC.
    Alleen jammer dat een Mac Flurry het hier naartoe niet overleefd.

    Als je trek heb in iets van de Mac ofzo moet je het maar laten weten, dan vraag ik wel of ze ook iets voor jou meenemen.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey MissPiggy,
    dat eten he... ik drink soms liever een paar nutridrinkjes extra dan de warme maaltijden in het ziekenhuis. Tja ben gewoon verwend denk. Hoewel de broodmaaltijden altijd heel goed smaken hoor, het is best vers. In het EMC kies ik ook altijd hetzelfde uit, Bouillon, brood met hagelslag in de ochtend. (oja en dan kies ik op advies van de dietiste altijd extra boter en dan niet de halvarine).
    Alvast slaap lekker.
    Groetjes Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @ Marcia: Waahahaa LOL! Dat is een combo die ik nog niet vaak heb gezien! Maar, als het pinda in zich heeft, kan het niet vies zijn he!

    @ Jootje: BIFI-worstjes!!! Die heb ik al MEGA-lang niet gegeten hahaha. Altijd als we naar het strand gingen namen we die mee hahahaa MMM, krijg daar zin in!

    @ Lazlo: Hahaha jup apekoppen ipv biggetjes! Je moeder had hier eens geschreven dat je die lekkerder vond... zodoende.
    Enneuh, thx voor het MC-aanbod, leuk!

    @ Claudia: Hahaha ik doe ook in de middag een extra (sonde)voeding inderdaad!
    Haaahahaa de bouillon is favoriet hier dus!
    Wat zeggen jullie, Lazlo en Ilse, ook EMC-bouillon-fans?
    Trouwens n heel geruststellende gedachte dat ik nu weet dat iedereen zon etenstic heeft hahaha LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gadver de gadver:bruinbrood. bah zeg. Kun je niet voorstellen om een eierkoek met boter en suiker te eten. ? Das pas lekker en daar zit volgens mij toch ook wel wat in. Maar ja, wie ben ik nou eenmaal en mr Daddy heeft gelijk:ff oefenen en die bol gaat lukken.!!

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Waaahahahaa ik kan wel zien van wie MissPerson haar smaak heeft gekregen...
    Er was toch zoiets met een appel... en een booooom...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier nog een pindakaas verslaafde, iedere ochtend een broodje. Wel die met de grovere stukjes pinda, hmmmmmmm.
    Wist niet dat het zo calorierijk is, ;-)) wel fijn.

    Zo nu snel je blog van vandaag lezen.

    BeantwoordenVerwijderen