zondag 29 augustus 2010

Zeuren op zondag haha!


10 dingen die ik niet zo tof vind om te horen.

1. Weet je nou al wanneer de longen komen? – Euhm, nope. Maar bel jij God even, misschien dat Hij het jou wel vertelt…?

2. Ben je nou ALWEER in het ziekenhuis, je was toch al GETRANSPLANTEERD?!

3. Een willekeurige werkneemster in het ZH: ‘NEE JOH! Longen transplanteren ze hier helemaal niet!!! Alleen lever en nieren!’. – Woow, zit ik even verkeerd dan!

4. Weet je NU dan al iets over de longen, wanneer ben je nou aan de BEU-HEURT!

5. Waarom gaat het nou juist bij JOU zo slecht hè, ik ken iemand, die was al 60 en die heeft een nieuw hart gekregen! Nou! Die leeft er al 10 jaar mee!

6. Waarom moet je nou zo lang wachten? Je staat toch BOVENAAN! – Misschien was het dat snoepje dat ik uit de snoeptrommel jatte toen ik 5 was… dat mijn Karma mij nu terugbetaald? En anders heeft het iets te maken met een tekort aan orgaandonoren…

7. De buurvrouw van de schoonmoeder van mijn opa’s achterneef, die had ook nieuwe longen, maar met haar gaat alles goed! Ik denk dat die longen heel tevreden zijn in haar lichaam. – Top. Misschien kan de buurvrouw van de schoonmoeder van de achterneef van je opa mij even bellen, en haar geheim ‘hoe houd ik nieuwe longen tevreden’ prijsgeven?

8. Heb jij nog vakantieplannen voor deze zomer? – Euhm, misschien naar de Hemel, maar ik weet niet of ik daar binnenkom en bovendien vond ik die tickets zo duur. Dus ik heb het boeken nog even uitgesteld.

9. Waarom zijn die longen nou afgestoten dan, heb je niet goed voor ze gezorgd? – Ik weet niet, ik heb ze elke dag water gegeven, in het zonnetje gezet, af en toe zo’n zakje voeding bij de Fleurop/ Jan Tit/ Bloemenkraam gekocht… Zo gek dat het dan toch mis is kunnen gaan hè!

10. Maareuhm, doe je die beademing nou ook wel eens af? Om te douchen bijvoorbeeld, of even naar buiten te gaan? – Ja! Tuurlijk, en dan ga ik gelijk een eindje hardhollen met mijn hond in het bos!

En als bonus (hahaha ik kon niet meer stoppen):
11. Maareuhm, weten ze zeker dat de longen niet meer goed zijn? Misschien moet je een keer sprayen met Combivent (vul elk willekeurig medicijn in), dat werkt bij mij ook altijd!!! – OK. Ik denk inderdaad dat jij beter mijn medische achtergrond kent dan, laat ik zeggen, de 10 dokters die zich over mij ontfermen?!?!

12. Vervelend hè, benauwd zijn… dat weet ik nog wel van toen ik vorig jaar zo’n nare verkoudheid had! Joh, echt, ik heb toen wel 3 dagen op bed gelegen! – Woow. Vet Balen.

38 opmerkingen:

  1. whahahahah!! LONGEN TRANSPLANTEREN ZE NIET!!! whahahaha!! wat een grap! :')

    xxx MissSiss

    P.s. ik ken wel iemand die heeft zo'n spray tegen astma, miss helpt die voor jou ook wel! zo'n 'inhaler'... xD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaahahaha LOL!
    Have fun aan zee, lieve Sis! (Enne, niet zw*nger terugkomen he... waahahahaa nee sorrie grapje. (Maar k meen het wel... ).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou ze gewoon ongelimiteerd moeten mogen slaan, dat soort lui!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelimiteerd mogen slaan... dit lijkt me perfect!
    Had ik vast ongelimiteerd aantal bezems versleten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met als UWV topper; Wanneer ben je weer beter dan??

    Ik kan je je frustratie heel goed voorstellen, nare eigenschap van mensen ondanks dat ze er niets vanaf weten toch denken dat ze experts op bepaalde gebieden zijn. Of gewoon niet nadenken(en niet doorhebben wat ze ermee aanrichten).

    Sterkte ermee, en een fijne zondag.


    Gr Jroen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Whahaha! Meen je serieus dat deze dingen gezegd zijn?! Woowie!
    Eentje kan ik me inderdaad nog wel herinneren...die van....wij transplanteren geen longen, dat doen ze alleen in Groningen! Na veel gepraat en gewacht(we hadden gelukkig helemaal geen ietsiepietsie HAAST)zeiden ze: Ze ligt op de SV long! NEEHEEEE daar komen we juist net vandaan! Ow...Maar word je moeder getransplanteerd dan? NEEHEEE! Net of dat het minder spannend maakt! Whahaha...achteraf konden we er wel om lachen!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Jroen: Waahahaa ja die is ook mooi idd!
    Ik ben niet echt HEEL gefrustreerd hoor hahhaha, maar wat is een regenachtige zondag zonder een beetje geklaag hahhahaa!

    @ MissMorrie: Hahahhaaa hoe spannend was dat he! MEN!
    Of toen 1 keer die anesthesist een venflon ging zetten en zei: 'oh, U komt voor een nieuwe nier'! Waaahahahaa.
    Al helemaal klaar voor je trip? JOEPIEIEIEIE GAAT LEUK WORDEN JOH!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben ik blij dat jij dit opgeschreven hebt.
    Ik had het zeker niet beter gekunt.
    Mensen staan soms echt niet stil bij hoe dom, kwetsend of pijnlijk een opmerking kan zijn.
    Vind je het goe dat ik het uitprint en misschien wel op mijn Hyves zet(anoniem)?

    Ga je nog op vakantie: ja enkeltje hemel. Ik vind hem echt om te gillen.
    Geef je ook dit soort antwoorden?
    Of komt dit nu bij je op en had je het graag willen zeggen?

    Ik wens je een hele gezellige zondag.
    Want er komt vast wel iemand langs die je even aanhet lachen maakt of verwend met wat lekkers.

    Lieve groetjes van Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Of als je nog CF-longen hebt en je zit in de wachtkamer van de huisarts; Je moet 'ns hoestsiroop nemen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lol die nummer 12 heb ik ZO vaak gehoord, is echt hélemaal hetzelfde he ;)
    Erg, erg, erg, ik ben pro ongelimiteerd slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een topstukje zeg, lig blauw van het lachen.
    Zo herkenbaar.
    Tijdens screening zei fysio tegen mij, nadat ik hem vertelde dat ik best vond dat ik nog veel kon.
    " de vorige patient die dat tegen mij zei, stierf de volgende dag".
    Ook erg lekker om te horen.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. whahha. Ja joh, wat doe jij daar eigenlijk in dat ziekenhuis? Longen transplanteren ze daar echt niet hoor, dat is ons heel duidelijk verteld.... gekkie. Moet je even een verhuizing naar Groningen aanvragen, laat je je spullen brengen en ga je er zelf een soort vierdaagse(?) wandel/rentocht van maken. Die beademing is toch niet zó erg nodig?! Bovendien mag je dan mijn Symbicort wel lenen. Heb ergens ook nog Bricanyl liggen, die moet je even inhaleren voor je gaan lopen of rennen. Scheelt heel wat met de lucht. Goed??

    Wat zijn mensen toch stom.

    xxx Miss Person.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. "potverdorie" omdat ik hier niet kan typen wat ik echt zou willen zeggen zoals #&^^***)<>

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @ Alida: Tuurlijk mag dat! Hoeft niet anoniem hoor, het staat hier ook openbaar, dus...
    Jij ook een fijne zondag!

    @ Anoniem: Waahahahaa ja huisartsen zijn een blog-topic an sich waard. Die komt nog! Goed idee!

    @ Terpie: WOOW. Wat zei jij, EN BEDANKT! Wooow wat een tact.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. haha geweldig! Ik ben bij Annelie en we hadden het toevallig gister avond er nog over. Idd dat mensen ook aan mij vragen: Heb je al wat van je transplantatie gehoord? whahahahaha!
    Fijne zondag!!
    xxx Daphne en Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldige blog, longen?? Die transplanteren we hier niet, echt hilarisch, jammer dat het echt gezegd is, maargoed!
    Ook nummer 12 is zeer herkenbaar, ik werk(te) in een apotheek en daar is zeer vaak tegen mij gezegd dat ik maar even een hoestdrankje moest pakken want er staan er toch genoeg??? (oh, niet gezien) Ook stom geklaag aanhoren over te grote pillen slikken of andere onzin, maarja, mensen weten tenslotte niet dat ik CF heb, dus ik ben dan altijd heel geduldig en lief. (maar van binnen... Grrrr)
    Liefs van Sandy (Ydnas)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weet je, ben eigenlijk een beetje gestopt met ergeren en reageren op opmerkingen.
    Maak wel onderscheid tussen zeg maar het klootjesvolk (=onwetenden) en de zorgverleners.
    Mensen reageren ook vaak onnozel omdat ze zich ongemakkelijk voelen en/of simpelweg niet weten wat het inhoudt.
    Ga eens lekker camperen joh, rust je lekker uit en fijn voor de kinderen!!!!
    Ja, duuhhhh, lekker met die zuurstofconcentrator op de camping en die bergen met vernevelmedicijnen. >> Reageren heeft hier meestal geen zin.
    Onnozele artsen is een ander verhaal, die moeten beter weten.
    Fijne dag nog he, ga lekker een ommetje rennen of zo.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Man oh man, volgens mij is dit nog maar de helft van de lijst met dingen die niet leuk zijn om te horen; of zit ik fout? Man oh man, wat hebben sommige mensen toch een enorm bord voor hun kop. Maar ondanks dat het niet leuk is om te horen, vind ik het wel geweldig hoe je dat hier presenteerd; moest er stiekem best om lachen. Je zou een boek moeten schrijven, nee echt! Gewoon omdat jij dat echt wel zou kunnen! Kep je trouwens een kaart geschreven, heb je die al gehad? Ennuh, what about als ik morgenavond met jou mijn bday nog eens dunnetjes over kom doen? Heb een fijne zondag dear, ik denk aan u!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @ Daphne en Annelie: Veel plezier hahaha, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat wel goedkomt!

    @ Ydnas: OHHH ik zou echt moeite hebbben om mij in te houden, zeker als dat ELKE dag is, MEN!

    @ Eline: Yeeeey morgenaaf is gooood-o! Heb je een fijne dag gehad gister? Ik smste je nog maar...? Morgen partyyy! x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nouwwwww, moest werken! Haha! Maar kreeg je sms vanmorgen pas, want m'n telefoon had weerus kuren :( Maar superthanks! Zin om morgen een feestje met u te maken! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahah echt een leuk stuk!

    12. Vervelend hè, benauwd zijn… dat weet ik nog wel van toen ik vorig jaar zo’n nare verkoudheid had! Joh, echt, ik heb toen wel 3 dagen op bed gelegen!

    Goh dat is vervelend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hier nog 'ns de anoniem van de hoestsiroop. Ik heb hier nog 'n paar huisartsenbloopers: Dr. C. toen ik om 'n glucoseintolerantie-test vroeg: 'Oh maar jij kan geen diabetes krijgen,je bent dun en je sport veel.
    Dr. J.: Cystic Fibrosis? Ik dacht dat je Mucoviscidose had???
    Groetjes van Sandra uit België.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaaa vooral 1 en 4 en 6 zijn ZO *** herkenbaar :D Maar die reacties van jou ZO hilarisch. Het is alsof ik mezelf herken, ik reageer ook zo. Echt lekker sarcastisch :)

    Gewoon zo door blijven gaan, lekker sarcastisch blijven reageren, dan stellen ze vanzelf de volgende keer een andere vraag ofzo ;)

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Of die van : Steek er nog eentje op!!! ja daar wordt ik ook altijd woest van. Of van: je moet eens munt thee gaan drinken daar knap je zo van op , grrrr.
    Of van; je bent ook al lang aan het hoesten, gaat het wel goed met je!!!
    Offf: Als er iets lekkers wordt geserveerd: Neem lekker, jij kan het hebben!!

    Nou ja we kunnen denk ik nog wel even door gaan met vele varianten.

    Ik antwoord vaak helemaal niet, doe niet of ik het niet hoor. Maar soms dan ontplof ik en dan krijgt de beste persoon de volle laag.

    Fijne zondag, x, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kan me er echt helemaal in vinden. Heb ook wel eens wat naar me hoofd gekregen toen ik een erge hoestbui had.

    1. Moet jij niet eens naar de dokter? ( alsof ik al niet genoeg dokters heb bezocht)
    2. Ook met roken dat ze denken dat je rokershoest heb ofzo :S
    3. Je haalt de nieuwe piepers niet.
    4. Of geven ze me een snoepje.. Ja dat helpt tegen het hoesten niet dus

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Woow, zo te lezen zijn er veel die met dit bijltje gehakt hebben!

    @ Gwen: inderdaad, dat ze zeggen dat je een rokershoest hebt! AAAARGH ZO KWAAD word ik daarvan he! Al moet ik zeggen dat mijn CF-hoest nu natuurlijk weg is... dus die opmerking hoor ik niet meer vaak!

    @ Els, in het geval van je taart is het wel fijn als ze jou al dat lekkers gunnen 'omdat jij het wel kan hebben'. Waaaaaa super lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ach meid, ze weten niet beter. T"ís wel te hopen dat dit soort vragen /opmerkingen alleen maar gesteld worden door mensen die je niet zo goed kennen of zo.(Al maakt iedereen wel eens een domme opmerking, of stelt een stomme vraag natuurlijk).Toch nog niemand geweest die vroeg of Klaziena (uut Zalk) misschien nog tips voor je had?
    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ha meid, wat super goed dat je dit opgeschreven hebt en blijkbaar heel veel herkenning. Ik herken het ook deels (niet het stuk van transplantatie gelukkig :-) én bij mij helpt Combivent juist wel erg goed :), maar ja,heb tenslotte ook een andere ziekte, ik zou niet zonder kunnen..!!
    He, hoop je dinsdag te zien, helemaal top wordt dat :)! Hou vol he?!
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. @ Doei ee: Hahahaa altijd al een kruidenvrouw aan mijn vriendenkring willen toevoegen! En als ze dan ook nog TIPS heeft! Waaaaaa!

    @ Jorine: Yeeey! Dinsdag meeting!!! Enneuh, wel eerst thuis combivent sprayen he, vind dr. Baas vast een goed plan!
    Hahaha, nee maar serieus, ik vind Combivent voor wat het doet n heel goed iets! Maar om nou te zeggen dat dat mij gaat REDDEN... Hm, nope.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. @miss piggy, idd goed plan :) Als het jou zou gaan redden zou ik graag dinsdag m'n voorraadje voor je meenemen hoor :)
    Tot dan!! Heb helemaal zin, tis lang geleden dat we elkaar 'live' konden zien! Dus super!
    Doeidoei

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nou dit is zoooooooooo herkenbaar wat wij ook zoal naar het hoofd gesmeten kregen.....maar zoals hierboven ook al wordt verteld: vaak uit onwetenheid van de mensen en/of zich geen houding weten te geven! Ook nu Jan is overleden weten de mensen het zo goed...ben je al weer aan het werk....want dat betekend dat het verdriet (in hun ogen) over is...of als je eindelijk weer eens kan lachen en genieten....dan is het verdriet ook weg!
    Meestal reageer je er niet zo op totdat de bom barts en die dan toevallig tegenover je staat krijgt de volle lading...lekker sarcastisch....hahaha! Ik heb weer genoten van je blog hoor.

    Groetjes en hou vol...je kan het hoe moeilijk het is...het gaat je lukken!

    Groetjes Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo herkenbaar, ik heb het vooral bij de fysiotherapeut. 's Morgens sta ik daar op de loopband te hoesten/kokhalzen en krijg regelmatig commentaar. Soms krijg je ongelofelijke opmerkingen. Heel af en toe ben ik het zo beu dat ik soms wel een snauw: niet iedereen is hier voor zijn zweetvoeten.

    Groetjes van Astrid
    Ik denk iedere morgen als ik internet opstart: wat zal missPiggy vandaag weer verzonnen hebben?? Ik geniet van je bloggies.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Tja zitten wel herkenbare dingen tussen... Laatst iemand, goh vervelend dat je die ziekte hebt, ik heb vroeger ook astma gehad dus ik weet hoe het is... (daarvan gebruikte ze wel iedere dag 1 pufje!) Sorry, maar Astma is heel vervelend zijn en kan net zo ernstig zijn, maar als je allang over je astma heengegroeid bent kun je dat niet even gaan vergelijk toch!
    Achja, hoe verder mensen van mij af staan, hoe minder ik het mij aantrek. CF is ook een moeilijk te begrijpen iets, dat merk ik vaak bij mensen. Sommige opmerkingen... daar moet je maar gewoon om lachen hey.
    Weltruste alvast. Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. die laatste is echt heel herkenbaar.

    toen de mexicaanse griep uitbrak kreeg ik een keer te horen:" toch niet de mecikaanse griep he?" hij deed ook echt stapje achteruit. ik dacht echt grrrrr denk na voor je wat zegt

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Soeps weer veel spellingsfouten zie ik in m'n berichtje hierboven..:-) T'is al laat he...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. @ Claudia: hahaha t is zeker laat, kleine meisjes bedtijd zou mijn omaatje zeggen haha!
    Slaap lekker zo!

    @ Muis: waaaaaaa ja dat was wat met de mex. griep! Zeker als je in die tijd met een mondkapje (vanwege LOTX) door het ZH loopt!

    @ Astrid: Woowie, super compliment! Legt de lat wel hoog he, trouwens... hahahaa!

    @ Stans: Ik denk inderdaad dat mensen zich vaak geen houding weten te geven, zeker in jouw situatie... over het algemeen willen mensen niet met de dood geconfronteerd worden. Althans, mensen die wat verder van je afstaan. Is mijn ervaring dan... Maar soms even afreageren is niks mis mee toch?
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mijn opmerking was niet bedoelt om druk op je te zetten, zolang jij er lol in hebt geniet ik mee.
    Veel liefs!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Haha, wat schrijf je het weer mooi op allemaal!
    Ben n beetje laat met reageren maar beter laat dan nooit, ben n paar dagen de bank niet afgeweest en was te lui om mn laptop naar de bank te verplaatsen. Bovendien zat ik n Grey's Anatomy marathon te houden. Maargoed....
    Wat dacht je van die verschrikkelijke opmerkingen over dat je vooral POSITIEF moet blijven?? Want als je negatief doet wordt t alleen maar erger. Ja tuurlijk, ik vroeg me al af hoe t kwam dat ik ziek was maar ik ben gewoon veel te negatief. Moet eens wat positiever worden, ik denk dat mn longfunctie dan gelijk minimaal 20% stijgt (zo, als dat eens zou kunnen door n beetje blij doen...!) en mn immunodeficiëntie als sneeuw voor de zon verdwijnt. Je afweer wordt namelijk ook beter als je positief in t leven staat zeggen ze dan tegen me. Vlieg toch op, als een gezond persoon een rotdag op zn werk heeft mag ie klagen wat ie wil maar als je ziek bent schijn je nooit een baaldag te mogen hebben, 'want dan wordt het alleen maar erger'. Dat je het even weet.

    Verder zijn de opmerkingen over je rokershoestje inderdaad ook erg leuk, hoewel die nu prima te pareren zijn door mn zuurstof. Dat is dan wel lachen, als ze dat niet gezien hebben en ik draai me om zie je ze schrikken en dan weten ze niet hoe ze zich moeten excuseren. Hou gewoon je mond als je niet weet wat iemand mankeert. Ik zeg toch ook niets over jouw dooie haar ofzo??

    Het ergst was het commentaar van een van mn buurvrouwen tijdens een opname. Of ik eens op kon houden met dat smerige gedoe met dat sputumpotje. En dat medicijn wat ik zat te 'roken' stonk (Fluimucil dus op zich had ze gelijk), het was erg asociaal dat ik dat zomaar naast haar ging zitten doen. Heb gewoon gezegd dat ze blij mocht zijn dat zij dat niet nodig had omdat t net zo smaakt als dat t meurt. Net of je dat voor je lol gaat zitten vernevelen.....

    BeantwoordenVerwijderen