donderdag 2 september 2010

Dans-Barbie- donderdag

‘Vroegah’ was mijn grootste voorbeeld (ja, houd u vast) BARBIE!
En, als ik er nu zo eens over nadenk, was dat helemaal zo gek nog niet!

Barbie is namelijk:
- Super veelzijdig.
Als ik zoals zij danseres, prinses, actrice, campeervrouwtje, kapster, zwanger, zweminstructrice, trimsalonmedewerkster, zuster én dierenarts tegelijk kon zijn… zou ik heel de dag op mijn lauweren rusten, aangezien ik dan EXTREEM veel had bereikt in mijn leven.

- Nooit ziek.
Als er zieken aan te pas komen, is zij DE DOKTER.

- Heel erg knap.
Als ik eruit zou zien als zij, zou ik op mijn lauweren rusten, want iedereen zou mij geld betalen om daar gewoon op dat bankje op mijn lauweren te rusten.

- Heel erg dun.
Als ik zo dun was als zij… Jup. Werd ik waarschijnlijk van de Transplantlijst gehaald. Men, wat een MINPUNT aan haar! Daar heb ik vroeger zeker niet bij stilgestaan.

Nee. Bij nader inzien… laat mij maar Ken zijn dan, die heeft tenminste SPIERKRACHT!



Mijn Barbie en Ken,
Je ziet misschien dat Ken vage blauwe vegen op z'n gezicht heeft...
Tja, ik liet -em hard werken, destijds...

13 opmerkingen:

  1. MissPiggy,
    Ik laat mijn Ken ook altijd hard werken.....

    Oh, wat een heerlijk nostalgisch plaatje!
    Zoveel blije herinneringen aan Barbie en al haar belevenissen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha lol. mijn barbie(s) hadden altijd een hele horde mannen omzich heen. de acion mens ( van mijn broers) waren in de meerderheid. daar kon ken of prins eric( van de kleine zeemeermin) niet tegen op

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Muis: Waahahaha wat waren jouw Barbies gelukkig dan!
    Waaaa ik had prins Erik ook! Hoe LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn Barbies hadden het een stuk slechter, ik was niet zo'n poppenmeisje en mn beste vriendin ook niet. Ik heb meerdere Barbies die een arm missen of een los hoofd hebben ofzo. Absoluut dieptepunt is het (scheef) geknipte haar van een van de oude Barbies van mn mammie, die dus heel veel geld waard bleek te zijn. Met origineel kapsel dan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He djuna!
    Ik heb nooit een ken gehad.. Ik had een barbie genomen en haar haar afgeknipt.. Best triest als ik er zo op terug kijk :D
    Miss de nieuwe barbie uitvinden?? Eentje die ietsjes meer vet heeft ;)
    Hou vol meid!

    xx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn broer en ik hebben ons ook meermalen vermaakt met de barbies van mijn (gelukkig voor haar) veel oudere zus.
    De meesten hebben de meest vreselijke martelingen moeten ondergaan. Denk dat een transplantatie een vakantieweekje is vergeleken bij de ontberingen van die arme barbies.
    Zo dit waren mijn jeugdzondenontboezemingen voor vandaag.
    Als je nog galgje wil spelen heb je boven een mooi woord.
    Spreek je,
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaahahahaa wat een vreselijkheden moesten die meisjes allemaal ondergaan!!!

    @ Liselot: eentje met meer vet, hahaa prima idee!

    @ Terpie: I LOVE jeugdzondenontboezemingen! Waahahaa!

    @ Anouk: begreep ik t goed van Ilse dat je binnenkort ging screenen? Succes iig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, hier nog iemand die altijd kappertje speelden bij Barbie's... op die leeftijd begreep ik vast nog niet dat haar haar niet kon aangroeien. Dus ze zijn allemaal flink verminkt...

    Oja ik heb Pocahontas nog niet ontmoet volgens mij...? Tenminste ik keek net nog ff naar die foto waarop ze je mindgame aan het oplossen was maar ik twijfel. De zaalarts die hier gister binnen is geweest lijkt mij een andere of kan dat niet? Ze had in ieder geval geen vlecht...

    Kus Clau

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och de barbies, ja dat is heeeel lang geleden maar ik had er twee, eentje met lang blond haar en eentje met een kek kort kapseltje. Beide lagen maar te liggen tot ik modeshows voor hen ging organiseren. Jurkjes naaien met gigantische hoeden in dezelfde stofjes. (mijn moeder zat altijd te naaien dus van haar heb ik toen al veel geleerd)
    Samen met een vriendinnentje was ik hele vakantie bezig.
    Onze meiden hebben gelukkig geen martelingen hoeven te ondergaan, alhoewel ik wel kopspelden in hun oren prikten, waren net echte oorbelletjes ennn ik had ze in alle bijpassende kleurtjes. haha

    Groetjes, Els

    ps waar ze gebleven zijn is me een raadsel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ken & Barbie, heerlijk nostalgisch! Het is maar goed dat zij niet alleen maar props heeft, dat zou slecht zijn voor eenieders ego. Als voorbeeld functie heeft ze het voornamelijk goed gedaan als we kijken naar haar carriere, man óh man, als wij dat konden zou het geld met bakken binnenstromen denk je niet? Vind het leuk!

    Dikke kus
    Elien

    P.s. Ik had vroeger geen Ken, discriminerend? Haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ken en Barbie. Een nichtje van me had er wel 100 of meer. Praat ik over 1965 of zo.!!!Tijd van de Thunderbirds. Misschien weet mr Pappie dat nog wel.Miss Person had er ook een paar geloof ik en haar Bro had action mannekes die hij PAPENIPPERS noemde. Geen idee wat hij bedoelde maar voor ons blijven dat soort poppekes altijd papenippers.
    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou MissPiggy,
    wat een geschiedenissen allemaal hè!
    Wij gooiden Barbies in de zee, en keken of ze met vloed terug kwamen,
    Of hingen ze in een boom, of zetten ze bij de "heksenput" als "witte Wieven"....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee Djuna,

    Weer even een reactie op jouw vraag; ja ik word de 20e opgenomen voor screening. Ben benieuwd, hoop aan de ene kant stiekem dat ik te goed ben maar aan de andere kant ben ik deze longen wel een beetje zat aan t worden want ze gaan me nu écht dwarszitten, eerst kon ik t nog redelijk negeren (ben n struisvogel, kop in t zand dan is er niets aan de hand....)maar zeker sinds ik 24uur per dag aan de O2 zit is dat er niet meer bij. Bovendien zouden mn laptop, gordijnen, bank, vriend, katten en vooral ikzelf het ook erg prettig vinden om te kunnen kappen met sprayen ;-)
    Maar ach, we zien wel wat t gaat worden, op t moment kan ik me er niet echt druk om maken, al wisselt dat soms per uur, met dank aan die toffe dexamethason.....

    BeantwoordenVerwijderen