dinsdag 7 september 2010

Dentist dinsdag

MissPiggy ‘mocht’ dan toch eindelijk, ein-de-lijk, haar TANDSTEEN laten verwijderen.

Naast een les ‘Hoe poets ik mijn tanden op de manier dat de mondhygiëniste tevreden is’, kreeg zij ook ‘Vreselijk’ nieuws te horen.

MissPiggy heeft achter haar ondertanden, een spalkje (een ijzeren draadje dat de tanden, nadat men een beugel heeft gehad, op hun plaats moet houden red.).
Nu wil het toeval dat er zich juist bij dat spálkje al het tandsteen bevond.
De Mondmevrouw ontdekte, dat er iets mis was:

Het spalkje was los.

Daardoor zag zij zich genoodzaakt, de volgende woorden uit te spreken (enigszins gelijkend op die van haar baas, de Kaakchirurg, maar dan met meer gevoel):
‘Oh mevrouw, het spijt me zo…
Ik heb zulk VRESELIJK nieuws…’.

Juist, dacht MissPiggy, wat komt er nu weer uit mijn holle kies tevoorschijn?!?
Mag ik met een spalkje geen Transplant? Zit er dan toch een vreselijke ontsteking die mij van de lijst zal halen, GA IK DOOD?!?!

‘Doordat het spalkje los is’, hervatte de Mondmevrouw,
STAAT ER NU EEN ONDERTAND SCHÉÉF!!!

Wat. Een. Klap.

Maar het was nog niet klaar.
De Mondmevrouw wilde het spalkje weghalen.
MissPiggy vroeg of dat ook later kon, eventueel na de Transplant, want ja ‘dat heeft toch niet zoveel haast, of wel?’.
Daar wilde Mondmevrouw wel even over nadenken:
‘Wanneer heb je je Transplant dan?’, vroeg ze.

EN LAAT DAT NU NET NR. 1 ZIJN VAN HET LIJSTJE VAN DINGEN DIE MISSPIGGY NIET GRAAG HOORT.

Daarom grapte MissPiggy: ‘Morgen, de Transplant is morgen’.
‘OH, mórgen al!’, was de respons. ‘Nou. Dan kan het wel even wachten. Dan doen we het ná morgen wel he!’.

Hoef ik alsjeblieft niet meer daarheen?


Lieve Nurse-D vond het ook al zo'n vervelende plaats, 'met al die Boorgeluiden'.

25 opmerkingen:

  1. :(

    Misschien moet je toch je blog wat meer promoten binnen het ziekenhuis! Wie weet leert men dan hoe de wereld en het leven écht werkt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zijn mensen echt zo dom?
    Zelfs in een omgeving waar je dat op de een of andere manier niet hoopt te verwachten?
    Veel, véél sterkte met je compleet verscheefde gebit. Dat je zo überhaupt verder wil leven...

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaa tja, misschien maar overwegen om na de TX naar een onbewoond eiland te emigreren ofzo waahahah zodat niemand die scheve tand kan hoeft te aanschouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me voorstellen dat het wel een hele klap was, zulk VER-SCHRIK-KE-LIJK nieuws te horen..
    haha.. Heb weer smakelijk moeten lachen om je blogje;)

    Doe Nurse-D de groeten maar van me;-)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tjeetje haha ooh wat een ramp!
    Nou djuun laten we dan in ieder geval hopen dat dat van dat transplant idd morgen is, miss kun je vandaag al gaan happen voor je toekomstig kunstgebitje hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een drama-queen die mondhygieniste!
    Bij mij was een deel van het spalkje ook los maar dat is gewoon weer vast "gelijmd" ;-)
    Sterkte met je scheve tand!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie blog weer!!! ... (tussen haakjes- red.) geweldig... alleen, ik begin nu ook te denken... ben ik ook zo dom bezig op mijn werk? ik ga daar toch ook op letten of ik niet te gemakkelijk de meest voor de hand liggende fouten maak. Ik stel me gewoon nu voor dat Miss Piggy mijn werk beoordeelt....Bedankt Miss Piggy, je hebt me weer eens 'wakker' gemaakt...dit is trouwens zonder ironie bedoelt, je drukt op mijn 'reset' knop.
    Mr. Daddy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, zit te schudden van het lachen.
    Wat een onnozele hals die Mondhyg. Zeker zo goed geflost en gepoetst dat er stukjes brains zijn verdwenen.
    Wanneer is je transplant....

    En oh wat vreselijk. een scheven ondertand.
    Hoe kom je daar nu overheen.
    Je loopt compleet voor gek.
    Lopen... ikke...was het maar waar.

    Maar goed, jij kunt nu met scheve tand maar met een gerust hart wachten op DE OPROEP!!

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh miss Piggy, wat een verhaal weer. Waar haalt zo'n dame het vandaan. Tja ze kijken vaak helaas niet verder dan hun eigen keuken en dan krijg je dit soort verhalen.
    Wel herkenbaar hoor.

    Misshien moet je maar een totale make-over vragen als ze je dan toch transplanteren ;-))

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hej MissPiggy,
    nou heb ik net niet kunnen zwaaien vanochtend,ik hoorde je leuke lachje! Maarja jammer dat we elkaar niet gewoon ff kunnen spreken... zou toch gezellig zijn.
    Leuke blog weer, haha!!!!!!
    Liefs Clau

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha ik moest erg lachen! Ik ben het eens met wat Jannie zei: ff de longtransplantatie site promoten! Alhoewel die in het UMCG wel gelezen wordt door een aantal van de longafdeling (ltx)weet ik niet hoe het bij jou daar is! Maar goed dan nog de overige afdelingen.....karweitje die misschien op je wacht! HIHI!!

    Groet Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien kan die Dame mondhyg, er morgen bij zijn. Kan ze meteen de tandjes rechtzetten of ook een setje overplaatsen.
    Kijk of ze een gaatje in haar agenda heeft, vlak naast die in haar hoofd.
    Groetjes Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Els: WAAA ja!!! Gelijk met botox en alles hahahaa cool, voel ik dan toch niks van he...

    @ Claudia: Hahaha morgen gewoon 'toevallig' ook op de gang rondhangen om half 11/ 11 uur... Hoe gaat ie met jou? Zometeen LF... Succes he!

    @ Stans: hiii jup. De Long leest al mee. Inderdaad een missie om de rest ook te 'bekeren' tot het MissPiggy-geloof hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een sukkel zeg die mondhyg. Maar wat knap met hoeveel humor je er mee omgaat! Idd zou het goed zijn als de mensen in het ziekenhuis je blog mee zouden lezen om zo hopelijk hun ogen (eindelijk eens) te openen.
    Veel sterkte en hopelijk is die 'morgen' heel dichtbij!
    Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Miss Person07-09-10 15:10

    Zulk erg nieuws heb ik nog nooit gehoord. :o Wat vré-se-lijk! Ik kom je snel steunen. Ik snap dat je getroost moet worden om die scheve tand. Echt, bijna beter geen tanden dan een beetje een scheve tand. Dat kan echt niet... té erg. ........ vaag gedoe daar.

    Anyway, ik moet morgen weer gewoon werken. Jak Jak Jak.. beetje te snel naar mijn idee. Waren vanochtend om half 6 thuis. Ik zal nog even met Amber overleggen wanneer we naar je toe kunnen komen. Goed?

    (L) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Djunja,
    Je hebt bij mij de indruk gewekt dat je een wijzse vrouw bent. Daarom hoop ik van harte dat jouw wijze woorden door het ziekenhuis serieus genomen worden en ze die trans morgen gewoon ff doen. Alleen kom je daarna wel voor het dillema te staan: Hoe kan jij je nog fatsoenlijk vertonen 'en plein public' met een scheve tant zo boven op dat nieuw setje.
    Ik heb alle vertrouwen in je dat je ook voor dit enorme probleem een gepasten oplossing kan gaan vinden. In ieder geval wens ik je heel veel wijsheid en sterkte toe.
    Veel groeten uit Voorschoten van Veronica

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Djuna,
    ja haha dat kan alleen dan wel met mondkapje :-) Anders zwaai ik om het hoekje. Wil ook niet elke keer jou kamer binnen gaan gluren he dat staat zo stom. En ik wil ook geen bacterien verspreiden!
    Morgen waarschijnlijk met infuuske naar huis, lf net geblazen voor zover ik zelf kan beoordelen is ie hetzelfde maarja we zullen het wel horen...
    Liefs Clau

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @ MissPerson: OHHH I'M DYING TO SEE YOU AND MISSMORRIE! En alle verhalen te horen van alle hotties die jullie aan de haak hebben geslagen haha! Dikke kus!

    @Veronica: Dat wordt inderdaad een probleem he. Maar wel thx voor de wijsheid en sterkte, zulke deugden sla ik niet af als iemand ze mij wenst he!

    @Claudia: Oehh zou fijn zijn hoor, als je morgen met pomp wegmag! YEEY!
    Oh enneuh, wat betreft de segregatie: aangezien ik via een gesloten systheem adem, kunnen we geen bacterien uitwisselen, dus dat is wel veilig! xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hee meis!
    En? En? DE blonde god nog gespot??? Ben benieuwd!!
    Was weer gezellig en fijn om je te zien!
    Kuss

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hee Djuna,

    Had n paar dagen niet op internet gezeten dus kon even leuk bijlezen. Dit verhaal slaat echt alles zeg, ik weet dat er in een hoop ziekenhuizen (vooral in dat in Dordt, en in t AZM valt t juist weer heel erg mee....)een hoop erg 'snuggere' figuren rondlopen, maar om nou te vragen wanneer je getransplanteerd wordt slaat echt alles!!! Wat een licht!! Hoop dat ik haar ook tref straks. Ik was juist zo blij dat ik mn tandartsafspraak af moest zeggen ivm die screening. Tot ik me herinnerde dat je daarvoor ook naar de kaakchirurg moet. En ik nog een verstandskies heb zitten....De kans is groot dat ze die eruit willen hebben, terwijl ik net met mn tandarts een deal had gesloten dat ie er pas uit ging als ik er last van kreeg....Nouja, we zien t wel weer. Wat moet dat moet. Kan ie in elk geval niet meer scheef gaan staan. Wat een verschrikkelijk nieuws inderdaad. Hoop dat je ondanks deze klap toch kunt slapen vannacht. Sterkte ermee hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Djuna: ahhh oke als je het zeker weet... ik wil jou geen beestjes van mij geven maar dat snap je natuurlijk wel. Wellicht dat ik morgen ook toevallig rond half elf op de gang loop haha of ff om het hoekje spiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Pauline: Zo goed om jou weer te zien! En echt supermooie foto's joh!
    Hahaha, balen balen, maar de Blonde God is niet meer geweest aaahhhh.

    @Anouk: poor thing, misschien ontmoet jij haar ook dan! En anders MrKaak, die is best knap dus dat scheelt wel he!

    @Claudia: Hahaha snode plannen op de Long! Leuk hahaha, zie ik je mssn morgen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou, doe dan maar MrKaak, dan heb ik in elk geval wat afleiding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Thanks! Heb plannen voor fotoboek maar denk dat dat nog wel even zal gaan duren..maar als hij af is neem ik m keer mee!
    Balen dat HIJ niet meer geweest is!! Had graag een foto van m gezien ;-) haha
    Sweet dreams!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt een grappig verhaal! Ik vind het zo leuk hoe jij je blogs schrijft. Ik lees ze altijd met een glimlach haha.

    BeantwoordenVerwijderen