donderdag 30 september 2010

Doorgewinterde donderdag

(Stiekem is dit ‘Wanker woensdag #2’, maar om nu een donderdag ‘Wanker woensdag' te noemen… gaat wat ver hè).


Gisteren natuurlijk alle anesthesisten de stuipen op het lijf gejaagd, met mijn gare aders (1 van hen zei zelfs: ‘ja je hébt wel aders, maar er stroomt geen BLOED door! Wat ik overigens dan weer wel een coole ontdekking vond, een lijf zonder gecirculeerd bloed! Wie doet mij dat na!).

Ik denk dat ik ze erg heb geïrriteerd, want toen Anesthesist 1, voor zijn tweede ronde terugkwam…
Stuurde. Hij. Mij. Naar. Huis.

Ik vroeg om een PICC-lijn, maar daarvoor is een wachtlijstje en die antibiotica MOEST NU acuut verder lopen.
Daarom stelde hij voor: een centrale lijn in de Vena Jugularis (hahaha sorry, ik heb zo’n ziekelijk vermogen om dat soort woorden te onthouden).
Zijnde een infuus in mijn NEK.
Duidelijk dat hij MissPiggy niet goed kent, anders had hij geweten dat zij daarmee NOOIT zou instemmen.
We ruzieden wat en uiteindelijk sprak hij de ‘ik geef het op, en het ligt VOORAL niet aan mij en zoek jij het ook lekker uit met je IRRITANTE aderen en en en en en wat MOET ik nou met jou’- woorden:

‘Kijk.
Als jij geen infuus wil, om antibiotica over te krijgen,
Dan staken we de behandeling.
Als jij NIET instemt met een CVC-lijn (Centraal Veneuze Catheter, red.), dan is het afgelopen.
Dan moet je maar naar huis en blijf je ook niet op de lijst.
Dan gaat de Transplantatie. Dus. Niet. Door. Hè.
BEGRIJP JE DAT?’.




Gelukkig gaan arts-assistenten anesthesie niet over mijn Transplant. (Transplantman zij geprezen, Thank the Lord for Transplantman).

Natuurlijk heb ik hem gezegd dat ik NIET een behandeling wilde staken, ik wilde alleen EEN BETER alternatief voor een FREACKING LIJN IN MIJN NEK, WANT ZOALS JE WEET, IS IN MIJN NEK, VOOR EEN INFUUS GEEN PLEK!!!

En zo kwam het dat ik naar het Honk der Anesthesiologen mocht, om van ZIJN BAAS een venflon te krijgen.
Wat heel goed lukte. Het naaldje zat in 1 keer!!! Kachingggg!
Met dank aan ROCKSTAR-Anesthesista!!!


Nu maar hopen dat de chirurg mij nog zal willen opereren hè, met zo’n minderwaardig infuusje in mijn arm…

26 opmerkingen:

  1. Oh oh oh MissPiggy!
    Drama,drama drama...Balen balen balen.
    Behoorlijk jammer dat sommige mensen hun eigen frustratie en onkunde lichtelijk botvieren op een ander,en op jouw prachtige aders....
    Er zijn nog een hoop leermomenten voor deze man!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai, wat een afgang voor die arme man ;) Duidelijk dat hij nog niet in de gaten heeft hoe het allemaal werkt hihi.. Moest er wel om lachen hoor! Morgen zie ik u weer, dat is fijn, real life is toch een stuk leuker als second life on the internet..

    Kussen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een drama, en idd daar kanhij toch niet over beslissen!!! Fijn dat ie nu wel zit het infuusje, en kunnen ze je niet alvast op de wachtlijst zetten voor een picclijn? Voor als deze sneuvelt? Anders heb je volgende keer weer dat gezeik...

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aarrrgh wat irritant! Maar je hebt groot gelijk, ik zou nooit, maar dan ook noooit een lijn in mn nek laten zetten! Dat is echt freakin'! Ik durf zelfs geen picc lijn, hahaha! Daarom krijg ik vandaag een normaal infuus waar ik al klamme zenuwhandjes van krijgt. Jaa ik ben een echt mietje! Haha. Ik hoop voor je dat je venflon blijft zitten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ahh balen joh. gelukkig was hoofdbaas anesthesie goed in prikken en zit er een mooie venflon in je arm. en indderdaad kunnen ze je niet al vast op de wachtlijst zetten voor een picclijn?

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Elien: Yeeeeeyyyy tot morgennn!

    @Tamara: Ja precies! k heb idd gevraagd of ik nu alvast op die wachtlijst mag. 'Moest ik maar met de longarts overleggen', zei ie. Hahahaha dat dan weer wel hè.

    @Marcia: Oeh spannend, word je opgenomen? Succes in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfoe, je moet wel een Heel Groot Zelfbeheersingvermogen hebben om geen vijanden te maken in het zkh...

    Opzich snap ik zijn reactie (deels) ook wel, maar aan de andere kant: hij heeft dan toch duidelijk niet goed gekeken/geprobeerd, als zijn baas wél in 1 keer een infuus er in krijgt....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allemachtig, wat een arrogante vent zeg. Als jij de kuur niet wil dan ga je maar naar huis,ga je van de wachtlijst.
    Werkelijk niet te geloven.

    Die heeft nog heel wat lessen empathie nodig. Hoewel, als je het niet hebt, kun je dit dan leren?
    Misschien ander vak kiezen.

    Maar jij bent er maar mooi klaar mee.
    Hopelijk blijft deze naald zitten tot zolang het nodig is.

    Maar oh, wat zul jij hem geknepen hebben.

    Fijne dag dan maar vandaag?

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MissMorrie30-09-10 10:55

    Mennn....! Arts-assistenten....
    Wat heb je het beeldend verwoord, hahaha! Ik zie het echt gewoon voor me!
    Fijn dagje voor jou vandaag!
    En eh, het was weer super gezellig gisteren!

    Liefs, kus MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Yehudith: hahaha ja ik snap zijn standpunt ook wel, alleen ja. Misschien zijn er meerdere wegen naar Rome...
    Dat dreigen, dat vind ik gewoon niet tof. Hahaha duidelijk geen 'begrijp je dat dit het beste voor je is'- Bananen-doc! Eerder een Kiwi ofzo hahaha!

    @Alida! Waaaa vandaag al een hele goeie dag! Jij ook so far?

    @MissMorrie: Yeeeeeyyy was echt lol zo op n doordeweeks dagje hahaha! Hoe erg eigenlijk, hoe wij gewoontedieren zijn he!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Meid, wat een verhalen weer van gister en vandaag...je vraagt je af of ze nog wel goed bij hun hoofd zijn daar in t EMC...! Gelukkig heb jij je koppie er steeds goed bij (én je eigen willetje :-)).
    Hou je taai en haaks hoor!!
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. klacht indienen tegen deze man. Er lopen er teveel rond en ze komen altijd weg met dit soort grappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik vind dat je je goed staande heb weten te houden,en wat een triest iel mannetje om met zoiets te dreigen...

    oja ze maken er wel een spelletje van...
    ganzenbord met djuna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik begrijp dat deze persoon je niet kent en tijdens een eerste gesprek meteen mededeelt dat je van de wachtlijst gaat als je niet doet wat hij zegt. Zou dat al meteen een beroepsfout zijn of misschien zelfs zwaarder? Het is een geluk dat jij wel kunt relativeren, want de bedreiging die van een dergelijke uitspraak uitgaat is niet gering en kun je ook niet gebruiken op dit moment. Nodeloos en kwetsend. Onbegrijpelijk. De man heeft geen enkele stressbestendigheid. Of een ego dat to big is for tha world. Of een werkelijk gebrek aan empathie, (= niet ontwikkelbaar),zoals op je blog al verschillende mensen opmerkenJe hebt meer veerkracht dan ik, Miss Piggy, ik leer elke dag van je en vanmorgen in de auto wist ik zeker: ik heb geen problemen meer...
    Wat heb je veel internet-steun, geweldig!
    hou je haaks en verwen jezelf vanavond met...sushi?!
    Mr

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pff wat een klootzak zeg.. Logisch dat je geen lijn in je nek wil. Zou ik ook nooit vrijwillig doen!

    @ Marcia: je moet echt niet bang zijn voor een PICC lijn.. ik was ruim een maand geleden ook weer heel bang, maar ik weet nu weer dat een PICC lijn veel minder pijn doet dan een gewoon infuus. Je voelt alleen de verdovingsprik en verder niks, terwijl je bij een gewoon infuus alles voelt. En hij sneuvelt niet! Dus je hoeft nooit meer te worden aangeprikt ofzo ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Mr: JAAAA uiteraard vieren we deze 'yeey het infuus zit nog goed en wel'- dag met Transplantproof- SUSHIIIIII! Waahahahaa.

    Idd, super lief, alle digitale steun!
    Maar ja, ik geef hem wel some slack denk ik, hij was nog maar een 'puppy' he. Hahahaa al had ik niet gelachen als hij er ECHT in was geslaagd mij een lijn-in-nek aan te smeren!

    @Gwen: Thanks voor je PICC-info... is toch goed om te weten dat het meevalt he!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Pfff, wat jij allemaal mee moet maken zeg! maar ook ik vind dat je je goed staande weet te houden, goed dat je zo mondig bent want nu heb je mooi toch een infuus in je arm en niet een lijn in je nek!! Ik duim voor je dat ie het lang vol gaat houden in je arm!!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. He!

    Wat n gedoe eej! Gelukkig heb je nu wel een infuus! En wat zie ik? Nog steeds dezelfde nagellak als maandag?? Kan niet eej!? :D

    xx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh oh wat een minkukel is dat weer die bij je langs kwam. Gelukkig ben je een volleerd zkh-bewoonster en durf je je mond open te doen. Goed hoor, je kunt zo assertiviteitstrainingen gaan geven;-))
    Maar wat een ellende, om dit allemaal mee te moeten maken.
    Hoop dat het infuus het even gaat uithouden.
    LIeve groet, --Els

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow wat een eikel! En je bent niet eens gaan meppen ;) Goeie dat je zo doorgezet hebt, bij mij dreigde ze ook al met zo'n nek-lijn, nou ook mij niet gezien hoor! Hopelijk ben je snel aan de beurt voor een picc. En tot die tijd blijft dit infuus gewoon mooi zitten :)
    Succes xxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi miss Piggy, gelukkig sta jij je mannetje! Ik ben het met Arno eens dat je tegen zulke eikels een klacht moet indienen (waaronder de CTscanman er ook zo één is!). Wat denkt ie wel zeg om zulke bedreigende uitspraken te doen, waarover hij niets te zeggen heeft. Voor jou is het erg vervelend om daar tegen op te moeten boksen, je hebt je energie hard nodig. Hopelijk laten ze je nu even met rust om bij te kunnen komen. Lieve groetjes Claudia uit Nijmegen (39-jarige CF-er)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hey Djuna,

    Je bent in 1 woord geweldig! Roer recht houden en zelf helder denken. Je houdt ongelooflijk goed vast aan jezelf. Een Topprestatie in het land van macht en ego. En dan ook nog als vrouw.
    Ik vind het reusachtig dat je voor dreigementen, of noem het chantage, om hun zin te krijgen, niet aan de kant gaat. Terwijl het voor jou, en dat weten ze donders goed, van LEVENSBELANG is.
    Daarom vind ik die dreigementen zó min en onder de gordel.

    Wederom Petje af hoe je ermee om weet te gaan.
    Liefs Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wooohaaaaaa ik sta op de wachtlijst voor de PICC hoor!!! Denk dat-ie volgende week wel erin zit.
    Hahahaa volgens mij ben ik een wachtlijst-addict.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. MissPerson30-09-10 17:49

    Ik blijf me verbazen. "Geen aders, of eigenlijk geen waar bloed doorstroomd". Tsss... dus je bent eigenlijk een alien of wat? :P whaha.
    Nu gewoon hopen dat deze lang erin blijft zitten. Be nice 4 it. :P Wie weet helpt het.

    Oh, en joh, heeft die stomme man er toch weer een uitdaging gehad in t jou overhalen (wat dus niet lukte). Je hebt ook patienten die 'ja' en 'amen' zeggen natuurlijk. Jij bent gewoon te medisch onderlegd ondertussen. Jij ruled het dus allemaal wel weer even. hihi. Met staart tussen benen kon ie weg. ;)....Flapdrol.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Meestal waren de anesthesisten toch wel je 'vriendjes'? Wat een flapdrol was deze zeg!
    Goed dat je vast hebt gehouden aan je eigen idee!!
    Wat een mooie nagels heb je weer :)
    Is Nurse L al over dr dipje heen? ;-)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @ Miss Piggy en Gwen,

    Zie nu jullie reacties. Ik heb uiteindelijk gisteren een gewoon infuus laten prikken, maar is gisteravond al gesneuveld:S (althans, hij liep onderhuids). Vandaag een PICC lijn gekregen. En oh oh wat ben ik toch een schijtluis! Fijn dat jij ook op de wachtlijst staat Miss Piggy! Misschien is het helemaal niet meer nodig tegen die tijd;)

    BeantwoordenVerwijderen