vrijdag 17 september 2010

Verwachtingsvolle vrijdag #9

Gisteren (of ja, vandaag, ligt net aan hoe je het bekijkt, gezien de tijd van deze post), had ik:
- Een Oepsie Saturatie van 85% bij FREACKING 10 liter O2 IN RUST $%^&*^%$#,
- De beadmingsdrukken verhoogd zien worden,
- Een Broncho om te zien what was up,
- Een dichte linkerlong dus.
- Een OK om die linkerlong weer (succesvol overigens yoehaaaaa!!!) te openen.
- Een P.ropofol ‘high’,

All in all, niet echt de BEST day.

Totdat…

Ik een pakketje in de sluis vond:

Waaaaaaaauwwwie!

Net Sinterklaas haha!

Er zat in, een Spaarpot voor Mooie Momenten.


MissPiggy kissin' de Piggy!


Dank je wel, lieve @Momo! THIS MAKES MY DAY!


Ik zal eerlijk zeggen:
Ik had nooit, nooit gedacht dat ik zo’n connectie zou kunnen hebben met mensen die ik nog nooit heb (of had) ontmoet.
Ik wou eerst schrijven: 'met mensen die ik niet ken',
Maar ik voel zo’n ongelofelijke kracht uitgaan vanuit ‘die onbekende mensen achter de computer’.
Dat dat niet meer waar is.

Ik vind dat zó bijzonder, dat mensen berichtjes sturen, kaartjes, Mooie-momenten-PIGGY’S!!!
Betekent heel veel voor mij.
Ongelofelijk.
Dat je op een soort onverklaarbare manier, zo’n verbondenheid kan voelen.
Heel, heel mooi vind ik dat.

Ik voel mij een heel rijk ‘Mooie Momenten’ mens.

(Waahaha dit is niet míjn hand hè, by the way...)

28 opmerkingen:

  1. tis mijn hand... tranen weer in de ogen, kleine soldaat, je hebt vele vrienden...
    Mr Daddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dit heb jij dan wel zooo verdiend, een mooi-momenten-piggy!

    Zoveel om naar uit te kijken.

    Geniet van jouw Piggy, miss Piggy. En van alle mooie momenten van nu, totdat jij kan genieten van de mooie momenten met lung 5&6

    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wist je dat varkentjes in veel landen als geluksbrengers worden gezien (en dat mensen daarom ook graag hun centjes er in stoppen;))?
    Het is je ontzettend gegund, dit varkentje maar zeker ook nog een extra setje geluk. Zet 'm op Miss Piggy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve miss Piggy, ik hoop dat de Mooie momenten Pot snel bom vol komt te zitten. Het liefst natuurlijk met het mooiste moment!! de nieuwe longen.

    Fijne dag, -------Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weet je wat ik zo geweldig aan je vind Piggy, is dat hoe verschrikkelijk ellendig je je ook voelt, ons elke dag met een nieuwe (heb je ze klaar staan denk ik wel eens???) opgewekte -moet voor de buitenwereld natuurlijk, ik ken het- blog verrast.
    JE BENT GEWELDIG!
    Dat die longen nu maar snel komen zodat je weer lekker in je roze velletje zit en dan zelf die biggetjes in de winkel kunt gaan kopen en nog veeeeeeeeeeel meer!!!

    Liefs,
    Hélène.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dan kom ik heel even terug op jou terugkerende blog item Krijgen wat je verdient!

    Nee je verdient geen cf,geen pech en wel een paar mooie goedwerkende longen....

    Maar dit lieve miss piggy verdien je wel!
    Ons aller respect om hoe je met de situatie omgaat!
    Onze waardering over hoe je dat kan verwoorden.
    Onze liefde in de vorm van kusjes onder onze teksten..
    En zoals die van gisteren en wss nog komende cadeautjes en kaartjes zodat jij ook weet dat we je echt niet vergeten ...

    Geniet ervan,geniet van je mooie momenten enne 5 &6 jullie hoeven zeker niet te wachten tot deze roze varkentje gevuld zit!

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief van je buufje Monique( ik noem haar apie) dat ze dit kadootje voor je heeft gekocht.
    En kan me voorstellen dat daddy even een traan moet wegpinken als hij moet toekijken hoe zwaar zijn dappere dochter het heeft.
    Als al het bezoek nu eens wat geld in die spaarpot stopt(ook als je na de transplant op de IC ligt) dan zit er vast zoveel geld in dat jij heerlijk op reis kunt gaan.
    Is dat geen goed idee?

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaa dit is nou precíes wat ik bedoel: 9.24 uur en al 6 lieve reacties. Dat vind ik echt ONGELOFELIJK.
    Hoe bijzonder het is dat jullie de moeite doen iets te schrijven of idd wat Jootje zegt, een kusje onder de berichten!
    MEN, ik voel mij een gezegend mens door al die support.
    En het gaat niet eens over materiele zaken, gewoon dat iemand de MOEITE neemt om uberhaupt hier te kijken!

    Je besteft het misschien niet, want je doet het omdat dat in je zit. Maar voor mij, is het heel veel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 7 dus... hahaha!
    Alida je bent te snel, ik was nog aan het typen hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik kijk elke ochtend eerst wat jij te vertellen hebt, en als jij, al wachtend zo positief kunt blijven, vind ik dat ik niet mag klagen. En ik dank dat jij zo een steun bent voor heel veel mensen.
    Hou vol meisje, jouw longen moeten komen, zodat je nog veel meer kunt.

    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha Miss Piggy,
    Hier ook een reactie van een onbekende bewonderaarster die Momo gelukkig wel in het echie kent. Het zijn de kleine dingen die het doen en zo veel voor ons betekenen. Nou moet ik wel bekennen dat de actie van het Mooie momenten varken geen klein ding te noemen valt maar zo welgemeend uit een goed hart komt.
    Hoop voor jou, en ook voor Mo dat er snel een moment komt om nog mooiere momenten met goede longen te gaan beleven.
    Tot die tijd mag het gezegd worden dat jij de hele wereld van CF ongelofelijk 'entertaint' met je fantastische blog en een inspiratie bent voor iedereen door jouw enthousiasme, optimisme, humor waarmee je ons vermaakt. Je bent een goed voorbeeld voor iedereen, met of zonder CF!!!!! Hoop je in het echt te mogen gaan ontmoeten!!!! Dat zal voor mij zeker een heel mooi moment zijn die in een varken past.
    Hou moed en ik duim mee dat er ook voor jou een mooi setje komt. Gisteren heb ik de getransplanteerde dames in het UMC toegewuift en heb genoten om te zien wat voor 'wonder' daar heeft plaatsgevonden. Hoop dat jij en Mo nu aan de beurt zijn voor deze kan op nieuw leven.
    Heel veel geluk in iedergeval.
    Groetjes
    Veronica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmmmmmm, ik dacht dat er een top aan respect en bewondering voor iemand zat. Gewoon, een TOP. Zoiets als: meer bewondering en respect bestaat niet. Je kunt groeien naar die top, maar hij zou er beslist zijn. Een onwankelbaar vertrouwen in de standvastigheid van die TOPPEN. Ik wist niet dat er SOMS mensen zijn die zo'n TOP keer op keer kunnen verleggen. Niet makkelijk te vinden, ik heb (nu had) ze nog nooit zo ontmoet. Maar jij bent een van die zeldzame mensen! Jij bent keer op keer in staat mensen die dit blog lezen, ondanks je beroerde ziekzijn - ik wou schrijven IETS, maar verander dat snel in - VEEL te GEVEN. En dus moet ik elke keer mijn respect- en bewonderings-meter ernstig bijstellen. Hij is nu hoger dan de MOUNT -EVEREST. Weet je wel hoe hoog die is....

    Een Meisje (Jo)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Elly de Graaff17-09-10 10:20

    Hoi Miss Piggy,
    Ja, het wordt eentonig, het eerste wat ik kijk op de computer is jouw blog.
    Meid, wat hen ik een bewondering voor je.
    Ik sluit me aan bij het idee van Alida, en laat die longen snel komen!
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Mr.Papsie: U heeft geen kleine soldaat maar een REUZE GIGANTISCHE soldaat. Waar menigeen nog een puntje aan kan zuigen!!
    Oh jeeh, nee doe dat maar niet wat dan word je nog een stekel varken, whoehahaha.

    Liefs,
    H

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook ik kijk elke ochtend of er alweer een nieuwe blog is. Ik heb nog maar 1 keer gereageerd, maar ook deze blog vind ik zó bijzonder... Inderdaad, ik ken je niet, maar ik heb wel zo ontzettend veel respect en bewondering voor je gekregen! Ik hoop dat jouw longen nummer 5&6 héél snel komen. Dan kun je het varkentje met nog veel meer mooie momenten vullen!
    Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig idee...een mooie momenten varken! Echt super tof!
    Wat een fantastisch lieve mensen op deze blog! Ook respect voor jullie allemaal!
    Tot vanavond!
    Liefs, MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Super Piggy,

    Geniet er van. Hoop dat je piggy snel vol zit met mooie geschreven momenten.


    MoMo XX

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi cadeau, echt lief van @Momo!
    Best een heftige dag gisteren lijkt mij, linkerlong dicht, brrrr :-( gelukkig is ie weer open! Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hee meis,

    Ik hoop heel hard dat je mooie momenten piggy snel vol is! Mijn ouders hadden van vakantie ook een spaarknorrie meegenomen voor me, ik tracht er geld in te doen maar denk dat ie op zich met mooie momenten sneller vol zou zijn ;-) Ik ben niet zo'n spaarder he, die economie moet draaiende gehouden worden, je weet t. En ik ben de beroerdste niet....
    Die support van al die mensen krijg je omdat je onze dag gewoon iets vrolijker maakt met jouw positivisme. Als ik internet opstart heb ik automatisch meteen jouw site geopend staan, ik lees hier met zowel plezier als verwondering. Vind het zo knap hoe positief (daar heb je dat woord weer;-)) jij in de wereld blijft staan. Keep on fighting meis, wij staan allemaal achter je!
    Knuffel van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Lieve MissPiggy,
    MoMo is inderdaad een tijger!!
    Weet je er zijn van die dagen dat je als "bejaarde" CF'fer, mokkend door het leven stapt en boos bent op vrijwel alles en iedereen.
    Dan lees ik jouw verhaaltjes en geef mijzelf direct een vreselijk pak slaag.
    Jij bent voor velen, maar in ieder geval voor mij, een enorme inspiratie om het leven te nemen zoals het is. En proberen toch van elke dag een feestje te maken. POSITIVISME.
    Dankje zeer hiervoor, en ik sluit mij volledig bij de rest aan inzake het gunnen van 5 en 6.
    Veel liefs,
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog maar even een berichtje, na mijn nachtelijke berichtje van vannacht. Heerlijk als je niet kan slapen door enge dingen in je keel :-)

    Is het wel goed gegaan gister? Zijn je sats weer omhoog? Ik hoop het! Fingers crossed

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  22. OHHH echt he, zometeen ga ik nog zo ver naast mijn schoenen lopen dat ik ze niet meer kan zien! Wat een lieve woorden allemaal! Word ik wel n beetje stil van hoor!

    Hahahaa @Marjolein: Jij bent wel een ECHTE dieheart nachtbraakster he! Waahahaha ik dacht dat ik erg was!
    Hoewel, enge dingen in je keel... klinkt niet zo tof, girl!

    OHJA ennnn attentie iedereen: Morgen een blogje van MoMo! Heeft ze mij zelf beloofd, so....

    Waaahahaa nee hoor Mo, gewoon als je zin hebt natuurlijk. Maar ik kijk er wel naar uit als ie komt! JE BENT EEN TOPWIJF!

    @MissMorrie: yeeeey vanaaf je PARTYYY hier hahaha! Thomas zei net dat ie hamburger -iets uit het restaurant had gegeten hahahaa, dus als de 'Buijs Zoenen' op zijn... Waahahhaaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het berichtje op jouw site was om 1.45 Ik heb het nog 3.45 zien worden! Tja een virusje met post nasal drip, waar ik dan de post nasal drip niet weg krijg gehoest. Zorgt voor sats van 93 en een beetje paniek bij mij. Omdat ik hierdoor in mei even 20 seconden niet kon ademen.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey MissPiggy,
    super kado van @Momo! Erg lief van haar.
    Je hebt wel een vervelende dag gehad gister, hopelijk vandaag een betere dag.
    Ik ben net uit bed (ja ik weet het, beetje laat) en lees wel gelijk je blog, net als bijna iedereen hier :-) Maarja een originele reactie kan ik niet meer plaatsen... Je bent gewoon een super MissPiggy!
    Veel liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Meissie,
    Het is alweer even geleden dat ik een bericht heb achtergelaten (en dat ik je blog heb gelezen). Voel me echt heel schuldig :(
    Er is alweer een heleboel gebeurt sinds de laatste keer, dat was ongeveer vlak na de biggendag en dat ik ben langsgekomen.

    Als je het aankan en het mag van als je doktoren zou ik zondag wel even langs willen komen. Misschien heeft Annemiek nog een stukje taart over van zaterdag en mag ik voor jou een stukje meenemen :P.

    Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen, juist op de momenten waarop je je niet zo voelt en je het even niet ziet zitten. Als ik langskom doe ik ook zeker een donatie voor je Mooie Momenten Spaarpot :D.

    Tot snel,

    XXX Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Miss Piggy,
    Ook ik ben een "meelezer". En ook ik heb grote bewondering voor de manier waarop jij mensen als ik op de hoogte houdt van jouw (gevecht om te) leven. Niet alleen jouw blog ook die van alle andere vechters die op die vreselijke lange wachtlijst staan en ons daarover willen vertellen. Het is voor veel mensen zo'n herkenning en het geeft een boost om ook te blijven vechten voor adem. Als jullie t kunnen, kunnen anderen het ook, toch? Top, top, top. Dank je(jullie) wel voor jullie openhartigheid.
    Liefs, Omnia.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve schat
    Denk dat het geluksvarkentje overloopt van LIEFDE, die jij je levenlang kwistig rondstrooit en nu in perfecte timing als een boemerang terug komt!
    Het was een heftige week en hopelijk is knorretje het keerpunt!Oma XX

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hee lieve Djuun,
    Echt super zo'n spaarpot!! Laat die momenten (en longen) maar komen!!
    Hoop op een rustig weekend voor je. Gelukkig nu weer met wat meer lucht.
    Veel plezier vanavond met de party (maakte ik op uit de berichtjes), wellicht een briefje voor in je spaarpot waard? ;-)
    See you next week!
    Dikke kus
    PS: Arnoud leest zo nu en dan ook je blog en was ook erg onder de indruk van je donorblog!!

    BeantwoordenVerwijderen