woensdag 29 september 2010

Wanker woensdag

Sorry voor mijn TERRIBLE taalgebruik, maar ECHT.
Ohhhhhh mag ik jullie een verhaal vertellen over echt de meest bijzondere Ziekenhuisman OOIT.

MissPiggy ging voor CT- Thorax.

Natuurlijk was het eerste dat CT-man zei: 'straks gaan we je vragen, even heel diep INNNNNN te aaaademen, en de adem VAST te houden'.

Dit verbaasde mij nog niet eens zo erg, aangezien 9 van de 10 niet-longafdeling- mensen, deze opmerking maken.
Alleen was het zijn reactie op mijn antwoord (zijnde: nee dat kan helaas niet vanwege de beademing), die mij toch wel stijl achterover deed vallen. Mocht dat gekund hebben, als ik niet in bed had gelegen he...
Hij zei namelijk:

'OH MAAR KUNNEN WE DAT MACHIEN DAN NIET EVEN UITZETTEN, voor de scan he. Dat is beter voor de plaatjes'.

Ja.
Ik denk dat ik dan inderdaad heel goed mijn adem zal kunnen stilhouden, als mijn beademing UITSTAAT.
Dan ben ik namelijk dood.
Maar hé. Hebben we toch een mooie scan hè!!!

MEN.

Vervolgens wilde hij dan 'de druk wel even wat zachter zetten'.
En tot overmaat van DISASTER sneuvelde mijn infuus door de contrastvloeistof.

Waardoor ik nu al 2 anesthesisten en 8!!! prikpogingen heb versleten en nog steeds zonder infuus zit.
Dus.

Dit was mijn 'Ik MOET echt even zeuren want dit slaat ALLES'- blogje.
Zo, gewoon even een extraatje op deze Wijze Woensdag.

15 opmerkingen:

  1. Och arme jij, je mag schelden en tieren hoor! Je mag ze van mij ook meppen, wat een rampenplan vandaag voor Miss Piggy.

    Heel veel sterkte en lieve groet, ----Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zeggen: laat je lekker gaan! Want zo wordt het natuurlijk wel erg frustrerend! :S.

    Hopelijk ben je inmiddels wel aangeprikt.

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MissMorrie29-09-10 14:08

    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
    Dit meen je toch niet echt he!
    Dat is wel héél erg!
    Met een beetje gezond verstand kan die persoon toch ook wel bedenken dat je de beademing niet uit kunt zetten...HALLO?!!!!

    En de guestblog vind ik trouwens heel tof! Whaha...eens een verhaaltje van mensen aan de andere kant van het 'bed'! Thanks Nurse-L!

    Tot strakkies,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neeeee wat erg! Wat een Loser-CT-Man ook zeg haha! Maare kan je geen picc-lijn krijgen? Is echt super snel gezet, doet echt geen pijn en heb je heel lang plezier van?!
    Succes en mocht je gaan meppen, roep mij dan ook ff, dan doe ik wel mee :)
    xxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah nee dat meen je niet! En dan nog wel iemand die thorax CT maakt!!! Tssss
    Succes hè daar, met jezelf maar blijven moeten verdedigen...

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je had waarschijnlijk te maken met een geblindeerde vak-verdwaasde CT-er zonder zelf-denkend-vermogen. Heerlijk volledig apparaat gericht. MENS?? Wat is dat voor machine?
    Echt bale van het infuus. Sterkte, ik hoop dat het inmiddels ergens weer zit. En je mag gerust even grrrrrrrrrrrr... op je blog.
    Gezellige avond!
    Liefs, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. tjeesus kan iemand die ct man uit zn lijden verlossen,hoeveel domheid kan er in een ct scan aarghh.
    Hopelijk loopt er nog held rond vandaag die jou een nieuw infuus kan prikken!!

    En extra grote kus/knuffel voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  8. DIT IS NIET TE GELOVEN SRRY HOOR:
    WAT EEN STAATSGEK;EN DAT LOOPT ZOMAAR ROND:
    heel veel sterkte verder,en hou je taai maar dat lukt jou wel,heb heel veel bewondering voor je,hoe jij je staande weet te houden.
    groetjes een transmaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sjonge jonge,
    Nou, ik hoop dat de plaatjes toch mooi genoeg waren voor onze CT man.! Heb je geen "vaste" CT man daar ondertussen? Dan zouden ze in ieder geval beter op de hoogte zijn.!
    Hou je taai.

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgende keer vragen of ze zijn kop ff kunnen scannen, kijken of er wat in zit.

    gr Jroen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij staat toch altijd mooi op een plaatje ;)
    En idd als er gemept gaat worden doe ik ook graag mee.
    Je kunt daphne en mij ook inhuren! regelen we het wel ff voor je.
    Appeltje eitje....

    liefs Annelie.
    Ben je ondertussen wel aangeprikt?
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yeeeeeeeehaaaaaa hij zit hoor! Hahahaa...
    Daphne, k heb inderdaad n PICC-gevraagd, maar daarvoor was n wachtlijst en het moest blijkbaar NU a la minuut hahahaa. Naja hij zit en hij blijft zitten en vanaaf nieuwe longen maar ofzo he hiiii...
    Hoe is het met jou inmiddels, k hoop dat je wat bent opgeknapt hoor!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt me tijd worden om voor dit "soort" mensen een WIST U DAT prikbord in de centrale hal van het ziekenhuis te plaatsen, zodat alle toekomstige "klanten" gewaarschuwd zijn en de betrokken medewerkers zich uit schaamte eens in hun patiënten zullen verdiepen. Het is toch te gek voor woorden. Een ander idee is dat jij een personal "ijsbreker" krijgt die al het personeel waar jij mee te maken krijgt eerst even screent. Liefs Omnia.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pff wat een stupiditeit!! Kan ik me zoo boos over maken! Maar gelukkig ga jij er op een grappige manier mee om ;) Volgende keer iemand meenemen die hem kan slaan idd. Ik doe het ook graag voor je:) (miss samen met lielie en daphne, ik weet niet heo groot de man in person is)

    Duim voor je nieuwe longen!!! Vanavond nog!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn dat voor stuntels daar in het UMC.
    Even de beademing uit zetten voor mooie scan plaatjes.
    Dan komt het stoom toch uit je oren.

    En dan ook nog dat geduvel met een infuus prikken.
    Oh, ze kunnen allemaal zo goed prikken.
    Jaja, tot ze bij jou aankomen.
    Ik heb ook menige prikreputatie om zeep geholpen.

    Wat een ellende zeg.

    Ik hoop dat je vandaag een wat betere dag hebt zeg.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen