woensdag 1 september 2010

Wijze woensdag #7

Mijn med’s list.

(In volgorde van belangrijkheid, ik ben slecht in het alfabet).

Immunosuppressiva:
P.rograft
C.ell Cept
P.rednison

Antibiotica:
C.laritromicycine
F.loxapen
M.inocycline
T.oby (spray)

Anti- virus/ Anti- schimmel:
V.alcyte
V.-fend

Insuline:
L.antus
N.ovorapid

Overig CF-spul:
C.reon
N.exium
A.ctonel
F.errofumaraat
M.aalox
M.ovicolon (zakjes oplossen in water)

F.luimucil (spray)
Zout water (druppelen in Trach)

Vitamines:
C.alcichew-D3
Vitamine E
Vitamine AB
Vitamine C

Via sonde:
N.utrison concentrated, 1250 ml (is 2500 kcal)/ 24 uur.

WIE BIEDT MEER?
MWAHAHAHA *lacht smakelijk*

29 opmerkingen:

  1. Hey MissPiggy!
    Dit item hebben we nog niet gehad!

    Waar is overigens dat spul wat een uitdaging was om 5x snel uit te kunnen spreken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miss Piggy,
    I rest my case, altijd baas boven baas.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Djun!
    Is idd een hele lijst, je hebt gewonnen hoor :-)!
    k Vond het ook reuze gezelli gister, moeten we vaker doen :)! Je krijg i.i.g. gezelschap van Claudia, al is het alleen maar even zwaaien voor de deur.
    Je blog van gister vond ik ook groots, wat maak jij een zottigheid mee daar in t EMC! nouja, houdt t leven beetje leuk zeg maar!
    Hoe gaat t met de Hallo Kitty op t raam? :-)
    He meid, fijne dag en veel liefs!
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan onze zoon niet tegenop. Moet wel lachen, we kregen gisteren een brief van de school waar we de medicijnen op moeten schrijven welke hij gebruikt voor tijdens en na de school en dat waren iedere keer maar 4 regeltjes. Nu moet hij er al 11 schrappen, maar jij komt er helemaal niet mee uit hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Djuna,
    ben d'r ook, kamer 203...
    moet nu ff wachten op Dr. B. en de plannen.
    Wat je medicatie betreft, giganische lijst! Een aantal dingen komen wel overeen, maar jij wint.
    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Jorine: waaaaa super gezelli gister! Ennnn de Hello Kitty straalt voor t raam hoor hahaha!

    @ Claudia: Helemaal geinstalleerd en wel?
    Laat de med's dan maar komen en het opknappen beginnen he!
    Succes!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pff wat een lijst! MAar ben je nog niet van je spray af nu na je trans? J heb toch geen taai slijm meer, hoe zit dat?

    Ik kom er nog niet aan aan de lijst, maar ben al wel aardig op weg.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Tamara: De F.luimucil is ivm de Trach en het zout water ook, de beademing maakt de lucht droog = moeilijker ophoesten.
    Ennneuhm de T.oby is gewoon gebleven, aangezien alle 'oude' CF-bacterien gezellig mee verhuisd zijn.
    Vandaag de eerste dag van je blogchallenge he! Ben benieuwd hoor, k ga het volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. miss piggy,

    idd baas boven baas! ik kom nog niet aan de helft zo te lezen maar ik kan gelukkig goed tegen mn verlies haha

    Hopelijk kun jij strax ook weer eens wat schrappen.

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whahahaah, mijn lijst komt eigenlijk best overeen, alleen de spray spullen zijn er bij mij af... en de pillen heb ik een paar andere, en wat andere dingetjes nog!
    Whoeoeoeo wij zijn verslaafd!
    haha!
    ik ga op vakantie, probeer je blog bij te houden, hoop iig te lezen als ik terug kom dat je je ltx gehad hebt en weer lekker op de gewone afd ligt ;)

    dikke kus Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Jootje: hahahaa naja, jij wint weer met andere dingen... met monopolie ofzo hahaha veel beter!

    @ Lielie: Waaahahaha cool! We beginnen een club! De lange med's lists- club!
    Maar waaa super lekker joh, dat je op vakantie gaat! Waarheen gaat het? Iig, enjoy!!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik doe ook mee met de lijst :-)
    In jouw volgorde dan maar?

    Immunosuppresiva:
    Cellcept
    Prograft
    Prednisolon

    Antibiotica:
    Co-trimoxasol Forte
    Zithromax

    Spray- en puf spul:
    Combivent (sprayen)
    Salbutamol
    Alvesco
    Serevent

    Vitamines:
    Vitamine AD
    Vitamine B
    Vitamine C
    Vitamine E
    Vitamine K

    Overig en CF spul:
    Creon
    Enalapril (bloeddrukverlager)
    Calcichew
    Movicolon

    En om een beetje op gewicht te krijgen en extra energie:
    Resource energy

    De schimmel in mijn nieuwe longen heb ik gelukkig weg kunnen werken dus daar niets meer voor, ook CMV speelt niet op dus geen Valcyte meer na de standaard 3 maanden. De lovely Pseudo zit nog in mijn bijholten en keel maar ik hoef er geen extra AB voor, doordat hij zo heerlijk resistent is.

    Hoe doet jouw buik het met de Ferro?? Ik heb echt zoveel ijzertabletten gebruikt maar alles was een ramp.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Marjolein: YEAH! YOU GO GIRL! Waahahaa.
    Ferro geen last van...
    C.o-trimoxazol ben ik allergisch voor, dus dat heb ik niet idd. Zythro ook gestopt.
    Gebruikte jij ook A.mfo-B? Ben blij dat k die niet meer heb, wat een stinkspul haha!

    Marjolein, ik moet zeggen: ZEER indrukwekkende lijst! Maareuhm, ik win nog steeds hahahaa!
    Was er in jouw longen nou COPD gediagnosticeerd? Of heb ik dat niet goed begrepen? Dat is ook balen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij wint zeker :-) Ben ik stiekem ook wel een beetje blij om ;-) Dat ik in de loop van de tijd toch wat dingen heb kunnen stoppen.

    Ik had inderdaad ook Amfo-B. IIeeuww wat een vies spul was dat. Daar mocht ik nog tijdens mijn opname na mijn tx mee stoppen. Maar bij de bronch bij ontslag kwam de Aspergillus weer om de hoek kijken. Toen geen sprayspul maar een pillenkuur, Itraconasol. Al vonden mijn nieren dat middeltje niet zo leuk dus de dosis werd al snel aangepast.

    Oja ik zit nu trouwens ook aan de Fraxiparine spuiten omdat mijn been in het gips zit.

    Ik heb inderdaad emfyseem in mijn nieuwe longen, is bijna een jaar na mijn tx gediagnostiseerd. Gelukkig is dat heel stabiel. Maar het zorgde ook even voor enge taferelen in combinatie met het virus in mei. Zolang ik door de dag heen regelmatig puf en spray gaat het wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb jij trouwens zoveel last van je maag? Ik kan het gelukkig af met maar 20mg Omeprazol per dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whaha wat "grappig" allemaal die medic's. jeeeej een clubje. clubjes zijn leuk!!!
    We hebben een clubje opgericht voor mensen mee een lelijk gezicht :P
    maar onze slogan word dan: we hebben een clubje opgericht voor verslaafde mensen.nl
    Maar ik val wel een beetje buiten de boot zo zonder spray matriaaltjes haha!

    de vakantie gaat als volgt..
    We rijden eerst naar france.... daarna naar vrienden die wonen in spain.... en dan gaan we met hun richting portugal. Mijn mannetje is nogal een fanatieke surfer dus we rijden altijd langs de kust om goeie" surfspots" te zoeken hahahahahahaha.
    zolang ik lekker op het strand kan zitten met mijn boek en hond vind ik het allemaal wel best. We hebben een campertje dus dat is ook vet relaxt geen gehannes met tenten enzo :P.

    doe zoals altijd je best en tot snel.
    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey MissPiggy,
    kom net van longfunctie, maar je ramen zitten te hoog, das ook niet handig zwaaien!
    Zie alleen de vlaggen...haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh ik lees net dat je heel de tijd after the storm hebt geluisterd.
    Mooi issie he! Ik kan de cd wel voor je coppien en opsturen?
    adres?
    En luister maar naar de tekst HET KOMT GOED!!
    Go Go Go.

    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Holy Moses, als ik al die verhalen van jullie zit te lezen sluit ik mijzelf direct weer aan op de bloeddrukmeter. En dan moet voor mij het hele circus nog beginnen.
    Heb zoveel respect voor jullie.
    Scary Terpie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ Marjolein: Hm, das ook niet tof, dat je in t gips zit!!! Ik had eerst ook die Fraxi, maar is gestopt ivm dat stupid bloed gehoest wat nog steeds niet beter is. Hahaha enne: ik ben ook blij voor je hoor, dat ik win!

    @ Lielie: Waaaaaaa klinkt als THE BEST vakantie!
    Enjoyyyyy hahaha en vergeet je med's niet (dat zeggen 'wij' van de club dan tegen elkaar he waahahaha).
    Ohhh en jaaaa dat lied is ZO mooi! Lief dat je em wil copieren! Hij staat alleen inmiddels al op mn iPod hahaha! Maar wel thx 4 the offer!

    @ Terpie: Waaahaha once your in, your in! Nee je zal zien, HET IS ZEEEER DE MOEITE WAARD. Bovendien houden we ook 'Clubdagen'. Wahahaha, daar alleen al zou je het voor doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Okee maar ik heb heel hun cd hoor :P dus als je wilt hoor ik het wel!
    Whahaha ja wij van de "club" helpen elkaar! whoeoeoeeo!
    clubjes 4ever!
    ik heb 4 dozen vol, plus een hoop extra voor de zekerheid:L

    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh en Claudia! Hoe was je LF?
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nou Miss Piggy, je maakt het wel errugg aantrekkelijk. Zijn er op de clubdagen ook speciale bejaarde CF-kamers? Of mag ik tussen de rest. T'is maar een vraag hoor.
    Zou haast vragen of ze mij willen upgraden op de hotlist.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Djuna,
    LF was iets minder als begin augustus, nu rond FEV 37% als beste geblazen. Gaan straks ab en pred starten...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja hoor Djuna, jij hebt gewonnen. Hier kan geen normaal mens tegenop!!!!!!Hahahahaha. Maar om toch nog even terug te komen op gisteren: jij hebt wel je hart op de goede plaats zitten en bovenal het klopt! En niet alleen voor je zelf. Bovendien maak je van je hart geen moordkuil en waar je hart van vol is loopt je mond van over(oa.biggetjes)Zo zou ik nog wel even door kunnen gaan , maar wat ik eigenlijk zeggen wil is: je bent een mens naar mijn hart !!!!!!Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. AAAHHH JOKE! Mijn hart smelt door die lieve woorden! Echt zo lief!
    x

    @ Claudia: Oeh, hoogste tijd dus, voor n kuurtje! Zou toch leuk zijn als wij ook dat drankje van Marianne hadden he!

    @ Terpie: Waahahahaa je mag ook wel smokkelen hoor, dan leen je een paar med's van mij voor op je lijst en tadaaaaaa je hebt al n clubpas!
    Maar met nieuwe longen is het toch leuker denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. De prednison en creon heb ik ook ;) Voor de rest ben ik net met V-fend gestopt en claritromicine heb ik ook ooit gehad. De rest van de medicijnen heb ik nog nooit gehad ;o Naja de vitamines dan maar daar heb ik 1 pil voor waar alle vitaminen inzitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wel, Djuna.Als ik zo reakties lees van mensen en de lijsten medicijnen zie, dan ben ik toch maar dankbaar dat ik af en toe maar gewoon een sleutelbeentje breek .!Mijn lijstje stopt gelukkig al bij af en toe paracetamol.!
    Heeft miss Person al het nieuws ge-smst van die viendin die plotsklaps trouwt?

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Haaa Gwen, mijn M. Absessus- maatje! Hahaha ik ken niet veel mensen met ook de Myco!
    Maar houden zo, die med's list van jou, misschien nog Pred eraf, dat zou wel lekker zijn toch?
    x!

    @ Doei ee: WAAAHAHAH ja ik hoor t net! Wat n spanning en sensatie!

    BeantwoordenVerwijderen