zaterdag 18 september 2010

Zzzlaapdokter zaterdag

De Anesthesist is je Guy.
Heb je een goede Anesthesist, dan prikt hij je infuus zoals je vriend je hoofd zou deppen met een nat washandje als je boven het toilet hangt over te geven omdat je teveel gedronken hebt.

Over het algemeen zijn Anesthesisten en ik, zéér goede vrienden. Aangezien ze REDDERS zijn voor mijn aders en HELDEN in het prikken van Venflons.
Zoals Knappo-Anesthesist.

Maar, dus,
Zéér fijne mensen, die Anesthesisten.


1. Ze leggen je, keer op keer, ook al ben je al tientallen malen op hun OK geweest, uit,
‘Dat ze goed voor je zullen zorgen als je slaapt’.
‘Dat ze éérst een middeltje tegen de pijn door je infuus gaan doen en dáárna het slaapmiddel’.
‘Dat je je ECHT geen zorgen hoeft te maken hè’ (doelend op je hartslag van 140).
‘Dat je ‘een hele diepe zucht moet nemen’, wat technisch gezien onmogelijk is, VANWEGE DE BEADEMING
(wij weten dat inmiddels allemaal, maar nog niet héél ziekenhuisland is daarvan op de hoogte/ Je vraagt je af hoe dat komt hè. Is dat een geheim ofzo?).

2. Ze vragen je, keer op keer, ook al ben je al tientallen malen op hun OK geweest,
‘Of je nog ergens allergisch voor bent’.
‘Of je misschien BANG bent’ (doelend op die inmiddels hartslag van 160).
(Ja sorry, maar de Neuroot/ Controlfreak in mij is niet zo blij als de slaapdoc Niet weet waarvoor ik allergisch ben. Ook al is dat alleen maar voor C.o-trimoxazol en zal dat waarschijnlijk niet gebruikt worden. Maar toch hè).
‘Of je nu EINDELIJK, ALSJE-BLÍEFT, even een diepe zucht kan nemen’…

3. Ze zijn, keer op keer, ook al ben je al tientallen malen op hun OK geweest, kwaad over het feit dat:
- Je GEEN operatiejasje aanhebt.
(Jaaaaaaaa die zijn,
A.: NIET roze,
B.: Zoooo 2009 en
C.: ONMOGELIJK om in te komen, maar dat terzijde).

- Je WEL nog van allerlei armbandjes, kettinkjes, spulletjes aan of bij je hebt.
(ik noem: een doosje tissues, je gsm, een tijdschrift, de afstandsbediening van de tv, ow. Die laatste was niet bedóeld om mee te nemen).
- Je GEEN identificatiebandje om hebt.
(waardoor ik ALTIJD genoodzaakt ben te zeggen: ‘Jaaaa ik ben ook niet MissPiggy, ik ben Jan Janssen, en ik kom voor het rechtzetten van mijn linker kleine teen. Maar dat had u vast al geraden hè, gezien dat roze dekentje, die Trach en mijn naar adem snakken…).
- (Voorheen ook nog kwaad dat ik NAGELLAK ophad. Maar daarin ben ik ze nu tegemoet gekomen, door die ene nagel niet meer te lakken hè. Al zou het ook kunnen dat ik dat meer doe voor de saturatiemetingen op de Longafdeling…).


Dit klinkt allemaal vast en zeker heel cynisch in de oren (geen idee waarom trouwens), maar in werkelijkheid HOU ik van mijn Anesthesisten. Zij hebben weldegelijk belangrijk werk.

14 opmerkingen:

  1. En je kan ze ook maar beter te vriend houden... Wie weet hoe ze wraak nemen, op een moment dat jij er niks tegen kan doen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje net als bij de Embolisatie..

    Waar ben je nou zo bang voor???
    Controle freak geeft controle af...jaah duh alleen dat is al een reden voor een hartslag van 160...
    Ik moet wel zeggen bij de hartcatherisatie waren ze onwijs lief voor me..

    Oja en deze muts is dus nog nooit volledig out geweest

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MissPerson18-09-10 11:22

    hihi... oke ik ben dus net 2 minuten wakker en mijn dag begint dus al heerlijk goed. ;) Ze moeten daar maar aan wennen hoor, je moet lekker jezelf blijven en al je zooitjes meenemen naar de OK. Brengt toch ook wat gezelligheid met zich mee. :P
    Weten ze trouwens nou nóg niet wie je bent daar. Tsss, id-kaartje. Weten ze van te voren niet wie ze gaan behandelen en wat ie moet gaan doen?
    En dan die diepe zucht nemen... hilarisch. Zelfs ik vraag niet aan jou of je ff je adem in kan houden, omdat dat niet KAN!!! Die dok's hebben zo lang gestudeerd en ach, een beademingsapparaat valt toch ook niet zo erg op hé!! :o

    Hoe is t vandaag met de lucht?

    xxx MissPerson

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaahahaha Jannie, had ik nog niet eens bij stilgestaan... LOL.

    @Jootje: Ik zou zeggen, deste beter dat je nooit helemaal onder narcose was toch! Hahaha, kan je de Knapo- Anesthesisy blijvvven bewonderen terwijl ie werkt haha! (en ook met het oog op het punt van Jannie hahaha!).

    @MissPerson: Lekker geslapen?
    Waahahaa jaaaa die 'gezelligheid', daar zijn ze op de een of andere manier niet zo'n voorstander van. Snap jij het?!!?!
    Euh, de lucht ja. What to say. Hij is nog / weer op 10 liter. Maar ze hebben wel de beademingsman gebeld. So. All well denk!
    Fijn dagje voor jou! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. MissMorrie18-09-10 12:02

    Heey!

    Ik zou juist denken...leuk...het verloopt eens anders dan anders op de OK (gezelligheid, geen identificatie). Maar Anesthesisten zijn blijkbaar ook controlfreaks, die graag alles 'hetzelfde' houden ;)
    En de lucht...damn...gaat de beademingsman naar de drukken kijken? Laat je t even weten als ie is langs geweest en wat hij te zeggen had of veranderd heeft?
    Kus, MissMorrie

    Ps. Ik weet nog steeds niet hoe dat 'blablabla-psychologisch-niet-opgeef-verschijnsel' heeft! Misschien heeft het gewoon geen naam, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haaa MissMorrie (ik zie dat het gelukt is om je naam te veranderen! whoot whoot! Well done hahaha)!

    Aaaaaaa nu heb je me weer aan dat 'past the point of no return' herinnerd! Ik ga verder zoeken hoe het heet!
    Oh en ze hebben de drukken n tikje verhoogd net ja. Maar kweenie of ik ze ga houden zo hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anesthesisten zijn maar rare mensen :-)
    Maar, ik houd ook wel van ze, aangezien ze mijn venflons ook altijd moeten prikken. Of er moet nog eens een tweede aan te pas komen omdat de eerste na 3x proberen haar collega moet bellen. Die het dan wel weer 'even' in 1x doet!

    Verder kan je ook leuk met ze praten. Bijvoorbeeld over 'Grey's Anatomy', als zij net van plan zijn je in slaap te brengen om je dan je nieuwe longen te geven. En jij dan even opmerkt dat er vanaf een 'tribune' gekeken kan worden in de deze OK dus wie komen er dan naar mijn tx kijken??? hahaha

    Hoop dat het op de OK voor jou gelukt is meid, dat je weer een tijdje niet terug hoeft. Tenzij het natuurlijk voor retx is!!! Want dat mag natuurlijk gelijk

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb nog nooit een narcose gehad en zou heel bang zijn! (erg he) Ik stel zelfs een bepaald onderzoek steeds uit omdat ik bang ben voor het roesje wat ze willen geven (ook omdat ik het ZH wel erg vaak gezien had de laatste tijd vond ik, maar dat roesje, brrrrr, weg controle, dat wil ik niet!)
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Marjolein: WAAAAAA jij was ook nuchter dan, toen je naar OK ging voor je TX! Is wel heel chill hoor!
    Dat ding van mij, is wel gelukt denk ik hahaha. Even kijken als de zwelling enzo vanbinnen weg is, hoe het dan gaat met de lucht.

    @Ydnas: Eigenlijk weet ik niet eens het verschil tussen een roesje en gewone narcose... Ik had 1 keer een roesje voor het plaatsen van de PEG-sonde, maar volgens mij viel ik alsnog KABAM in slaap hahaha!
    Voor welk onderzoek moet je?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. MissMorrie18-09-10 16:07

    Whahahaha!
    Dat vind ik eigenlijk ook wel een mooie naam: 'past the point of no return'. Maar heb je de 'echte' psyschologische naam al gevonden? Ik heb serieus gisteravond nog gezocht, maar kan het echt niet vinden. Zou Mr.Daddy geen goede hulplijn zijn? :P

    En je weet niet of je de drukken zo gaat houden??? In de zin van....je wilt de drukken hoger of lager?

    xxx

    Ps. je hebt gelijk van die naam! Echt een goede tip van MissPerson! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. missPerson18-09-10 16:24

    Ja ik snap t wel... :P Wij gaan weer weg, en zij kunnen maatregelen gaan treffen als doc's bellen, 02 omhoog zetten. Dus ergens hebben ze een punt. Maar om nou geen visite te krijgen lijkt me voor hen ook niet top, want dan krijgen ze een Chaggie Piggy denk ik. Maar goed... we kunnen ook eerder weg gaan. Of gewoon stil een dvdtje kijken, ook gezellig. Maar ja, soms moeten er verhalen uit he. ;)

    Dikke -X-.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik was heel nuchter haha. De chirurg zei ook later een keer dat hij nog nooit iemand zo nuchter onder narcose had zien gaan. Tja, ik was er denk ik helemaal klaar voor?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey lieve, lieve Djuna,die zelfs op het meest moeilijke moment,superstrong blijkt te zijn en die niet van plan is om ook maar een klein beetje te verslappen, zelfs niet met zo weinig zuurstof, zelfs dan,in staat is om een pakkend, recht in het hart, rakend, ons aan het denken en voelen zet, voor zover dat al niet veel eerder gelukt is... en vervolgens "de volgende dag" weer overgaat tot het schrijven van een, zoals altijd, prikkelende blog, waardoor wij wel verlangend blijven uitzien naar de volgende en de volgende en de volgende...., kortom KANJER we kunnen je niet missen en wachten met jou op 2 superlongen, die jou en jij hun, meer ( andere) inhoud kunnen geven.
    Hou vast en vol, lieverd!

    Liefs,
    Ria ( het andere meisje van je mam)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De trein komt uit het oosten want als je s'morgens wakker wordt is dat de plaats waar de zon op komt. Het licht komt uit het oosten en met het licht ook het leven.De trein komt elke dag dichter bij en zal uiteindelijk stoppen in Rotterdam. En uit die trein stapt dan de man met de witte jas, om de longen af te leveren.
    We wachten allemaal op die trein en één ding is zeker: elke dag komt hij dichterbij.!

    Dus Djuna, hou je anesthesysten etc alert.!!!
    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen