zondag 31 oktober 2010

Altijd is Kortjakje ziek, midden in de week maar Zondags niet- zondag

Holy Canneloni!
Gisteren een heftig dagje, die uiteindelijk leidde tot een nachtelijke Nood-Broncho (*prut weghalen*).
En weer was het Transplantman JR. die mijn redder werd:
‘Mensen lief, kan ik jou nou niet eens gewoon een keer OVERDAG, op een NORMAAL tijdstip zien, in plaats van tijdens crisis waarin ik heldendaden moet gaan verrichten om jou te redden?!’.
Ja, dat was ook mijn punt hahaha.

Maar goed, alle ‘prut’ (fijn hè, zulke too much information) had mijn toch al verschompelde, in elkaar gekrompen *overdrijven is ook een kunst*- luchtwegen, soort van afgesloten.
Euhm, ik weet niet of je je er een beetje een voorstelling van kan maken, maar het betekent:
NO AIR.
Nog minder minder minder dan eerst.
En dat, is eigenlijk niet verenigbaar met ‘lekker leven’, zeg maar.
Dus dus dus, heeft Transplantman JR een dik uur alle prut (IS -IE WEER!) weggebronchoscopieerd.

1 groot feest.

Ik zei hem: ‘Nou, misschien kan je je nu een voorstelling maken van hoeveel een nieuwe Transplant voor mij betekent. Dat ik allll deze shit ervoor over heb’.

Maar eigenlijk, toen ik er later over nadacht, is het zo helemaal niet.
Je kan nog zo ‘besluiten’ dat je iets wel of niet wil doen,
Dat je grenzen gaat stellen,
Dat je, als het zover komt, dingen ECHT ECHT ECHT niet gaat aankunnen, ‘
Dat je de stekker eruit trekt als het op een bepaald slecht punt komt…

Als puntje bij paaltje komt,
Als je leven echt NU NU NU accuut bedreigd wordt,
Als je lucht er vandoor gaat waar je bijstaat en je blauw aanloopt,

Dan doe je het gewoon.
Allemaal.
Alles.

Ik heb al eens in een blog geschreven hoe ik me vóórnam om alles alles te willen, akkoord te gaan met ALLES wat nodig is,
Maar je kunt niet zeker weten, op voorhand, dat je je daar ook daadwerkelijk aan houdt.
Misschien zeg je wel: ‘ja doei doei, nu is het genoeg!’.
Tegen al je voornemens in.
Maar het blijkt, God zij dank,
Dat het niet zo werkt.

Op momenten van echte serieuze crisis, is er iets dat het overneemt.
Dan wil je, met elke vezel in je lijf, maar 1 ding:
RED MIJ.

Iets anders neemt het dan over.
Een oerdrift?
God?
Je onderbewuste?

Ik weet niet wat het is, maar het is wel fijn om het te weten.
Dat ik dus uiteindelijk ALTIJD wil blijven leven.
Dat pijn dan niks meer is.
Dat problemen niks meer lijken.

Op dat moment,
Is er niks.
Alleen ik en mijzelf.
Alleen Transplantman en ik.
Geen geluiden.
Geen tijd op de klok.
Niks dat afleidt van wat we aan het doen zijn.

Leven
Leven
Leven

Help
Help
Help

Het is fijn om te weten, dat ik mij laat redden.
Ik heb vertrouwen in de dokters en de zonnige nurses.
Ik weet dat ik hier veilig ben.




Good days, hahaha tijden dat ik met andere dingen vocht dan met mijn lucht waahaha!

En dan is het nu tijd om over mijn ‘je hoeft mij geen kaartjes te sturen’- principe heen te stappen.
(Ik had principes over dat ik vond dat mensen geen geld aan mij moesten uitgeven bladibla…
En ik wilde niet een goed doel zijn ofzo.
Maar ja, eigenlijk, wat is er mis mee.
Misschien ben ik een ‘goed doel’, wat dan nog, KAARTJES ZIJN LEUK!!!

Hier is mijn adres!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Erasmus MC
Afdeling Longziekten
PA/ MissPiggy
Kamer SV-211
’s Gravendijkwal 230
3015 CE Rotterdam


Dus dus dus, super cool als je een kaartje wil sturen WOOOOOOOHAAAAA!

31 opmerkingen:

  1. Pff heftig! Hoe doen ze eigenlijk een broncho bij jou? Ivm je trach. Doen ze m door je trach of gewoon via je mond opzo? Lijkt me trouwens echt HEEL zwaar, een uur een broncho!! Ik vond 5 minuten al hel...

    dapper meisje *smak*

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftig weer....ik heb geen woorden....maar ik denk wel aan jou!

    Groetjes Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a night, what a night!
    Kutjefuck is zeker op z'n plaats!
    Wat moet dat verschrikkelijk zijn, om je zo benauwd te voelen!
    Bah, ik word al ongelooflijk naar bij de gedachte alleen al (zegt tegen zichzelf: stel je niet aan). Djuna ik kan gewoon met geen woorden meer beschrijven hoe enorme knapperd ik jou vind.
    En wat is transplantman jr. toch een held! Alle transplantmannen eigenlijk! Maar de docs en de verpleegkundigen natuurlijk ook! Top!!!
    Hoop op een rustig nachtje voor je!
    Dikke kus!
    Love you,
    Mismo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig heb jij een redder en zullen jullie op"normale tijdstippen" nog alles bijpraten.
    Zal je weer met pannen strugelen in plaats van AIR!!
    Veeg je vroegere voornemens en principes onder tafel en VECHT JE VECHT JE VOOR JE LEVEN!!!
    Intussen kunnen wij alleen meeleven, hopen op 5/6
    en kaartjes schrijven iedere dag tot je weer thuis bent!

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoop dat jij een posttas vol kaartjes krijgt.
    Maar vooral lucht ,en dus heel snel je nieuwe longen.
    Heel veel sterkte.
    Ook voor je Familie
    Wens je een fijne zondag
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedemorgen..

    Blij om weer wat te horen,en wat een kutzooi weer voor jou met de spoedbroncho als resultaat..
    hopelijk heeft t wel de verlichting gegeven waarom t gedaan is.
    Ik vond t al zo akelig stil met je antwoorden op je blogje

    Dikke x
    Mag ik t kaartje ook buiten in je tasje steken???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben vandaag een nieuwe volger van je blog geworden. VIa CF cafe las ik zo nu en dan je berichtjes. Ik vind het wel leuk om je als een goed doel te zien. Ik hou ervan om kaartjes te sturen en mijn kindjes om tekeningen te maken. Dus ze komen er aan hoor....
    Sterkte met alles!
    Groetjes,
    Esther
    (mama van Ruben met CF)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, dit klinkt als een heftige nacht voor jou en je transplantman. Nu duimen dat je wat langer van je ruimte in je longen kan genieten en nog mooier dat er een mooi nieuw setje zou komen. Ik vind je heel dapper.

    Knuffel Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Esther! Waaaa gezelli, een nieuwe lezer/ reageerder!

    @Jootje: Hoe gaat ie daar beneden?
    Hahahaa je mag zeker iets in dat tasje stoppen, als je er dan ook een chocolaatje uithaalt! Is niet alleen voor de doc's.. mochten ze willen hahaha!
    Goed dagje voor jou!

    @MissMorrie: Waahahaha 'KutjeFuck' die heb ik lang niet meer gehoord!
    Hoe was t oppassen verder, naast het kerkbezoek?
    Zo te zien hebben de parents het laat gemaakt, of niet?
    xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje wat heftig weer zeg, wat moet het verschrikkelijk zijn om zo weinig lucht te hebben!! :-( Je blog is weer erg indrukwekkend vandaag, je bent een toppertje!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat heftig weer,je bent een heel bijzonder en sterk mens.

    groetjes jeanet een transmaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kaartje op de bus gedaan hopelijk heb je hem morgen! en idd niks mis met met kaartjes ontvangen! ik vind leuk toch kaartjes te sturen! en je hebt het in mijn ogen verdiend, met al het heftige wat je mee maakt toch nog zulke mooie (kippevel) blog's kunnen schrijven! erg knap!
    je laat mensen zien wat (over)leven is!

    Groetjes Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waaauw, Stina, dat is MEGA-snel hahaha, cool!

    @Tamara nog: Ze doen het gewoon via de Trach, met zo'n opzetstukje dat ze gewoon kunnen blijven doorbeademen.

    By the way: 1 keer raden wat ik dadelijk ga doen: N BRONCHOOOOOOO!!!
    Lieverrrrrrrd-Transplantman gaatem doen deze keer. Sat n beetje gekelderd weer, maar niet zo drama-crisis als za-nacht.

    So. We will see.
    Waahaaha ik kan deze blog beter 'Broncho-Beauty' gaan noemen ipv MissPiggy waahahahaha!
    Tot straks maar weer, ze komen mij halen (oeh dat klinkt trouwens spannender dan het is hahaha!).
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ook ik lees via cf-cafe vaak je blog. Hou vol, meid! Ik ga een leuk kaartje voor je uitzoeken en hoop dat je heel snel weer enorme pannen-gevechten kunt houden! :)))

    Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte meid!
    Hoe jij dit zo positief blijft neerpennen voor je trouwe lezers,ongelooflijk!!!!
    Veel energie,kracht,.....stuur ik je toe....

    Het allerbeste .....

    XXX
    mama van 2 CFers

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi meid wat een heftige nacht. Nog even doorzetten. Die longen moeten er komen . Zal heel hard duimen. Jij bent een kanjer . Veel sterkte
    groetjes jet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi , ik ben nieuw dus je kent me niet :) ik heet Willem ben 45 jaar en woon in ehh Noorwegen ( ben 6 jaar geleden verhuisd). en o ja ik heb ook CF :(

    Dat is knokken als je longen zo verstopt zijn , mooi dat ze de boel weg konden zuigen !!

    Blijf knokken en misschien komen die longen wel morgen , tot die tijd moet je dus gewoon ehh adem blijven halen ( zeer belangrijk)


    Groeten

    Willem ( aka dr.bob ook van de muppet show )

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje alweer! Nou succes met je broncho!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geen woorden eigenlijk. Maar ja een lege reactie staat ook zo raar. Wat moet jij een enorm heftige dingen meemaken en wat ben je een EnOrMe kanjer! Het is ongelofelijk hoeveel doorzettingsvermogen jij hebt en hoe je na al die heftige gebeurtenissen hier weer een stukje kan neerzetten. Ik val een beetje in herhaling maar heb echt heel veel bewondering voor je! Sterkte met de broncho nu en hopelijk is het daarna ff niet meer nodig en komen die longen gewoon nu!!! Liefs, Debbie

    PS Weet niet of het gelukt is een kaartje te vinden dat nog niet in je enorme collectie zit maar hij komt er iig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Alleen maar heel veel sterkte.
    Denk aan je.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. lieve, lieve Miss Djuny,

    wat is het wat... hopelijk ben je nu weer terug en aan het bijkomen van al dat "geprut" en hoop ik ook dat het voorlopig even het gewenste resultaat mag opleveren. En dat je over kan gaan tot een "normale" orde van de zondag.
    Je krijgt het wel voor de kiezen meid, ik denk veel en vaak aan je, en wens je kracht om vol te houden.

    Veel liefs en een knuffel,

    Ria, vanuit een miezerig, maar mooi in herfstkleuren gekleurd, Valthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik maak een diepe buiging voor jou.

    heel veel liefs Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Poeh, 2 broncho's zo vlak achter elkaar. Gelukkig blijf je de humor er nog steeds in stoppen en dat is o zo belangrijk! Hopelijk ging je 2e broncho ook goed en krijg je nu weer iets meer lucht, wel zo prettig.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niet te geloven.
    Binnen 24 uur 2 broncho's.
    Maar je blijft er voor gaan.
    Het leven is MOOI.
    Dus je vecht je bijna dood.
    Waanzinnig veel respect heb ik voor jou.
    Wens je veel post, maar vooral heel snel nieuwe longen.
    Deze meid heeft het zo zwaar en ik gun het haar zo vreselijk erg veel.

    Hele stevige schouderklop en dikke natte kledderkus van Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve, lieve Djuna,

    Je bent een kei in het begraven van alle negatieve gedachtes en ze om te zetten in positieve. Je begraaft ze ver onder de grond met een hele laag rotsen erop. Blijf het doen! Om daar vervolgens op te klimmen en naar de horizon te blijven kijken, want daar komen zeker te weten 5&6. Blijf het vastpakken, je hebt al bewezen dat je het kunt.
    Zondagsknuffel,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik wil nieuwe longen voor jou. NU! Right now. Ahora. Maintenant. Jetzt.
    Tja en voorderest heb ik voor nu geen wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. NATUURLIJK gaan we jouw kaartjes sturen !!!!!
    Heel veel,zoveel dat je er gek van wordt ;)
    Maarrrr veel liever stuurde ik je een paar nieuwe longen.....al zal dit wel een afgezaagd antwoord zijn, ik denk(nee ik weet het zeker)nl dat iedereen die jou kent en zeker de mensen die jouw blogs lezen alles zouden willen doen om jouw aan nieuwe longen te helpen.

    Dappere djuna een heel groot respect voor jou !!!!

    Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Miss Piggy,
    ik volg je blog al een tijdje, maar reageer nu pas voor het eerst. Ik heb diep, diep respect voor jou. Mijn zoontje (4) heeft CF en ik mag hopen dat hij net zo veel vechtlust als jou mag krijgen ! Elke dag duim ik voor jouw nieuwe longen. Meerdere keren per dag check ik jouw site in de hoop op goed nieuws. En natuurlijk om jouw verhaaltjes te lezen. Houdt vol en ze komen echt...SNEL !!!!
    Lieve groetjes Conny. ps kaartje is onderweg hoor !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. lieve allemaal, Lieve Djuna

    Laten we in ieder geval proberen om NU, nog meer dan anders, onze krachten te verzamelen en te bundelen voor dit bijzondere mensenkind, lieve dappere Strijder van het Licht en de Lucht,Djuna, Zet em op lieve meid, je doet niet anders...
    liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Miss Person31-10-10 22:40

    Nondeju Djun!
    Dat was weer een kutnacht dus. Ongelofelijk. Het zit je momenteel echt niet mee. Ik vind het zo knap van je dat je zo sterk blijft.

    "Good days, hahaha tijden dat ik met andere dingen vocht dan met mijn lucht waahaha!" --> ik dacht ff dat je met 'dingen', mij bedoelde. Whahaha. Maar nu hoop ik toch dat je de pannen bedoelt. :P Was echt super toen in Zeeland. Afwassen hoeft helemaal niet saai te zijn he. :D

    Dikke kus, en hopelijk wacht er nu wél een goede nacht. Ik duim voor je moppie!!!

    -xxx-

    BeantwoordenVerwijderen
  31. tsjongggg.. indrukwekkend hoor, denk dat ik hier maar eens vaker ga kijken, heb respect voor je meisje zoals je je erdoor slaat!!

    grX Henk

    BeantwoordenVerwijderen