dinsdag 19 oktober 2010

De gehospitaliseerde controlefreak in mij- dinsdag

(Eerst en vooral: de HUI is weer verlengd!!!
Dat maakt week 15 en 16 een feit!)

Een dag uit het leven van een gehospitaliseerde controlefreak die voor OK moet…

‘Je long is weer dicht aan het gaan. We gaan –em vandaag weer proberen open te maken, goed?’.
‘Ah nee. Serieus?’.
‘Ja. want hoe langer we wachten, hoe slechter het gaat met je lucht en dat willen we ook niet natuurlijk hè, begrijp je dat dit het beste voor je is? (wie herkent deze quote? Hahahaa).
‘Ok dan’.

Dus ga ik voor OK.
Allereerst komt mijn vriend de anesthesist mij ‘geruststellen’ en een beetje freaken over mijn bloedsuiker die in een hypo is geraakt (wooow wonderbaarlijk, als ik de hele dag nuchter ben maar wel de avond ervoor nog Lantus heb gespoten?!?!).

‘Ik hoef van jou vast geen OK-jasje aan’ (de ijdeltuit in de gehospitaliseerde).
‘Euhm, nou ok… is goed, hoeft niet. Hou je eigen shirtje maar aan’.
1-0 voor de gehospitaliseerde!!!

Op de OK aangekomen, lees ik nog even mijn medische status ( is… *verboden*).
2-0 voor de gehospitaliseerde…

Geïnstalleerd en wel op de operatietafel, sluit de anesthesist mij aan op de andere beademingsmachine.
‘Er zit wel een binnencanule in mijn Trach hè!!!’.
‘Ja. Dat weten wij. Wij zijn anesthesisten’, aldus de anesthesist.
Puntje voor de Ziekenhuispeople.

Terwijl de P.ropofol (narcose-middel, red.) inloopt, zie ik ineens dat de F.loxapen, die over het andere lijntje druppelt, KEIHARD loopt!
‘Euhm, die F.loxapen loopt nu echt mega snel, ik hoef maar 21 ml/ uur hoor!’
‘Oh’. Anesthesist past inloopsnelheid aan.
3-1 voor de gehospitaliseerde!!!

Terwijl alle Ziekenhuispeople staan te wachten tot ik in slaap val, raad ik hen aan nog een tijdschrift te gaan lezen, want mijn lichaam laat zich niet zomaar meer in slaap brengen!
Dat vraagt wel wat meer dan 2 eenheden P.ropofol.
(Irritatie bij de ziekenhuispeople).
Zal ik dit als 1 punt voor hen, of 1 voor de gehospitaliseerde rekenen?
Geen punten voor beide partijen dan maar…

Eenmaal wakker, roep ik de verpleegkundige van de uitslaapkamer:
‘Zou je ALSJEBLIEFT de afdeling willen bellen, zodat ik terug kan?’.
‘Zo zo, wat een haast, heb je nog plannen vandaag?’, teased de verpleegkundige.

‘EUHM JAAAAA! Ik word over een uur gebeld voor ‘n mini-interview in het kader van de Donorweek, dat is LIVE, snap je…’.

Ja. En toennnnn, keek de uitslaapverpleegkundige alsof ze net een muis het Wilhelmus had horen zingen.
Zo van: ‘Uhuh. Jij bent echt nog in dromenland…’.

Dit zóu een punt voor haar geweest kúnnen zijn… ware het niet dat ik zeer, zeer de waarheid sprak.

En dus was ik op tijd terug op de afdeling om de telefoon op te nemen…
WAAAHAHAHA ik zeg: 10-0 voor de gehospitaliseerde!



Talkin' to Jacquelien Noordhoek, directeur van de NCFS.
Ohhhh I love her!!!
(Waahahaha sorry voor het be-labberde plaatje, maar ik heb gewoon in mijn 'Waaaa tuutuutuut'- stemming, een foto van t scherm gemaakt hahaha!)

21 opmerkingen:

  1. Absoluut 10-0 voor jou! Wat een dag zeg, "even" OK tussendoor. Heftig! Helaas heb ik je interview niet gehoord, en ik kan het ook niet meer terugvinden. Maar gelukkig dat je nog op tijd terug was! Respect voor je doorzettingsvermogen na deze moeilijke dagen! Hopelijk gaat deze actie heel veel nieuwe donors opleveren en komen die longen nu echt heel erg snel.
    Ik ben al donor sinds het kan, en heb op hyves en facebook iedereen er maar weer eens even op attent gemaakt. M'n vriendinnetje Gala leefde misschien nog als er meer donoren waren geweest. En mijn nicht leeft nog dankzij een donor.
    Veel sterkte en welterusten voor nu. Hopelijk snel nieuwe longen voor de gehospitaliseerde controlefreak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Miss Person19-10-10 00:26

    Whahahaha want waarom zijn er regels he, mevrouw de modepolitie? Misschien kunnen ze ondertussen eens een leuk OK-schortje maken.. Beetje Miss-Piggy-like-pimpen. Ik neem aan dat jij dat nu wel verdient heb. Al hoewel ze nu ook instemden met je eigen shirt, dus dat heb je weer goed voor elkaar gekregen.

    Ik ben me echt wel het apenlazerus geschrokken daarstraks hoor. Mssn kan je me voortaan even 'voor-smsen', dan weet ik dat je gaat bellen. Ik dacht echt "het is tijd!" Hoopte het ook voor je. Maar je had ander leuk nieuws. Balen dat ik het gemist heb zeg. Echt super dat je op de radio je verhaal hebt kunnen doen. En dat ik het rijtje van al die andere 'grootse mensen'. Je past er perfect tussen, zie je wel. Iedereen kent je al! :D

    (L) you!

    -xxx-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha! 3-1? Wat dacht je van die 10-0 die hierboven staat? ;) Maar 't is niet niks, zomaar even een bezoekje aan de OK tussendoor! But did you make it optijd voor het intervieuw? Iedereen zou donor moeten zijn! En als ze dat van jou niet aannemen, van wie dan wel?! Lief, ben weer trots op je mooie stukje schrijfwerk en op jou! Slaap lekker,

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 10-O voor jou, tuurlijk jij bent nu zo ongeveer "the professional"
    Succes met de donor-week. Jammer dat wij je niet konden horen. Maar ze lopen binnen ook dank zij jou.

    xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En je deed het super aan de telefoon, live op nu.nl!
    Je klonk ook helemaal niet groggy.
    Laat die controlfreak maar lekker bepalen hoor. Vertrouwen is goed, controle is beter. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wooowie! Heb jij het ook gehoord!!! AAAA super cool!!!
    Haahhaaa ik ben nog niet zo'n doorgewinterde 'media-te woord staander' zoals bijv jij en @Tamara he... Hahaha dus ik ben nog heeeeel erg exited daarover LOL!

    @MissPerson: Hii ja ik zal voortaan eerst smsen hahahaa! Goed dagje kiddo!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Damn heb ik dat gemist, ik heb de wisseling Barry Atsma voor Jaqueline nog meegekregen. Maar toen moest ik weg, was ik maar iets langer blijven hangen.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MissMorrie19-10-10 09:19

    Heey mop!

    Het is maar goed dat jij zo'n gehospitaliseerde controlefreak bent. Je hebt uit eerdere blogs wel laten blijken dat je de ziekenhuispeople goed in de gaten moet houden af en toe! :P
    Je kan de anesthesist trouwens wel mooi bespelen hoor! 'Ik hoef van jou vast geen OK-jasje aan', haha! Niemand die dat nog durft tegen te spreken....smart girl!

    Super tof dat je trouwens op de radio bent geweest! Wat deze blog allemaal wel niet te weeg kan brengen he! :) Wel jammer dat ik het gemist heb! Dom van mij ;) haha!

    Liefs, MissMorrie

    Ps. Gefeliciteerd met MissSis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha doorgewinterd *bloos* Maarre je deed het idd heel goed en het was niet te horen dat je een uur daarvoor nog op de OK lag!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het helaas gemist (dat van Tamara ook trouwens), maar als iedereen zegt dat je het goed gedaan hebt, geloof ik dat natuurlijk gelijk ;).

    En wat is je blog weer hilarisch. Trouwens, groot gelijk dat je af en toe even n opmerking maakt, want anders zou je zo maar te veel Floxapen binnen krijgen (ofzo). Enne, waarom is het lezen van je eigen medisch dossier *verboden*? Dat is toch gewoon van jou...

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah, waarom het verboden is...
    Hiiii ze zullen denken als dat meisje DAT allemaal over zichzelf leest, gaat ze pas echt in een zwart gat vallen!

    Haaa nee, je mag em wel lezen, maar daar moet dan altijd een dokter bij zijn. Zodat -ie kan uitleggen wat er allemaal staat, zodat er geen misverstanden ontstaan ofzo?
    Maar ja, vind maar eens een doc die zin heeft om een middagje op je kamer te gaan zitten terwijl jij leest.. hahaha!

    @MissMorrie: Dank u! PARTYY!!!
    Oh trouwens, jij kan vast wel raden WELKE van alle dokters er had besloten om het NU NU NU beter NU dan morgen te doen he... Waaahahahahaa.
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha ja die uitleg kreeg ik laatst ook letterlijk toen ik om m'n dossier vroeg... Maar wettelijk gezien heb je alle recht hoor, dus groot gelijk dat je hem gewoon ff gauw tussendoor ingekeken hebt. Bovendien snappen wij na al die jaren al die medische praat gewoon, geen doktor voor nodig ;)

    Ik was gister helaas net 10 minuten te laat voor je telefoongesprek. Maar heb verder wel erg genoten van de actie! Erg leuk om verschillende CF-ers langs te horen komen met telefoontjes en twitterberichtjes.

    Hopelijk heeft de ingreep geholpen en was het de laatste keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey little mouse die het Wilhelmus, maar vooral andere liedjes, nu hopelijk weer met open longen en met "volle borst" kan meezingen of neurieen... je kunt niet zeggen dat 't leven saai is, zo van de ok tafel,hup naar een interview om daarna ons weer te voorzien van jouw comentaar op life in a hospital... Lieve Djun, keep an eye on "everything" desnoods doubble check...,keep going, that's what you do!
    Proficiat met Siss Yumi, geef het maar door aan de rest van de familie.
    een zoen en een knufel..
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik bedoel natuurlijk een KNUFFEL, dubbel nu maar, voordat jij het checkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jacquelien19-10-10 14:43

    Het was bijzonder om even met je te kunnen praten; jammer dat het maar zo kort kon zijn. Je verhaal maakte bij iedereen indruk; je levenshouding en je blogs maken je bijzonder. Je hebt met jouw verhaal waarschijnlijk veel mensen overgehaald om donor te worden.
    Ik blijf je graag volgen en hopelijk mag ik je weer opbellen als dat zo te pas komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Misspiggy, al een hele tijd lees ik je blogs en moet altijd verschrikkelijk lachen. Je moet ze in boekvorm uitgeven ! Ik vind je zo dapper en levenslustig. Je maakt ze daar helemaal dol in dat Dijkzigt ha ha. Ik leef met je mee, hopelijk niet lang meer op de HUI !! Hou vol he. Groetjes van Martina (moeder van 2 CFers)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaaa Jacquelien!
    Zo lief dat je een berichtje achterlaat!
    Ik vond het heel fijn om deel ervan uit te maken.
    Eigenlijk hoop ik je eens te ontmoeten, hahaha als ik nieuwe lucht heb!
    En dan iets fysieks doe voor de NCFS hahaha. Rennen bijvoorbeeld. Ja. Dat lijkt me echt wel top!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. whahaha jup gij zeit gehospitaliseerd, dus die 10-0 is zeer terecht ;)...telt door hebben dat ze van jam merk zijn veranderd ook?? En donorlongen in de donorweek zou natuurlijk helemmal leuk wezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt tof van die actie! (en van dat berichtje van haar). Helaas is het niet terug te luisteren! Of is dat jou inmiddels wel gelukt?
    Gefeliciteerd met je zusje!!
    Tot vrijdag!!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo allemaal,
    Even een berichtje van een luisteraar én iemand die voor de campagne werkt. Het is voor veel mensen een grote inspiratie geweest om eens echt te horen waar we het allemaal voor doen.
    Alles is als het goed is opgenomen, ik zal deze week proberen om het stukje film te als bestand te krijgen.
    MissPiggy, kun je een mailtje naar me sturen via donorweek@jaofnee.nl? Dan kan ik contact met je opnemen.
    Groet,
    Nienke
    P.S. Tamara, als je dit leest, voor jou ga ik dat natuurlijk ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Miss Person20-10-10 00:07

    Hoe gaaf zou dat zijn!? Dat we je tóch nog kunnen horen Djun'!

    Oh... MissMorrie en ik hebben onze outfits al helemaal gereed hoor! Vrijdag hoe laat bij jou? Half 6? :P Moeten we nog wat voor je regelen?
    We kunnen morgen anders namelijk nog even wat halen in het centrum voor je! Laat het eventjes weten. Sms me maar. Ben morgenochtend in groep 5/6/7, na de vakantie komt hun eigen juf terug. Maar kan ik dus je blog ff niet checken.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen