dinsdag 12 oktober 2010

Duracell- dinsdag

Weet je wat het is?

Ik ben ook maar gewoon een meisje van 22 jaar.
Ik heb geen waarheid in pacht.
Ik weet nog niks van de wereld.
Ik wil gewoon op hoge hakken door de stad lopen.
Ik wil de wereld zien.
De wereld verbeteren.

En soms heb ik geen woorden.
Dan vergeet ik waar dit allemaal goed voor is.
Niet echt vergeet natuurlijk.
Maar soms, is het moeilijk…
Om het Grote Doel niet uit het oog te verliezen.

Om dat Grote Vertrouwen in de Transplant niet kwijt te raken.
Om te blijven geloven dat het KAN gebeuren.
Dat wij het allemaal wel kunnen redden.
Dat er longen ZULLEN komen.

En ja.
Dan kijk ik naar mijn muur.
En weet ik.
Dat de wereld goed is.
Dat de mensheid goed is.

En dan geloof ik weer.
En ben ik dankbaar.
Dankbaar dat ik op de lijst mág staan.
Dankbaar voor de Transplantman die gisteren mijn Broncho soepeltjes liet verlopen.
Dankbaar voor de afdeling, de Transplanthandlangers, de verpleegkundigen die mijn dag beter maken…

En dankbaar voor MissMorrie en MissPerson…

Die bewijzen dat je WEL met z’n drieën én een zak chips op een ziekenhuisbed kan liggen.





En iedereen SUPER thanks dat jullie meeduimen voor J.
Echt heel erg lief vind ik dat...
Als je wil... KEEP DOING IT!!!

14 opmerkingen:

  1. We keep doing it for ever and more

    Blijf jij ook geloven in Bill en zijn gedicht !!

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MissPerson12-10-10 00:43

    Hoi lieverd!
    Dacht ik op tijd te zijn, blijkt er nog een vlugger persoon te zijn. ;)
    Maar vergeet ook niet dat ik dankbaar ben dat jij er bent, en om wie jij bent. Dump al je gevoel maar en ik zal luisteren en proberen het te begrijpen. En ik ben blij dat het personeel daar ons begrijpt, als we om 22.15u van de afdeling af lopen. :$... hihi. Love you!
    Natuurlijk past dat trouwens: 3 personen, zak chips, maar vergeet het grote roze kussen niet en vooral: Mismo, Gismo en... naja ;)... die waren er ook nog bij.
    Slaap lekker!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MissPiggy,
    Je kamer ziet er heeeel gezellig uit, maar is natuurlijk surrogaat voor de wereld waar je zo graag doorheen wil rennen.
    Je vertrouwen en geduld en lucht worden elke dag op de proef gesteld,wij kunnen alleen supporten en doen dat met alle liefde voor en geloof in jou! En MissPerson en MissMorrie en ook de MissSisters zijn dierbare toppers!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De woorden rollen uit je pen(laptop).
    Je kan goed omschrijven wat je voelt en denkt.
    Leren we zo de echte miss Piggy kennen?

    Ik denk dat je veel van jezelf laat zien, maar met goedwerkende longen komt er toch ook een andere miss Piggy tevoorschijn.

    Ik hoop dat ik van dat moment getuige mag zijn.
    Want wat zul jij dan genieten van het leven dat veel groter is dan het ziekenhuisbed.

    Dan komen al je vriendinnen heel veel zakken chips leegeten!!

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kusje voor jou en je weet waar je het voor doet! En je bent het waard!
    Ik ga de goden nogmaals vriendelijk doch dringend verzoeken op te schieten met 5&6.

    xxxx lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgende keer bij de fysio ook een speciale kuit oefening! Dat staat goed boven je hoge hakken! ;)

    Duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim, duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lekker bugels (A) zat er ook een tube kaas bij haha.
    ik duim voor J en voor jou , dat die longen er maar snel mogen komen.

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mismo (voor de verandering :P)12-10-10 12:01

    Djun, Miss Piggy, gismo......ik vind je echt een topmeid! Ik ben ook superblij dat ik je ken, dat we vriendinnen zijn! :) Ik ben dankbaar voor de mooie momenten die we met z'n drietjes, samen met MissPerson, meemaken. En ook tijdens de k*t-momenten vind ik het super dat we elkaar kennen, samen kunnen praten, gevoelens kunnen bespreken, elkaar een 'hug' kunnen geven...kortom gewoon er voor elkaar zijn!
    Dikke kus,
    Mismo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En iedere dag als ik de snelkoppeling naar Miss Piggy aanklik hoop ik toch zo dat er staat geschreven: Nu even geen "wijze woensdag" of "zinnige donderdag" omdat er longen zijn !! Alle geluk van de wereld lieve Miss Piggy. Hou dit vertrouwen en geloof en je potje hoop gevuld.
    Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve MissPiggy,
    Geloof jij nou maar vooral in jezelf want jij hebt zo ongelovelijk veel innerlijke kracht, dat elke storm verstomt, en elke hobbel gladgestreken wordt.
    Liefs, Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haaa die haa!
    Ik ben weer n beetje boven water hahaha.
    Ben gewoon net wakker, hoe schandalig!

    @Jannie: waaaa goed plan! Ga ik eens vragen aan haar hahahaha LOL!

    @Muis: Aaaa das kei-lekker! Of smeerkaas... MMMM!

    @Mismo en *ismo: Waaaahaha jullie zijn THE BEST!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Net wakker dus: goedenmiddag!!! Lekker geslapen?

    Ik vind mijn naam niet zo leuk! Whahahaha. ;)

    -x- *ismo!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Net als Rietje hoop ik ook iedere keer als ik je blog openen daar er staat dat de nieuwe longen er zijn! Goed te lezen dat je de moed niet laat zakken. Ik hoop heel hard dat de volgende keer dat ik in 't EMC ben ik een meisje keihard voorbij zie rennen op hoge hakken want dat betekent dat de nieuwe longen er zijn voor je!
    Sterkte meid! Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hou vol.
    en ik blijf duimen voor jou en meneer j.
    hoop toch zo dat die longen gauw komen .

    groetjes een transmaatje.

    BeantwoordenVerwijderen