vrijdag 15 oktober 2010

Verwachtingsvolle vrijdag #13

(Uit Grey’s Anatomy):

'Human beings need a lot of things to feel alive.
Family...
Love...
Sex.
But we only need one thing...
To actually be alive.

We need a beating heart.

When our heart is threatened...
We respond in one of two ways.
We either run...
Or...
We attack.
There's a scientific term for this:
Fight...
Or flight.
It's instinct...
We can't control it.
Or can we?'

Hoe zeer ik mezelf wil doen laten geloven dat ik een ‘vechter’ ben,
Zou ik nu het liefst vluchten.
Man.
Wat heb ik een zin om te vluchten.

Wegrennen, zo hard ik kan en niet achterom kijken.
Daar verlang ik nu wel naar.

Want elk woord dat ik hier schrijf, voelt als verraad.
Voelt als een bevestiging dat het leven dus echt gewoon doorgaat en dat ik dus inderdaad een nieuwe blog schrijf.
En morgen ook als ik geluk heb.
Dat mijn wereld dus ook doordraait, ook al is ie gestopt.
Dat nog steeds om 8.00 uur ‘s ochtends het ontbijt komt,
Dat de pillen worden gedeeld.
Dat iedereen ‘Goeie morgen’ zegt.


Dus zal ik mijn verwachting moeten bijstellen.
Ik zal hier niet van kunnen vluchten.
De wereld zal weer doorgaan met draaien.
Ook al wil ik dat eigenlijk niet.

Het is gewoon simpelweg zo.

Dus zal ik jullie morgen vertellen over mijn PICC-lijn plaatsing, over mijn weekend, zal ik liedjes en gedichtjes plaatsen die niet gaan over de dood.
Zal ik dus leven.
Ook al kan dat eigenlijk niet.
Het is toch.

Maar vandaag nog niet.
Vandaag besluit ik met een quote uit de reacties van gisteren:

‘Kut hoere zooi.
het is niet eerlijk’.

21 opmerkingen:

  1. helemaal gelijk, het is niet eerlijk.
    hou moed meid.

    Groeten Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve, lieve Djuna,

    Wat een verdriet, boosheid en teleurstelling, angst?, to fight or flight, beide soms in afwisseling. een nieuwe morgen, maar helemaal anders... lijkt het wel. Toch gaat het door, zonder Johan,( volledig in herinnering) met jou en ons. de plaatsing van de Picclijn, het ontbijt en meer... een tijd en plaats in de strijd voor leven. Relativerend.
    Wat is nu belangrijk voor jou. Lieve Djun, wij zijn met jou! ! !

    Veel liefs, zoen,
    Ria
    een clip, van Solomon Burk
    http://www.youtube.com/watch?v=mSllh8O6Z2I&feature=related

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dappere Djuna,

    deze is ook zo bemoedigend...
    universeel.. fatoumata Diaware.Wilele

    en ... wij houden ook vandaag, pas op de plaats... om daarna te zien welke stappen er weer gezet kunnen worden...
    Veel liefs, knuffel,

    Ria





    http://www.youtube.com/watch?v=XikrRgOK7BU

    voor allen.

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. *zucht* Respect voor je Djuun!

    Liefs Donata

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lees iedere dag je blog. Al eerder geschreven hoe ik iedere keer weer bewonder over de manier waarop je schrijft.
    Deze geeft mij een behoorlijke brok in de keel.
    Ik begrijp je zo goed, maar meid hou vol.....je bent het meer dan waard....

    Liefs van een mama met twee cf dochters!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Djuun,
    Ik wil even zeggen dat ik je heel moedig vindt!!
    Het is allemaal absoluut niet eerlijk!
    Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.
    Sterkte en een dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je schrijft het onbegrijpelijke van het leven op. Ik bewonder de kracht waarmee je uiteindelijk in staat bent toch weer emoties uit elkaar te plukken en neer te zetten op een eigen plek. In de wirwar van alle heftigheid. Meid, Hou vol!

    Liefs, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve dappere dodo,

    But plant your hope with good seeds
    Don't cover yourself with thistle and weeds
    Rain down, rain down on me
    Look over your hills and be still.

    Ben maar gewoon even niet leuk voor de buitenwereld. Ben jezelf.
    Ik denk aan je.

    Liefs lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kut kut kutzooi! Ik denk aan je!

    Oh en mag ik wel al wat over de picc zeggen? Ze kwamen namelijk mij wakker maken: Daf je wordt verwacht op rontgen 9. Ik: Huh wat gaan ze doen dan? Ja je krijgt een picc lijn. Ik: nee ik hoef er geen, niet nodig, was niet afgesproken.
    Dus ik zat in de douche en bedacht me dat ze onze namen misschien in de war hadden gehaald. Hup de douche uit en bellen, "uhh.. Djuna wacht nog steeds op een oproep voor een picc, misschien moet je ff de rontgen bellen of ze haar niet bedoelen"... Dus je hebt er nu één, ben benieuwd hoe het bevalt!
    Sorry voor mn lange verhaal!
    dikke knuffel en sterkte!! xxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve djuna,
    wat is het leven toch ontzettend oneerlijk kutzooi. hou vol meid. nogmaals heel veel sterkte.

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieverd,

    de wereld staat stil en draait ook gewoon weer verder..
    Toen mijn zusje gestorven was en wij thuiskwamen hingen bij de buren de vlaggen van boven naar beneden ivm het wk toernooi,ik dacht dat mijn maag zich ging omdraaien..

    Niemand verwacht van jou een vrolijke noot,als jij dat zelf niet bent of kan zijn omdat je het als verraad ziet.
    Maar lieve djuun stilstaan bij..denken aan... en verder gaan met je eigen gevecht heeft niets te maken met verraad!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pff het is inderdaad oneerlijk!!! En je mag best es schelden hoor, vinden we niet erg!!

    liefs Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'eerlijkheid' was never a part of the deal...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Lieve Meid,

    Weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Vind het echt heel erg voor je.
    Dan te bedenken dat ik van de week nog aan het shoppen was voor een leuk kadootje voor je grote party volgende week.

    Misschien voelt het als verraad dat jouw leven wel verder gaat maar dat is echt niet zo want jij vecht ook voor iedere dag, hoewel je op het moment liever vlucht, ben je echt een vechter en een doorzetter. Daar moet je echt trots op zijn.

    Liefs,

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve, ontzettend lieve Djun,

    Wat heb je het weer onbeschrijflijk mooi verwoord!
    Wat is het leven soms oneerlijk en moeilijk hè!
    Ik snap heel goed dat je het liefst wil vluchten, dat het verschrikkelijk moeilijk is dat de wereld door draait en iedereen doorgaat met de alledaagse dingen! Het voelt onbegrijpelijk, maar is onvermijdelijk!!!
    En ik denk, maar nu spreek ik voor mezelf, dat degenen die overleden zijn, niets liever willen dan ons zien genieten, zien vechten en doorzetten, zien doorgaan, kortom zien leven!
    Ik hoop dat jij ook de kracht en de moed kunt blijven houden; je bent een topmeid! Ik ben enorm trots op je! En in de situatie waarin je nu zit is het logisch dat je je hoofd soms even laat hangen, dat je verdrietig en boos bent! Dat je dat ook aan de buitenwereld laat zien, hoe ongelooflijk zwaar en moeilijk het is, dat is alleen maar bewonderenswaardig!

    Heel veel liefs,
    Tot morgenavond!
    Xxx Mismo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Djuna,
    Wat is het leven oneerlijk..
    Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.. Sterkte meid, hou vol.. En dat je soms niet altijd even vrolijk ben, snappen we allemaal!
    Echt zoveel respect voor je dat je ook deze kant van je durft te laten zien! en hoe je met alles omgaat.. echt zoveel respect!
    Ik ken niemand met zoveel wilskracht als jij!

    Kop op meid en moge J. nu bij God zijn rust krijgen.

    xxx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OK, het is NIET eerlijk, misschien kun je het zelfs wel als gemeen beschouwen: maar toch, toch moet je trachten weer een knop om te zetten meid. Niet voor ons misschien, en met "ons" bedoel ik de mensen die zomaar "niks"of bijna niks" mankeren,maar juist voor die mensen die ook CF hebben, of wat voor kloteziekte dan ook.Knok verder en laat zien dat je vastberaden bent, met een traan maar ook met een lach.Geef ze hoop door te vechten want je vecht ook voor hen.Je bent een voorbeeld voor ze en daarom lezen velen deze blog. Djuna hou vol, voor je familie, voor je vrienden,voor alle lezers: voor ons allemaal.!

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Eigenlijk zou ik dit niet moeten typen....slecht voorbeeld voor onze kinderen....en iedereen die dit leest natuurlijk. Maar hoe vaak ik dat ook al niet heb geroepen......
    k.u.t.h.o.e.r.e.n.z.o.o.i t'is zo oneerlijk!
    Helemaal mee eens...maar ook ik geniet weer, ik kan weer lachen, en dat gaat bij jou ook gebeuren meid. Veregeten...nee nooit...maar het leven gaat door...hoe moeilijk ook. Hoop dat die longen nu eindelijk eens komen voor je. Denk aan je, ook al ken ik je niet persoonlijk.

    Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heey lieve iedereen!
    Dank voor deze AMAZING support.

    Dankdankdankdankdankdank jullie wel!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In de Dikke van Dale las ik net een wijziging:

    Dapper = Djuna
    Vechter = Djuna
    Doorzetter = Djuna

    Ben zo onder de indruk van jou.
    liefs Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. KUT HOERE ZOOI!
    Het is inderdaad niet eerlijk!
    Maar als iemand het kan, als er iemand is die zijn hoofd boven water weet te houden, als er iemand is die een overdosis aan levenslust heeft ben jij het!

    Ik was opzoek naar een liedje die je op zou beuren; veel keus, maar kon niet de goede tekst vinden. Dus ik houd het bij 'I'm a believer', ja die van Shrek. Daar is geen uitleg bij nodig.

    Keep your head up girl, I'm a believer!
    Dikke kussen

    BeantwoordenVerwijderen