woensdag 6 oktober 2010

Wijze woensdag #12

Ik ben altijd zo vreselijk bang dat de HUI niet wordt goedgekeurd.
Dan stel ik mij voor dat er een brief komt van Eurotransplant, waarin staat:


Geachte MissPiggy,
Helaas moeten wij u mededelen dat uw Transplant niet kan doorgaan, vanwege:

- Een bedrijfsovername. Wij richten ons voortaan op het planten van bomen.

- (Wij heten dus vanaf nu ‘Euro- Plant’, in plaats van ‘Euro-Transplant’).

- Een defect aan onze fax.

- Een typefout. Wij lazen namelijk op uw aanvraag ‘Tong- Transplant’, daar waar ‘Long- Transplant’ had moeten staan…

- Een lekke band van de ambulance.

- Een schandaal met de voorzitter en zijn secretaresse.

- (Wij zijn daardoor dringend toe aan vakantie en zullen dus twee weekjes de deuren sluiten. Voor noodgevallen kunt u terecht op het nummer 06- … ).

- Een lokaal koufront boven ons kantoor. Helaas waren wij slecht geïsoleerd en is nu de deur van het kamertje waar de dokters vergaderen, DICHTGEVROREN…

- Een archeologische ontdekking! Wij hebben ontdekt dat de oude Maya’s, een pil hadden voor respiratoir insufficiënte patiënten. Die kunt u komen afhalen op ons kantoor (niet die deur binnenstappen die dichtgevroren is hè…).
Door deze pil zult u genezen, maar helaas wel veranderen van geslacht.

- Een prangend tekort aan bronchoscopiekarren.

- Een staking van onze chirurgische medewerkers (en ook van de schoonmaakdienst trouwens, zij beoordelen éigenlijk altijd de aanvragen maar ja, dat ligt nu dus even stil vanwege die staking).

- Een aardrijkskundig probleem. Wij zijn namelijk van mening dat Nederland niet langer tot Europa behoort. Dus u begrijpt…


Excuus voor het ongemak.
Wij hopen op uw begrip.


Vriendelijke Groet,
Eurotransplant

19 opmerkingen:

  1. Oh jee MissPiggy, het zou allemaal maar zoooo kunnen gebeuren......
    Ook beren op de weg naar Rotterdam.......
    Toch een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ne hoor ben gstren absoluut geen beren op de weg tegengekomen..

    Dus dat moet t probleem niet zijn maar absoluut spannend keer op keer...
    Dus lieverd liever vandaag als morgen de oproep voor t nieuwe setje,ik vind dat het al lang zat duurt(die problemen die je opgenoemd hebt net zijn nu toch wel opgelost)

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat weer een prachtig verhaal.
    Waar haal je het toch vandaan.

    Volgens mij heb jij een giga dikke duim waar je dit soort verhalen uit opzuitg.
    Of je hebt een mega knobbel op je hoofd waar dit soort verhalen in zijn opgeslagen.

    Naar mijn idee moet je iets doen met dit talent.
    Schrijf een boek.
    Om mensen te laten lachen.
    Om mensen aan het denken te zetten
    Om mensen te laten huilen.

    Kortom een emo boek.

    Voor vandaag wens ik je een hele fijne dag.

    En ik hoop dat jij en ik op 10-10-10 een oproep krijgen. Jij in Utrecht en ik in Groningen.
    Dan hebben we echt een verhaal te vertellen,,,toch?

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke blog weer!!! hahaha!!
    10-10-10 klinkt wel als leuke datum! Alleen toch liever in Rotterdam he? Dan ben je wat dichterbij om je te bezoeken ;-)
    Maare over een boek schrijven...ik heb daar ook alle vertrouwen in hoor!! nu jij nog :)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaa ja 10-10-10, kannie beter!
    En voor jou ook Alida, strak plan!
    Alleen ga ik idd voor R'dam als je het niet erg vindt...

    @Pauline: heb je je mail nog gekeken? Surpriseeee! Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Missmorrie06-10-10 10:19

    Heeeeey!!

    Hahahaha...waar haal je dit nou weer vandaan?
    Jij zit echt boordevol fantasie en creativiteit hè!!!
    Maar zelfs ik vind het elke twee weken weer spannend, dus geloof goed dat t voor jou helemaal stressen is en dat er dan van alles door je heen schiet.
    Ik heb zin in de surprise!!!!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Of erger nog zonder het te melden ben jij de eerste gelukkige die in aanmerking komt voor Xenotransplantatie.
    Je krijgt het setje van een oude Kaaiman.
    Wel weer handig bij het zwemmen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @MissMorrie: Wooohaaaaa gaat leuk worden!!! Hoe staat het eigenlijk met jouw 'ik-heb-mijn-master FREACKING CUM LAUDE- gehaald'- feest?

    @Terpie: Waaaaa ik zou nig ja zeggen ook denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heeey MissPiggy, haha, zoals hierboven al meer gezegd, ik zou een boek van jouw zeker kopen, je schrijft zo goed!
    O ja, zou je die pil nemen, dat je dus geneest, maar ook een jongetje wordt?? :-) (hoe KOM je erop)
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe zouden we je dan moeten gaan noemen............PIGMANS?????
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahahaha ik zou denk ik 'leven' zou verkiezen boven 'leven als vrouw' hahaha.
    Dus wel voor die Maya- pil gaan hahahahaa.
    Jij?

    Dan zou ik als PigMans trouwens wel de ideale echtgenoot zijn, hahahaa aangezien ik dan precies weet wat vrouwen willen.
    Waahahaha waar gaat dit heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MissMorrie06-10-10 18:04

    Whahahahahaha!
    Waar gaat dit heen inderdaad.....ik lig hier echt in een deuk! Geweldig gewoon!

    En ja...ik heb al een party gepland hoor...een weekje voor jouw party...15 oktober! Ik heb echt super veel feestjes in oktober! Echt een gezellige maand!
    Maar er kan best nog een joehoe-longen-5&6-zijn-er feestje bij!
    10-10-10 lijkt me prima! ;)

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Of of of..
    Stel je voor dat:
    - Alle schildpadden besluiten dat ze bosdieren zijn en over de snelweg heen hun reis voortzetten opzoek naar een nieuw onderkomen, zie daar maar eens snel langs te komen..
    - Het super hip is om te daten op de snelweg (nieuwe vorm van filevorming)
    - De verstoppiet langs komt en alle benodigdheden voor de transplant inpakt als kadootjes (tsjah, waar begin je dan met zoeken?)

    Nee hoor lief, het komt helemaal goed! Die brief komt niet, en als het wel zover is zal erin staan dat ze voor jou precies de goede longen gevonden hebben! Zeker weten!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  14. MissPiggy
    We hebben weer genoten van jou fantasie verhaal.
    Je zou een colum voor de krant kunnen gaan schrijven,
    Maar eerst een paar gezonde longen,daarna
    komt er vast iets moois op je pad.
    En wij hopen stilletjes een heel mooi boek.

    Liefs en een fijne avond
    Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. 't zou allemaal kunnen in the pink fantasy world, maar real life is different, lieve Miss Piggy, gelukkig maar, we gaan gewoon voor 10-10-10 of daaromtrent, by air of via snelweg, gekoeld en wel een schitterend paar, helemaal op maat voor JOU, lieverd, en beren...daar weten we ook wel raad mee toch? Afleiden met honing en zalm, schijnt wel te helpen, maar goed, beter is het om ze gewoon niet te zien..

    Lieve Djuna, heb weer genoten van je blog en alle reacties..nog even en ik ben een junk!!


    Liefs en een knuffel,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oooh sorry miss piggy,

    ik ben inmiddels al een junk,elke dag een stukje is uiteindelijk ook een heel boek!!!

    xx

    (waahhaaha ik reageer zelfs al 2x per dag)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke blog vandaag ! Wat er niet allemaal kan ontstaan in het menselijk brein.Sta er echt van te kijken en je moet na je transplant gewoon leuke boeken gaan schrijven of een column in de krant of zo. Nou, kom maar op met die longen, we willen je hier in E-L weer gauw zien.!
    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wooooooohaaaaaaaaaaaa Jootje! Cool!!!

    @Doei ee: waaaaa ik ben ook zwaaaar van plan om snel terug te keren naar the hometown! Maak jij de stoep vast sneeuw-vrij? Hahahaaa...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Las zojuist woensdagblog nog eens. Heb het zout en de sneeuwschep al klaar staan. En desnoods de slee !!
    See you before Xmas !!

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen