woensdag 13 oktober 2010

Wijze woensdag #13

10 Dingen Die ik Niet Fijn Vind om te Horen Tijdens een Broncho:

1. ‘Oh men, ik weet echt niet waar ik zit nu’.

2. ‘WAT EEN RARE ANATOMIE?!?!’.

3. ‘Doet De Zuig het wel? De ZUIG!.... Nee. De Zuig doet. het. niet. hoor! Ohja, nu wel...'.

4. ‘Wooow dat zit echt dicht!!!’
(wooow please, try not to be toooo enthusiastic!).

5. ‘Heeee, ZE HEEFT GEEN RECHTER HOOFD BRONCHUS!!!’.

6. ‘Hebben we ook Lido bij de hand? Niet?’.

7. ‘Maar zo zien normale longen er niet uit hoor…’.

8. ‘Geef me 1 ampul adrenaline… oh. Had ik niet gezegd dat ik dat nodig had?!?!’.

9. ‘Hm. Hier wil ik toch even een BIOPT van nemen…’.

10. 'Transplantman, Transplantman, kunt u het ALSTUBLIEFT OVERNEMEN, ik ben echt de weg kwijt!!!'
(ik vind het persoonlijk fijner als jongens in mijn diep blauwe ogen verdwalen, ipv in mijn long...).


10 Dingen Die ik Heel Fijn Vind om te Horen Tijdens een Broncho:

1. ‘Ah, daar is de Transplantman al’.

2. ‘Nou, je saturatie blijft goed hoor’.

3. 'Euhhhh nóuuu, kijk eens goed... je hebt ook HET BEELD gedraaid hè...'
(Transplantman tegen arts-assistent als antwoord op de zin: 'Heee, ZE HEEFT GEEN RECHTER HOOFD BRONCHUS!!!').

4. 'Kom maar. Ik doe het verder wel'
(Transplantman tegen arts-assistent als antwoord op de zin: ‘kunt u het ALSTUBLIEFT OVERNEMEN, ik ben echt de weg kwijt!!!’).

5. ‘Maar weinig slijm gelukkig’.

6. ‘Ik wil hier een kweek van. Dat voel je niet hoor, maar dat weet je wel hè’.

7. ‘Moet ik even wachten? Ok, ik haal de scoop even weg’
(wanneer ik in een 'hoest hoest hoest- ik stik'- bui terecht kom).

8. ‘Wil je meekijken, dan zie je gelijk wat ik bedoel’
(typisch een ‘banaan-doc' hè…).

9. ‘Zo. Het is bijna klaar’.

10. ‘Goed gedaan hoor. Het is klaar’.

20 opmerkingen:

  1. Bah nare gedachtes komen weer boven drijven. Dat word weer lekker slapen zo.....nog een leuk muziekje opgehad?
    Kun je mijn cd;s al mee-neurien? Of gaat dat niet?

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij hebt ook punten om deze lijst aan te vullen, zo te horen...

    Waaaa jaaaaa, k heb ze al grijs gedraaid!
    Hahahaa en ik heb iets ontdekt! Bij 1 lied dacht ik: heee deze ken ik! Hahahaa blijkt dat de Amateur Transplants die hebben 'gecoverd' LOL: http://www.youtube.com/watch?v=kL6KfGlztmQ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee meis,
    Je bent er al weer snel bij met je woensdag-blog!!
    Je mag trouwens 3x raden wat voor dienst ik heb ;-)
    Ik zou deze blog even laten lezen aan de transplantmannen en artsassistenten, kan altijd van pas komen :)
    Slaap lekker!! xx
    PS: ben druk bezig met outfit hoor! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge MissPiggy,
    Niet alleen in segmenten van een lever[?}, maar ook in het universum van de longen kun je tegenwoordig dus verdwalen!...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, gelukkig zeggen ze in dit geval ook nog WEL goede dingen! hihi

    dikke kus Lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MMM, wat een conversatie zeg.
    Je zou ze toch een ram geven als dit al mogelijk was.
    Gelukkig, dit is weer achter de rug.
    Vandaag even geen polonaise aan je lijf, behalve het plaatsen van nieuwe longen.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmmm, had die assistent niet kunnen investeren in een TomTom? Zo duur zijn die dingen tegenwoordig nou ook weer niet. ;-). Roept meteen als je verkeerd zit: probeer om te draaien....

    Liefs, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. MissMorrie13-10-10 10:01

    Owww... Het lijkt me echt verschrikkelijk om daar te liggen en dit dan allemaal over je longen te horen! Gelukkig kwam 'reddende engel' transplantman het weer 'even ' oplossen! ;)
    Heel veel liefs,
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Poeh zeg dat we me het onderzoek wel zeg.
    je hebt het weer gehad gelukkig.
    Wat een gesprekken daar.
    Nu hoop ik dat je dat weer even gehad hebt.
    Liefs jet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brrr, een broncho lijkt me zooooo eng!
    Mocht je geen roesje???
    Hopelijk ben je er nu voor een tijd vanaf!

    xxx daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha komische cover, maar ik prefereer toch het origineel van Nizlopi. Zo'n lief liedje.
    Ik kan zo ff niets verzinnen om je lijstje aan te vullen, ik denk dat ik het allemaal geblockt heb die hele show.
    Nou ik ga weer terug naar de nieuwe cd vd Kings of Leon. (jeuj hij is gelekt online, ff checken of ie goed is.)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @MissMorrie: Haaahahaa jup. Transplantman always saves the day!!!

    @Pauline: Woooo ben benieuwd yeeeeeeyyy!

    @Daphne: Hoe gaat ie daar bij jou?
    Ik krijg nooit n roesje voor Broncho... Denk omdat ik er zoooo vaak 1 heb dat ik anders met roesje de hele week aan 1 stuk koekoek ben hahaha (ben niet zo'n held met narcoses denk...)!

    @Jroen: Die is zeker mooier!
    Enjoy Kings of Leon 2day!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeg, je helpt zo niet echt mee met mijn vertrouwen in de dokters voor de toekomst ;).

    Maar het was wel weer erg grappig om te lezen :D (Hóe kom je op het idee het altijd zo op te schrijven :) ).

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje kan jij tijdens de broncho echt zo stil blijven liggen? Ik ben dan echt HYSTERISCH! Of zoals mijn arts vriendelijk kan uitdrukken.. 'Je hebt een erg sterke keelreflex.'

    Respect voor jou!

    Groetjes Denyce

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh Misspiggy, wat erg dat je zoveel broncho's hebt dat je er gewoon aan gewend lijkt te zijn. Gaat het bij jou via je neus of mond naar binnen?
    Erg nare dingen om te horen tijdens een broncho, snappen ze dat zelf eigenlijk niet??? Maarja, jij kan er wel weer een hilarische blog over schrijven ;-)
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Miss Person13-10-10 15:59

    Misschien kan je het volgende keer zelf doen? Jij kent de weg ondertussen. ;) Of je neemt deze blog uitgeprint mee, dan zijn ze voorbereid daaro. Maar gelukkig is LT daar dan toch om de held te zijn.
    Oh, zal ff checken met MisMo wanneer we weer komen. Wrs zal het dan zaterdag worden? Al zin/puf/interesse gevonden om te beginnen in het schoenenboekje? ;)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vraag me af waarom je steeds broncho's moet. Het is toch heel duidelijk dat 3 en 4 aan vervanging toe zijn. Waar kijken ze dan steeds naar? Of is het vanwege je beademing? Lijkt me helemaal geen pretje om steeds te moeten ondergaan.

    Groetjes en volhouden he.......................
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha meid,
    Je schreef dingen die je WEL en NIET wilt horen tijdens een broncho, maar liefst wil je (en iedereen) natuurlijk HELEMAAL GEEN broncho! Hopelijk zijn ze gauw niet meer nodig als je nieuwe, tip top werkende longen hebt!
    Liefs! Jorine
    PS leuk om je ma gister even te spreken toen jij in dromenland was. k Mocht idd toch niet komen van dr B....wel begrijpelijk en verstandig, maar toch jammer. Maar ja..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @MissPerson: sterker nog: ik heb t boek zelfs al uit hahaha echt lollig!

    @Astrid: Waaaa ja zou leuker zijn als t niet nodig was idd!
    Maar door t granulatieweefsel gaan steeds delen v/d long of n hele long, dicht. En dat moeten ze wel steeds checken en ev weer open lazeren want ik heb alle longdelen heel hard nodig zeg maar hhahaa. (En ja, als ze er dan toch zijn willen ze ook kweken en klussen he...).

    @Jorine: Haaaa ja mijn ma zei het idd! Jammer jammer dat het niet mag van dr. Baas he! Ik ben eigenlijk wel benieuwd voor wie van ons 2 het nou eigenlijk slecht is...
    xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. MissPiggy,
    In ziekenhuisland is het soms net als in de bouw, haha...
    Effen een klus klaren, es aan de baas vragen,
    de zaak moet toch goed gaan, nu we er toch zijn zullen we alles gelijk effe checken...

    BeantwoordenVerwijderen