woensdag 20 oktober 2010

Wijze woensdag #14

‘Die perfecte schoenen, die komen wel’.

Er waren longen.

Longen afgekeurd.

Ik heb niets verloren ten opzichte van een minuut geleden.
Er is niets veranderd: ik had geen longen nr. 5 & 6, ik heb nog steeds geen longen nr. 5 & 6.
Niks veranderd, en toch een wereld van verschil.
Het idee dat het allemaal klaar had kunnen zijn,
Al een heel stuk achter de rug.
Die gedachte… AAA that kills me!!!

En ik wéét, ik weet…
Ik sta bovenaan.
Er zullen longen komen.
Ze zijn mij niet vergeten.
Iedereen staat klaar.
Iedereen is er klaar voor.
Ik ben er klaar voor.
Het gáát gebeuren.

Ik zal je een verhaal vertellen.
Het verhaal van een nog niet gehospitaliseerd meisje van 6 jaar, dat met haar oma ging winkelen.
Dat helpt.


‘Er was eens, een nog niet gehospitaliseerd, vrolijk meisje van 6 jaar.
Zij ging zo vaak ze kon naar haar oma.
Soms gingen zij en haar oma dan gezellig samen shoppen!

Op een dag gingen het meisje en haar oma op pad voor nieuwe schoenen voor het meisje.
Ze kwamen bij een mooie etalage, alwaar het meisje prachtige schoentjes zag.

Het waren rode ballerinaatjes met een bandje over de rug van de voet, met zo’n gespje.
Het meisje mocht ze passen.


‘Oma! DEZE wil ik!!!’.

Maar de oma antwoordde: ‘Laten we eerst nog even verder kijken’.

‘Ja maar oma!’, riep het meisje, ‘Wat nou als ze dan straks WEG zijn!!!’.

En op dat moment, zonder het te weten, leerde de oma het meisje een hele wijze les, die het meisje nooit zou vergeten. Ze zei:

‘Lieve Poppemie (zo noemde de oma het meisje), als we straks terugkomen en ze zijn weg, dan waren ze niet voor ons bestemd. Dan waren dat de perfecte schoenen voor iemand anders. En gaan wij verder zoeken naar de perfecte schoenen voor jou’.


En hoe had ik kunnen weten, hoe had ik toen kunnen weten, dat ze niet alleen over schoenen sprak.
Dat weet ik nu pas.

De ideale schoenen, die komen wel.
Ik moet alleen geduldig wachten…


En niemand heeft gezegd dat dat gemakkelijk zou gaan worden.


48 opmerkingen:

  1. Ach lief dingske...
    Ik wilde roepen dat ik dezelfde theorie aanhang waar het winkelen en wachten en ongeduld betreft.
    Maar toen zag ik je foto, met je prachtig gelakte nagels en oh zo droeve hoofd.
    Wat een hel. Want de wetenschap dat het anders had kunnen zijn verandert wel degelijk alles.
    Dikke knuffel voor jou vanaf deze kant van het beeldscherm. Voor wat het waard is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. MissMorrie20-10-10 00:24

    Laten we eeenorm hopen dat die perfecte longen voor jou héél snel gaan komen! Dat het wachten voorbij is, de operatie achter de rug, dat de transplant werkelijkheid is! Ik hoop het echt....

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve poppemie
    Deze longen waren zeker niet voor jou maar je weet straks, helemaal onverwacht, komen de "perfecte" !
    Nu even verder kijken naar de etalages.XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Miss Person20-10-10 00:29

    Mooi dat je schoenen vergelijkt met het wachten op je nieuwe paar longen. Ik snap dat het een hele klap in je gezicht is lieverd. Ik snap ook niet dat ze het je nu verteld heeft. Ergens had ik gehoopt dat ze dat niet deed, dat je het niet wist dat er longen waren, dat er wat positiviteit zou heersen na vorige week. Maar nu is de afkeuring van die longen weer aan de beurt. Je krijgt zo telkens weer een klap te verduren. En ik weet dat je weet dat de doc's op zoek zijn naar longen voor je, en jij legt jouw lot echt bij hen in handen. Maar hij zal de longen niet zomaar afkeuren, daar zal een goede verklaring voor zijn, behalve "het waren geen perfecte longen voor dit perfecte meisje". Alles wat ik zou wensen zou gaan over longen voor jou. Hou vol Djun! Ik blijf hopen op jouw perfecte longen die binnen korte tijd mogen komen. Je hebt al genoeg perfecte schoenen dus... ;)

    -xXx-

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Meid,

    Wat doet dit zeer.. de tranen schieten mij in de ogen.

    Was het maar zo gemakkelijk als het kiezen van een paar schoenen

    Al ken je me niet .. weet dat ik elke dag aan je denk,

    En aan een ieder die ik ontmoet, zal vragen donor te worden .

    Hoop dat je snel weer vrolijk de wereld in kunt kijken.

    Hopelijk deze nacht het verlossende telefoontje.

    Groeten Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve, lieve meis,
    wat ontzettend kut. Jouw longen komen echt nog wel. Denk aan je.
    Liefs Door

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Djuna,

    Ik hoop dat je inmiddels slaapt en in dromenland bent waar Klaas Vaak je aanraakt met z'n toverstaf vol moed en energie. Je zult het hard nodig hebben.

    Something inside so strong
    I know that I can make it
    Tho' you're doing me wrong, so wrong
    You thought that my pride was gone
    Oh no, something inside so strong
    Oh oh oh oh oh something inside so strong

    Labi Siffre

    TroostKnuffel,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er is niets verandert en toch zo veel.....
    Ze zijn afgekeurd,shit ...
    Weer een klap met de hamer enh die van vorige week dreunt ook nog na,
    Maar zoals je t positieve weer al in je blog naar boven haalt zo is t ook ,je staat nu bovenaan en je bent er helemaal klaar voor!

    Lieverd huil,schop tegen dat bed,mopper en gooi t er uit..
    Zet t hier neer en wij proberen je met zachte woordjes erdoor te trekken...
    Nr 5&6 in de donorweek t zou prachtig zijn...

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sterkte ,al zal het even niet mee vallen.
    hopelijk komen de perfecte longen snel
    liefs mede cfer manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klote zooi, kan wel vanalles vertellen als "wasnt meant to be" maar daar heb je nu niets aan. Deze longen hadden je niet verder gebracht. Binnenkort komen er de goede en weet dat wij je allemaal blijven steunen. Ondanks dat het maar letters zijn hoop ik dat je het voelt. Zet hem op!


    groeten Jroen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend, ontzettend balen... Eerst de hoop.. zou er een eind komen aan het wachten? En dan de teleurstelling.. ze zijn niet goed.. Lieve Djuna, ik hoop heel hard, dat je niet lang meer hoeft te wachten op een prachtig setje 5&6.

    Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach lieve meis,
    Wat afschuwelijk.
    Dit had niet mogen gebeuren.
    Okè, misschien waren deze longen dan niet voor jou bestemd, maar je hebt ze zo hard nodig.

    Ik wens jou, meer dan mijzelf, heel snel een mooi setje longen.
    Want jou leven is vele malen beperkter dan dat van mij.
    Kon ik het maar afdwingen.

    In gedachten bij je.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Djuna!

    Jou longen komen echt!! Ik weet het zeker!!
    Denk aan je meid!

    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi miss Piggy
    kennen doe je me niet, maar ik volg elke dag je stukjes op het blog
    mijn naam is Gerry en ben de partner van een getransplanteerde(nier)
    wat een teleurstelling dit bericht,maar ook ik sluit me aan bij de grote groep die voor je duimt en hoopt op een nieuw setje longen voor je en dat gaat zeker lukken
    sterkte en ik blijf voor je duimen
    liefs Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een vervelend bericht:( En je hebt ze zo hard nodig! Maar die perfecte longen komen er wel voor jou! Deze waren gewoon niet goed genoeg voor jou! Heel veel sterkte meis

    liefs Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jouw longen komen ook snel. Je ziet hoe onverwacht dat allemaal kan gaan.
    Sterkte en houd moed.
    Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Piggy,

    Ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet. Als ik je verhaal lees en je foto zie breekt mijn hart. Ik hoop, duim, bid voor jou dat de perfecte longen gauw komen. Wat jij allemaal op je bordje krijgt..

    Sterkte!
    Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Djuun!

    Wat een kut nieuws zeg!
    Maar ik weet zeker, jawel 100% zeker,
    dat er binnenkort een prachtig nieuw
    setje jou kant op komt. Een setje dat
    perfect voor jou is, waar je zoooooo
    lang mee gaat doen!
    Je bent dapper en een voorbeeld voor
    heel veel mensen! Ik duim voor je!

    Heel veel liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ha lieve meis,
    Ach....k word er verdrietig van als ik je zo zie. k Leef met je mee en bid om spoedig nieuwe, wél goede longen voor je!
    Veel sterkte en geduld en kracht gewenst. In gedachten bij je!!
    Dikke kus,
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Klote om te weten dat er een paar waren en ze dan niet goed waren.Maar ze werden niet zomaar afgekeurd hoor want jij hebt recht op de beste longen die er zijn.! Het lange wachten gaat beloond worden, let maar op !!!

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heh bah, wat een vervelend bericht om te lezen :(. Ik vond het een prachtig verhaal en vergelijking, maar schoot daarna wel vol toen ik je laatste foto zag. Hopelijk zijn het de volgende keer wel de perfecte longen voor je en het zou nog mooier zijn als ze zo snel mogelijk kwamen.

    Sterkte en ik denk aan je!

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Miss Piggy, het is niet eerlijk, je wacht al zo lang, hebt ze zo hard nodig, dat weten wij allemaal. Ik kan niet anders zeggend dan hou vol ze !!

    Heel veel sterkte, ik denk aan je en hoop en duim en duim, dikke kus, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Pppffffffff weer een diepe zucht aan deze kant.
    Maar een ding is zeker:
    ' FOR YOU ONLY THE BEST' because you are the best Djunja I have ever heard of.
    Hou de moed er in want die perfecte longen liggen voor jou op de loer.
    Sterkte,
    Veronica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jee wat balen is het.
    Ik hoop zo dat de goede longen snel komen. Ik duim voor je.

    Gr Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lief lief Dapper ding,

    kutzooi, fuckery!!
    wat een zemmel allemaal!
    Ik gun je 5&6 zoooo erg, net als iedereen hier!
    5&6 melden zich nu snel en dan in zeeer goede staat!!!

    Ik denk aan je.
    Liefs Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gewoon een erg mooi nummer wat ik even met je wilde delen: http://www.youtube.com/watch?v=39gpaDnjW4I&feature=fvst

    Jouw longen komen. Alleen de beste zijn goed genoeg voor jou.

    Liefs Door

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve lieve Djuna,
    Heel veel sterkte om dit weer een plaatsje te geven. Heb er toch alle vertrouwen in dat jij deze psychische wervelwind doorstaat, en dat al dit wachten beloont zal worden.
    Veel liefs, Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Djuun,
    Jeetje zeg!! Het kwam zo dichtbij en gelijk ook weer zo ver weg...Wat een teleurstelling zeg!!
    Alleen de beste longen zijn goed genoeg voor jou en die komen echt wel!!! Denk aan je!
    Hou vol meis,
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wil je gewoon alleen even een hart onder de riem steken, hou vol he.
    Leef met je mee
    Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  30. iedereen heeft al gezegd wat ik je wilde vertellen,tranen lopen over mn wangen, want jeetje wat gun ik het jou !!
    Zo n positief ingestelde vrouw,die vind je er maar weinig en ja het is allemaal oneerlijk,maar ik sluit me aan bij iedereen die aan je denkt
    Kom op wijffie, voor jou komen ze: de perfecte longen voor het perfecte meisje!!
    Heeeeeeel veel sterkte !!

    Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve MissPiggy,
    Wat ontzettend kut voor je zeg. Het maakt zoveel uit dat je weet dat er longen waren geweest, al ze waren goedgekeurd. Ik vind het zo ongelofelijk knap van je dat je met het verhaaltje zo'n positieve en wijze les kunt neerzetten terwijl je net zo'n grote klap te verwerken hebt gekregen. Ik heb echt heel veel bewondering voor je. Ik hoop dat de perfecte longen voor jou nu echt heel snel komen en wens je ontzettend veel kracht en sterkte toe.
    Lieve groet, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. lieve, lieve Djuna,
    Een mooi verhaal over schoenen, de oma en het meisje, een wijs verhaal ook, maar het maakt de teleurstelling en verdriet voor nu even niet zachter. Voor "straks" kun jij er zeker weer iets mee...( en wij ook...dank je wel..) inderdaad jij gaat voor de allerbeste longen en dat waren deze dus blijkbaar nog niet. Wij hopen, lieverd, samen met alle anderen rondom jou dat deze allerbeste longen niet lang meer op zich laten wachten!
    En wensen jou veel wijsheid om met deze uitersten van emoties om te gaan. En ja, ik besef dat dat geen gemakkelijke opgave is.

    Veel liefs, een omWarming, ook voor je mamAnne.

    Ria, uit Valthe waar het weer zich ook in uitersten vertoont.. "Alles" denkt aan jou..

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Pffff, wat een enorme teleurstelling, wat klote! Wel een mooi verhaal, van die schoenen. Als ik je foto zie wil ik je alleen maar een hele dikke knuffel geven. **HUG**
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. dat is echt balen maar ik hoop dat er snel goede longen voor je zijn,
    ik leef elke dag met je mee en dat verhaal over die schoentjes is zo mooi.
    ik wens je veel sterkte en kracht

    dikke knuffel van patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve MissPiggy,
    Wat word jij op de proef gesteld.
    Ik hoop dat de mooie rode schoentjes, waar je als op lucht op kunt lopen, heel snel voor jou mogen komen. Hou vol meis!
    Liefs,
    Omnia.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ach meis,

    Kippevel, ik gun jou de allermooiste prinsesseschoentjes, en heel vlug

    liefs gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve MissPiggy,
    Jouw longen 5&6 komen nu heel snel, het moet gewoon! Je hebt ze zo hard nodig!
    Een dikke knuffel voor jou, ook al ken je mij niet en ik jou ook niet. Zet hem op meis!
    Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  38. lieve djunnie, jij hebt de allerbeste longen nodig en deze waren niet goed genoeg voor jou,ze mogen met jou geen enkel risico nemen.
    Echt hele goede nr.5 en 6 komen er aan , het liefst deze week, vannacht.Hou vol, hou vol.
    Hoop is een ding met veren en ik stuur je er een kilo van en gooi die langs je raam, de binnenplaats zal bezaaid liggen.
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. (Bericht getypt, maar is verdwenen).

    Je hebt niets verloren nee, maar hebt ook niets gewonnen.
    Winst, daar doe je het voor, niets anders.
    Je frustratie en verdriet is begrijpelijk.
    Woorden als 'Ik weet zeker dat er....' heb je niets aan.
    Wel kan ik enorm hopen op en duimen voor nieuwe longen.
    En bekijk het inderdaad maar als schoenen. Jij wilt geen Wibraschoenen, maar
    fantastische duurzame Louboutins.

    Dikke knuffel van een meelezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat erg Super Piggy.

    Wens je heel veel sterkte.

    Weet niet goed wat ik moet zeggen.

    Liefs MoMoXX

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve miss Piggy,
    k Moet zeggen dat ik eigenlijk de hele dag met dit nare bericht rond loop, het houdt me bezig. k Leef met je mee en bid voor je dat je vol kunt houden totdat er wél geschikte longen zijn!
    Dank je wel voor je wijze verhaaltje, het is op zoveel dingen van t leven toe te passen. Inderdaad is wachten lang niet altijd makkelijk (volgens mij is ongeduld een van mijn grootste slechte karaktereigenschappen ;)), maar toch is het wachten op het juiste moment wel het beste..!
    Sterkte ermee!
    Lieve groet en xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je kent me niet, maar ik ben een trouwe lezer van je blog. Meisje, meisje toch, wat krijg jij veel voor de kiezen! Ik hoop net als iedereen dat jouw setje longen er snel aankomt.
    groetjes Pluisje
    (moeder van een cf-zoontje)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. En mij ken je ook niet, maar ik ben zoals vele een trouwe aanhanger! Ik wilde gewoon ff een dikke liefs geven! Groetjes Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ook ik ben een onbekende voor jou maar ik lees al een tijd je blog, wat een lieve,sterke meid ben je en wat een humor altijd in je verhalen, ik vind dit zo erg voor je!! kon ik maar toveren, je verdient de allerbeste longen! Sterkte en veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. He kanjer, ik zit steeds aan je te denken..hoop dat je beetje kan slapen vannacht (al hoop ik natuurlijk eigenlijk op een oproep vannacht ;-).
    Truste xx

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Jacquelien21-10-10 12:14

    Meisje, meisje toch

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het is echt ongelofelijk hoe mooi je dingen schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Liefje, de perfecte longen bestaan!

    Moest een traantje wegpinken toen ik het verhaal las.. Weet niet goed wat ik moet zeggen. Maar als ze komen, dan zijn ze perfect voor jou! Ik denk aan je,

    Kuskus

    BeantwoordenVerwijderen