zaterdag 9 oktober 2010

Zonnesteekje (los?) zaterdag

Nu weet ik het zeker. Er rust een vloek op mijn PICC-LIJN- plaatsing…


Samen met de Transplanthandlanger ging ik op pad naar de afdeling ‘Interventieradiologie’ om een PICC-lijn (een lange lijn in de arm, soort infuus, red.) te laten plaatsen.
Hoewel de interventieradiologieverpleegkundige (leuk woord voor galgje trouwens) uiterst aardig alles uitlegde en gestructureerd te werk ging,
Had ik toch ergens… zo’n onbestemd gevoel… dat er misschien wel eens iets mis zou kunnen gaan.

En het is inmiddels een wet in Ziekenhuisland, dat als je zo’n gevoel hebt, het ook meestal WAAR is.

Ik werd onder de röntgen gelegd en de radioloog vertelde dat ze zo meteen een lijn gingen plaatsen in de Vena Brachialis.
In mijn arm dus, en dan opvoeren totdat de tip van de lijn bij het hart uitkomt.

Zo. Alles was klaar.
We konden beginnen.

Er ontbrak slechts 1 klein, onbenullig item.
Een klein detail…

WAAR IS DE PICC-LIJN!?!?!?!

Paniek in de ogen van de interventieradiologieverpleegkundige;
WAAR IS DIE FREACKING LIJN ZELF?!?!?!

Gezoek en gebel. Geen lijn te vinden.
(Dit klinkt mij dan in de oren als een bakker die ‘s ochtends zijn ovens aanzet en dan beseft: hé ik heb geen MEEL, maar ach, misschien kan ik ook brood bakken met alleen water en zout?!).

Maar, Ziekenhuismensen zouden Ziekenhuismensen niet zijn, als ze daar geen oplossing voor hadden. Dus sprak de interventieradiologieverpleegkundige (blijft leuk hè) de gevreesde woorden: ‘HEE MAAR DAN DOEN WE TOCH GEWOON EEN LIJN IN JE NÈK!
DIE LIJNEN HEBBEN WE HIER WÈL LIGGEN!!!’.

Gelukkig belden ze eerst Transplantman JR., die ook beaamde dat dat geen goede oplossing was.

En dus… ging het hele feest niet door en ben ik PICC-loos terug naar de afdeling gekeerd.

Om zeker nog eens terug te komen. Want ze ‘ging ze bestellen’ en dan zouden de infuussetjes er volgende week, met een beetje geluk, wel zijn…

(Die bakker kan ook beter gewoon slager worden…).

9 opmerkingen:

  1. MissMorrie09-10-10 01:27

    Whahaha!
    Jij bent snel met het plaatsen van die blog!
    Kon je niet meer wachten? (net als ik, want ik lees 'm nu dus gewoon al)
    Die laatste zin die je ook schrijft...hij kan maar beter slager worden.....whaaaha..geweldig! Heb je ook al een nieuw beroep bedacht voor de radioloog?
    Truste!!!
    Dikke kus, MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. right!!!
    hoe ist mogelijk??????
    Naja !!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh MissPiggy,
    Wat een belevenis weer in Erasmusland,
    Kon je je weer behoorlijk verbazen en ergeren!
    Maarre: erreges heb dit nadeel ook sn foordeel gad...
    Die lijn wacht nog maar lekker! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waaaah, wat een gedoe zeg! Nouja, lekker nog even een weekendje lijn-loos, dat is ook wel prettig!
    Hopelijk heb je een mooi weekend en geniet je nu ook van de zon door je raam!
    Liefs en k mail je nog ff over dinsdag, dan mag ik weer naar dr B namelijk..!
    Knuffel,
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @MissMorrie: WOOOHAAA HAD SO MUCH FUN YESTERDAY! Hahaha zei nog iemand er iets van dat jullie om HALF 11 het pand verlieten? Waahahaa.
    En ga je zo je Bro ophalen of heb je dat toch alvast wel gister gedaan?

    N nieuw beroep voor de radioloog... euhm... HERENWATERPOLO-INSTRUCTEUR?

    @Jorine: Yeeey gezelli!
    Oehhh, misschien als t n beetje te doen is, ga ik wel naar buiten even!!!
    Jij ook n fijn weekend!
    xxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. MissMorrie09-10-10 12:31

    Hahahahaha!
    Nee...ze zeiden niets! We hebben vriendelijk lachend gedag gezegd en zijn daarna snel doorgelopen ;) Owwww....wij krijgen echt zo'n slechte naam! Ze lachten trouwens wel vriendelijk terug, maar wellicht waren ze nog aan het greinzen om al die verhalen die ze door die enkele deur heen makkelijk gehoord kunnen hebben :P
    Ik heb Raimo trouwens toch maar gister opgehaald! Vanuit Linda's huis was ik zo in St. Willebrord, dus dacht...ik zal eens aardig zijn en toch maar om 00.30 gaan! ;)
    Nice day!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, weer een staaltje onnozelheid ten top.
    Breien zonder wol gaat ook lastig.
    Je gaat toch pas beginnen als alles klaar ligt en pas dan haal je het slachtoffer op.

    Wat een waardeloos gedoe zeg.

    En wanneer gaat het nu wel gebeuren?

    Hopelijk krijg je voor die tijd een oproep.
    Komt ze doodleuk naar de IC om je op te halen voor het plaatsen van een PICC-LIJN!!

    Toch een fijne zaterdag.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha meid,
    Als t net zulk weer is als vandaag kunnen we misschien zeker even naar buiten, ik ga wel mee :-) k Moet geloof k om 14:15 op de poli zijn, dus mooie tijd voor een bakkie koffie daarna :) k mail je nog, maar hopelijk lig je tegen die tijd gewoon getransplanteerd en wel op de IC en kan ik niet langs komen. Vind ik in dat geval natuurlijk helemaal niet erg, anders wel natuurlijk :)
    Doeidoei!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. niet normaal sorry hoor.

    BeantwoordenVerwijderen