zondag 10 oktober 2010

Zootje in mijn hartje- zondag

Mijn 100e BLOG!!!

Eigenlijk was ik van plan om een hele vrolijke post te schrijven over ‘waaadiehaaaa wie had dat gedacht’ en ‘joepieieieiejeee!!!’.

Maar ik kan het gewoon niet.
En ik heb er lang over gedacht, om dit zo op te schrijven, want ik wil niet zo iemand zijn die… Naja.
Ik ga het dus wel hier in de wereld gooien, want ik weet niet waar ik het anders kan laten.

Het gaat om een CF- soldaat en lijstgenoot, die nu op de IC aan het vechten is voor zijn leven.
Ik kan niet…
Ik kan niet blij zijn terwijl ik weet dat hij daar is en ik hier.
Terwijl ‘één van ons’ daar ligt.

Lieve J. Je MOET het halen.
Je moet moet moet voelen hoe het is om zonder nadenken te kunnen ademen.
Om te kunnen rennen.
Om te kunnen lachen.
Om te kunnen genieten.
Je moet naar huis gaan na dit.
Je moet weten dat volhouden soms loont.
Je moet beloond worden voor je kracht.
Je moet nog veel WK’s zien, en dan niet hier in het ziekenhuis. En dan wel dat ze winnen.
We moeten nog REAL Champagne drinken in plaats van de Jip en Janneke- variant…
Alsjeblieft.
Ik weet wel dat je alles doet wat je kan, en en en en, ik weet dat dit opschrijven misschien totaal zinloos is, want we moeten gewoon hopen dat er LONGEN komen… K*T, K*T, K*T-ZOOI.
Maar alsjeblieft.

Alsjeblieft.
Laat er alsjeblieft voor hem longen komen.
Alsjeblieft.
Liever dit uur dan morgen.
Alsjeblieft.

Ik wil vragen, vandaag geen YEEEHAAAA ‘GEFELICITEEEEERD met je 100e- blog’- reacties te sturen,
Maar iets anders.

Ik wil vragen om voor J. te bidden/ te duimen/ te mediteren/ n kaarsje te branden/ aan hem en zijn familie te denken… wat je ook doet.
Als je bid, bid.
Als je met Boeddha praat, praat met Boeddha,
Ik zou dat heel, heel erg waarderen.

Alsjeblieft.
Laat er longen komen voor hem.
Als. Je. Blieft.



SHIT!
IK WIL NIET DAT DIT ZO GAAT.
IK WIL NIET DAT WIJ LEVEN IN EEN WERELD WAAR ONS LEVEN NOG DUNNER IS DAN EEN ZIJDEN DRAADJE.

BAH.
IK WIL NIET DAT JIJ DAAR LIGT.
IK WIL DAT NIEMAND DAAR LIGT.
IK WIL DAT IEDEREEN LONGEN KRIJGT.
IK WIL NIET IEDERE DAG ANGSTIG ZIJN DAT WE IEMAND GAAN VERLIEZEN.
IK WIL NIET DAT OUDERS HOPELOOS MOETEN ZIJN.
IK WIL DAT ER HOOP IS.

IK WIL GOEDHEID VERDORIE!
WAAROM MOET DAT NOU ALLEMAAL ZO GAAN. IK SNAP ER NIKS VAN.
WAAROM MOET JE ZO HARD VECHTEN VOOR JE BESTAAN?
WAAROM KAN HET NIET GEWOON EEN KEERTJE GEMAKKELIJK GAAN EN DAT ER NU LONGEN ZIJN VOOR JOU.

WAAROM IS DAT NOU NIET!!!
ZE HADDEN ER GISTEREN AL MOETEN ZIJN!!! ÉÉRGISTEREN.

En er zijn gewoon mensen die van de brug springen weet ik het.
(Ja ja en ik weet dat dat er niks mee te maken heeft. Maar echt.).

IK WORD ER GEK VAN.
GEK ZEG IK JE.

23 opmerkingen:

  1. :( Wat een wanhoop. Veel Sterkte. Ik hoop dat de wanhoop gauw plaats maakt voor een vreugdedansje voor het goede nieuws. Het zal veel met je doen, als een mede soldaat zo hard moet vechten. Ik hoop met je mee.
    Sterkte.
    Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we duimen en bidden, we bidden en duimen

    we hopen en geven nooit op.

    WANT HET MOET.....verdomme !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Miss Person10-10-10 01:30

    Hey lieverd,

    Zo kut hoe jij je nu voelt. Zo kut hoe hij zich nu voelt. Ik hoop dat hij vol kán en wíl houden. Hij is het ook waard. Laten we hopen voor hem vannacht, voor jou komende week. Ik ben trots op jouw kracht, uithoudingsvermogen en (over het algemeen) positiviteit. Zo'n blog mag er makkelijk tussen zitten, een "schijt-zooi-schiet-op-met-die-longen-blog". Zo kunnen mensen écht lezen hoe het is, waar jij aan denkt, hoe jij je voelt. Dat het niet alleen maar grappen en grollen is en "huh-we-hebben-geen-PICC-lijn-taferelen".
    Hou me op de hoogte over J. Ik ken m natuurlijk alleen maar van t WK, en toch zit ie deze dagen al regelmatig in mijn hoofd. Al dat gevecht. Ik hoop dat hij sterk genoeg kan blijven tot zijn nieuwe setje longen. Niemand verdient het om zoveel spanning te hebben en om te blijven hangen aan een zijden draadje... niemand.

    -xxx- Miss Person

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik denk samen met jou aan j....
    Ik hoop, bid en wanhoop samen met jou ....

    Dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier brand een kaarsje.
    Voor J. En voor jou! En voor al die andere soldaten zoals ons waarvoor het allemaal kut en niet eerlijk is!

    liefs Lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love and light to you MissPiggy
    And to J ofcourse

    Een hele dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje ik bid/duim/hoop mee! Longen moeten er voor iedereen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Duim voor je soldaat, en voor jou. MoMoxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MissMorrie10-10-10 11:58

    Ik hoop, duim, etc. ook eeennnoooorrrmmmmm voor J.
    Moet regelmatig aan hem denken, ken hem niet eens (of iig nauwelijks), maar dat doet er helemaal niet toe! Het is gewoon een shit-situatie, om wanhopig van te worden! Laten we echt verschrikkelijk hopen dat die longen heel, heel snel komen!
    Xxx Missmorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WE BIDDEN;DUIMEN;EN HOPEN en branden kaarsen voor
    allen die wachten,en in het bijzonder voor jou soldaat.

    hou vol een transmaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het leven is zo oneerlijk! Ik weet niet wie J is, maar ik duim voor'm, klinkt echt verschrikkelijk dit, laat hem snel nieuwe longen krijgen! Sterkte MissPiggy, dit moet zo moeilijk zijn.
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lief dat je in jouw situatie zo aan een ander denkt, zo verbonden bent. Dat geeft mij weer hoop en vechtlust om het goede te blijven doen. Dank je. Ik weet niet uit welke bron jij put om dit te doen en vol te houden, je bent van binnen heel krachtig en wijs. En jong! je bent een bewijs dat deze drie samen gaan. J is nu ook in mijn gedachten, ik duim met jou en andere blog bezoekers mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve, lieve, dappere MISS PIGGY!
    Wat ben jij een geweldig mens!
    We duimen bidden branden kaarsjes voor jullie allemaal!
    Jullie zijn allemaal stuk voor stuk unieke dappere krachtige persoonlijk heden.
    Daar kunnen we allemaal heel veel kracht uit putten.
    Heel veel sterkte en liefs Cobi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ppppppppppffffffffffffffffff en een diepe zucht............na het lezen van je Blog. Waardoor ik mij direct realiseerde wat een geluk ik heb dat ik een diepe zucht kan laten omdat ik geen CF longen heb. CF is een rotziekte waar zo vaak onrechtvaardigheid om de hoek komt kijken.........maar ook een bijzondere ziekte waardoor mensen zo in het leven staan zoals ze zijn, omgaan met de CF. CF-ers hebben op mij altijd diepe indruk gemaakt i.v.m. de manier van leven en de uitstraling........soms vol kracht en levenslust en soms ook van die momenten dat de moed even in de schoenen zakt.........en dan weer overeind krabbelen. Het zou er niet moeten zijn, maar het is er wel.........helaas........dus daar kunnen we niet om heen. Ik bewonder jullie kracht en motivatie om te leven...........veel mensen zouden veel kunnen leren als ze naar jullie kijken. Verdriet en vreugde, wisselen elkaar af.............maar vergeet niet dat deze contrasten het leven ook zo bijzonder maken.
    Ik duim voor jullie allemaal, dat die longen er mogen komen en iedereen op de wachtlijst een nieuwe kans om te leven krijgt. Ik steek een kaars op voor jullie allemaal.
    Sterkte en vooral heel veel geluk. Groetjes Miss V.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Was er maar enige vorm van gerechtigheid in dit leven. Soms wens ik dat ik gelovig ben.
    Alle CF'ers die het dan niet halen gaan naar een mooier bestaan zonder pijn en ellende.
    Helaas voor mij is dit niet zo, en moet ik het doen met mijn concept van toeval.
    Hoop wel met heel mijn hart dat redding voor "J" op tijd komt, en dat jij ook snel aan de beurt bent voor een herstart.
    Liefs en sterkte, Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Djuun,

    Ik hoop met je, intens, dat er toch een wonder gebeurt. Knokken kan ik helaas niet voor jullie. Anders zou ik m'n steentje proberen bij te dragen. Mijn geloof (en ervaring...) is dat er een mogelijkheid is om energie te zenden. Ik probeer het. That's all I can do.
    Sterkte en liefs, inmiddels weer vanuit Aalten,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We bidden hier ook voor J. HEel veel sterkte

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zal een kaarsje voor jullie branden,
    De tranen springen in mijn ogen, het is oneerlijk
    dat er mensen zijn die zo moeten knokken voor de
    gewone dingen van het leven.
    MissPiggy ik hoop dat door jou verhaal , heel veel positieve energie richting jullie zal komen,en je morgen een fijn bericht kunt schrijven.
    Sterkte Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg onder de indruk van je verhaal.
    De wanhoop, frustaties, angst en boosheid spatten er van af.
    Ik weet niet wie J is, maar ik wil voor iedereen die nu vecht om in leven te blijven: kaarsen branden, duimen draaien, bidden...alles wat binnen mijn mogelijkheden ligt.

    En lieve meis, ik wens jou veel troost en kracht.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zoveel, zoooooveel mensen die dingen verdienen, zoooveel mensen waar andere mensen van houden en zoooveel mensen die het verdienen en jij bent er één van en J is er één van. En zovelen meer.

    Kop op: ze komen eraan.!

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  21. He djuna,

    we hopen allemaal, we bidden allemaal voor J. en de rest die nog liever vandaag dan morgen voor transplant gaan..

    xx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha MissPiggy,

    Al enige tijd volg ik je weblog. Heb bewondering voor je kracht, je talent om emoties onder woorden te brengen, je moed... Echt, ik zie niet veel mensen met zo'n doorzettingsvermogen. Tuurlijk stort je wel eens in, helemaal te begrijpen, maar meestal komt er zo'n kracht vanuit je blogs; knap...
    Ik zou wel willen, en zal er ook proberen voor te bidden, dat je geloof mocht hebben in God. Meid, dat je alles, heel je leven, in Zijn hand mag leggen. Dat je weet dat Hij ieders leven bestuurt, mét of zónder CF. Al je dagen zijn bij Hem geteld...Lees de Bijbel...
    Sterkte in alle dingen, 'k probeer voor jullie te bidden hoor! Houd moed! STERKTE!!!

    Liefs M.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vanuit hier, tranen in mijn ogen want het is zo oneerlijk. Zoveel mensen vechten op een gezond leven en sommigen, inderdaad zien het niet meer zitten en springen van een brug of wat dan ook. Daar kan en mag ik niet over oordelen. Maar zelf weet ik wel dat wij "patienten"wachtenden, getransplanteerden, zo intens wachten op nieuwe longen of andere organen dat het niet eerlijk is in het leven. Ik zal bidden voor J. een kaarsje opsteken en God vragen om hem uit deze K. situatie te halen en longen te geven. Zo velen met ons. Ook jij. Ik vind je blogs altijd zo mooi om te lezen en je houd de moed er nogal in. Ja dat moeten we wel want we zijn zo afhankelijk van anderen en dat maakt onze wereld soms zo klein en dat is echt soms wel verdrietig.... Maar moed houden hoor. Ik wacht nu ook al 2 jaar en ik weet, dat op een dag het telefoontje gaat en ik dan hopelijk ook weer mag "lopen op lucht"./...... meis, hou vol en ik denk aan je. ook al ken ik je niet Je bent een dappere meid.

    Groetjes en liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen