dinsdag 30 november 2010

Dansen in de regen- dinsdag

Stephanie heeft een mooie quote op haar blog staan:

'Life isn’t about waiting for the storm to pass,
It is about learning how to dance in the rain'.

Een kunst die zij trouwens meester is…


Maar ikzelf,
Eerlijk- eerlijk?

Ikzelf…
Ben op dit moment wel aan het wachten tot de storm voorbij gaat.
Heel erg zelfs.

Ik probeer echt om te dansen in de regen, maar het lukt nu even niet.
Ik heb geen lucht om te dansen.

Geen lucht om op te staan,
Geen lucht om mijn vingers over het toetsenbord te laten glijden.
Geen lucht om te eten.
Geen lucht gewoon.

Simpel.


Het sneeuwt hier.


Ik wil genieten van het land dat zo mooi verandert in een wit strand.
Maar het lukt niet.

‘Kijk eens, het sneeuwt!’, riep een zonnige zuster.

Goh, leuk joh.


Ik zou moeten genieten van Kleine Dingen, dat is toch waar het om gaat, zeggen ze?


Maar ik wil niet genieten van kleine dingen.
Ik ben te jong om vanuit het raam naar buiten te kijken en te denken: ‘waauw zeg, wat een mooi landschap zo, net een plaatje’.
Echt hoor.

Ik wil het niet en ik kan het nu ook even niet.
En ik weet niet WAT ik kan doen om dat weer te veranderen…


Ik wacht nu gewoon heel erg, met alles wat ik heb, totdat de storm voorbij gaat.
Steeds een stapje dichterbij,
Steeds een stapje verder er vandaan.


De storm zal wel voorbij gaan.
En ik zal wel weer dansen.
Maar dan niet in de regen.

38 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je snel weer zult dansen en dan niet in de regen en zelfs niet in de sneeuw (veel te koud joh) maar in de zon! Ik duim, bid, brand kaartjes, smeek en hoop dat 5&6 echt heel snel komen!
    Sterkte en ik hoop dat je vannacht wat kunt slapen. Voor het geval dat: welterusten!
    Liefs, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die longen moeten echt nu komen....
    Ik duim met iedereen mee....

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He meis,
    Jij hoeft ook niet te kunnen dansen in de regen; het is logisch dat je hoopt dat de storm nu eens voorbij gaat. Je hebt al genoeg op je bord gehad!!
    Ik zou zo graag willen dat ik iets kon doen om je meer lucht te geven...
    Hoop op een goede nacht voor je.
    Ik denk aan je!!
    Dikke knuffel xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lieve Djun,
    niet te jong om uit het venster te kijken en te genieten van wat er allemaal te zien is, maar wel te jong om het onder die k.omstandigheden te doen als waar jij in verkeert. dit past echt helemaal niet...en wat is het dan moeilijk om always happy and hopefull te blijven. Zo begrijpelijk dat je zelfs van wachten, wanhopig en zo moe kunt zijn.
    Jij hebt geleerd dat het soms zelfs niet mogelijk is om in de regen te dansen, te moe om te dansen, te moe om in de storm te lopen, lieverd, samen met allen die om je geven, schreeuw ik voor lucht en hoop dat de storm heel snel gaat liggen!

    Heel veel liefs, en voor morgen een wat betere dag... ook in dit vlakke land van Brel..

    enne..de sneeuw is grotendeels verdwenen, het verkeer was vandaag, vanavond, hopeloos, uren in de file enzo, daar kon je paps P. ws alles over vertellen.

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Djun, binnenkort draai jij weer pirouetjes als nooit tevoren! We blijven met z'n allen duimen en hopen dat nummer 5&6 snel komen. Er komt een einde aan je storm ook al is dat niet altijd even gemakkelijk te geloven. Ik herken zoveel van wat je schrijft en ook ik wil je even zeggen dat je een kanjer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wish you were here...
    Dat deze storm een einde neemt...
    Dat je weer kan dansen en springen en lachen...
    Ademen. Simpel.
    Konden we je maar even uit de wind zetten. Je even in de luwte plaatsen. Je even laten schuilen bij ons.
    Wat een titanen-gevecht moet jij toch voeren.
    Maar ook stormen gaan liggen. Zelfs de meest hardnekkige. Steeds een stapje dichterbij. Steeds een stapje er verder vandaan (zoals je zelf zegt).
    Misschien wel morgen...
    wij hopen, duimen, willen... dat het vandaag mag zijn...
    Op goed geluk,
    met alles wat we hebben,

    Steve & Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals zo vaak sprakeloos van jou.
    Meid wat ben jij dapper.
    Ik hoop vlug foto's van je te zien waarop je heerlijk buiten sneeuwballen naar jouw vriendinnen gooit, en waarschijnlijk zal het dan niet bij gooien blijven maar ligt een van jullie in een mum van tijd bedolven onder de sneeuw of maken jullie de gekste sneeuwpop.

    Diepe bewondering voor jou!!!!

    Liefs Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De titel is op dit moment misschien misplaatst voor jou, maar dat zal wel weer komen. Elke keer als ik dit nummer hoor denk ik aan jou

    http://www.youtube.com/watch?v=PIJXqOvXb1A

    STerkte, het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. goedemorgen lieve Djuna...

    woorden schieten nu even te kort. Dus vanuit Appingedam maar een grote stevige internet knuffel voor jou. Ruben en Lisa doen ook mee. Pas op ... hier komt ie!!! KNUFFEL!!!!

    lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Djuna,
    We duimen dat de regen verdwijnt en dat jij in de stralende zon kunt gaan dansen.
    Van mij ook een dikke knuffel, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. After the storm lieve dappere djun, zul jij dansen tot de zon opkomt....
    op jou eigen liedje van lucht en energie, van jou leven!

    liefs lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geen woorden, alleen machteloosheid, zou je zo graag helpen, als iemand longen verdient ben jij het. we denken aan je en hopen en bidden

    liefs anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als íemand heeft geleerd om te dansen in de regen, ben jij het, lieve Miss Piggy. Zoals zoveel hier bewonder ik dat vermogen. Maar zelfs nú nog blijven dansen zou grotesk zijn...juist dat stapje terug nu vergt zo veel moed. Met alle anderen hier duim, bid en hoop ik mee. Kijk naar de vallende sneeuwvlokken en wéét dat in elk daarvan een klein gebedje voor jou van ons zit. Hou vol meid!
    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieverd,

    Ik hoop dat deze storm vlug voorbij gaat en dat jij je weer wat beter gaat voelen...
    Zo weinig lucht,dat moet verschrikkelijk zijn.
    Ik begin innerlijk zelfs een beetje boos op 5&6 te worden ,waarom moet je zo lang wachten en weet natuurlijk ook dat dat niet zo werkt.

    |Ik kan alleen maar zeggen dappere kleine dame
    hou vol en we weten ,proeven allemaal hoe zwaar t voor je is.
    We denken allemaal aan je .

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve dappere Djuna hou vol!!
    Je hebt het zo idioot zwaar.
    Denk veel aan je.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lieve Djuna,
    Ik duim, hoop en denk aan je.
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Even geen woorden om je te helpen, dus dan maar een dikke knuffel *KNUFFEL*. Ik denk aan je en blijf ook voor je hopen en duimen dat de nieuwe longen echt SNEL komen.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  18. MissMorrie30-11-10 10:11

    Lieverd,

    Wat heb jij het onmenselijk zwaar! Tjee...ik weet gewoon niet wat ik erop moet zeggen! Ik denk dag en nacht aan je en zou heeeeel graag willen dat ik iets voor je kon doen! Ik hoop zo verschrikkelijk dat longen 5&6 nu komen!
    Hou vol mop!

    Hele dikke kus,
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Djuna,

    Jeetje, mijn vingers hangen een beetje nutteloos boven het toetsenbord. Ik kan gewoon geen woorden vinden nu. Ik denk aan je en duim voor je, dat 5 & 6 snel mogen komen en dat je weer snel mag dansen, dansen aan zee, op straat, in huis waar je ook wil

    Lieve groetjes,

    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dancing in the rain is not what it's made out to be. Maar in een bed ademloos liggen wachten natuurlijk ook niet. Woorden passen weer eens niet. Dus behoorlijk woordeloos: sterkte, ik kijk bij op de markt uit naar een kilo hoop,.....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. LIEVERD, een grote warme knuffel uit Italie, waar het helemaal niet sneeuwt nu, maar regent. Wat klote voor je, dat gewacht en gevecht. Ik duim ook voor je! xo.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Djuna,

    Het sneeuwt en het is glad misschien komen die longen vandaag? Ik hoop het voor je. Ik wens dat ze snel komen. Heel snel. En misschien kan ik je helpen om het wachten te verzachten. Want ik begrijp heel goed dat je nu geen zin hebt om te dansen. Misschien voel je je morgenochtend even iets beter en hou dat dan even vast. Maar voor nu is het goed om aan niets te denken. Probeer te mediteren. Kan je dat? Het lullige is dat meditatie veel te doen heeft met ademhaling. Je moet heel rustig ademen. Lukt dat? Ga als een kleermaker zitten. Als dat niet gaat, blijf dan lekker liggen. Probeer je lichaam van teen tot kruin af te tasten. Voel je buik. Rustig liggen, ontspannen. Laat de energie door je lichaam stromen. Geef het tijd. Ontspannen. Voel je tenen, je enkels, je schenen, je knieen, je bovenbenen, je hielen, je kuiten, je hamstrings, je billen. span ze even aan, en laat ze weer los, rustig blijven, je buik, voel je het? je ademt al rustiger, je borstkas, je schouders, je rug, van onder naar boven, je schouders, je vingers, je handen, je armen, elleboog, bovenarm, je schouders, je nek, hals, beweeg je kaak, ontspan, je neus, je oren, je ogen rusten, kan iemand even kriebelen op mijn hoofd? Zak weg in een pauze, de tijd staat even stil, laat het helemaal los. Rustig en kalm, niets, er is niets, Vergeet even dat het stormt, vergeet ook te dansen. Bundel alle energie. Zodat je even niet benauwd bent.
    Hoe voel, het komt goed,

    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Pff ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven, maar ik wil je wel een heel dikke knuffel geven vanuit Deventer!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve lieve Djuna,

    Steeds een stapje dichterbij....
    De klok tikt.....
    En brengt 5&6 elke seconde een seconde dichterbij...
    Jou...

    Meestal is het goed niet vooruit te kunnen kijken.
    Soms niet.

    Maar Djun, laat deze tricker niet winnen.
    Blijf doen waar je zo ongelooflijk goed in bent, zo sterk.

    Blijf in het nu.
    Passeer het gevoel van wachten.

    Ik weet het is makkelijk gezegd. Maar het all I can do.

    Dikke knuffel,
    Jo

    PS en stuur maar een deurwaarder naar al die bacterien....

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Djuna, je bent al zo lang aan het genieten van de kleine dingen, het wordt gewoon hoog tijd dat je weer kunt gaan genieten van grotere dingen, niet alleen kijken naar de sneeuw vanachter een raam, maar het ook voelen!! ZO kl*te dat je zo weinig lucht hebt, een hele dikke knuffel van mij, en ik duim nog steeds voor je, heel veel liefs!!!!
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Even Brel :Maar als de eerste spin zijn zijn webben spint dan "JUICHT DIT KIND EN DANST EN ZINGT"!
    LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  27. lieve djun!

    Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Jij hebt t zo verschrikkelijk zwaar. Ik denk vaak aan je, en zou je zoooooo graag willen helpen.. Maar ik kan zo weinig voor je doen.. Het enige wat ik continu doe is duimen en hopen op die nr 5 & 6! Ze moeten nu komen!!!
    Hou vol meis!

    xxx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Kanjer,

    Even een dikke knuffel, hou vol " je vecht al zo lang "er moet snel een eind komen aan dat wachten op een beetje lucht.
    We denken hier veel aan je ,en duimen dat 5 & 6 spoedig komen.

    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hey Djuna,

    Wat heb je het nou zwaar ongelofelijk en ik zou zo graag iets voor je willen doen maar dat gaat niet.Dus ik denk maar heel veel aan jou en hoop heel erg dat het nu echt heel snel gebeurt!

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  30. lieve dappere krijger van de lucht,

    we blijven hoop, geloof en kracht steeds voor jou en jullie in woorden en gedachten samen bundelen en naar jou toesturen!!!!

    Omarming,
    veel liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Meid wat heb je het zwaar. Wachten, wachten ... en steeds minder lucht en kracht.
    Kan alleen maar zeggen, je verwoord wat ik de laatste week voelde voor mijn lotx. Gelukkig kwamen de engeltjes met de donorlongen net op tijd.

    Mijn motto was op het laatst "Elke nieuwe dag komen de engeltjes dichterbij". Jouw engeltjes zijn al onderweg met de TGV, Thalys of Eurostar!

    Liefs en heel veel sterkte, Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Sterkte en ik duim heel hard voor je.
    Liefs Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Uit Apeldoorn een lieve groet en knuffel voor je! Hoop dat je gauw uit de storm en regen wordt gehaald door een set nieuwe longen!
    Dagdag,
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Kkkkknnnnuuuuffffffeeeellll
    Hugggggggggggg
    Kussssssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hey Power Piggy,

    Geef je power en kracht!

    Hoop dat je snel weer mag genieten.

    Duim me duimen er af.

    Liefs MoMo XX

    BeantwoordenVerwijderen
  36. x x
    xxx xxx
    xxxxx xxxxx
    xxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxx
    xxxxxx
    xxxx
    x

    Joke en Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Helaas ging dit bovenstaande niet goed .iek HOu vol Djuna!! DEnken veel aan je.Woorden kunnen nu niet uitdrukken wat we nu voelen en denken. liefs Joke en Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Lieve Piggy,

    Natuurlijk wil jij niet van de kleine dingen genieten. Jij wacht in het ziekenhuis niet voor niets. Je wilt leven en beleven. Groot, veel en heftig. Voor minder doe je het niet.
    Ik denk dat je nu helemaal niet moet leren om te genieten van de kleine dingen. Zo hou jij je vechtlust vast en wacht jij als een keiharde knokker op je nieuwe longen.
    Dus wees boos en teleurgesteld, die gevoelens mag je echt wel tonen lieve schat!
    Ennuh, f*ck de sneeuw. Die is pas leuk als jij fris en fruitig daar BUITEN rollend in de sneeuw van kunt genieten.
    Dikke knuffel voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen