donderdag 11 november 2010

Diep geloof- donderdag

‘Where you stand, depends on where you sit’, Nelson Mandela.

Op de blog van @Tamara las ik een hele mooie post over geloof. Hier kan je hem lezen.
En dat deed mij eens stilstaan:
Waar geloof ik in?

Ja.

Waar geloof ik in…

Ik geloof in de mens.
Ik geloof in Transplant.
Ik geloof in de wetenschap.
Ik geloof in liefde.
Ik geloof in hoop.
Ik geloof dat je meer kan dan je denkt.
Ik geloof dat mensen tot eindeloos veel in staat zijn.
Ik geloof dat we het met z’n allen kunnen redden.
Ik geloof in de toekomst.
Ik geloof dat er goedheid is.
Ik geloof dat je kan veranderen.
Ik geloof in blijven ademen.
Ik geloof in zielsverwanten.
Ik geloof in democratie.
Ik geloof in zelfbeschikking.
Ik geloof in vertrouwen.
Ik geloof in autonomie.
Ik geloof in er zijn voor elkaar.
Ik geloof in je best doen.
Ik geloof in ‘beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald’.
Ik geloof dat je mag falen.
Ik geloof dat succesvol zijn, ons meer beangstigt dan een mislukking.
Ik geloof in de ander.
Ik geloof in geloven.


Ohja en ik geloof ook in High Tea-en met Elien waahaha!








Ik geloof, ik geloof, ik geloof... in jou en mij.

18 opmerkingen:

  1. Nelson Mandela "correct"
    Tamara "Heel mooi"
    Jouw geloof maakt mij "sprakeloos"
    Boudewijn De Groot "niets is zeker in het leven"
    "morgen zien we weer"

    ps Foto met Eliene prachtig!!
    "

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik geloof ook nog in magie.... En dat ben jij.

    Fijne dag,
    Kuzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof in jouw ongelooflijke kracht en positiviteit.
    Ik geloof dat jouw nieuwe longen op tijd zullen komen, ik wil het geloven.

    Bedankt weer voor dit prachtige begin van mijn dag.

    Liefs, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. blijf geloven dapper ding, dat maakt alles net ietjes pietsjes minifrienie makkelijker.

    Ik geloof in jou....
    xxxx lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Miss Piggy,
    Net voor mijn wekker ging, droomde ik dat ik op jouw site las dat je 'met een glimlach kon melden dat er longen waren'. Natuurlijk meteen kijken (doe ik anders trouwens ook), maar dat staat er helaas niet. Wel weer zo'n mooie blog! Zoals vele anderen geloof ik in jou. Dat je het redt tot de Transplant.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven Djuna.
    Zonder geloof in je medemens en in je zelf is het leven niks waard.
    Ergens in geloven geeft ook houvast.

    En ik geloof net als andere mensen in jou.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik geloof ook in jou.
    Jij bent een kanjer.
    En die High Tea wil ik ook wel in geloven.
    Groetjes Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik geloof dat in dat t goed komt ,ik geloof in jou en ik geloof in de medische wetenschap..
    en ik hoop dat iedereen heel vlug donor wordt, voor jou,voor mij voor iedereen die t zo hard nodig heeft

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede morgen Kanjer,

    De essentie ven het leven ...
    Hoop Geloof En Liefde,

    En de hoop op mooie longen doen ons geloven in nog vele liefde volle jaren voor jou.

    liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik geloof ook in de Transplant, dat ie nu maar snel mag komen voor jou! Kan je nog meer high-tea-en maar dan op heel veel andere plekken dan het ZH!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik geloof in nieuwe longen voor jou.

    En ja hoor...het zuurtje van Kranenborg komt net langs op TV.
    Op de foto's te zien heb jij een zoetje, jammie.
    'Prima gerechtjes' zou K. zeggen.
    Nu maar wachten op 'Prima longetjes'.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Miss Piggy

    Geloof, Hoop, Liefde en GELUK !!
    a.s. dinsdag ben ik in het EMC om 6 min. te lopen en op audientie bij de Doc.
    Kan en mag ik je zomaar even om de hoek van je deur gedag zeggen?
    Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. MissMorrie11-11-10 14:08

    Wat een mooi blogje weer!
    Elke keer eigenlijk, altijd!
    Ik geloof ook in jou en in de transplant! Zeker weten! Ik geloof ook enorm in hoop, want hoop doet leven! En ik geloof in de kracht van jouw positiviteit en doorzettingsvermogen!
    Dikke kus,
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heey MissMorrie: ik geloof ook in jou! Ennnn ik geloof ook dat jullie op een dag een gitaar-cocenrt-kinda-ding gaan houden!!! YEAH ECHT COOL!!!

    @Rietje: Misschien wil je dat even aan de Transplantman vragen als je bij em bent, v/w bacterien enzo... Ik weet niet of ik bijv iets aan jou kan geven of andersom...
    Succes alvast voor dinsdag!
    Zou leuk zijn om jou even in real life te zien!!!
    x

    @Anoniem: Hiiii Kranenborg RULES!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He meis,
    Net als iedereen geloof ik ook absoluut in jou en in de transplantatie!! Ik geloof echt dat het allemaal goed gaat komen!!
    Ik geloof ook in liefde, hoop en de ander (en nog veel meer dingen uit die lijst)
    Fijne avond xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik geloof in jou en in nieuwe longen.
    En die komen!!
    Met hier en daar wat lekkers om en letterlijk watertandend aan te blijven denken.
    Ik geloof in je sweet, geweldige blog weer!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik geloof in jouw kracht
    En ik geloof met je mee, je noemt hele wezenlijke zaken om vertrouwen in te hebben.
    En ik geloof in 'waar hoop is, is leven'.

    BeantwoordenVerwijderen