dinsdag 16 november 2010

Dit is- dinsdag

Zoek de overeenkomst tussen het kastje
En mijn hartje…


Het is tot aan de nok toe gevuld!
Het kastje vol met… euh ja, oordeel zelf maar…
En mijn hartje vol met liefde en warmte, persoonlijk gevuld door jullie allemaal.
Ik kan jullie daar niet genoeg voor bedanken.
Echt waaaauw gewoon.

En nu vraag je je vast af, waar de rest van deze blog heen gaat…

Over euhm... de rest van mijn hart!

Ken je Cardio-Jane nog? Van de ‘echo hart’, op de cardiologie-poli?
WAAAA, blijkt dat zij een soulmate heeft in Ziekenhuisland.

Ik heb gisteren namelijk de mannelijke Cardio-Jane ontmoet!!!!!!!!
Laten we hem, voor zijn ego-behoud, Cardio-Tarzan noemen…
'Jane-2' is ook zo wat hè, voor een man…

Hij kwam gisteren op mijn kamertje om een nieuwe Echo Hart te maken.
Met als doel, te bekijken of de tip van de PICC-lijn (die uitkomt bij het hart) niet toevallig ontstoken is en mijn koorts veroorzaakt.

Het begon al goed, want aangezien mijn bed tegen de muur staat, moest het hele systeem van Cardio-Tarzan zich overnieuw resetten. In de zin van: ‘Jaaa dat wordt moeilijk, nu kan ik alleen maar aan jou linkerkant zitten!!!’.

Euh ja… moei-lijk zeg ( ? )

Na een half uurtje emmeren met het echo-ding op mijn borst, sprak Cardio-Tarzan de legendarische Cardio-Tarzan- woorden:
‘Nou, het lukt ook voor geen meter zo, NORMAAL DOE IK HET ALTIJD MET MIJN RECHTERHAND!!!’.

Pardon, wh-at?!

‘Oh dat ding bedienen’, zei Cardio-Tarzan met een toch iet wat rood hoofd.

(Wist ik, wist ik…).

Maar het kon hem echt maar niet lukken:

‘Ja ik ZIE de tip van de lijn wel, maar niet echt scherp, dus ik kan niet zien of er een ontsteking bij zit.
Weet je, dat KAN je gewoon niet zien met een Hartecho… dat is gewoon onmogelijk’.

‘Oh’, antwoordde ik, ‘maar euhm, jij kwam toch SPECIAAL helemaal met dat echo-machine naar hier, speciaaaaaal om die tip te bekijken of niet?!?’.

‘Euh ja, dat wel. Maar weet je wat?
Ik zie niks bij de tip, dus dat zal ik ook tegen de zaalarts zeggen.

‘Goed’, zei ik, toch wel een tikkeltje ‘niet-helemaal-overtuigd’, ‘maar zie je het nu wel scherp dan? Heb je nu daadwerkelijk gezíen dat er geen ontsteking zit of…?’.

‘NEEEE DAT ZEG IK TOCH, DAT KAN JE MET EEN HART-ECHO HELEMAAL NIET BEOORDELEN DUS IK ZEG GEWOON TEGEN DE ZAALARTS DAT ER NIKS TE ZIEN IS.

En als ik niks zie, dan is dat goed nieuws, want DAT WIL ZEGGEN DAT ER GEEN ONTSTEKING ZIT!’.

Uhuh.
Als ik naar een MRI-scan zou kijken, op zoek naar een hersentumor, denk ik ook niet dat ik veel zal zien.
Maar om nou te zeggen dat die persoon dan zeker mag zijn dat –ie gezond is… naa.. nee…


Maar hij heeft het dus doorgegeven:
Conclusie van het hartonderzoek: ‘geen bijzonderheden bij de PICC-lijn te zien’.

En met de staart tussen de benen (of de liaan, net wat je leuk lijkt), snelde hij terug naar Cardio-land…


Daar waar zelfs de bordjes ‘ECG’ en ‘Hartkleppenkamer’ serene rust uistralen.




Verderrrrr nog een mini 'health update' mijnerzijds...
HUI is weer goedgekeurd!!! Week 19 en 20.
Straks een broncho en verder gaan ze zien wat te doen aan de hand daarvan.. (waahahaha ja ik zei toch, een MINI update, het moet niet te ziekenhuis-achtig worden hè... WAAHAHAHA srr)

En echt IEDEREEN WAAAAAAAAAAUW I LOVE YOU!

38 opmerkingen:

  1. hey hoera Hui, hoe kan het ook anders weer goedgekeurd! Trek nog maar wat lekkers uit die kast, wordt de voorraad dagelijks gebruikt en weer aangevuld? In ieder geval veel lekkers, troost-comfortfood. Lieverd neem er maar heeeeeeeel veeeeeeeel van. Het kastje is wat klein, je hart is groot, gelukkig maar met zoveel dagelijkse comfortfood and -feelings. Zag Cardio Tarzan dit wel op de echo....?

    meissie, zet em op straks met de broncho, hopelijk daarna nog even rust.

    Was weer een mooi stukkie, daar ga ik mee naar bed...
    Denk aan je,aan jullie.. veel liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een avontuur weer met cardio-tarzan!! Ik kijk echt uit naar een boek van jou :p
    Super dat de HUI weer is goedgekeurd!!!! Laat ze maar komen :)
    Straks broncho in de zin van s ochtends neem ik aan? Hopelijk een goed nachtje voor jou zonder koorts! En uiteraard succes weer met de broncho.
    Slaap lekker xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nog een overeenkomst; een beetje "rommelig.."

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet toch wat ze zeggen hè? Als je het met je andere hand doet is het net of iemand anders het voor je doet... ;-) Sorry, dit is mijn middernachtelijk niveau. Goed dat je hem hebt laten blozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAAAAAHAHHAA JA PRECIES Irène..!

    @Anoniem... some might say that. Haahahaa ja klopt ook wel!

    @Pauline: Jup 's ochtends gelijk. Zou leuk zijn als ie helpt, kannik weer eens slapen hahaha!

    @Ria: Hahahaa wie weet heeft ie dat wel gezien op zn echo-machien... zou leuk zijn als ie meeleest hè... kannie antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heey Pauline trouwens,
    Wanneer vertrek je op 'tussendoor' vakantie?
    Nu zit je toch niet in de nacht mag ik hopen voor je...?
    xxxxxxxxxxxxxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goednieuws met de HUI!
    Je kastje en je hartje , met een beetje friemelen kan er nog héél véél bij (kan nooit genoeg)
    Weer een TOPDAG!Cardio-Tarzan moet de juiste tools hanteren wil hij resultaten boeken zelf"als hij alles rechthandig doet".
    Daarna nog een BRONCHO,veel rust is je niet gegund.Hopelijk brengt de nacht soelaas!
    Weer een pittig blogje," een soap"je kan het niet verzinnen?!?Slaap zacht LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh wat een mooie actie, dat je hem nog even fijntjes uit liet leggen wát hij dan precies met z'n andere hand doet.
    Ja,en stel je voor dat je blog te ziekenhuisachtig wordt. Je 'woont' daar immers maar:P
    Ik vond die liaan ook wel sterk, echt hilarisch!! Vooral als je visueel bent ingesteld...;-) In mijn gedachten had hij ook geen kleren aan, maar zo'n ding van bladeren om z'n middel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik laat de handenreacties verder maar aan de dames over. >> Waar het hart van vol is.....

    Over de Picc-lijn kunnen wij ook nog wel een boompje opzetten.
    Top van de HUI hoor.
    Liefs Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is gewoon bijna jammer dat je Tarzan niet kunt laten schrikken hè?
    Dat je bv een euro onder je zou leggen en hij dat door die echo oppakt en drie dagen in crisis verkeerd omdat 'hij nog nooit zoiets heeft gezien'...
    Je zou hem gewoon gunnen dat ie eens iets zag...

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahah die is weer sterk! of ken je deze: de ene arts wil een onderzoek doen, en als de ander het hoort zegt hij: ja, dat kan je daar helemaal niet mee zien!
    ik zag dat de post nu gaat staken- hoop dat ze die zakken wel bij jou blijven bezorgen!
    yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Straks ff een Broncho....brrrr...alsof het niets is. Hier begint het al helemaal weer te duizelen en klamme handjes. En jij doet ze alsof je naar de kapper gaat.
    Al een muziekje uitgekozen?


    gr Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeg, ik heb werkelijk nergens verstand van, maar klopt het dat er SOMS iets niet klopt daar? En dat ze misschien een soort van student of zo op pad hebben gestuurd naar de meest assertieve, meestal vrolijk-correcte, klant die er te vinden is in dit soort zaken?
    Dit is wederom een mooi verhaal voor in je boek!
    Super dat die HUI plaatsing er weer is.

    Fijne dag, de zon is er weer! (Komt ie trouwens binnen in je kamer?)
    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh ja, en nu die zaalarts tegen Tarzan: je moet toch dat blog eens lezen van dat meisje waar je gister was. Zo'n mooi blog....

    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Morninggg y'all!

    Broncho ging niet door!!! WOOOOOHAAA! Morgenochtend pas!
    Hahahaa maar @Jroen, ik had al wel n song uitgezocht ja!
    'Just breathe' van Anna Nalick. Let me know what ya think!!!

    @Marcia: YEEYYY, I love jouw dromen trouwens! Heb je nog n leuke voor ons, over lianen ofzo?

    @Jo: Zonnetje schijnt hier nog niet echt, maar voor allen in het oosten: Enjoy!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen,

    Echo tarzan,hmmm komt vast in "ik moet nog veel leren hoekje"...
    Blij dat de hui weer verlengd is.....
    Trouwens het is hier ook mistig....Uhh is dat goed donor weer???
    Afijn hopelijk dienen 5&6 vandaag zich aan.
    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hmm ik ben niet overtuigd :$ (sorrrrryyy)
    Al die zangeresjes vandaag de dag lijken op elkaar qua stem. Misschien is de tekst wel heel goed, ik luister daar nooit zo goed naar. Ben niet zo tekstvast, haha.
    Ik zou het heel erg vinden als de Broncho verplaatst zou worden, weer een hele dag er tegenop kijken. Ik zal nog 2 suggesties voor liedjes doen, die mag jij dan afkraken:
    1. http://www.youtube.com/watch?v=NQM41t2Qul8

    2. http://www.youtube.com/watch?v=nWtXttiKBzs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. MissMorrie16-11-10 10:44

    HUI weer goedgekeurd! YES!
    En die Tarzan....als ie dit al leest, denk ik nooit dat hij durft te reageren, hahaha! Maar het heeft wel weer een hilarisch momentje opgeleverd voor jou en een schaammomentje voor hem! :P
    En de broncho is dus niet doorgegaan??! Hadden ze het te druk met andere zaken? Was de broncho-kamer overboekt? Stond de transplantman in de file? Ben benieuwd! Je had wel al een mooi nummer uitgekozen hoor!

    Dikke kus,
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen Djuna. Vandaag geen post, dan maar even zo reageren he? En dan morgen dubbele post!!!!Fijn van je HUI ! En weer een geweldig verhaal over Tarzan-man-liaan ;).Fijne dag nog en groetjes vanuit een mistig E-L. xxx Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. HAhaha mooie reactie:) Goed dat je m hebt laten blozen!!

    Wat ik me afvroeg, een nummer bij je broncho: Hoe doe je dat? Krijg je dan niet de neiging om mee te gaan zingen/hummen/neurieën? Is dat niet ten nadele van de broncho? Zou ik doen...:P

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hey Tamara!
    Hahaha nee, tijdens de broncho is de cuff toch opgeblazen, dus ook al zou ik dat doen, dan hoort niemand het hahaha!

    Morning Joke! Hahahaa dit verhaal past wel bij die kaart die jij eens stuurde... WAAAAhaha

    @MissMorrie: De Gameboy was kwijt. Waahahahaa zal wel op de IC liggen ofzo.
    En ze wilden em hier op de kamer doen, dus dan heb je wel de Gameboy nodig natuurlijk.
    Hahahaaa oh. Even uitleg over de Gameboy: Zo heet de mobiele broncho-slang. die is klein en heeft zo'n gameboy schermpje waar je alles op kan zien. Ipv grote bronchokar.
    Het ding is zo genoemd door Dr. Knappo waahahhaa dat had je vast geraden he!

    @Jroen: hm, ik heb geen klachten over die liedjes hahaha! Ik vind Windstorm echt mooi!
    Maar ik ben wel gehecht aan teksten in een liedje, vandaar dat ik bijv deze ook vaak kies als Broncho-song:
    http://www.youtube.com/watch?v=qSLvcJ4I1mw
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Djuna,

    leuk verhaal, haha,
    Maar ook een raar verhaal: degene die opdracht geeft tot die hartecho weet toch ook wel dat je dat daarop niet kan zien?
    'fijn' dat het weer HUI is.
    stuur ik je eindelijk eens een kaartje, staakt de post. jammer dat je vandaag geen berg post binnenkrijgt

    hou je taai
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Elly!
    YEEEEY ik kijk uit naar je kaartje wooooohaaa!
    Oh enneuh, je kan dat i.p. wel beoordelen met een hart-echo,
    alleen euh, HIJ kon het niet zien hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ook van uit hier is weer een kaartje met wat extra geluk op de post gedaan! hoop dat de postmannen en vrouwen hem snel naar je komen brengen!
    zet hem op!

    groetjes stina!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Rob de Jong16-11-10 12:07

    Hoi lieve Djuna,

    Ik ben blij om te lezen dat de HUI weer voor twee weken verlengd is. Jammer dat de post staakt. Een kaart is onderweg met wat te lezen erbij.

    Dikke knuffel,

    Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  26. fijne nieuwe hui!
    Tarzan blijkbaar Ken in ziekenhuis-cammoflagepak.
    B@RT

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een avonturen maak je toch mee daar, ik zie het ook meteen voor me, Cardio-tarzan aan een liaan, apengeluiden enzo.
    En jippie weer verlengd HUI!! Had ook niet anders verwacht, maar het is toch elke keer weer een opluchting denk ik he.
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Kanjer,

    Jij kunt echt van alles een mooi verhaal maken.
    En je hebt het zuur wel ingeruild voor het zoet.
    Maar zo zal jou hart er ook uit zien.
    Jij bent niet zuur te krijgen , zelfs niet door een onhandige tarzan.
    Fijne dag
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jem is wel leuk! Geen problemen mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goh, Djuna, moet die Hart-Tarzan-aan-zijn-liaan misschien een keer een onTarzaniaans brilletje dan?
    Arme man, er wordt een steeds fraaier verhaal rondom hem gecreëerd hier:
    Binnenkort... tada ..."Cardio-Tarzan, de musical". Kunnen we er weer leuk een TV-programma van maken" Op zoek naar....". etc.etc.

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha ha ha!! Miss Piggy, weet Cardio-Tarzan al dat ie een regelrechte beroemdheid in cf-land aan het worden is? Dat heb je goed aangepakt, hoor! Ik zou echt de neiging hebben gekregen om met dat echo-apparaat eens te kijken of ie nog wat grijze cellen in de bovenkamer heeft. Maar ja, misschien gaat dat wel helemaal niet met een echo en als er niks te zien is, zal er ook wel niks zitten... ;))))))) Enne, hou vol, hè!

    Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha meid,
    Wat jij toch allemaal wel niet meemaakt daar op je eigen kamertje....!! Pff, zou er ongeveer zelf ook van gaan blozen geloof ik :)
    'fijn' van de HUI, een opluchting voor je! Hopelijk helpt de broncho (grappig trouwens die 'Gameboy') je weer aan ietsje meer lucht zodat je weer kunt liggen en slapen! (vannacht was ik benauwd en toen moest ik aan je denken. Maar t mijne haalt niet bij jouw gebrek aan lucht, dus toen was ik weer dankbaar dat ik toch nog zeeën van lucht overhield, ondanks dat ik wat kwijt was..!Nu gaat t met mij weer aardig, t is in ieder geval lekker droog weer en dat doet goed. Wou dat de zon voor jou ook zoveel positieve waarde had op het gebied van lucht!)
    Fijne dag verder! Ben benieuwd naar t verslag van t volgende onderzoek dat je ondergaat :)
    Doeidoei
    xxx Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Waahahaha Erika: Geweldige conclusie!
    Als ie nog eens komt, zal ik -em zeggen dat -ie 'worldfamous' is in CF-land hahaha vind ie vast fijn!

    @Jorine: waaaa jij ziet t ook van de zonnige kant! Wordt je s nachts benauwd wakker, denk je alsnog: 'naaa valt wel mee'! Ik hoop toch dat je je weer stukken beter gaat voelen!

    @Jroen: FIEUW. hahaha...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Vannacht toen ik niet kon slapen , dacht ik nog dat wachten het omgekeerde is van iets doen, maar bij jou is wachten op 5 en 6 echt niet niets doen, oei.Een druk bestaan met tarzan en lianen en nu hoor ik ook een heldhaftig muziekje, heb jij dat er op gezet?
    Kan dat ook al, ik heb toch niet iets aan geklikt, ja , lach maar , mijn bestaan als digibeet is nu bevestigd.Op deze muziek komt tarzan zo terug om jou andersom in bed te leggen en zo zijn goede hand te kunnen gebruiken en echt iets te kunnen zien!
    Veel plezier met alle mensen, die van tarzans dromen.Mooi hoor de muziek!!!
    IK kan er al bijna een liedje op maken,een snelle auto, een kistje met longen onderweg naar rotterdam..................
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hee Djuun!
    Ik ga morgen aan t eind van de ochtend richting mn 'tussendoor' vakantie. Nee zit gelukkig niet in de nacht, heb weekje vakantie en dan kan ik het niet laten om voor t slapen gaan even jouw blog te checken :)
    Om bij de dromen aan te sluiten, ik heb vannacht ook over je gedroomd. Ik zat bij jou in je autootje en t was allemaal heel vaag haha (meestal met een droom). Nu zou ik ook héél graag bij jou in je autootje zitten maar dat komt nog wel :)
    Nadeel dat broncho niet is doorgegaan dat t daardoor ook niet echt verbeterd voor komende nacht?
    Dikke knuffel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een avontuur met Tarzan! (lol)
    En vooral goed nieuws ivm de goedkeuring HUI!
    En nu voluit voor dat nieuwe setje!

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jammer dat ze er niet voor kunnen zorgen dat jij alleen goed geschoolde knappe mannen op je afgestuurd krijgt, zodat alle nare onderzoeken die je krijgt nog een beetje te behappen zijn. Ik heb één verschil tussen t kastje en je hart. Het kastje is veeeeeeel kleiner dan jouw lieve hart!
    Liefs, Omnia.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Helloohooo! Als ik weer gekke dromen krijg (en die krijg ik), en als jij daarin voorkomt, ben je de eerste die t hoort:D Promised!
    Ik onthoud echt elke nacht megaveel dromen. Over de gekste mensen en dingen. Mensen die ik helemaal niet ken bijvoorbeeld..:P Ik ga zo slapen, je 'hoort' het morgen;-)
    Sweet Dreams!

    BeantwoordenVerwijderen