maandag 29 november 2010

dr. Model- maandag

Allereerst WOOHAAAA goed nieuws!: @Leoni krijgt, op dit moment, right as we speak, nieuwe longen.
DUIMENDUIMENDUIMEN!!!!!!!!!
SPANNENDSPANNENDSPANNEND!!!

En dan nu het sprookje met de titel:

Ben je de doc van een Kritiek geval,
Dan zijn je nachten heel erg smal

Hier was het:
Grey’s Anatomy- EXTREMIS vannacht.

Je kent het wel, het klassieke verhaal van ‘Kritieke Patient’ krijgt het benauwd in de nacht,
Dr. Model heeft dienst en hij euh, -kind of- weet niet wat ie daarmee aan moet
‘Want ik kom gewoon van de Interne en ik DOE helemaal geen scopien’.
(In dit specifieke verhaal van deze kritieke patient, vraagt dr. Model haar ook nog: ‘WOOW, kom ik nu op de BLOG? Ik hoop dat je geen erge dingen over mij schrijft!’).

En vervolgens de achterwacht, zijnde dokter Baas, belt.
Dr. Baas die, op haar beurt, de ‘Kritieke Patient’ natuurlijk niet wil laten stikken (letterlijk en figuurlijk, wa-ha-ha wat een grapjes toch weer).

Als ook de Transplantatie-achterwacht nog even in consult is geroepen, is het evenlater een feit:

Kritieke Patient gaat naar de IC voor een nachtelijke Nood-Broncho.


Op de IC krijgt de Kritieke Patient een scopie met de ‘Gameboy’ (de naam voor een portable zonder-kar- scoop, zo genoemd door dr. Knappo en door Transplantman JR. geconfisceerd als zijnde 'Transplantatiescoop').
Bovendien treft zij ook nog eens de meest flexibele arts-assistent die beaamt dat ‘het beter is zo snel mogelijk van de IC weg te zijn’,

Waardoor de –iets minder- Kritieke Patient in minder dan geen tijd terug is op haar eigen vertrouwde afdeling.


So.


En dat, lieve kijkbuiskinderen euhm... lezers , is het verhaal van de Kritieke Patient in Ziekenhuisland.
En ze leefden nog langggg….
Ennnn
Gelukkig.

Oh en, dit verhaal heeft ook een moraal (zoals de titel al deed vermoeden):
'Ben je de doc van een Kritieke Patient,
Ga er dan maar vanuit dat je je nachtrust kwijt bent....'.

17 opmerkingen:

  1. Pfff...zucht. Jeeemug zeg! Wat maak jij allemaal mee. Hopelijk voel je je nu íets verlicht. Is de koorts al weg? En is er nog een sterkte stoere lieve papa (of iemand anders) die bij je is als 't *#(@* gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gut lekker bezig ben je weer en je vertelt er ook zo luchtig over:) Fijn haha. Maar uhm vraagje: Heb jij ook Twitter? Want je gebruikt steeds @ enzo...;)

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een heftig nachtje weer pfff. wat ben je dapper en doe je het allemaal knap.

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Kanjer,

    Ben een tijdje weg geweest( en heus het kan nog we hadden geen internet )

    Had zo gehoopt dat jij aan het herstellen was, maar niets is minder waar.
    Heel erg jammer .
    Een dikke knuffel
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha meid, wat een letterlijk benauwde uurtjes zal je achter de rug hebben! Gelukkig konden ze je zelfs s nachts een nood-broncho geven. Hopelijk voel je je nu weer wat beter. Altijd fijn dr B in de achterwacht :)
    Super fijn voor Leonie, ik hoop dat er op je blog ook gauw dat nieuws over jouzelf te lezen staat!
    Dikke knuf,
    Jorine
    PS m'n poli-afspraak heb ik van 7-12 naar 21-12 verzet, dus t duurt nog even voor ik door t raampje kom kijken :) (nee hoor, ik heb me voorgenomen dan zóóóó goed te zijn dat ik gewoon binnen mag :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer geen slaap dus voor kritieke patient, hopelijk wel weer wat meer lucht...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. uiterst critical dus, kritieke patient, kritiek op arts, kritieke zone-IC, -tijd...
    lieve schat, poe hey, tijd voor een aantal kritische noten..
    alhoewel het eigenlijk pepernotentijd is...
    gewoon doorsmullen hoor!!!

    Veel liefs,

    Ria, en de groetjes aan de rest, en oh ja een omwarming...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He Miss Piggy,

    Jij bent echt een SuperWomen.

    Had nog erger gekund hé. Bloggen op de IC mag niet, dan was het echt kritsch geworden.

    Staan je Hugs al op de gang voor nr 5 & 6.

    Groetjes Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pfff wat een nacht heb je achter de rug. Als ik het lees wordt ik al helemaal niet goed. Gelukkig ben jij een dappere dame!!
    Nu geen gekkigheid meer voordat 5 en 6 er zijn hoor!

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog een keertje,

    Moest eigenlijk SuperWoman zijn. Maar eigenlijk tel jij wel voor 2 ;-) En als 5&6 er zijn voor 3 !

    Groetjes Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. MissMorrie29-11-10 17:58

    Owjee....een moraal in het verhaal! Dat doet me denken aan de MMSBV-reeks en dat betekent meestal niet veel goeds!
    Wat krijg je het te verduren zeg! Jemig! Weer een nachtelijke nood-broncho....wat lijkt me dat ongelooflijk zwaar! Ik heb echt onbeschrijflijk veel bewondering voor je!
    Longen 5&6 kom nouhou!!!
    Love you sweet!
    Kuskus!
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo geluk, dat je weer teug bent van de ic, en elke doc heeft dat voor jou als kritieke patient toch over, toch?Toch?
    of is dat te romantisch gedacht van mij.
    Dit was al een aflevering van grey, die ik nu ga kijken , maar als het over jou gaat, is het veel spannender.
    veel kijkplezier zo,liefs , liefs van cobie
    en heb je nu iets minder benauwd , hoop op een rustige nacht voor jou , tenzij , alleen kan dat nu wel met nog koorts of net niet??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmm dat was niet echt wat ik bedoelde met een goede nacht hoor! Kut zeg!! Maar het heeft wel iets geholpen? En hebben de beestjes de uitgang al gevonden?
    Ik vind je heel dapper! Succes! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dag MP,

    Hopelijk loopt alles goed met Leoni. Is er al nieuws?
    Ik hoop dat jouw koorts terug gezakt is, dat de beestjes nu snel via de nooduitgang het toneel verlaten...
    Dat je een betere nacht hebt en dat 5&6 eraan komen!

    Liefs vanuit Gent

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Lieverd

    Niets kan ik doen om je lucht te geven. Slechts een berichtje op je blog. Ik hoop dat de volgende longen die komen matchen met MissPiggy. Zodat je dapperheid omgezet wordt in klinkende lucht. Soms zal het doel waar je het voor doet ver weg lijken. Gelukkig weet je alles een kwinkslag te geven, op je blog en ik hoop ook in je hart en hoofd. Meid, blijf vertrouwen dat 'ze' komen. Ook voor jou!

    Kuzzz, en ik hoop dat je een redelijke nacht hebt.

    Liefs, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeetje wat ontzettend heftig wat jij allemaal moet doormaken. En wat onwijs knap dat je dat op zo'n manier weer weet neer te zetten.
    Ik zou bijna iemand willen vermoorden voor een paar longen. Laat ze alsjeblieft héél snel komen, NU!
    Veel sterkte en ik hoop op een rustige nacht voor je.
    Lieve groet, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen