donderdag 4 november 2010

Hier is je stuiver een Daalder waard- donderdag

‘We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right’,
Nelson Mandela

Nu weet ik het zeker.
Ik wist het ergens altijd al wel,
Maar nu weet ik het ZEKER.

De mens is goed.

Ja.

Feit.

Het is zo bijzonder om zo intens gesteund te worden.

Ik hoef maar naar alle kaartjes te kijken en ik weet het weer:
Mensen zijn mooi.

Die lieve woorden,
Die maken mij beter.

Dus ben ik weer uit mijn putje gekropen
En zijn mijn gedachten weer heel.

Kijk nou,
Als je nog twijfelde of je een goed mens was of niet,
Kijk maar gewoon even naar dit:


Hahahahaa HELP me! Ik heb na een uur kijken nog steeds geen verschillen ontdekt!!!








KIJK nou even hoe tof!!!




Longen nummer 5 en 6!!! WOOOOHAAAAAA HOE COOL!!!

Mijn verandering in gemoedstoestand heeft ook te maken met het feit dat Lieverrrrd-Transplantman en ik even een serious business talk hebben gehouden.

Want ja, ik ging dat dus echt niet trekken zo, compleet zonder stem,
En 1 uur is niet genoeg om mijn moreel hoog te houden denk ik.

Daar waren ze hier ook al achter hahaha (‘wat zit daar voor zielig vogeltje in dat bedje’).
Dussss, kwam Lieverrrrd- Transplantman naar mijn kamertje en pakte er een STOEL BIJ (oh ohhhh, dacht ik toen hahaha!).

Maar het viel mee.
Hij kon het wel begrijpen, dat dit misschien TE moeilijk ging worden.
Dus gaan we op zoek naar een (iets betere voor mij dan) middenweg.

Ik had toch een nieuwe Broncho op de planning staan (en nee, niet speciaal voor die middenweg hahaha, ik ben niet zooo verslaafd aan Broncho’s dat ik er ZELF om ga vragen hè…).
Ze gingen met een naald in een abces dat daarbinnen ergens groeit, prikken, om het zien wat er allemaal in leeft (IEW!).
Zoals het klinkt, zo was het ook… hahaha niet echt de leukste Broncho ever, maar ja…

Toen ze dan toch eenmaal binnen in mijn long zaten, konden ze natuurlijk gelijkkkk even kijken of het er misschien toch al wel een tikkeltje beter uitzag dan van het weekend, zodat we de minuutjes zonder cuff eventueel wat konden uitbreiden!
En en en en en!!!

TADADADAAAAAAAAAA:

Lieverrrrrd- Transplantman en ik hebben (na heftig onderhandelen, chanteren en fysieke middelen niet geschuwd te hebben (waaa nee hoor, grapje, in ‘complete harmonie’ bedoel ik natuurlijk) afgesproken dat ik nu
4 UUR PER DAG MAG ONTCUFFEN*!!!

WOOOOOOOOOOOOHAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Dat scheelt e-norm!

Dusssssss ik ben weer op het Rechte Pad.
Het pad van geen twijfel
Het pad van geloof in de Transplant:
De longen komen.

De longen
Komen wel.

33 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer enkele uren extra mag ontcuffen, scheelt een pak!

    Enne zeker weten dat nummer 5 & 6 komen! We blijven duimen dat ze er snel zijn.

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nelson Mandela is right en jij past zijn theorie perfect toe!!!!
    ALS JE DAT KAMERTJE SHOWT IS DE MENS EFFECTIEF MOOI EN GOED!!
    Fijn dat de middeweg gevonden is en dat het "zielig vogeltje in dat bedje" zich weer vrij en vrolijk voelt en weer naar hartelust kan zingen!!Nog niet té lang maar daar komt verandering in!Met zo'n 1000 belangstellenden
    per dag zal het lukken.
    Love you, slaap zacht !
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MP,

    Die longen komen zeker!
    En terug 4 uur aan de praat, dat zal deugd doen...
    Hou je haaks,
    Liefs,

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een spirit heb je toch! Heerlijk dat je nu een stuk langer kan ontcuffen!
    Ik duim me suf voor een stel mooie longen voor je, laten we hopen dat het niet al te lang meer duurt..... *duim*
    Je bent een inspiratie.

    Groetjes, Nande

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ben je toch dapper hoe je met de situatie om gaat! respect hoor.
    Geniet van je 4 uur vrijheid en kletsheid :-)
    De volgende tekening komt eraan. CF-ers moeten elkaar toch wel goed steunen, tenminste dat gaan we Ruben leren ;-) Vandaar de tekeningen, hihih

    groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je drie hele uren langer mag ontcuffen, ik kan me voorstellen dat je je alleen daarvan al iets beter gaat voelen. En al die kaarten en dat megapakket met die ballonnen: wow! Alle aandacht en steun je hebt ze vijftiendubbeldwars verdiend!!! En nu hopelijk snel een pakket met longen!!! Ik wens je een goede en hopelijk bronchovrije dag. Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. MissPiggy,
    Goh, Nelson Mandela, die moet ook zoveel steun gehad hebben van mensen "in de wereld" en z'n vertrouwen hebben gehouden tijdens het wachten,
    maar hij had wel lucht....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yeehhh....4 uur....natuurlijk nog niet genoeg..haha, maar het is een begin!!
    En die longen...die komen....ZEKER!
    Dusss.....go girl.......

    Enne...geweldig die nr 5 en 6...

    Liefs Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Miss Piggy

    "Het leven is net ganzenborden,
    je kan iedere keer weer opnieuw beginnen,
    tenzij je in de put blijft zitten"

    Alle geluk van de wereld voor zo'n positief mens.
    Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow, 4 uur dat is 4x zoveel!! Maarja, voor jouw kletsvermogen natuurlijk nog lang niet voldoende, maar toch wel meer dan dat ene uurtje! Meid, sterkte met de overige 20 (gelukkig slaap je daar ook een deel van :-))
    Fijn dat de transplantman zo'n lieverd is en je zo goed begrijpt. Hopelijk kan ie gauw z'n echte werk gaan doen!!
    Fijne dag en liefs
    Jorine
    PS tentamen ging goed, bedankt voor jouw aanmoediging! heeft geholpen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. whaaa wat lief die ballonnen... en al die kaartjes natuurlijk ook.
    Maarre 4uur kletsen dat is een goede deal denk ik met de transplant man..

    XXX
    Oja griep-rules geldig voor min een week ben gelukkg dr zelf niet ziek van

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wooow die ballonnen!!! Die zijn fantastisch!
    En goeie die foto's van de kaarten, zo weten wij precies welke je al hebt ;) Haha!
    Fijn dat je weer wat langer mag praten! Kan me voorstellen dat het een wereld van verschil is! Enne ik hoop dat de uitslag van de abceskweek mee valt, het klinkt in ieder geval niet erg fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super, zoveel kaartjes! En die balonnen zijn geweldig!

    Als lurker (via Irene) ontlurk ik nu dus maar eens. Ik vind je een prachtig mens, heel dapper. Wauw. En ik hoop dat die longen eens heel snel komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Kleine Kikker!
    I LOVE LURKERS!!! Hahahaa.
    Welkom!

    @Jootje: hooooopelijk is het 'maar' voor n weekje dan!

    @Jorine: WOOHAAAA goed bezig, fijn dat het goed ging!!!

    @Debbie: Ik vind dat echt ZOOO cool dat je de PABO doet! Heb je al een voorkeur voor n leeftijdsgroep ofzo?

    @Esther: Ahhh dat is echt heel lief!!! De tekening hangt hier recht in mijn gezichtsveld yeeey!!!

    HEEFT IEMAND TROUWENS DE VERSCHILLEN (van foto 1) GEVONDEN?!?!?!
    Ik zoek me rot wahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jazeker zie ik de verschillen op de foto..

    Een breed lachende MissPiggy,

    Heerlijk dat het iets beter met je gaat.
    En er 3 uur kletsen bij is gekomen.

    De 2 ballonnen ze moeten de voorbode zijn van
    de echte 5 & 6 .
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Thanks Djuna! Ik loop nu stage in groep 6, echt heel leuke kids. Het leukst vind ik groep 4 tot nu toe. Ik heb in Spanje op een basisschool gewerkt. Daar gaf ik alleen Engels aan groep 2 t/m 8 en ik moet zeggen dat ik dat erg leuk vond, zoveel verschillende klassen hebben (en mijn lievelingsvak taal geven).

    Ik heb me scheel zitten turen maar heb geen verschil kunnen ontdekken. Haha wel een goede bezigheidstherapie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. gewoon blijven zoeken.... nog maar een uurtje gezocht...de bedoeling van dit kaartje lieve djun, is tijd....

    Veel liefs en fijn dat er en positieve verandering is in je situatie!!! Dat geeft de mens weer moed. Keep going...

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. MissMorrie04-11-10 11:23

    Heey!

    Je weet me toch weer te verassen met je blog! Ik dacht dat het een ander donderdag-blogje werd! Hahaha!
    Al die kaarten zijn echt super!! En ik vind het echt super fijn voor je dat je weer wat blijere gedachten hebt, wat lekkerder in je vel zit!
    Die ballonnen zijn echt gaaf! En die kaart met die kabouters...volgens mij word je gewoon in de maling genomen en zijn er geen verschillen! Ik zie ze iig niet! Maar ja, dat zegt eigenlijk niks hoor :P

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Lieve Djuna,
    nou die verschillen kan ik ook niet vinden...
    Ik ben blij voor je dat je nu 4 uurtjes kan praten, dat lijkt mij al erg weinig. Maar inderdaad wel vier keer beter dan 1 uurtje... tjee dat is pas echt afzien! Die ballonnen zijn echt tof, fijn om een lachende Djuna op de foto's te zien :-)
    Ik ben vandaag in het EMC, gesprekje bij psychosociale zorg, nog nooit geweest terwijl dat schijnbaar in het cf-team zit. Nou ik ben benieuwd. Wilde het combineren met andere afspraken later deze maand maar dat ging niet lukken. Dus vanmiddag ff naar R'dam.
    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tof al die kaarten voor jou!!
    en fijn dat je wat langer mag kletsen nu!
    ik hoop dat je wachten en positieve energie nu snel wordt beloond!

    stina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. aaah djuun je hebt teveel met onze cf consulent gepraat die zegt ook altijd zulke dingen ...
    zoals weet jij wel zeker dat het MAAR voor drie weken is???
    Zou jij geen picclijn laten zetten je hebt zulke grote blauwe plekken en dat is zo makkelijk voor ons...
    jaah duh het was gewoon een brute anest(ik struikel weer over dat woord hoor GGG)

    Oja een tip voor je kabouterkaart..
    Kijk eens onder hun puntmuts hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jippieeee, 4 uur is vele malen beter dan 1 uur! En wat super die ballonnen met nr 5&6, echt leuk bedacht!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh jeeej de ballonnen zijn goed aangekomen!
    Ik ben blij dat ze in de smaak vallen :) Nu nog zuigen ;)
    Supertof dat je wat langer mag ontcuffen. Ik zou zeggen, geniet van die extra vrijheid en dat het snel weer volop kletsen voor je word..

    Groetjes Rosan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Miss Piggy,

    Wat zal dat een LOI cursus worden met 4 uur spreektijd, als je in een uur al zoveel weet te zeggen. Geniet van die uurtjes en dan hopen dat het snel weer hele dagen mogen worden met nummer 5&6.

    Liefs Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat je een paar uurtjes per dag meer mag praten!! En leuke kaarten zitten ertussen:) Had zelf de winnie de pooh ook in handen gehad maar ik dacht: die wordt vast wel gestuurd:) Dus een andere dan maar;)

    En die ballonnen! Geweldig!!

    Sterkte en hopelijk komen 5 en 6 snel!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Rosan: WAAAA dat was echt spectaculair hoor, toen ze die grote doos kwamen brengen!
    3 vplk er omheen hahahaa LOL!
    Heel, heel leuk!

    @Jootje: hahaha ja zou kunnen, R. is ook zo'n schat he, wil ons allemaal aan de PICC-lijn hahaha!
    K heb trouwens onder de puntmutsjes gekeken... NIKS JOH!!!

    @Clau: Hoe was het vanmiddag?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je bent een charmeur( kan dat vrouwelijk) en een giga kanjer.
    Die laatste broncho lijkt me echt VRESELIJK!!
    maar.. je mag weer 4 uren per dag PRATEN!!!

    Nou, dan vind ik dat jij nog veel meer kadootjes, kaarten, zoenen, of dan ook maar afgeleverd krijgen op je eenzame kamertje.

    Hele dikke kus van een inmiddels 52 jarige oma van bijna 6 kleinkinderen.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heerlijk om te horen dat je weer blij kunt zijn en inderdaad wat super dat zoveel mensen zoveel leuke dingen naar je sturen ; daar wórd je toch blij van. Ik word er zélf nog vrolijk van en dan zie ik allen nog maar de foto's....
    keep smiling!
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat gaaf dat je ballonnen 5&6 gekregen hebt! Nu longen 5&6 nog, maar dit is een mooi voorproefje ;) En wat leuk dat je het leuk vindt om ook van een onbekende een kaartje te krijgen (jeej, ik zie m'n Pooh kaart! :))! Ik ken je niet, maar voor die lach heb ik het gedaan!
    Zet hem op!
    Liefs, Laura

    @Tamara: Haha, dat was dus mijn kaartje, dat Pooh kaartje! Je bent nog genoemd in het kaartje, want ik ken Djuna niet eens, dus ik heb maar even vermeld dat ik jou ken ;) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een power, wat een kracht.
    Je bent een bijzonder persoon.

    Groetjes Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hey Djuna,
    nou na een halfuurtje stond ik weer buiten, eigenlijk geen nieuws... gewoon ff een gesprekje en dat was oke!
    Kus Clau

    BeantwoordenVerwijderen