maandag 15 november 2010

Maximale maandag

‘Say it’s possible’.

De Transplantman was gisterenochtend hier.
Zaterdagochtend trouwens ook.

In. het. Weekend. Dus. Hè…

‘We gaan op zoek naar waar de koorts vandaan komt, we gaan dit en dat nog onderzoeken. Ik regel het wel. Tot morgen’.
Bemoedigende woorden.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik van iedereen, van IEDEREEN, bemoedigende en hoopvolle woorden krijg.
En niet alleen woorden, ook daadwerkelijke DADEN om mij te redden.

En toch…
Is er niet ECHT iets wat iemand kan doen… snap je?
Ze kunnen wat veranderen aan de beademingsdrukken, een zakje meer of minder aan mijn infuus hangen, een bronchootje doen…

En dat is natuurlijk ook IETS.

Het is alleen…

I need more.

Nummer 5 en 6.


Niemand kan voor mij ademen.
Niemand kan het voor mij volhouden.

En dat blijkt nu wel een probleem.
Want dat ademen is iets geworden wat ik gewoon helemaal niet op eigen houtje kan.
En het volhouden trouwens ook niet.

En ik weet, ik gá het volhouden, ik wíl het volhouden, ik zál het volhouden.
Maar het wordt anders.
Er is iets… veranderd.
En dat is niet persé iets fysieks.
Er is niet iets nu acuut anders.
En als je het aan de Transplantman vraagt, zal hij ook zeggen dat –ie er helemaal voor gaat.
Het zijn meer alle dingen bij elkaar.
Het is meer,
De duur.

Ik denk dat je me zal moeten dragen.
Want anders weet ik niet hoe.

Het Hoopvol Wachten is veranderd in Wanhopig Wachten.

Het moet gewoon gaan gebeuren binnenkort.
Ook al kan ik niet zeggen wat binnenkort is.
Voor het zelfde geld, maanden…

Maar ik zou willen dat er iets gebeurt.
Echt.

Zeg dat het mogelijk is
Zeg me
Dat het mogelijk is.

60 opmerkingen:

  1. Lieve Djuun,
    Ik kan me voorstellen dat het wachten nu Wanhopig Wachten is, het vechten om lucht te krijgen duurt nu al zo lang.. Helaas kunnen we je alleen bemoedigende woorden geven,zou graag willen dat ik ECHT iets voor jee kon doen!!
    Hoop dat je een beetje uitrust vannacht en niet weer wakker wordt met koorts.
    Truste xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yvonne Broeksma15-11-10 00:21

    Heej meis, ik lees je blog braaf en elke dag trouw, en moet er altijd om lachen, zelfs als het nieuws minder positief is. Je weet er altijd weer een draai aan te geven;) Vechten voor lucht, zoals ik het nu lees moeten 5 en 6 zich snel aanbieden.. Ik duim voor je, bid voor je.. En kan verder alleen doen wat iedereen doet: je bemoedigende woordjes sturen.. Ik denk aan je! Liefs Yvontjuhh (een cf-ertje)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff...ik zou n echt keihard willen vloeken en schelden. Als dat maar hielp. Wat word jij op de proef gesteld! Ik hoop dat de mensen om je heen je kunnen dragen. Tot 5 en 6 er zijn. Hopelijk héél gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve KANJER

    Wat erg dat wanhopige gevoel, ook ik zou willen dat ik daad werkelijk iets voor jou kon doen.
    Maar het blijft bij troostende woorden.
    Het is MOGELIJK DUNJA jE BENT EEN ECHTE KANJER
    Voor nu wens ik je een rustige nacht met een mooie droom.
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Laat je nu maar dragen, laat alles even los.
    "VERTROUW" YOU KNOW IT's POSSIBLE!
    We love you

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey lieve Djun, ook ik help dragen..en blijf volop hopen dat het mogelijk is..hoop doet leven, don't give up!!!!

    zoen, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze moeten nu maar snel komen.
    5 & 6.
    Ik wens het je met heel m'n hart.

    X Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik schaam me diep , dat ik je naam verkeerd heb geschreven Djuna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik hoop het toch zo voor je dat ze komen!
    groetjes van een trouwe lezer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. vandaag moeten ze gewoon komen, als iemand het verdient ben jij het, ongelooflijk hoe jij er altijd de moed inhoud, denk dat heel veel mensen een voorbeeld kunnen nemen aan jou, jemig wat een vechter ben jij, en dan je verhalen, weet je nederland heeft een nieuwe schrijfster, echt jij moet straks na nr 5 en 6 een boek gaan schrijven, je bent een toptalent.
    denken aan je en duimen hard dat vandaag de dag is voor nr 5 en 6

    liefs een anonieme trouwe lezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik ga verder met heel hard duimen dat 5 en 6 er heel snel aankomen.
    Konden we maar toveren.
    Liefs Tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lief dapper ding,

    Ik zou je de wereld over dragen en weer terug!!!
    Alles zou ik ervoor geven dat Longen 5&6 nu echt snel komen.
    Alles zou ik eraan willen doen om je de kracht te geven om door te vechten. Vecht voor wat je waard bent. En ik kan je zeggen dat is veel!!!

    Liefs Lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is ook om wanhopig van te worden......whaaahhh
    Laat ze nu maar komen....want waarom moet je dit toch allemaal ondergaan??
    Het is genoeg......
    Weet je in mijn beroep...rarara...vraag ik me iedere dag af....had jij een donorcodicil??
    En het blijkt, dat het veels te weinig mensen hier goed over na denken....
    Maar voor nu: één iemand is er nodig om jou te helpen....
    En ik duim hier zo hard, dat dat NU gaat gebeuren!!!

    Hou vol kanjer,
    Liefs Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dit zwaar, iedere keer weer een kilo erbij. En je bent sterk en buigzaam als bamboe maar nu sta jij zelfs op knappen. Ik moet zo veel aan je denken en ik hoop zo dat ze snel komen. Ik probeer zo veel mogelijk mensen aan te spreken over het donorschap. Dat is het enige wat wij hier kunnen doen.
    Hou vol en we blijven duimen dat ze snel, zeer snel zullen arriveren!

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Djuna,

    Love and light to you

    Als het moeten dragen wij je overal naartoe, dragen we je helemaal naar 5&6

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een kreet van wanhoop.
    Niemand kan zich voorstellen hoe jij je voelt.
    We kunnen het proberen, maar echt weten wat het is... nee dat kan alleen als je in dezelfde situatie zit.
    Dus ik ga wanhopig en vurig wensen dat nummer 5 en 6 deze week komen voor dappere Djuna.

    Lieve meis, hou vol asjeblieft.
    Je bent een voorbeeld voor velen.
    Jij verdient het zo om weer echt te mogen en kunnen leven.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Djuna,
    de dag is weer gestart met het lezen van je blog,
    de dag is weer gestart met tranen in mijn ogen,de dag is weer gestart met de hoop dat 5&6 vandaag mogen komen.
    Lieverd hou vol!
    Je vecht al zo lang, en met al dat vechten ben je een voorbeeld en steun en kracht voor iedereen.
    Wij kunnen alleen maar hopen en bidden voor je dat het goed gaat komen.
    Heel veel liefs en een hele dikke knuffel van ons allemaal,
    Cobi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Djuna,

    Die Transplantman regelt het hé, die regelt het echt voor je. Straks ook 5&6, die zet hij er netjes in. Hij doet het, je bent in supergoede handen. Hij kan niet regelen dat ze nu komen. Dat nog net niet. Maar hij zit dicht bij het vuur.

    En een shit feit.
    Sommige dingen kunnen wij niet, maar moet jezelf doen. Met je machientje. Lucht innemen.

    En ergens, ergens toch weer zon blijven zien.
    Weet je, sommige dingen zijn erfelijk. Je mams is er een kei in, jij bent er een kei in.

    Transplantman en jij, techniek en wil. Jullie redden het! Al is het soms F** zwaar.

    En wij, wij willen je dragen. Naar 5&6.

    Kuzzz,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik volg je, ik denk aan je, ik vind je dapper, ik duim voor je. wat kan ik meer zeggen?
    hou vol,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heeyyyy lieverds!!!

    Wat n super super lieve woorden hier!
    Ik word wakker, open mijn blogje en WAAAAAAAAAAA! Gelijk omarmd en gedragen.
    Ik ben zo dankbaar voor jullie!

    Vanochtend voor t eerst beter met tha Koorts, dus dat scheelt ook wel in gemoedstoestand he!

    Transplantman was net al hier, dus dat is ook fijn.

    Dikke kus hier van mijn kant van het scherm!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Good to hear:D
    Ik heb trouwens weer een mega lollige droom gehad! Dat er een filmpje op je website stond waarop jij een sigaret vasthield. Je deed net of je er een haaltje van ging nemen, maar zoog vervolgens aan je sprayapparaat en blies díe rook uit, zodat t net leek of je rookte:P Ja, sorry ik weet ook niet hoe ik erbij kom. Maar in mijn droom was het wel humor!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik hoop dat nummer 5&6 er heel snel gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. lieverd...

    T duurt gewoon ook zo lang, te lang!
    Transplantman is the best,daar hebben we alle vertrouwen in....
    Ik lig hier nu met een enfyzeem patient die net van het bipep masker is maar elke dag stad en land af belt, niet voor bezoek maar dat ze onder begeleiding mag roken,hoe ziek is de geest dan!
    Lieverd ik denk aan je!
    blijf hopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Blij te horen dat, met name, je gemoedstoestand iets verbeterd is. Kan mij zo goed voorstellen dat je af en toe horendol word daar in dat bedje.
    Helaas ben ik onlangs mijn toverstafje kwijtgeraakt, maar anders was alle kracht naar jou gegaan. HOUVOLHOUVOLHOUVOLHOUVOL.
    Het komt echt goed.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. MissMorrie15-11-10 11:05

    Het is Mogelijk! It's possible! Echt!
    En inderdaad niemand kan voor jou ademen en niemand kan voor jou volhouden! Konden we die enorme last maar verlichten...
    Maar ik hoop dat wij met z'n allen op één of andere manier toch wat voor je kunnen betekenen. De daadwerkelijke daden van de transplantman en de docs, de goede zorgen van de verpleging, de fantastische steun van Mrs. Mama en Mr. Papsie, MissSis en MissLilSis, de bezoekjes van your friends en de ongelooflijk lieve reacties op de blog...dat dat je mag helpen!
    We dragen je tijdens het wanhopig wachten, wij dragen je naar 5&6!!! Het is mogelijk! Laat Say it's possible maar door de speakers galmen! Blijf hopen! Ze KOMEN!
    Love ya!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Blijf hopen, houdt vol ! Ze komen echt....
    Ik duim me suf en ik denk aan je.
    liefs van een anonieme trouwe lezer !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Djuun!

    Handen genoeg om je te dragen! Net zo lang tot 5&6 komen! En fijn dat het beter gaat met de koorts :)

    Dikke kus Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ook van hieruit handen die je willen dragen, dragen zo lang als je het nodig hebt.
    En met de hoop dat je heel snel zonder kunt.
    Houd je vertrouwen vast, vertrouwen in Transplantman, vertrouwen in je eigen kracht, vertrouwen dat de longen op tijd komen.

    Liefs, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nog een mooi liedje. Voor jou. Omdat muziek soms beter kan verwoorden wat een mens bedoelt. Een een dikke knuffel vanaf deze kant van het beeldscherm. http://www.youtube.com/watch?v=Q3eaJVZXQ70&feature=related

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Kan ook niet meer zeggen dan we dragen je en denken constant aan je!!

    HEelveel liefs en knuffels

    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lieve Djuna, wat heb je het toch zwaar meis!! Ik duim dat 5&6 snel voor je komen, waar blijven ze toch?? Ik gun het je zooo dat je weer lekker adem kan halen!! Hou vol!
    Heel veel liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik weet ook geen mooie woorden meer, behalve houd vol!
    It's possible!!! daar duim ik voor!

    Sterkte en liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het Is Mogelijk. Punt.

    En trouwens: Het Gaat Gewoon Gebeuren.

    Soon.

    Nog een PUNT.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh Djuna, je kan iemand zo ontroeren ! Je stelt jezelf zo mooi kwetsbaar op. Al je lezers voelen zich machteloos denk ik. Ik weet zeker dat als er ergens longen te koop zouden zijn, hoe duur ook, je zou ze binnen no time hebben, betaald door ons allemaal. Als er eentje is die het gegund wordt, ben jij het wel !
    Ik bid voor je meis !
    Lieve groet van Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lieve Djuna,

    Met alle mogelijkheden die je tot beschikking staan, om te kunnen ademen, neemt het niet weg dat je een zware weg gaat.
    Nog zo jong en zo dapper, zo sterk en ook een optimist, mag je ook best zeggen het is zwaar en moeilijk, ik wil leven, gewoon adem halen, gelukkig zijn op alle fronten...
    Meisje ik volg je blog maar heb diep respect voor je, ik hoop en duim net als iedereen op je blog dat nummer 5 en 6 nu wel heel snel mogen komen, en jij kan genieten zoals je het verdient...

    Liefs van deze kant.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Djuna
    (ja eindelijk weet ik je naam ipv miss Piggy ;-)!!)
    Meid zet hem op hoor.
    we denken aan je
    heel veel sterkte

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik hoop ook zó erg voor je dat nr. 5&6 snel komen! Zoals ik gisteren al tegen Mo zei: Het wordt weer tijd voor een transplantatiepiek! Met in de hoofdrollen jij en zij. En liever gisteren dan vandaag, maar aangezien gisteren al voorbij is, dan maar nú ;).

    Sterkte en knuffels!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dappere Djuna,

    Hoe herkenbaar. Wanhopig wachten op longen, smachten naar lucht. Bijna de moed verliezen, en dan komen ze toch onverwacht en net op tijd.

    Het gaat je en je transplantman echt lukken.
    Volhouden dappere strijder.

    Heel veel sterkte Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  39. lieve djuna,

    Ook ik open elke ochtend je blog, en denk elke dag wel een paar keer aan je. Ik hoop, dat het feit dat je haast wel een bekende Nederlander bent, alleen al doordat je voor zoveel mensen een voorbeeld bent, doe longen nu echt gaan komen, want al die mensen die hou volgen kunnen en willen jouw optimisme, niet missen, dus na de transplantatie, is er voor jou nog heel veel te doen.
    Lieve Djuna, hou vol, en voel je gesteund, door allen die je hier, een hart onder de riem steken.

    Dikke kus Meisje,
    Liefs Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Sinds ik je blog lees is het net of ik er een soort van grote familie bij heb gekregen. Allemaal mensen die alleen maar goed over en aan iemand denken. En in die grote familie hebben we allemaal maar 1 doel, en dat is wachten op 5 en 6! Ik denk dat ik nooit meer een 5 en 6 los kan zien van jou! Lieve Miss Piggy, ook al kennen me mekaar niet, ik duim me suf, en met mij deze hele grote warme familie! x Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve engel,

    Weer tranen in mijn ogen als ik je blog open. Ik denk de hele dag aan je, steek kaarsen in de fik bij de vleet....
    Als het je zou helpen, dan zou ik je persoonlijk rond de wereld dragen....maar helaas, je moet de strijd alleen aangaan. Iedereen staat achter je, en houd van je. Je zal zelf het pad moeten lopen, en al is het super super zwaar, ik weet dat je het kan. Hou nog even vol en geef het alsjeblieft niet op.
    Lieve schat, ik ken je niet eens persoonlijk, maar ik hou zielsveel van je.

    Rob de Jong (transmaatje)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oef, het duurt al zo lang. En je wacht al zo lang. Hou moed! Hou vol! Nog even! (En nee, ik zou willen dat ik je een datum kon geven. Een einde van deze periode, maar ik kan het niet.)

    Vanochtend zag ik een mafkees gevaarlijk doen op de weg. Bijna een aanrijding, en ik moest aan je denken. Stel hé. Stel. Het was een jong jochie. Prima longen volgens mij. Maar zo mag je ook weer niet denken.

    Moed houden! 'n Kusje vanaf hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. volhouden hoor! het is jou zo gegeund!
    hier wordt hard geduimd voor meer lucht voor jou!

    groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hey Djuna,
    De transplantman is onze held en hij zal alles doen wat nodig is om je te helpen.
    En je weet dat het echt mogelijk is maar nu moet het echt heel snel op schieten.
    Vanaf woensdag ben ik 3 dagen bij je in de buurt en zal af en toe wel langskomen.

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hou vol meid
    We proberen je erdoor te slepen met man en macht. We duimen en bidden.
    Heel veel kracht en sterkte om door te zetten. Ze komen eraan.
    Hopenlijk liever gisteren dan vandaag.
    Liefs Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. lieve miss piggy
    houd vol. een kaartje is onderweg.
    liefs Yvonne Prins

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve Djuna,
    Heel veel sterkte. Ik wou dat ik iets kon doen waardoor die longen gewoon NU komen. Ik wens je veel kracht, sterkte, liefde en vechtlust maar bovenal een paar longen die NU komen. Keep on fighting girl, je kunt het!
    Lieve groet, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Djuna,
    Ik heb je blog nu voor de 2e keer gezien. Je gaat nu in mijn favorieten. RESPECT! Ik kan alleen maar zachtjes en vol ontzag zwijgen,.....
    Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Lieve Djuna,

    Blijf volhouden dappere kanjer, en houd moed....
    Ik heb veel bewondering voor je en je doorzettigsvermogen is van ongekende hoogte. Echt waar. Zoveel respect heb ik voor je.

    Meis, wel doorvechten hoor, en ik bid,duim,sms,mail,bel naar BOVEN of 5&6 NU snel komen.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Lieve dappere Djuna!!

    Wat ben jij toch een dappere en lieve meid! Ik snap dat je er wanhopig van wordt, maar nr 5%6 komen echt!! Het vervelende is dat niemand weet wannéér!

    Hou vol lieve meid!!
    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat lief toch dat die artiesten altijd liedjes voor je schrijven die zo goed bij je stemming passen! Ook zij denken aan je!
    Hier nog eentje:
    "And I am losing more each day it seems
    But if I can make it to the street
    I'll steal a car or a bike whatever there is to steal
    And it might get cold I just don't care
    I'm going 'til I'm getting there"
    http://www.youtube.com/watch?v=3KB8PgkBlhQ
    Zet 'm op!!!!
    Je konijntje-kaart-stuurder

    BeantwoordenVerwijderen
  52. WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWIEIEIEIE! HOE BIJZONDER!
    DAT IS MIJN ALL TIME FAVORITE SONGGG!!!!!!

    Thanks thanks thanks,
    IEDEREEN IS ECHT TE LIEF!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hahaaaaaa wat gaaf!!!! Volgende keer dat 'ie (de knapperd, trouwens) in NL is, moet 'ie even langskomen om jou een privéconcertje te geven, op t strand ofzo (want in die kamer lig je dan allang niet meer), en dan zing jij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard mee dankzij 5&6! Kippenvel!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Het is mogelijk! En dat niet alleen.. Het lukt ook! Het komt goed! Hou vol!
    Wij kunnen je alleen maar vanaf ver steunen, maar hopelijk verlicht dat toch nog iets van je last.
    Enne, als de postbodes gaan staken morgen dan sturen we je gewoon hier wat meer berichtjes om het zelfde effect te verkrijgen :)
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Alles is weer gezegt hier boven, en ik kan me er alleen maar bij aansluiten.
    Iedereen die je volgt denkt aan je, hoopt, bid, duimt voor je! Dat die longen nu eindelijk eens mogen komen. Ik hoop het ook voor je, maar geef niet op Djuna, houd vol, en ik weet dat het heel erg zwaar en moeilijk is, maar houd vol hè?

    Liefs Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  56. O jee, staken de postbodes morgen ?
    NU heb ik net toepasselijke post gestuurd over lady gaga. Het stond in de leeuwarder krant, een van haar bodyguards is een grote groninger en daar zijn zelfs de friezen trots of grutsk op.
    Hij vertelde dat ze op mykonos was en dat hij haar moest redden, omdat haar fans haar achterna zaten , toen nam hij haar in zijn armen en rende hard weg. Staat ook op you tube , maar lezen is leuker.
    Kon het maar met jou, oppakken en meenemen en redden.IK heb vertrouwen dat ze komen nr. 5 en nr. 6 , echt.
    En dan krijg je later wel de post, dan zijn er weer andere zaken aan de hand.
    Geniet van grey zo en een rustige nacht , hoop ik.
    liefs cobie.

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Liefs en weltrusten en ik denk aan je en bid voor je. Dat is wat ik je nu even wil zeggen :)
    Dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Iedere dag begint mijn dag eigenlijk met het lezen van je blog.Wat heb ik een bewondering voor jou ongelofelijk.Ik ben zelf ook longpatient 24 uur zuurstof maar wel al veel ouder.Die longen voor jou moeten er nu snel komen he!!! Dappere meid!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. lieve Miss Piggy,

    in de hoop dat de koorts weer wat gezakt is,wens ik jou een goede nacht, waarin je een beetje door kan knorren... niet te vaak rechtop hoeft en in ieder geval niet van je nest afhoeft... en wie weet, na het plaatsen van je blog.. very sweet dreams.

    en ook ik heb zo onvoorstelbaar veel bewondering voor jouw manier van omgaan met je huidige toestand. Een topper, goudvinkje ben je, en ik hoop zo dat er snel positief bericht komt!!!
    Veel liefs,
    en een knuffel,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Probeer vannacht een beetje te slapen lieve dappere Djuna.
    Droom van je nieuwe longen! Het kan echt niet veel langer meer duren nu.

    Dikke kus,

    Rob de Jong

    BeantwoordenVerwijderen