maandag 8 november 2010

Mega Mindy- maandag

'Morgen heb ik geen tijd'
Dan is de oproep namelijk hè..

Ongelofelijk,
Vandaag bereikt de blog (hoogst waarschijnlijk) de mijlpaal van 100.000 bezoekers!!!!
WOOOOOOOOOOOOOWIE HE!!!

En hoewel het niet mijn oorspronkelijke opzet was,
Ben ik nu zo zo zo dankbaar voor wat er in de tijd van die 131 blogs is gebeurd!

Ik voel me deel uitmaken van iets.
Van iets dat groter is dan mijzelf.
Van een gemeenschap, als je het zo wil noemen.

En daar ben ik heel, heel dankbaar voor.

Ik moet eerlijk zeggen,
Toen ik de blog begon,
Had ik nooit gedacht dat het zo zou lopen.

In de eerste plaats dacht ik:
'Ik schrijf een paar blogjes en dan is er een oproep',
En dan verdwijn ik weer uit blogland.

Als je me 131 dagen geleden had gezegd dat ik 131 dagen aan een stuk zou bloggen,
Echt van de mensen achter het scherm zou gaan houden,
En er een doel bij zou krijgen,

Had ik je vierkant uitgelachen.

Het schrijven van de blog heeft mij veel gegeven,
Waarvan het mooiste is:

Weten dat ik niet alleen ben.
Ik voel een grote kracht uitgaan vanuit die 'andere beeldschermen'.
Ik voel me niet nutteloos,
En ik voel me warm worden van binnen als ik lees dat mijn woorden iemand anders bereiken.

Elke dag is er weer 1 bij.
Ééntje om heel dankbaar voor te zijn.
En dankbaar te zijn dat ik dit mag delen met iedereen.

Het is heel bijzonder,

'You can call me Al'



44 opmerkingen:

  1. Hey lieve Miss Piggy,

    ik was net te vroeg.. of te laat... 't is maar hoe je het bekijkt.
    En zo zinvol jouw aandeel in dit leven... je weet niet half, of misschien weet je het helemaal.. wat een effect, impact jouw blog ( lees jouw leven) heeft op mij en ik denk op iedereen die jou volgt. confronterend soms, Verbindend, mensen en leven. We staan stil en denken na over zaken die anders misschien zo vanzelfsprekend lijken...we voelen..
    Lieve lieve Djuna, blijf delen.....

    Ik ben heel blij met jou!

    Ik hoop dat je een goede nacht hebt en "spreek" je later weer...

    't is hier nog steeds koud, tijd om naar bed te gaan...

    xxx Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee lieve Djuun,
    Geen nachtdienst maar toch even een nachtelijk berichtje van mij :)
    Tis echt zo mooi om te zien hoe jouw blog door steeds meer mensen wordt gevolgd! Het is echt mooi dat iedereen je zo kan leren kennen en dat je anderen veel mee kan geven. Ik kan ook nog veel van jou leren! Je bent zo positief, ik kan me daarentegen soms druk maken om nutteloze dingen..dan denk ik aan jou en schaam ik me eigenlijk diep!! Het is zwaar dat de 131 blogs al zo veel dagen wachten betekent. Hopelijk komen er binnekort after-second-transplant-blogs!! Tot van de week!
    Slaap lekker,
    Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf shirt trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOOOOOOOOOOOOOIE ECHT HEEL BIJZONDER 1OO.OOO BEZOEKERS!!!!Zoveel mensen die je raakt, laat meeleven, van je gaan houden en heel dankbaar zijn.
    Dus net als voorheen "thank you for being you"
    WE LOVE YOU
    "Morgen heb ik geen tijd" die dagen kere were !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Miss Piggy, iedere dag een blog dat doen er je niet veel na. en dan ook nog eens een blog die werkelijk ergens over gaat die mensen tot nadenken zet, die mensen anders in het leven doen staan. Blogs waarbij ik ( en vele andere ook denk ik) heb zitten janken van ontroering, van verdriet, van opluchting maar ook blogs die mij spontaan in lachen doen uitbarsten.
    Ik hoop voor jou dat je inderdaad heel snel geen tijd hebt om te bloggen, dat je heerlijk allerlei andere dingen aan doen bent maar voor ons lezers, ja wij vallen dan in een groot zwart gat. Wat moet er van ons terecht komen zonder de inspirerende stukken van Miss Piggy.
    Wil je na je transplant alsjeblieft, alsjeblieft zo nu en dan voor ons toch een blogje schrijven zodat we toch op de been blijven!!

    Lieve Miss Piggy heb een goede maandag en k hoop dat je strakts even geen tijd hebt ;-))

    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goeiemorgen lieve dappere djuna,

    niet origineel, maar ik sluit me bij al mn voorgangers aan !
    wish you wonderful monday !!!

    xx natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dappere Dodo,

    Jij bent de eerste waar ik elke morgen heen ga.
    En ik hoop van harte met iedereen hier, dat je het morgen inderdaad erg druk hebt, met de ltx. Jeeeej!

    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey MissPiggy,
    Heerlijk om deze maandag met een filmpje van Paul Simon te starten!Deze maandag-mijlpaaldag!
    Blik op het scherm houden wanneer de teller op 99999 staat!Laat de docs dan maar later hun rondje afmaken!...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dappere Djuna

    Wat een gaaf shirt en wat een mijlpaal, 100.000 bezoekers!!
    Jammer dat het zoveel meer blogs geworden zijn dan waar je op gerekend had, hopelijk spreekt je shirt de waarheid.
    Maar wij, wij lezers, zijn degenen die dankbaar zijn. Dankbaar dat je al je ups maar zeker ook je downs met ons wil delen. Je leert ons de werkelijke waarde van het leven, de essentie, zet ons soms terug met beide benen op de grond.
    Zoals al eerder geschreven, ik gun je de transplantatie met heel mijn hart, maar ook ik zal je dan wel missen hoor!!

    Liefs, en een goede dag gewenst, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen Djuna! Ik ga ECHT mijn best doen om de 100.000 ste te zijn !Nog maar 224 x kijken hahahaha. Wordt een heerlijke dagbesteding!!!!Groetjes van Joke.....Ps. ben zo terug.....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Kanjer,

    Hopelijk krijgt je shirt gelijk, en heb je even een paar dagen geen tijd.
    maar voor al de tijd die jij nam om ons wakker te houden.
    Geef ik je mijn grote dank.
    Meestal volg ik een blog niet lang, maar die van jou is echt bijzonder.
    Je bent een bijzonder mens Dunja,
    Heel veel geluk voor jou en je familie
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dus...morgen komen je nieuwe longen.
    Heb je vanacht een visioen gehad of zoiets.
    Maar na 131 blogs en al zolang wachten in een zeer beperkte leefruimte, dan is het potverdulle ook de hoogste tijd.

    Fijne maandag Djuna.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo lieve Miss Piggy
    Wil je gewoon eens weten hoe het achter zo'n ander beeldscherm nu gaat??
    Net gedoucht en nu met een kop koffie naar het blog van jou!Iedere morgen weer die spanning, is ze...? Vernevelen, sportschoenen en 02 mee, trapliftje af, taxi mee, revalidatie centrum.
    Vanmiddag thuis, gauw kijken naar jou.. jammer nog niet, even naar bed, man komt thuis, samen koken,en dan... zal ik nog even kijken naar Miss Piggy?? Gray's Anatomy, en dan ga ik naar bed,de accu weer opladen voor morgen.
    Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog maar 85 te gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. MissMorrie08-11-10 10:28

    Nu nog maar 71 fanatieke Joke! ;)

    Djuna, ik vind je shirt echt geweldig!
    En al 100.000 bezoekers! WAUW! Hoezo populair?? :P

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OHHH T WORDT ZOOOOOOOOO SPANNEND!!!
    Hahaha nog maar 10!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je hebt de 100.000ste bezoeker gefeliciteerd met al die belangsteling
    en nu 5 & 6 dan is het feest compleet
    groeten Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. OH jee...Wie zal het worden??? Nu versturen of nog even wachten..... IK ga voor NU

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wowoowowowowoww! Het is gebeurd! Wie was het? Wie was het!? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WOOOOOOOOOOOOOOOOHAAAAAAAAAAAAAAAA thanks Aafke!!!

    DE WINNER IS (volgens de webstats, ik heb snel gecheckt::::
    Iemand uit VEGHEL, Noord-Brabant!

    DUSSSS LEZER UIT VEGHEL, MELD JE
    WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
    JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEE!

    SMAK SMAK SMAK 3 ZOENEN VOOR JOU!

    Jammer Joke, vet balen, jij bent wel nr. 2 hoor! (Tenzij je je in Veghel bevindt natuurlijk ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Helaas, ik was 4 te laat! Djuna wat heerlijk voor jou dat je zoveel mensen weet te bereiken, maar NU moet die ENE jou maar gauw weten te vinden!!Fijne dag nog, Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. 131 Blogjes.
    Besef je wel dat dat bijna een boek is, vol met mooie, aangrijpende, lieve, moed gevende, troost brengende verhaaltjes van een heel mooi speciaal vrouwtje.
    Een bestseller ontvouwt zich.
    Liefs Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. aaah te laat hahahah,
    gefeliciteerd !!!

    En nu hoop ik je vandaag nog eens te kunnen feliciteren....
    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. GEFELICITEERD!

    Most important CF lung-waiting 5&6 candidate reaches 100.000 hits on the internet!

    You're the best, the most wonderfull person, in life and virtual.

    En Paul Simon met supersong in ROZE.

    MissPiggy,
    Fijne dag,
    Kuzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik kan niet beter verwoorden wat jij betekend dat dat ria al geschreven heeft dus ik sluit me volledig bij haar aan!
    wat een mooi shirt heb je trouwens aan op de foto!
    ik zal binnen kort weer even een kaartje sturen voor een mooi behangetje bij je, altijd beter dan die stukjes wit/gele ziekenhuis muren dacht ik zo!

    groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. MissMorrie08-11-10 11:39

    GEFELICITEERD!!!
    Zoveel views, zó cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gaaf shirt! En gefeliciteerd met je 100.000 bezoekers ;)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I love your blogs, en wat een heerlijk nummertje weer!
    O ja, wat zijn je nagels toch ook weer mooi gekleurd, daar zou ik ook eens een voorbeeld aan moeten nemen... ;-)
    Liefs Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Miss Person08-11-10 12:54

    ****! Ik heb het ruim niet gehaald. Was ik maar in Veghel. haha.

    Gefeliciteerd met je 100.000 (en nu meer) bezoekers! Ik ga weer lesgeven zo. Nog iets aan je LOI gedaan vandaag of alleen maar gevierd dat transplantman weer terug is van zijn reis? ;)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig shirt!!!!
    Heb je er ook al één voor....erna??

    Goed, dat zoveel mensen je blog volgen.
    Ik heb de ochtendkrant ook vaarwel gezegd....mijn eerste gang is.....Miss Piggy
    Verslavend gewoon....niet één keer per dag neeee....want msschien mis ik net....dat moment!!

    Begrijp, dat ik vannacht dus wakker moet blijven....
    Ik hoop het zo....

    Liefs Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. KAn niet meer zeggen dan er al is gezegd behalve gefeliciteerd met je 100.000 bezoekers!! Echt geweldig! En ik hoop dat idd je morgen geen tijd hebt en wij met zn allen gespannen achter het scherm zitten om te lezen hoe jou transplantatie verloopt:)

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  32. @Ydnas: Hiiii is zo'n blij nummer he hahaha!

    @MissPerson: HAAAA ja, I bet you wished you were in Veghel!!!
    Maar idd, ik heb alleen happy happy op mn bed gezeten vanaf het moment dat ik de Transplantman zag... WAAHAHHAAA. Zo fijn dat de vliegtuigen met Transplantmannen nog betrouwbaar zijn he...

    @Regina:
    Waaaa n tekst voor erna... Euhm... Iets van:
    'Morgen heb ik geen tijd'... Want dan ben ik aan het HARDLOPEN... Hahaha zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik duim voor: morgen heb ik geen tijd.
    Nou Piggy, sterkte alvast voor vannacht en morgen!
    Wat wordt de tekst op de opvolger van dit shirt?
    Fris en fruitig? Party time?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd! Ik zie dat je er nu al ver over heen bent,was weer te laat.Maar je ziet wel hoe populair je bent,goed bezig!

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow, 100.000 bezoekers!! Wat een mijlpaal (maar wel met een rottige reden...)! En inmiddels staat de teller er alweer ruimschoots overheen! Op naar de 200.000! Maar wel met longen 5 & 6 natuurlijk! Of zal ik maar gaan hopen dat er geen berichtjes meer van je komen omdat je gewoon veeeeeel te druk bent met genieten van je nieuwe setje? (In dat geval hoop ik dat we vanaf nu niks meer van je te lezen krijgen, al zal ik je dan wel gaan missen...) Ik ben een nieuwe fan via cf cafe; je woorden zijn zo mooi om te lezen! Lieve miss Piggy, dank je wel en ik blijf voor je duimen!

    Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Miss Piggy,
    Ook ik ben één van de vele onbekende trouwe bezoekers. Dank voor alles wat je deelde. Veel (h)erkenning. Goed dat je dingen onder woorden kunt brengen die ik nog niet kon benoemen. Vroeger had ik een identificatiepersoon mbt het omgaan met cf. Ik denk dat jij ook iemand bent voor velen die met cf moeten leven.
    Nogmaals dank voor je openheid!
    Het ga je goed!!!!
    Groeten, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Djun!

    Gefeli met al die bezoekers! Het zijn al 131 mooie blogs geweest, helaas ook 131 blogs wachten.. Binnenkort de after transplant blogs! Tzou eigenlijk wel mooi zijn om van al die blogs een boek te maken.. Een blog-boek! haha amai das wel een goed idee :D!
    Enne, oei de buuf van I had wel beetje last gehad van het feestje haha!

    xxx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Missp, het is hier gezellig druk ;-) Hoeveel kaarten heb je nu inmiddels gehad ? Nice nails, zelf gedaan ?? see you, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @Erika: WAA thx! Ik las trouwens op jouw blog dat je n brief had gestuurd naar je ZH nav de 'smokers outside the hospital doors'! Goeie actie!!!

    @Anja: Heeeeeeyyy leuk leuk leuk dat je reageert! Word altijd blij als ik nieuwe mensen hier zie haha!

    @Liselot: Whoopsie, ik hoorde het idd, dat ze het niet zo tof vond...
    Heb je t trouwens gehoord?: mw v I. van beneden is nu op OK voor nieuwe longen he!!!!!!!!!!
    WOOOWIEIEIEIE SPANNEND!!!

    @ Martina: Ha! Ik zal ze eens gaan tellen! Aaah, en de nails zelf gedaan idd!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. whoeoeoeoeoeoeeoeoeooeeoeooeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeeoeoeoeoeooeoeoeeoeooeoeoeoeoeoeeooeoeoeeoeooeeoeoeooeoeoeoeeooeoeoeoeeooeoeoeeooeoeoeoeoeoeeoeoeooeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeeooeoeoeeoeoeooeoeoeoeoeoeoeeooeoeeoeooeeoeooeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoewwwwhoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeeooeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeoeooeoeoeo

    HELL YEAH!!!!!
    xxx lie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Tja als reactie nummer 41 valt er natuurlijk weinig origineels meer te zeggen ;-).
    Ik ben dankbaar dat ik jouw blog mag volgen. En dat ik zoveel van jou kan leren. Toen ik via via op je blog kwam, had ik niet gedacht dat ik het zo trouw zou gaan volgen. Ik had überhaupt niet gedacht dat ik zo zou gaan meeleven met iemand die ik niet ken. Eerst vond ik het ook wat moeilijk en confronterend vanwege mijn beste vriendin die is overleden aan CF. Maar ook ik check iedere dag of ze er al zijn. En leef met je mee! Volg je blogs met een traan en een lach! En vind het ook bijzonder dat je zo kunt meeleven met iemand die je nog nooit ontmoet hebt.
    Vanachter mijn beeldscherm gebeurt momenteel bijzonder weinig, het is er namelijk mee opgehouden. En dat is is heel handig want nu kan ik niet bij de documenten op mijn computer die ik nodig heb voor een stagedeadline... Maar gelukkig heb ik m'n laptop nog zodat ik jouw blog toch kan volgen. En nu nog even flink aan het typen kan!
    Achter dit beeldscherm was het sowieso stil vandaag want ben van de ene afspraak naar de andere gesjeesd. Tussen de sportrevalidatie door nog even snel een kaartje voor je op de bus gedaan haha van 'mijn' ziekenhuis naar het jouwe dus!
    Liefs en ik hoop zooooooooo dat ze echt komen vannacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. He Jammer,

    Te laat. Normaal lees ik je blog als eerste s'morgens, nu moest ik ff naar de transplant poli. Maar wel met goed nieuws: nooit meer tobi vernevelen, en een FEV1 van 88% 5 maanden na mijn lotx.

    Gaaf t-shirt, ga duimen dat het vannacht gaat lukken.

    Groetjes, Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wauw, het is niet bij te houden, op naar de honderd en een duizend.IK vind het wel knap , dat je elke dag , weer of geen weer,je zieleroerselen met ons deelt, dat je dat steeds kan opschrijven en opbrengen omdat te doen.
    En soms weer neem je weer een hele andere invalshoek,een cursus creatief schrijven , heb je niet meer nodig. Die kan je gaan geven maar of je daar dan nog tijd voor hebt , betwijfel ik.
    Ga door en laat ze nu maar komen , die longen , er hangt iets in de lucht!?!
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. hey drsMissP,
    Tjemig wat een reacties... ik zat in Veghel vandaag...
    Ben nu weer in Valthe, snel even je blog checken.., gelukkig de transplantman weer op z'n plek. ik dacht zo...laat ze nu maar komen.."wij" zijn er klaar voor toch?
    enne..ben je al aan het breien? Er is nl een actie van de Postcode loterij Save the children, brei een mutsje voor baby's in India, zoo simpel en zoo snel klaar, met een stel meiden-vrouwen of misschien ook jongens-mannen, kun je veel doen.
    Ik zoek even de website..Gevonden...
    www.breivoorindia.nl
    geef de kleintjes van India een warm welkom.

    Voor belangstellenden heb ik het patroon..de realisatie..stelt echt geen drol voor, ik heb 1,5 linker hand en 0,5 rechter hand...zelfs ik kan het.

    ik lees het wel..

    Liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen