vrijdag 5 november 2010

Verwachtingsvolle vrijdag #16

Kijk je wel eens topchef?
Daar zegt Robert Kranenborg altijd tegen zijn amateurkoks:
‘Bij een zuurtje, hoort een zoetje. Voor het evenwicht’.
…..

‘Je bloed is te zuur doordat we je nieren een beetje aan het overbelasten zijn met alle medicijnen’
De Nefroloog.

‘Ok, en wat gaan we daaraan doen?’.

‘Stoppen met de P.rograft (anti-afstotings- medicijn)’.

Waahahahahaa.
Okeeeeee?!?!?!?!

Kijk.
Ik heb natuurlijk Chronische Afstoting, dus je zou zeggen ‘ach, wat maakt het uit, je longen zijn toch al afgestoten’.
Maar zo is het niet.
Je kan nog steeds acute afstoting krijgen en dat soort narigheid.

Is niet echt wat ik kan gebruiken, dacht ik zo.

Dus dan gaat de neuroot in mij wel een beetje steigeren.
Om niet te zeggen: COMPLEET OVER DE ZEIK!
Ik-kan-toch-niet-zonder-P.rograft!-Na-de-Transplant-heb-ik-dat-ook-weer-nodig-en-wat-nou-als-de-enige-optie-om-mijn-nieren-beter-te-maken-de-P.rograft-stoppen-is,-dat-kan-dus-niet-en-wat-DAN?!!!

En krijg ik angstbeelden van ‘Niet Transplantabelheid’, ‘Van de Lijst Af’ en dat soort enge dingen.
ALARM ALÀRM, TING TING TING TING, TAAAATUUUTAAATUUUU, OEOEOEWIEIEIEIE OEOEOEWIEIE
(Hahaha je hebt een beeld denk ik hè).


Maar maar maar, gelukkig is er dan altijd wel een Transplantman om mij gerust te stellen:
‘Nee, Djun. We lossen het wel op. Geen zorgen’.

En HOE!
Ik krijg om te beginnen geen NaCl meer door het infuus, maar GLUCOSE.
Omdat ik teveel Chloor (zout) in mijn bloed heb.

Hahahaa, dus vanaf nu geen zout meer bij het zuur,
Maar ZOET.

Briljant, hoe topkoks heel goed dokters hadden kunnen zijn.

Ik ga toch eens vragen aan de Transplantman…
Kunt u koken?

En dat –ie dan maar gelijk een biefstukje bakt, want mijn HB (ijzer) is ook te laag…



Tenslotte nog even mijn nieuwe favoriete rubriek:
DE KAARTJES!!!






Bloemennnn!

Hoe (l)énig!



Kijk, die muur daar achter mij, die wordt ook al gevuld waaaaaa!!!

33 opmerkingen:

  1. Hahaha, briljant! Hoe weet je het toch altijd weer zo mooi te verzinnen :).

    Nou ga ik goed slapen. Welterusten!

    xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige en ook smakelijke fotos!!!!
    Wishing you the best!!!
    sweet dreams.............LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bonne nuit, lieve Djun, als het zoet-zuur en het zout zich vannacht goed verhouden tenminste. Wat een gepuzzel, richt jij je maar op de kabouters en hun verschillen...zou ik doen al ik jou was..en de uitdaging van een kaart die er nog niet hangt ga ik aan, morgen de hele dag de tijd, ga op zoek.

    Lieverd, fijn om je weer lachend op de foto's te zien, en ook dat was werkelijkheid toch?

    Dappere Dodo, een nachtzoen, zachtjes, anders wordt je misschien wakker..

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een t te veel...tisookallaat..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Miss Piggy, als mijn vriendin en ik aan het snoepen zijn, willen we altijd, zout/ zoet, zoet/zout. En dat zeggen we ook als we trek hebben, lachen, niemand die dat snapt maar wij wel. Bv een lekker zoetig spekkie afgewisseld met zoute drop, haha, heerlijk.
    Maar zo in je bloed, ik had geen idee dat het ook nog kon. Gelukkig heb je een hele slimme transplantman.

    Dag dag en tot morgen, groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus vanaf nu ben je geen zuurpruim maar een lief en zoet meisje.
    Pas maar op, daar zetten mensen graag hun tanden in.

    Ondanks je grappig geschreven verhaal, schreeuw je het uit van angst.
    Lijkt me nogal logisch.

    En het wachten duurt en duurt.
    In jou geval om helemaal gek van te worden.
    Heb je alle kaartjes al eens geteld?
    Maak er een westrijdje van.

    Laat je lezers eens raden hoeveel kaarten jij inmiddels hebt gekregen.
    Beloning?

    Een honingzoete kus van mis Piggy herself.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha echt briljant:D Dat is idd wat ze zeggen, maar ik wist niet dat dat ook van toepassing was op je bloed;) Laat je transplantman eens meedoen aan Topchef;)

    Hopelijk word het wat beter nu!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo zie je maar, de grootste en beste wijsheden komen uit de huis,tuin-en keuken-hoek.Natuurlijk kan de transplantman koken, dat kan niet aanders. Gelukkig zorgt hij voor een oplossing!!!!Poeh!!
    Hij heeft ook wel een kaartje verdiend van ons, maar hij heeft jou al ,als dankbare patient, dat is al zoveel.Heb je al een kaart dubbel , vraag ik me af?IK neem een extra zoet ontbijtje nu.Havermout met vijgen en honing, krachtvoer om dikker te worden na de griep. :)
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief dapper ding,

    Ik ben weer even bijgelezen! Wat een kut dingen weer allemaal!
    " Gelukkig" mag je weer ietsjes maar natuurlijk veel te weinig praten.
    Ik gun je ALLE lucht van de wereld, net als iedereen hier!
    Gatverdamme snel komen lieve longen 5&6.
    Ik heb op vakantie veel aan je gedacht, en daar ga ik gewoon mee verder natuurlijk!
    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heey Lielie je bent terug!!!!
    Hoe was het hoe was het hoe was het???!
    Vast heulll lekker warm hahaha mmmm!!!

    @Els: Haahaha dat doe ik ook!!!
    Maar eigenlijk is het heel normaal toch... Hahahaa mensen eten pindakaas met jam, dus... Hahahaa!

    @Ria: Ha! Die kabouters heb ik opgegeven... Ze hangen nu wonderschoon aan de muur.
    Ik zou het nog aan een doc kunnen vragen, misschien dat zij tijd over hebben om eens goed te kijken? Ik heb het iig veeeeeeel te druk, wahhahaha, right.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt zowaar op
    KOKEN MET STERREN!!!!!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig heeft Transplantman het opgelost, wat een held! Maar kan me voorstellen dat de alarmbellen gingen rinkelen bij jou, pff valt allemaal echnie mee.
    Super die kaartjes, vooral die op eerste foto is leuk ;-)
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was heerlijk, elke dag 30 grade was goed uit te houden! ben wel bijna 100 keer voor 200 kamelen geruild maar ach das goed voor mijn ego he :P hahahahah!

    denk aan je! en ik ga meedoen met de kaarten regen whoeoeoeeo!
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik ben even een weekje op vakantie geweest en heb net even al je verhalen terug gelezen. wat heb je weer een hoop mee gemaakt. wat heb ik een respect voor jou. zo knap hoe je het allemaal doet. wat geweldig al die kaarten aan je muur. wat een hoop.

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoop dat het zoetje je goed gaat doen!

    Hebben ze het ook gehad over een alternatief voor de P.rograft? Zoals R.apamune?
    Ik weet dat sommigen in de VS dit krijgen ipv van P.rograft. Maar weet niet zeker of dat was tegen toxiciteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zit net eens even naar je pageviews te kijken, en ik denk dat je volgende week wel de 100.000 hits gaat halen!!
    Miss Piggy, je bent een hit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zoals onze ex minister president Balk het al zei na het zuur komt het enhhh zoutzuur o nee zoet maar dat kwam er dus niet , ik hoop voor jou wel en ehhh ( verklap ik het , ehh nee ) hou deze naam in de gaten >>>>RAVER<<<<<

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Marjolein: Hey! Ja idd, daar hebben ze het over gehad, en ook nog n ander iets wat ze soms geven ipv P.rograft.
    Maar vlak na de TX willen ze iig P.rograft, dat is het beste.
    Dus t moet op de lange termijn wel opgelost worden zeg maar, het onderliggende nierprobleem dan...

    @Lielie: WAAAAAAA dat is idd heeerlijk voor je ego! N vriendin die eens in Egypte was vertelde dat ze 3!!! kamelen voor haar boden..
    Waahahahaa toen dacht ik dat dat veel was hahaha LOL.

    @Ydnas: AHHH ja die is mooi he, die bovenste. Ik vond de tekening binnenin oko heel lief!
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie nu dat mn stukje van vannacht er niet bij staat :S Ik heb je in ieder geval wel in de gaten gehouden vannacht ;-)
    Je kamer ziet er echt super uit!! Wordt steeds nog gezelliger. Ik kom volgende week kaarten tellen :)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahahaha Pauline,
    ik wou je vannacht nog smsen, gewoon voor de 'zomaar', maar toen bedacht ik 'oh ohhhhh' dat gaat zij niet waarderen, die krijgt de schok van dr leven, en helemaal voor niks!
    xxx!

    Hahaha trouwens, misschien moet ik een prijs uitreiken he, voor de 100.000e bezoeker!
    Euhmmmm, euhmmm, ik ga nog even denken wat hahaha!
    Als iemand ideeen heeft..?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. MissMorrie05-11-10 14:51

    Heey!!!

    De suiker nog niet ontregeld geraakt van de glucose die je toegediend krijgt??
    Echt super leuk al die kaarten, zo gezellig!
    Alle muren worden er gewoon mee behangen :)
    Tot morgenmiddag (weer eens wat anders voor de verandering :P)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zie daar Toon Tellegen, leuk! de beste schrijver dat ons landje rijk is! [Op jou na natuurlijk ;-)]
    Hier wordt onverminderd op volle kracht doorgeduimd!!

    MarianneF

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @Marjolein nog een keer haha: Ze gaan idd vanaf vandaag de Tacrolimus wisselen voor Sirolimus (Rapamune idd).
    En dan na de TX weer P.rograft. En in de tussentijd kijken whatsgebeurd met de kidneys haha...
    Ik vind dat altijd zo leuk dat jij echt VAN ALLES weet daarover hahaha cool!

    @MissMorrie: hahaha ben ik weer van slag hoor, vanavond, en morgenmiddag ga ik dan denken dat het vrijdag is waahahahaa. LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. HA Djuna.....Nou wat dacht je van:gewoon BIGGETJES !!!!Groetjes en een goed weekend met gezellige visite.HAHAHA. GRoetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. OH ja blijft je bloedsuiker wel goed ????., want mijn woord was HYPOmmus. HIHIHI. Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Whaha Uhh ja kweet niet hoeveel normaal is..... Maar maakt me niet uit,zelfs onder de littekens gebroken heup krukken kromme rug dikke kop voelde ik me nog wel in de markt liggen whahahahahaha erg he....
    Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. KANJER wil je een goed weekend wensen.

    Hoop dat het lichamelijk goed gaat met je extra zoet..
    Maar dat je vooral de goede moed er in houd..
    Na al die vervelende berichten.
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jeetje kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Ik hoop dat het zoet je gaat helpen. Mag je dan ook extra biggetjes eten ;-).
    Supergaaf ze al die kaarten, dat er zo superveel mensen me je meeleven! Maar dat heb je dan ook dubbel en dwars verdiend. Ik ben gisteren ook nog tegen een exemplaar 'aangelopen'!
    Mijn taaltoets (die had ik gister) trouwens ook in de pocket! Olé!
    Sterkte en hopelijk een rustig, zoet weekend!
    Liefs, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Niet grappig je toestand, wel je verhaal over je zuurtje en je zoetje.
    Ik had namelijk net dat programma in de herhaling zitten kijken.
    Hopelijk kijkt transplantman niet net zo 'zuur' als die chefkoks.
    Een prijs voor de 100.000e bezoeker van je site: een verhaal door jou geschreven. Bezoeker geeft wat details en jij schrijft daar iets omheen.
    Nog meer wedstrijden: wellicht leuk als IEDEREEN die jouw blog leest een reactie plaatst. Een reactie-record lijkt mij briljant. Wat jij?
    Nou dapper ding, ik blijf duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. 100.000 bezoekers. Dat zal wat zijn. Dat is zowat 2,5 x de inwoners van Etten-Leur. En wat denk je hiervan:Nederland telt 16.655.271
    inwoners op vrijdag 5 november 2010
    19:53:33 GMT +01:00 dus dat moet zo'n 0,6 % van Nederland zijn of zo iets. Nou reken het zelf maar uit. Fijn weekend Djuna, en dat er maar kaarten blijven komen he.
    PS:om 20:03 alweer 4 mensen erbij.!!
    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat heb ik inderdaad ook gehoord! Dat Rapamune niet snel na tx gegeven wordt omdat ze niet zeker weten of het dan ook zo goed werkt tegen afstoting. Daarom wordt er inderdaad in eerste instantie Prograft gegeven.

    Ken je deze site www.txbuddies.org?

    Ik ben zooo nieuwsgierig. En tja, you're your own best advocate, best doctor. Dus ik wil alles, alles weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha! Is denk ik ook wel CF-eigen, dat we de touwtjes in eigen hand willen houden...
    Ik wil ook alllllles weten, wat voor med's ik krijg, waarommm, waarvooor, voor hoe langggg... dat soort spul hahaha.

    Ik ga de link even bekijken, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Sorry, het is www.transplantbuddies.org
    Maar dat was je misschien al wel achter gekomen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen