woensdag 17 november 2010

Wijze woensdag #18

Vandaag besefte ik het pas voor het eerst.

Ik had super lief en onverwacht bezoek van lieve lieve familie.
Alleen, zij waren hier nog nooit geweest.
En nu weet ik ook waar-om dat zo was…

Zij waren nog al ‘van slag’ van mijn toestand.
Wat ertoe leidde dat het bezoekje meer een ‘Cry me a River’- visit werd.
Ze kwamen met betraande ogen binnen.
Ik vroeg nog, met mijn domme hoofd: 'Is er iets GEBEURD!?!?'.

Maar het bleek dat ik de aanleiding was voor het verdriet.
Ze vonden het moeilijk om mij daar zo in dat bedje te zien.

Terwijl ik dus echt het gevoel heb dat ik de meest ZiekenHuisAngstige- ziel nog kan bekeren tot het ‘Waaa- het- is- hartstikke- gezellig- in- Ziekenhuisland- geloof’.

Maar het blijkt dat dat dus niet zo is.
Misschien maken die vrolijke kleurtjes en het tafelkleedje het juist wel erger.
Het contrast dan.


Ik zie dat ook wel eens bij nieuwe Co-assistenten.
Zo’n soort, geschokte, vervreemde blik in hun ogen, wanneer ze voor het eerst hier komen.

En ik kan het me ook wel voorstellen…


Je bent net student- af,
Trekt die bewuste maandagochtend voor het eerst je doktersjas (MET JE EIGEN NAAMBORDJE EROP) aan en je denkt:

Jup. Ik ga het hier eens even MÁKEN!
Ik ga mensen FIXEN,
Ik ga mensen REDDEN.
Ik ga mijn nieuwe ‘klik-klak- schoenen’ met leren zool inlopen.
Mijn Lacoste-hemd is gestreken, IK BEN ER ZOOOOOOO KLAAR VOOR!!!

En dan, stap je binnen in het eerste sluiskamertje van je leven.
Voor je, lopen de Transplantman, de Dilatatieman, de zaalarts en nog 3 keuze- co’s.
Je doet het mondkapje voor, zoals je dat je voorgangers ziet doen en je denkt nog:
WAAAAA DIT WORDT ZOOOOOO COOOL!!!
En dan…

Kom je binnen in een oase van kleur, zie je muren die bedekt zijn met vrolijke varkentjes-kaartjes, zie je een Blond-amsterdam- kommetje met pepernoten tussen de fotolijstjes met foto’s van lief lachende meisjes staan en ontdek je dat voor het raam zelfs roze vlaggetjes hangen te wapperen, als waren het vlaggen aan een zeilboot op de middellandse zee.

Tot zo ver trek je het nog, maar dan…
Valt je oog op degene waar het om gaat; DE PATIENT.
Het is niet een oud omaatje, die onder de dekens ligt te snurken en je verwelkomt met: ‘dag dokter’.
Nope.

Op het eerste zicht zie je een gezellige meid die achter haar laptop haar studie bijhoudt.
Maar dan, als je beter kijkt, zie je dat te midden van alle kleurige kussentjes,
Zij vast hangt aan allerlei mogelijke draden en slangen.
Aan haar overvolle infuuspaal hangen de zakjes antibioticum, waarvan je de naam nog nooit van je leven hebt gehoord, heerlijk te bungelen en als je goed luistert, hoor je ook het ritmisch blazen van de beademing.

REALITY CHECK!!!
Ziekenhuis… zieken-huis. Plaats waar mensen liggen die kunnen doodgaan.

KABAM!!!

En dan, verwacht je dus dat: ‘goeie morgen, dokter!’, dat jouw kant op wordt geroepen.
In plaats daarvan zie je het meisje haar armen in de lucht gooien richting die lange statige Transplantman, en hoor je haar:
‘WAAAAAAAA TRANSPLANTMAN! U BENT TERUG UIT AMERIKA! YEEEEEEEY WAT FIJN!’, roepen.

Waarna er een geheel niet te volgen conversatie plaatsvindt over nagellakjes, beademingsdrukken, lucht en geen lucht, vragen over natriumcarbonaat, HLA- antistoffen, Tacrolimus-spiegels, IgE waarden van het Cytomegalovirus en soorten gram-negatieve bacteriën van de kant van het meisje.
Je hoort over ‘Starre Scopen’, Stenoses, Biopten en GameBoy’s ( ? ) en sushi- voorkeuren die tussendoor over en weer door de kamer vliegen.
En… WHO THE HELL IS MISS PIGGY?!?!


Maar, ook al is het je eerste dag als Echte Dokter, je hoort goed genoeg dat het meisje niet eens na elke zín ademhaalt, maar meer na elke 2 woorden.
Ze ademt schat je, toch zeker wel zo’n 35 keer per minuut. Van die kleine mini-teugjes heeft ze.

En dat is je laatste klap:

DIT hadden ze je niet verteld toen je voor de opleiding tekende,
DAT was niet de afspraak.
Zieke oude mensen met een longontsteking, die je beter kan maken met een pilletje A.ugmentin, ja…
Maar jonge meisjes in roze bedjes, met een Ziekenhuiswoordenschat die veeel verder reikt dan de jouwe, die WACHTEN,
Waarvoor je alleen maar kan WACHTEN tot ze gered worden…
Nee.
Niet. De. Afspraak.

'This is an ACTUAL hospital, there are sick people here' (uit Grey’s Anatomy).
En met die les, verlaat je verslagen de kamer,

Je doktersjasje nog eens strak recht trekkend…

44 opmerkingen:

  1. TOPPER VOOR ERASMUS!!!
    Komen niet meer bij(slappe lach)!!Volgende reeks
    "Grey's" of beter "DJUN's"
    Slaap zacht Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Djuna, wat verwoord je toch alles weer heerlijk!!!! ;-)

    Nog een kaart ontvangen vanuit een ander land (!?) per ongeluk???? Hihi

    Liefs Donata

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En toch beschrijf je wel wat er gebeurt als je voor je eerste dag gaat beginnen.
    Zelf ben ik verpleegkundige, neonatologie, en ik weet nog heel goed dat ik 'vroeger' zo'n beeld had van: ziekenhuis=oude mensen=beetje bewateren en aaien= problem solved.
    Wist ik veel dat er echte zieke mensen in een ziekenhuis lagen? Laat staan dat sommige mensen er niet meer op dezelfde manier uitkwamen?
    Hállo, ik (de held hmhm) zou toch íedereen fiksen. Iedereen.

    Maar na vele jaren werken... weet ik beter.

    Veel beter.
    Zoveel beter dat ik weet, nee, overtuigd ben van het feit dat jouw longen komen. Want dat is zo.
    En daarom dus.

    Ben je bij met het nieuwe seizoen v Grey's? Moest je ook huilen om C&A?

    En ik vind 'Breathe'(the 2AM song) supergeweldig. Hoe vind je 'into the fire' van Thirteen Senses?
    Of Poison&Wine van the Civil Wars?

    liefs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. schat ,
    wat schrijf je toch weer geweldig!!
    Ik ben zo blij dat ik elke dag even kan lezen hoe het gaat met jouw!!
    Je verhalen zijn Zo herkenbaar!!
    Lieverd ik hou van je en ik kom binnekort ook even bij je op de thee! lol
    dikke kus je lotx-sis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi ja ik ben het weer eens helemaal met je eens!
    Wat ook zo grappig is bij zo'n nieuwe co, als hij of zij heeel erg voorzichtig de kamer binnen komt om lichamelijk "onderzoek" te doen, en dat ze dan op een gegeven moment heeeel voorzichtig vragen Uhh MEVROUW zou ik even uw longen mogen beluisteren.... Waarop ik dan altijd reageerde door meteen mijn tshirt omhoog te trekken waardoor (meestal de mannelijke versie) toch zeker 18 lange seconde te geshockeerd waren om verder te gaan!!!!
    Hahaha

    Xxxx lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is dat al je blogjes briljant zijn, maar anders had ik dit de beste tot nu toe genoemd! :)
    Fijne dag vandaag! Hopelijk voel je je ondertussen weer ietsie beter!(?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een prachtig blog weer. Gelezen met een lach en een traan. Keep the spirit up girl, je kan het en die longen komen nu echt heel snel!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waarom schrijf je geen verhalenbundel over wat je allemaal meemaakt of een boekje voor de ncfs? Jij hebt talent om je gevoelens voor iedereen (patienten, ouders, partners, medici, verpleegkundigen e.a.) duidelijk op te schrijven.
    Het is leerzaam voor alle cf centra. Wie weet wordt je boek uitgegeven. Je hebt zoveel informatie te bieden! Moeder van dochter met cf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je moet schrijfster gaat worden meid!! Ik moest glimlachen om je stukje, maar oh oh wat is het een vreselijke situatie waar je nu in zit!
    Ik vind je dapper

    lieve groetjes
    Esther

    ps we zullen vandaag weer even wat crea bea sappen laten vloeien hiero. Dan kun je je kamertje nog meet versieren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Top stukje weer.
    Mijn dag is goed.
    Liefs,
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goedemorgen Djuna!

    Je hebt het helemaal weer vandaag. Both sides of life. Vanaf de richel kijk je alletwee de kanten op. Overigens heb JIJ wel HET medicijn (uit)gevonden tegen het wachten. Dat kún je relativeren tot gebakken lucht(hm), placebo, tijdelijk werkend. Maar het is bijna net zo kostbaar als nieuwe longen. (BIJNA).

    Suc6 met de broncho, ik hoop dat het wat uitmaakt voor je.
    Buiten die broncho om wens ik je een fijne dag!

    Kuzzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Morningggg!!!
    Ben alweer back van Broncho!

    @Donanta: Heey daar aan de andere kant van de wereld!!! Hoe gaat-ie daar? Hier euh, staakt de post hahaha, dusseuh, n Amerikaans kaartje is nog niet hier geraakt hahaha!

    @Anoniem: WAAA hoe cool dat ook 'de andere kant' van ZH-land meeleest hahaha!
    Thirteen sences heeft mooie nummers idd!
    EN AAAAA GREY'S!!! TE MOOI DAT NIEUWE SEIZOEN WAAA!!!

    @TX-Sis: Hoe gaatie!!! En met je kuur! En met Sushiiii!?
    Hahaha ik ben altijd in voor thee met jou, so... (ohja en de pepernoten waren echt MMM!).

    @Lielie: WAAHAHAHA zo te lezen kan jij er ook wat van! Haaa goeie actie!

    @Esther: Jouw dochter kan ook zo mooi tekenen aaahhhh met hart smelt steeds als ik jullie post krijg! Echt SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kudotopper!!!
    Je bent nog lang niet verslagen, je beste stukje en dat zomaar op een woensdag. Heb het met een glimlach gelezen, en kon me er vanalles bij voorstellen. Ik denk dat wij CF-ers toch sowieso een grotere fantasie hebben dan gezonde mensen. Wij kunnen niet alles dus daarom fantaseren we maar een eind weg. Nou ik hou ervan, zeker als jij het opschrijft.

    Fijne Bronchco ;) en zoals mevrouw zong: Just Breath!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey roze dame, ik heb je blog adres gekregen van een lieve vriendin van me die haar hele leven al een strijd levert met 'haar' C.F aandoening.
    Dezelfde die gisteravond pittig reageerde toen we tijdens het etentje belandden in een" 50+ " gesprek en één van ons domweg zei dat hij het gevoel had dat je na je 50e eigenlijk maar een beetje voortsukkelde( om het kort te zeggen)
    Ik zag mijn vriendin tegenover mij opveren, haar ogen begonnen gevaarlijk te flikkeren en om deze reactie niet te lang te maken hierbij de meest inslaande uitspraak van haar: Ik zou wel met je willen ruilen. Op slag wisten wij weer hoe blij we mogen zijn met een gezond lijf.
    Dat er geen groter geluk bestaat dan gewoon elke dag je dingen te kunnen doen.
    Ik kreeg jouw blog adres van haar, en ga je zeker volgen want jullie zijn de echte levenskunstenaars, en wij kunnen nog wel wat leren wat dat aangaat. Groetje van Git

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijk stukje om te lezen weer! Elke dag verzin je weer iets nieuws, geweldig! Enne, begroet jij je Transplantman echt zo? Begroet hij je ook zo terug? ;) Zou ik niet durven, denk ik... Maar ach, misschien maakt dat je inmiddels niks meer uit.

    Keep up this spirit girl, tot nr. 5&6 er zijn!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Git!!! Super welkom! Leuk dat je ook meeleest!

    @Jroen: hahaha t ging goed hoor, met de scopie, 'Just Breathe' bijna niet nodig gehad hahaha!

    @Yehudith: hahaha ja, Transplantman en ik zijn 'Besties' waahahaha! K ben altijd heulll blij ben ik als de redder van mijn lucht er is hahaha..

    Oh whoops en Donata: ik zie dat ik je naam verkeerd heb getypt hahaha maar ik weet wel dat je niet DONANTA heet hoor waahahaha tenzij je die naam liever wil natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Vroeg me al af waar je eerste boek blijft, maar een nieuwe serie op tv...met jou zou ik zeker alles voor afzeggen!
    Wat een stuk tekst weer.....geweldig!!!
    En dat kamertje van jou...helemaal toppie!
    Zet hem op vandaag....

    Liefs Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hee Djuubn,
    Mooi geschreven weer!! Fijn dat de broncho achter de rug is, hopelijk ietsje meer lucht?!!
    Ik kan je de komende dagen niet volgen (tenzij ze daar pc met internet hebben) maar we houden contact.
    Groetjes van Arnoud.
    Kuss

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Uhmm... die B moest er niet bij :S ik was half liggend aan t typen maar dat ging eigenlijk niet zo goed haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hej you,

    Tweede reactie op dit logje (ik ben de verpleegkundige, zo je wilt... stomme bijnaam)

    Maar.... ik was ook degene die de nwe Grey's op dvd had (seizoen 7) én de nieuwe Private Practice... Nog wel andere dingen ook, mr weet niet waar jij van houdt verder..
    Zou je ze willen hebben? Dan stuur ik ze met mijn post mee...

    x Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goede morgen Kanjer,

    Je verhaal is net een soap... gezellig, net als je kamer, wat heb je leuke kaarsjes aan je infuuspaal hangen.
    Denk dat jij zeker de mooiste ziekenhuiskamer hebt.
    En ben je wat opgeknapt na de broncho behandeling.
    Djuna wens je een fijne dag.
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Nou deze verhalen moet je bundelen in een boek. Is het echt waard. Voor jou en alle lotgenootjes. Wat een moed en humor heb jij nog. Ondanks alle slangen en geen lucht.
    Wat een kanjer zeg.
    Mijn duimen zijn al helemaal door van het duimen voor jou.
    Het is bijn Sinterklaas. We hopen mee. Heel veel
    kracht en sterkte nog.
    Liefs Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Djuna, super grappig en mooi geschreven, echt met een big smile gelezen, al is het niet echt om te lachen natuurlijk. Alhoewel, dat Lacoste-hemd, hoe kom je d'r op! :-))
    Sterkte en heel veel liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gaaf hoor, dit stukje. Helaas ook waar....Hier wordt nog steeds geduimd!
    En als we het dan over woordenschat hebben, hier een link naar een blog (van een leuk tijdschrift) waar Grey's elke week besproken wordt, waar ze een extra dimensie toevoegen aan de show door er Heel Moeilijk over te doen. Ik vind het smullen. http://bitchmagazine.org/tag/grand-rounds-dissecting-greys-anatomy

    Liefs uit Italie!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. haha vooral dat schoenen inlopen met leren zolen :-) hoe subtiel en briljant!
    fijne dag vandaag!
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O,O,O, pijlijk pareltje van schoonheid in 450 woorden.Je blijft me verrassen met weer een andere invalshoek, je verplaatsen hoe het is om jouw kamertje binnen te komen.
    Beweeglijk als kwikzilver in the mind, gelukkig!!
    Als ik een praktijkbegeleider in het zhuis was , werden jouw stukjes verplichte kost maar ook op de school voor journalistiek, sfeerbeeld van een situatie in 450 woorden.
    En ook wat een moeder van een CFer schrijft hierboven.
    Hou vol, denk aan je!
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. lieve Djuna,
    ...euhmmm.... ik weet het niet meer zo goed waarom...maar hoe GEWELDIG dit blog ook weer is,
    ik moet ook een beetje huilen.., je raakt me soms zo ( eigenlijk meestal) en dat maakt het natuurlijk geweldig.
    Ik zie ze lopen, de mensen uit jouw stukkie, ik zie de krokodil en die schoenen...en ik zie JOU!!!

    Lieverd, ik denk aan je, en schrijver worden hoef je niet..dat ben je HELEMAAL, en inderdaad laat 't Erasmus en zjn betrokkenen daar maar wat mee doen!

    Knuffel, ook voor je mam straks,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Djuna! De mist is hier helemaal opgetrokken, hopelijk regent het vandaag.......kaarten ;) Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. He djun!

    Leuk geschreven! toch kan ik me soms wel een beetje inleven in de reacties van nieuwe co's.. :S
    Maar wat je beschrijft.. dat herken ik wel haha! En niet alleen de nieuwe co's.. Als je begrijpt wat (en wie) ik bedoel :D
    Heeft de brocho wat geholpen?

    xx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik hoop dat de co s dit ook lezen en dan zeg ik welkom in de echte wereld!

    Voor jou een knuffel en een compliment...
    Ik heb zitten lezen met een smile van oor tot oor haha

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hey liefie, wat een mooie woorden weer! Dat weet ik nu, nu ik achter mijn nieuwe (jaaaaaa finally) laptop eindelijk jouw bloggen weer bij kan houden! Heb het al vaker gezegd, maar de manier waarop jij dingen brengt, echt amazing! Take care sweet en geniet lekker van de wijze uitspraken van Grey's ;)

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hahaha, echt meesterlijk! kan het me helemaal voorstellen!!! Goed beschreven :)

    Hou vol!!
    xx Sjannie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. MissMorrie17-11-10 14:41

    ‘Cry me a River’- visit.....lacoste-hemd..... ‘klik-klak- schoenen’ met leren zool inlopen....doktersjasje nog eens strak recht trekkend...Dit en de rest is echt FANTASTISCH verwoord!! Je kunt echt zo goed beeldend vertellen, wauw! Ik begrijp heel goed dat jouw blog zo vaak gelezen wordt! Je beschrijft de harde waarheid op zo'n mooie en humoristische manier!
    Maar bij één zin had ik toch wel mijn vraagtekens: 'een gezellige meid die achter haar laptop haar studie bijhoudt' Whahahahahaha! Echt?? Of doel je op die ene keer dat we samen dat hoofdstuk doorgenomen hebben? :P :P
    Wellicht kunnen we a.s vrijdag de antwoorden eens op gaan sturen ;), als je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt he! Anders ben ik heeeel benieuwd naar de uitslag! :)
    Dikke kus,
    MissMorrie

    ps. Heeft de broncho een beetje geholpen? Of moet alles eerst weer even tot rust komen daarbinnen, voordat je mogelijk het effect merkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  34. HAhahaha pff ik lag echt van mn stoel bij dit stukje. Nouja niet het begin, maar van die Co! Zo reageerde ik ook altijd, je word toch een soort vriendjes met de dokter he;) Echt briljant hoe jij het opschrijft!!

    groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik werk ook in een UMC (veel co's enzo dus, veel mensen die het/een vak moeten leren), maar ik werk bij de directie Personeel & organisatie. Dat lijkt me eigenlijk wel wat, jouw blog verplichte kost voor opleidelingen, vind je het goed als ik je URL hier en daar eens door mail? Ter leringh ende vermaeck?
    Moet je nog wel volhouden liefst....:-)
    Ik reken erop dat de nrs. 5 en 6 geluksgetallen worden, MOET gewoon
    All my love (is ook een liedje van gemaakt, wat ouder dan)
    Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hennie! WAAA HOE COOL!
    DAT MAG ZEKER!!!
    Ik zal absoluut nog meer mijn best doen om het vol te houden dan hahahaa!

    @MissMorrie: Waahahaha ik had moeten schrijven 'meisje achter de laptop die *doet alsof* ze haar studie bijhoudt! You know me too well!!!
    Hoe ging t gister met gitaarspelen btw?

    @Liselot: Hahahahaa jup, you nailed it! Niet alleeeeeen co's idd... wahahaa!

    @Anke: WAT LIEF! Maar ik kijk Grey's op internet (zolang die linkt het blijft doen hahaa) dus ik hoef ze niet, maar wel heeeeeel erg lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. MissMorrie17-11-10 16:09

    Wat tof die reactie van Hennie!

    En eh, het gitaarspel....nou ja, wat zullen we daar van zeggen?! Ik maak hele kleine stapjes, haha, maar hier thuis en bij lin thuis zijn ze blij met die stapjes! :P Al zouden ze willen dat we nog nét iets sneller leerden! ;) We spelen namelijk mee met een cd en die nummers gaan zó irriteren! Haha! Ben nu bezig met de 'lion sleeps tonight'...alleen zingen, de juiste akkoorden pakken en het goede ritme slaan gaan nog niet zo goed samen! :P
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Miss Person17-11-10 17:26

    Djunaaaaa!!!!
    Ik weet wat voor cadeau ik in december wil hebben!!!
    ....
    ...
    ....
    ... * trompet geluid *
    ....
    ...
    ....
    ... * nog zo'n spannings-instument-ding *
    ....
    ...
    ....

    ... Alle blogs van jou gebundeld!!!!!! Wiehoe! :D Dat is mijn wens (náást nieuwe longen voor jou natuurlijk). Mijn wens kán je niet negeren toch?! Gnagna.

    Oh, en MissMorrie deed het gister echt vet goed hoor! Zij zoeft echt over die akkoorden heen en moet steeds wachten op mij... tis triest...

    (L) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  39. MissMorrie17-11-10 18:06

    Goed idee Lin, dat cadeau!
    Iedereen zegt hier namelijk dat ze iets met haar schrijftalent moet doen (buiten haar blogs), maar daar reageert MissPiggy dan weer nooit op he!
    Sneaky girl! ;)

    En eh....MissPerson kan het ook al heeeuuuuullll goed!!!! Eggies waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ondanks de pijnlijke oorzaak van dit verhaal, Geweldig geschreven!!!!

    Hoe lang nog voordat we jouw collumns in prominente bladen tegen gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heej Djuna,
    Wat geweldig geschreven weer! Iedere dag weer geniet ik weer van je stukjes. Je weet echt altijd alles zo goed te verwoorden!
    Groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat moet ik hier nu nog aan toevoegen. Ik vind het ook waanzinnig hoe je alles beschrijft!

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik kom je nog een goede nacht wensen. Hopelijk kun je een beetje slapen! Groetjes Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Vannacht lieve Djuna, niet 1 van de eersten, maar ws. 1 van de laatsten. Hoe dan ook, zie ik weer uit naar de blog van morgen en wens jou de de "jouen" een goede nacht en een hoopvolle morgen!

    Veel liefs,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen