zaterdag 13 november 2010

Zaanse schans- zaterdag

Er zal ALTIJD wel iets zijn om zorgen over te maken:

Groen slijm.

Hoesten.

Slechtttt kunnen ademen.




Wakker worden in de nacht en toch maar even rechtop gaan zitten om nr. 3 en 4 wat meer ruimte te geven,

De zaalarts die linksonder ‘toch wel van alles hoort’ en helaas ‘niet weet of je dat nog wel kan ophoesten, misschien toch maar een scopie-tje plannen hè…’.


Dat is trouwens wel een klein, klein nadeeltje van wonen in Ziekenhuisland.
Er is altijd wel IETS te vinden,
Wat niet goed is in je bloed.
Iets wat aangepast moet worden.

De kunst is natuurlijk om alle mogelijke probleempjes te laten voor wat ze zijn, want…

Meestal is er niks aan de hand.
Het meeste is allemaal goed op te lossen en slechts een storm in een glas water.
Maar mijn glas water is momenteel meer een mok kokend hete thee.
Waardoor iedereen ALERT ALERT ALERT is.

En zelfs al zijn er helemaal geen crisissen,
Geen gevechten aan te gaan…

Dan nog.
Is er ergens wel een probleempje.
En daar kan ik me dan zorgen over maken, zo soms.

Maar het leukste is…

Ik weet
Dat als ik thuis was,

Ik ook problemen zou hebben.

Andere problemen, ja.
Maar toch problemen.

Ik kan er bijvoorbeeld achterkomen dat in mijn huisje de verwarming het niet doet op kerstavond, terwijl het 10 graden vriest.

Ik zou in een trein kunnen zitten die 3 uur vertraging heeft en daardoor een college missen.
En meer…

Mijn pinpas die zegt: ‘saldo niet toereikend’, als ik met een vol boodschappenkarretje bij de AH sta…

Een barman die in een overvolle kroeg mijn ‘toch ietwat kleine gestalte’ over het hoofd ziet waardoor de lange medemens voorgaat.

Ruzie met een best friend.

Vergeten creon in mijn tas te stoppen terwijl ik uit eten ga…


En denk maar niet dat ik dat alles met een korrel zout zal nemen hè.
No no.

Ik zal ook geïrriteerd zijn.
Misschien zelfs wel een keer vloeken…

Woow.
Wat heb ik daar zin in.


(Waaaaaa dusseuh, MissPerson en MissMorrie, bereid je maar voor want als ik thuis ben, gáán we toch een ruzie maken! Waahaha zó leuk…)



19 opmerkingen:

  1. Hallo MissPiggy,
    Ik was nog wakker dus even je blog bekijken voor ik mijn bedje in duik! Ik had niet gedacht dat ik dit ooit tegen iemand zou zeggen maar: Hopelijk mag je heel snel thuis slaande ruzie gaan maken met MissPerson en MissMorrie, met een rood hoofd en zonder portemonnee bij de kassa van de AH staan waar de kassièrre net al je boodschappen gescand heeft en drie uur met de trein in de middle of nowhere staat en zo te laat komen op een belangrijke afspraak. Maar tussen al die troubles door vooral heel veel genieten van je nieuwe longen!! Hopelijk kun je dan een (groot deel van) de ziekenhuis troubles in ziekenhuisachterlaten!
    Ik wens je een rustige nacht. Lieve groet, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meis wat zou het fijn zijn als je je weer druk zou kunnen gaan maken om 'onbelangrijke' dingen ipv overleven. Voor je het weet doe jij weer boodschappen met je mooie autootje voor het avondeten naar je eigen keuze :)
    Slaap lekker!! xxx
    PS: hoorde van meer mensen dat de vakantiekaart is ontvangen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Miss Person13-11-10 01:29

    Whahah nou mop, als jij ruzie wilt dan kan je het krijgen hoor. Maar dan moet je het zelf wel starten want je weet hoe ik sta tegenover 'ruzie hebben'! :P Moet het persé met een best friend? :P

    Ach, en een verwarming die het niet doet als het zoveel graden vriest: call me, en ik kom je verblijden met hot choc/hot coffee, fleecedekens en een kruik. Dan houden we het maar gewoon knus tegen elkaar op de bank, kijkend naar '.?.' afleveringen Grey's. :) ........ óf we zoeken de warmte van een kroeg op. :P Maar goed, de rest van de problemen zal je vast tegen aan lopen straks. Je wéét het iig, dus je kan je voorbereiden --> kerst op andere locatie, boodschappen halen bij de JB :P ... Creon afgeven in elk restaurant (Mei's wok, Zus&Zo, De Belhamel, etc.) Maar oké... dat gaat mssn een beetje ver. Anyway laat ik maar gaan slapen! Hopelijk heb je een rustige nacht! Tot vanavond!!!!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MissMorrie13-11-10 01:31

    Whahaha! Wat lees ik nu: ruzie met ONS???
    Hihi! Wel fijn dat ik me er op kan voorbereiden...dan kan ik alvast bedenken waar ik me dan mogelijk aan kan gaan irriteren :p
    Truste!
    Xxx
    Ps. Ik heb nog ergens een foto waarop je zeer arrogant kijkt (bij t aanrecht in je keuken). Do you remember? Je kunt het dus echt......aaahhhhh!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hopelijk kun je je inderdaad SNELLER DAN SNEL druk maken om onbenullige dingen....
    Hopelijk heb je vanacht wel een beetje kunnen slapen, en heb je vandaag een gezellige en redelijke dag!
    denk iig aan u!

    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom je vandaag alleen een dikke kus geven.
    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik gun je zo vanuit heel mijn hart dat jij je heel snel weer druk kunt gaan maken over "onbenulligheden". Wat is het leven dan gemakkelijk.
    Heel veel liefs Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die ruzie met je beste vriendinnen mag jij met mij komen maken hoor...
    Dan gaan we t daarna goed maken met een coctail op de boulevard van Knokke en dan neem je gewoon je bff mee om achteraf extra plezier mee te maken....

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Djuna, ik verheug me nu al op die KNALruzie!!!!!(mag ik daar dan ook svp. bij zijn?)hahahahahahaha. BIJ ONS DUS! Voor nu een fijn weekend met vanavond GEZELLIGE visite! Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toen ik al die dingen las (verwarming stuk, saldo niet toereikend, enz) dacht ik al meteen, volgens mij kan Djuna niet wachten tot ze zich daar "druk" om kan maken.
    Misschien domme vraag, maar dat slijm in je longen, is dat nu CF-gerelateerd, omdat je inprincipe geen "CF longen" meer hebt, toch? Ik begreep iig dat je na een transplantatie geen CF longen meer zou hebben.
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Kanjer .

    Het zou heerlijk zijn dat jij je weer als een jonge meid aan kleine niet belangrijke zaken mag gaan ergeren.
    (spaar die missen toch maar ze zijn volgens mij erg lief}
    Maar voor nu wens ik je zo min mogelijk ergernissen over grote zaken.
    Een fijne dag zonder al te veel extra zorgen.

    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gewoon even een dikke knuffel.
    Houd je taai.
    Een aai over je bolletje kan er ook nog bij hoor.
    Liefs Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dear miss piggy,

    Enkele blogs verder ondertussen, maar onze geest blijft maar hangen bij de dag dat je dat mooie unieke enige rode automobieltje aan the kids en mij 'showde'...
    Het laat ons hier niet los... Wij willen zo graag terug een geweldige rit met je maken van Nederland naar België over Frankrijk of zoiets... Het wordt een fantastische reis!
    Dus kom op 5&6: geen tijd meer te verliezen.
    Wij willen Djuna thuis voor kerst! (en bij voorkeur voor Sinterklaas en liefst nog morgen!)
    En dan willen we graag wel eens ruzie met je maken, hoor :-)

    Alle lieve kussen die we vandaag hebben en de warmste knuffel,
    de meest verfrissende bries vanuit Vlaanderen,

    Lotta, Lars, Victor (die vaak aan je denkt / moest ik erbij zetten), Charly, Steve en Ann, de honden, de kippen, de kat...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. MissPiggy,
    Oh, begin morgen maar gelijk met een potje schelden tegen mij, dan samen nog flink wat ruzieen en daarna een cocktail van ergernissen en "wrevelingen" over elkaar heen gieten,
    oh, dat lucht dan toch even op!
    En dan verwachten we de echte lucht natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hey hey!
    @Ydnas: Klopt helemaal hoor, in de nieuwe longen zit geen 'cf-dna', dus het is ook geen 'cf-slijm'.

    Groen slijm is gewoon een teken van ontsteking.

    Fijn avondje! (wooohaaaa sint is int lannnndddd!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Djuna, A chane is gonna come.!!
    http://www.youtube.com/watch?v=UbCq2sCGqjU&feature=related

    Oh, there been times that I thought I couldn't last for long
    But now I think that I am able to carry on
    It's been a long, a long time coming
    But I know a change is gonna come, oh yes it will

    Veel plezier vanavond met z'n drietjes. Toch maar geen ruzie hoor. Kan altijd later nog.!!

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  17. F*ck, geen chane maar chanGe natuurlijk!!

    doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ha meid,
    k Zag gister toen ik in m'n grijze fiatje reed een rode Citroën C1 en dacht gelijk aan jou :) Alleen jij was t helaas niet..
    Dat groene slijm moet maar gauw ophoepelen, hopelijk zonder broncho...Beterschap in ieder geval! En ik wens je toe dat je je gauw druk kunt maken om onbenullige zaken en dat levensbedreigende dingen gauw tot t verleden behoren!
    Liefs en dikke knuffel
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo,

    Ik hoorde alle verhalen rondom je ziekte..
    Ik wens je veel beterschap en hoop dat alles goed komt!

    Mvg,

    Robert Kranenborg

    BeantwoordenVerwijderen