zaterdag 6 november 2010

Zo- zaterdag

Zie dit en lach keihard... hardop...

101 redenen waarom ik NU van het leven hou.

Echt n aanrader dit, hahaha!
Je voelt je meteen ON TOP OF THE WORLD!
Hiii en het leukste is: je hoeft er helemaal niet over na te denken, KABAM, en je hebt er 101!

(In willekeurige volgorde, behalve nr. 1 t/m 3, die staan op 1 met z’n drietjes hahaha):

I love mijn familie.
I love mijn vrienden.
I love het Transplantteam.
I love de doc’s.
I love de kaartjes aan de muur.
I love de zonnige zusters.
I love mijn PICC-lijn.
I love mijn nieuwe kleren.
I love Grey’s Anatomy.
I love de wc (niet het erheen lopen, maar gewoon het feit dat -ie bestaat).

I love Transplant.
I love mijn ouders die voor mij, verbergen dat ze dodelijk bezorgd zijn.
I love de chirurg.
I love als er super warm water uit de kraan komt.
I love het roze dekentje op mijn bed.
I love witte thee ‘peer en druif’- smaak.
I love schaatsen op tv.
I love koffie verkeerd met 5 suiker.
I love Sushi eten met MissSis.
I love het vooruitzicht dat ik eindeloos in de zon ga zitten op het strand met MissMorrie en MissPerson.

I love dat ik niet op de IC ben.
I love dat ik leef.
I love dat het komende maandag geen HUI-aanvraag-maandag is.
I love mijn schoentjes.
I love het wensvarken dat al aardig vol raakt.
I love nepkaarsen die oh-zo ziekenhuisproof zijn.
I love om te zien dat mijn Transplant-Sister het zo goed doet.
I love plannen maken met ‘Scary man’.
I love mijn LOI-afleiding.
I love mijn oma die mijn voeten vasthoudt als ze koud zijn.

I love een uitdraai krijgen van mijn bloedgas.
I love de CF-aapjes ‘Ferdinand’ en ‘Frederieke’.
I love dat ik een vrij mens ben.
I love pepernoten.
I love lootjes trekken voor Sinterklaas.
I love mijn opa die heerlijke fricassé maakt.
I love dat ik niet meer misselijk word van alle IV’s.
I love foto’s kijken.
I love dat iedereen mij goed informeert over mij.
I love nagellakken met MissLilSis.

I love de gedachte aan een heet bad, dat straks werkelijkheid gaat worden eenmaal ik longen heb.
I love mijn donor.
I love de bloglezers.
I love dat Lieve nurse P tijdens haar nachtdienst mijn blog checkt.
I love ‘n bagel van Bagels and Beans met een sapje en Elien.
I love de Sushiman van FUGU, die, ipv plastic bakjes, alles chique opmaakt, ‘special voor dat girrrl in the hospitalll’.
I love dat ik me soms heel rustig en kalm voel.
I love mijn kersenpittenkussen.
I love samen met de ‘Nijmegenmeisjes’ Jip en Janneke Champagne drinken.
I love als het stormt buiten.

I love mijn verbouwde ziekenhuiskamertje.
I love handenalcohol.
I love het bestaan van ‘zuursftof uit de muur’.
I love dat ik aan niemand echt een hekel heb.
I love Jillz.
I love tandenpoetsen.
I love mijn vlaggetjes voor het raam.
I love mijn laptop.
I love dat internet het meestal doet.
I love dat als internet het even niet doet, ik de dongel nog heb…

I love dat ik een nep-kerstboom kreeg van de nachtverpleegkundige.
I love kindertekeningen.
I love P.rednisolon (en toegegeven, ook een beetje niet).
I love Katja Biggetjes.
I love nagellakjes in alle kleuren.
I love de Fysio.
I love dat ik nog wel steeds uit bed kan.
I love goudvissen.
I love dat ik hopelijk in de toekomst weer ga paardrijden.
I love dat ik, ondanks de sluisdeuren op mijn kamer, alles ALLES weet van wat er op de afdeling gebeurt.

I love dat ik de lucht kan zien als ik uit het raam kijk.
I love dat mijn beademingsmachientje nog nooit uitviel (AFKLOPPEN hahaha).
I love de kleur roze.
I love dat ik soms niet moe ben.
I love dat ik meestal hoopvol ben.
I love dat ik ook weet dat ik verdrietig mag zijn.
I love dat ik ook inbreng heb in mijn behandeling.
I love smeerkaas.
I love de lampjes boven mijn bed.
I love dat het nooit helemaal donker is in mijn kamertje.

I love de long-ballonnen.
I love het idee dat ik weer ga reizen en een pizza ga eten in Italie.
I love dat mijn spierkracht nog super ‘Transplantwaardig’ is.
I love als iemand tegen mij zegt: ‘Ik begrijp je’.
I love in kleermakerszit zitten.
I love de infuuspomp die stug doordruppelt.
I love het geluid van de deur die wordt opengedaan.
I love mijn zorverzerkeraar (hij mij niet denk ik…).
I love ‘Times New Roman’.
I love dat ik kan schrijven zoveel ik wil.

I love dat ik niet alleen ben.
I love als iemand naast mij komt liggen.
I love Lady Gaga.
I love luisteren naar ‘Mijn Vlakke Land’.
I love als mijn ademhalingsfrequentie onder de 30 teugen per minuut is.
I love de nummers 5 en 6.
I love als ik zit te eten en iemand spontaan mij een schoon bedje geeft.
I love dat schone bedje.
I love smsjes sturen.
I love dat ik geen pijn heb,

I love dat iedereen die ik ken LIEF is.

31 opmerkingen:

  1. WE LOVE YOU FOR BEING YOU XX
    Sweet dreams

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Wat een hoop liefde. En ik word er zelf ook helemaal blij en dankbaar van! Wat fijn (en knap!) dat je van zoveel dingen houd en ervan kunt genieten! Ik val een beetje in herhaling maar ik heb zooooveel bewondering voor je! Dank je wel voor het delen! Ik ga ook eens nadenken over zo'n lijstje, supergoed idee. Maar eerst even slapen maar! Dagje groep 6 heeft me enigszins uitgeput haha. 't Stormachtige weer was duidelijk in de kids gaan zitten! Ik wens je een rustig nachtje toe in een lekker schoon bedje (zoooo heerlijk is dat een verschoond bedje!)
    Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super blog weer... Wat geweldig dat je van alle kleine dingen geniet! Daar zouden veel mensen van kunnen leren! Hou je taai...
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MissMorrie06-11-10 00:29

    Wat een super blog!!!
    Heb je er nou lang over gedaan om dit op 'papier' te krijgen? Haha!
    Maar echt zó tof om eens op te schrijven waarom je van het leven houdt! Dat is eigenlijk wel een aanrader voor iedereen; dan pas sta je echt stil bij wat je allemaal hebt :)
    En eh..een paardrij-ritje (bv. Over het strand) lijkt me wel gaaf! Ook een leuke ervaring voor longen 5&6 ;) deal? :p
    En je hebt het over lootjes trekken voor Sinterklaas...en dat doet me denken aan ons sinterkerst avondje in Egmond aan zee! Zullen we dit jaar weer cadeautjes doen met kerst? Ik kan er nou al naar uitkijken!
    Nou, ik ga nu lekker slapen!
    Hopelijk een goed nachtje voor jou en tot strakkies hè!
    Kus, MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow!!! En heeeel veel mensen 'loven' jou!! Mooi he, dat je zoveel hebt om van te houden. Hopelijk kun je binnenkort 5&6 in je armen sluitn (nou ja..)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve lieve Djuna,

    Prachtig! Superblog (weer).

    Maar eh, je bent iemand vergeten. Daardoor ben je dat prachtige, kanjerachtige, krachtige mens, wat zelfs als het slecht gaat nog kan geven. Kijk maar.

    http://www.youtube.com/watch?v=j4iR8le0n64

    Liefs en een superloving day,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed om van zoveel te houden!!!
    Keep up the good work!
    Ondanks dat ik je niet ken, love ik jou ook al haha!
    cool he dat dat zomaar kan!
    jeeeeej!

    dikke kus lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love you for being you.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha 'lovely' meid,
    Wat mooi dat je van zoveel dingen houdt en zelfs dingen die niet zo fijn zijn om weet te buigen naar iets wat je lief hebt.
    I love you (en dat zijn er zo te lezen veel meer die dat doen!)
    Meid, hou vol!! Dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. i love you om wel 1000 redenen!!!!

    dikke x van beneden

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij ziet geen half vol glas, maar een vol glas. Geweldig wat een positieve kracht jij hebt. Jij bent er om voor mensen een voorbeeld te zijn hoe je in het leven kunt staan los van ziek zijn. Ook voor "gezonde" mensen ben je een voorbeeld. Die kunnen wat af zeuren over de kleinste minpuntjes in het leven.
    Al lig je in het ziekenhuis je helpt denk ik heel veel mensen door slechte tijden heen. Jij doet heel goed werk voor deze maatschappij. Het goede voorleven noemen ze dat. Hartelijk bedankt voor deze blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit lezen voelt als een bad vol bubbeltjes, de zon schijnt, dit word vast een mooie dag en I love you , tovenaar met woorden , dat jij bestaat.
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. MissMorrie06-11-10 10:37

    Love you!
    Je t'aime!
    Eu te amo!
    Ich liebe dich!
    Ti amo!
    Σ 'αγαπώ!
    Te quiero!
    Jeg elsker deg!(whahahaha)
    Szeretlek!
    Aku mencintaimu!
    Ik hou van je!

    xxx MissMorrie (I 'love' google translate! :P)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waaa MissMorrie!
    Dank uuuuu!
    Vooral toen ik deze las: 'Σ 'αγαπώ!', wist ik...
    AAAHHHHH I love her back! Hahahahaa tot straks lief!
    En wat een liefdevolle reacties van iedereen weer!
    I love y'all!
    En I love reacties op de blog! (waa weer 3 erbij LOL)

    @Debbie: Waaaa lollig is dat he, nu maar wachten tot het gaat SNEEUWEN.
    Dan ga je wat meemaken met die kids hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad wat een love allemaal.
    We love you too.
    Ga zo door

    jet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De liefdevolle reacties ontvang je omdat jij de anderen liefde geeft. Wie goed doet, goed ontmoet meid. Jij geeft mensen hoop al ben je nog zo ziek.
    Hierboven al genoemd: Jij geeft mensen les in levenskunst. Een leraar in moed, hoop en vreugde.
    Bedankt.
    moeder van dochter met cf

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahaha ipv een frikandel uit de muur, zuurstof uit de muur! Ik moest opeens aan dat liedje Land van, van Lange Frans en Baas B denken. Die loven elkaar geloof ik niet meer zo...

    Spread the love! Geweldig filmpje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tjonge, wat een waslijst.
    Geeft eens te meer aan hoe jij aan het leven hangt.
    Juist nu jij zo vreselijk ziek bent.
    Die longen moeten komen en SNEL.
    Djuna moet weer deel kunnen nemen aan dit leven.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lief filmpje!!
    Supermooie blog, wat kun je toch eigenlijk van veel dingen houden. Zelf heb ik een hekel aan tandenpoetsen trouwens, vooral als ik 's avonds moe ben (ik doe het wel braaf 2 x per dag hoor).
    With love,
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie blog weer!!
    Tuurlijk hou ik s nachts in de gaten hoe het met jou is :) haha
    En I love high-tea-en met jou dus laat die longen maar komen!
    Fijne dag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie lijst!! En gelukkig houden heeeel veel mensen ook van jou!!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend!!! en we gaan ook alle plannen echt waarmaken ik kan bijna niet wachten tot het zover is maar vandaag is scary man een beetje brak nogal laat gemaakt vannacht(3.30)dus lekker alles op het gemak vandaag.

    xxx Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Eens even denken:

    I love jouw blog
    I love hoe positief jij bent
    I love hoe mooi jij schrijft
    I love heel veel hoop houden
    I love hoeveel mensen van jou houden (en terecht!)

    Nou, ik ben al aardig op weg, geloof ik! :)))

    Groetjes, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  24. KANJER ...MissPiggy,

    Je bent een bijzonder mens en 1 waar veel mensen
    van houden,
    Wens je een heel fijn weekend
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXLOVE YOU FOR BEING YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waaaaaaaahahaha Scary Man, doe jij dan maar n dagje relaxt, want als die longen vannacht komen moet je binnenkort aan de bak hoor: Transplantgames- gemengd dubbel tennis... strandtenten openen, dat soort spul hahaha!

    @Erika: Dank je wel, heel lief!

    @Aafke: ik wou even zeggen dat ik het ZOOO cool vind dat je zo trouw altijd zo'n lieve reactie achterlaat. Echt bijzonder, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieverd,
    Ik vond het ook echt supper gezellig met jouw,Ik overwoog het bijna om gewoon gezellig te blijven!

    supper dikke knuf je transplant sis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. I love your blog! :D

    xxxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Whaaaa ben nu al bang voor wat er dan gaat gebeuren (als het sneeuwt dus) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoop dat vele een voorbeeld aan jou nemen! Wat ben jij een wanzinnig inspirerend mens! Ken je niet maar hou nu al van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. en weet je lieve dappere djuna.....
    WIJ HOUDEN ALLEMAAL VAN jou !!!!!
    Je bent zo n supervoorbeeld voor iedereen,we zouden met zn allen eens wat vaker moeten stilstaan over het feit waar we allemaal blij om kunnen worden ipv dat we ALTIJD maar aan het klagen zijn wat er allemaal NIET goed gaat.
    Djuna je bent een voorbeeld voor mij en een heleboel anderen en ik heb het je al eerder gezegd en ik blijf het gewoon zeggen(ja sorrie....) maar een diep diep respect voor jou !!!

    Hoop dat je een goeie rustige nacht hebt !

    Groetjes natasja

    BeantwoordenVerwijderen