zondag 28 november 2010

Zon misschien maan- zondag

Koorts.

Al-weer.


12 giften antibiotica per 24 uur, stromen er door mijn aders.
V.ancomycine
C.lindamycine
T.azocin en last but not least,
C.laritromycine

En waarom,
Waarom,
Kan die ‘dierentuin in mij’ (dit zei een dokter op de eerste hulp eens tegen me: ‘Tja, met DIE dierentuin in jouw longen… niet gek dat je hier steeds moet komen’. Thanks hè) zich niet gedeisd houden.

Ik snap er niks van.

Je zou toch denken dat met alle medicijnen uit het boekje ‘Dokteren voor Dummies’, ik nu ongeveer de gezondste persoon op aarde zou moeten zijn.

Maar met een afweersysteem kleiner dan dat van een garnaal, werkt het zo niet, blijkbaar.


Het wordt tijd voor een pittig gesprekje met die dierentuin van mij.


Een Open Brief
Aan alle Gram-negatieve, Gram-positieve en Zuurvaste Staaf- bacteriën,
Aan hen die door Auramine- kleuring zichtbaar worden,
Aan alle virussen en ander gespuis.



‘Geachte dieren in mijn tuin,

Naar aanleiding van uw recente pogingen om mijn Transplantabelheid in gevaar te brengen, door middel van het op slinkse wijze veroorzaken van Koorts, wil ik u graag van het volgende Besluit op de hoogte stellen.

U denkt toch niet
Dat u werkelijk sterker bent dan
De 10 MASTER dokters on the Floor,
De Kick-ass verpleegkundigen,
De Super-fysio’s
De microbacterioloog die we daarstraks (op een ZONDAG! inderdaad) nog in consult vroegen,
De mensen op het lab die een dagtaak hebben aan het kweken van u allen,
De liters antibiotica,
(en ok, de co-assistenten die ook ergens op hun eigen manier, hun stinkende best doen… Flauwwww grapje, Djun)
En niet te vergeten,

Uw Hostess, uw flightattendant, uw altijd even charmante gastvrouw,
IKZELF…

Vergeet het maar.

Wanneer bij u de indruk zou bestaan dat u het alleenheerschap over mij kon krijgen,
Moet ik u toch van het tegendeel overtuigen.

En hoewel ik uw genootschap tot op heden, doorgaans immer heb getolereerd en zelfs heb getracht met u een compromis te sluiten,
Hebben de gebeurtenissen van de afgelopen tijd (te weten, het door u veroorzaken van Koorts) een ander licht op de zaak geworpen, aangaande u als bewoner van de dierentuin.

Daarom, is er na lang en wijs beraad der commissie van Volksgezondheid,
Het volgende Besluit gevallen:


Ik claim mijn lichaam. Terug.

Daarom wil ik u vriendelijk, toch met klem, verzoeken,
Zo snel mogelijk,
Uw koorst-veroorzakende werkzaamheden, met ingang van vandaag, te staken en binnen 1 dag,
Uw residentie (hierna te noemen ‘Het Lichaam’) te verlaten.

Mocht u het niet eens zijn met dit besluit,
U kunt nog tot dinsdag jongst leden bezwaar aantekenen middels een aangetekende brief.
Hoewel ondergetekende ten zeerste betwijfelt of uw klacht zal worden erkend als legitiem dan wel uw vraag om een herziening van het besluit zal worden gehonoreerd.


Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Verblijf ik,


Vriendelijke groet,

Djun,
Eigenaar en zakenwaarnemer van de dierentuin ‘Het Lichaam’.


Dit is een automatisch verzonden bericht,
Mocht u reeds uw praktijken hebben gestaakt,
Dan kunt u deze brief als ‘niet verzonden’ beschouwen’.


Darling,
Don’t got to worry you’re locked in tight

PS: ik lees echt alle reacties, maar soms antwoord ik even niet. Dat betekent niet dat er een drama-crisis is, het is alleen... soms lig ik maar wat 'rond te hangen' in mijn bedje hahaha en is mijn laptopje een tijdje uit.

31 opmerkingen:

  1. Mijn duimen doen hier hard hun best.. Maar ik zal ervoor zorgen dat ze nog meer hun best gaan doen!
    Ik denk aan je, ook al ken ik je niet. Zet hem op!
    Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat alle diersoorten zeer spoedig uitgestorven zijn, behalve natuurlijk de enige echte (Miss) Piggy! Die zal als enige van de diersoorten overleven.
    Hopelijk is de rest van het zooitje een beetje snel uitgeroeid!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaahh, Djun! Das weer mooi balen he!? Ik lig ook maar een beetje rond te hangen in mijn bedje, (haha) maar hier moest ik toch weer eens een keer op reageren.

    Ik weet zeker dat na jou 'vriendelijke en toch heel duidelijke verzoek' dierentuin na het vertrek van de laatste bezoeker met onmiddelijke ingang haar deuren sluit. Vannacht nog dus!....

    Sterkte meid en slaap lekker straks. Hoop dat het een beetje lukt en dat je weer 'low profile' wordt!

    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Go for it girl, ik stuur je zoveel goede energie dat je claim lukt.
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Miss Piggy, een dikke liefs van ons hier, we duimen en duimen en duimen! X Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Start een petitie! Ik zal hem zeker voor je ondertekenen!! Hup hup weg met die gekke beesten!
    Hopelijk straks toch een goede (dat is dus mét slaap) nacht voor je! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik maakte me al zorgen...en ik ken je nieteens. Maar ik ben blij dat je mij even verwent met een portie Santigold!! YOU GO GIRL!!

    Fijne smaak heb je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed gezegd "klaar en duidelijk" NIET TE NEGEREN
    Hoop dat dit bericht als "niet verzonden" kan worden beschouwd!
    Enough is enough tijd voor verandering:5en6 zijn dringend nodig,want opgeven staat echt niet in ons woordenboek.
    Hoop op een beetje rustige nacht die ALLEEN kan verstoord worden met GOED NIEUWS
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waar jij toch altijd maar weer de stof tot schrijven vandaan haalt. Echt ongelooflijk.
    maar ik vragen wat voor opleiding je hebt gedaan?
    Ik denk al het ongedierte na het lezen van je dwangbevel, wel eieren voor hun geld kiezen. Ze spoeden zich in ijltempo uit je goddelijke lichaam om NOOIT meer terug te keren.

    Slaap lekker meisje.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ijzersterke brief! Juridisch helemaal dichtgetimmerd. Heb je een schadevergoeding overwogen, voor al het berokkende leed?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieverd ,
    ik weet dat je gek bent op de dierentuin maar dit is echt een beetje te gek hoor!

    schatje slaap lekker ( ik weet hoe moeilijk dat is)

    dikke kus je lotxsis

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niets meer aan toe te voegen....Laat de beestjes maar verdwijnen. Naar ze kijken kan je wel weer als je nummer 5&6 in the pocket hebt.
    VERDWIJN RARE BEESTEN, VERDWIJN!!

    En mocht je jezelf wat vrolijker willen voelen, moet je maar even op m'n blog kijken.....vrolijk nummertje voor je neergekwakt (iew!)

    Liefs Donata

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He meis,
    Jeetje zeg!! Dat lieveheersbeestje helpt dus nog niet..of is tie nog niet aangekomen door de stakingen? Knap hoe je weer zo'n blog weet te schrijven!
    Ik kom van de week nog buurten (als dat uitkomt), laat nog wel weten hoe en wat.
    Ik hoop dat je vannacht genoeg energie op kan doen voor als het goede nieuws komt!
    Ik hoop op een rustige nacht voor je (zonder koorts),
    Ik denk aan je!!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lieve Djun,

    Dixie.. en ook ik teken de petitie.
    En als ik een beessie was, dan pakte ik snel m'n koffers en verdween, om het niet te wagen op korte termijn terug te komen. Je brief, daar is zo gezegd geen woord Frans bij... duidelijke taal, misschien had ik wel het idee dat ik sterker was dan alles.. maar na zo'n claimende brief is het me wel duidelijk... Djuna Maes is geen partij voor mij! En met de staart tussen m'n benen zou ik afdruipen.
    Lieve Djun, ik hoop dat vannacht de laptop niet aankomt omdat je hopelijk wat kunt slapen.
    Goede nacht en tot later!

    zoennn,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hee meis,

    Ook ik sta volledig achter deze petitie, mocht het nodig zijn (waar we niet vanuit gaan, als ik bacterie was zou ik na het lezen van deze brief mijn biezen pakken en een ander onderkomen zoeken) dan schakelen we een nog veel agressiever ontruimingsteam in. De ME heeft voor zulke aangelegenheden altijd wel even tijd.
    Meis, ik hoop dat die liters ab hun werk gewoon netjes doen en al dat gespuis uitgeroeid wordt. En ook nooit meer terugkeert!
    Grappig trouwens, ik vergeleek mijn afweersysteem ook altijd met dat van een garnaal. Hoewel je nooit hoort over garnalen met een H. Influenza of Pseudomonas ofzo....
    Ik hoop dat je een goede nacht hebt en morgen koortsvrij wakker wordt. Ik ga ook eens een poging tot slapen doen....
    Liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Potverdegodverdikkeme... Opgesleuter fleuterd en een bietjuh heul snel!!!

    Waar kan ik tekenen?

    Liefs Lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Weer een positieve benadering van een hoop ellende. Petje af. Humor is een geweldig medicijn, maar ik zou willen dat het kon genezen. Heel veel sterkte. W.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Djuun,

    Ik zou zeggen super goede zeer duidelijke brief.
    Ik zou er zelf nog aan toevoegen met kleine lettertjes dat je je natuurlijk ook NIET leent als nieuwe ark van Noach(djuna in dit geval).

    Voor de rest lieverd hoop ik dat de koorts vlug ophoepelt en jij je wat beter gaat voelen.

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goedemorgen Djuna!

    Ik hoop dat je brief effect heeft gehad en dat je je wat beter voelt.

    Liefs, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hej hej,

    die dieren in jou tuin kunnen nu niet anders meer dan vertrekken na zo'n "brief"!
    ik wou je alleen evne laten weten dat hier heel hard geduimd wordt dat 5&6 snel komen en de gelukspoppetjes hun werk gaan doen!
    ook al ken ik je niet, ik denk aan je!

    liefs stina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. MissMorrie29-11-10 10:00

    Heey lieffie,

    Laat die dierentuin in jou, die de stomme koorts veroorzaakt, maar als de wiedeweerga, dus BLIKSEMSNEL, verdwijnen! Ik hou niet van krakers die zich zomaar huisvesten! Blekkkk....
    Ik denk dat het gespuis, door jouw brief, zowel psychisch als fysiek kleiner dan klein is geworden! Die dierentuin moet gewoon bezwijken onder de druk en de antibiotica!
    En ik mag aannemen dat er geen bezwaar wordt aangetekend. Ze zouden wel gek zijn tegen iemand die goed onderlegd is in het Nederlands Recht!
    Hou vol mop!

    Dikke kus,
    MissMorrie
    (ik moet nog uitkijken dat ik me vanmiddag niet zo voorstel :P)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Potverdriedubbeltjes. Laat die koorts snel eens weg gaan!! Ik denk dat je brief er wel bij helpt, heel goed!(Y)

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Miss Piggy
    Dat is nog eens regeren! Uitzetten die illegalen en criminelen. Zitten zonder paspoort en verblijfsvergunning in je lijf. Ik was in mijn vorige(gezonde) leven analiste in de microbiologie(echt waar hoor)en vernietigen deden we met alcohol. Is 'n wijntje of likeurtje een optie?
    Je wilde geen domme opmerkingen en vragen meer, maar je vráágt erom hoor!! (grapje haha) Liefs en alle geluk van de wereld.Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. als die dierentuin nu nog niet reageerd op die bedreigingen word het tijd.
    Ik zal voor je duimen dat het bericht aanslaat.
    Heel veel sterkte
    Liefs jet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die brief kan niet beter, nu maar hopen dat die ellendige bacterien een beetje kunnen lezen en dan snel ophoepelen!!! Anders moet iemand hem misschien even voorlezen.
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige brief. Als die niet aankomt, weet ik het ook niet meer. En verder blijf ik hopen en duimen dat de koorts weg gaat, dat je wat betere nachten krijgt, maar bovenal dat je gewoon NU die oproep krijgt. En anders zo snel mogelijk! En maak je verder maar niet druk om het niet reageren hoor... Denk eerst aan jezelf, en dan aan ons :).

    Sterkte!

    Xx, Judith

    *Geeft bij deze haar toestemming om haar naam onder de petitie te plaatsen*

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hey lieve Djun,

    Echt balen dat je steeds last heb van koorts! Ik hoop echt dat die vervelende bacteriën je eens met rust laten. Je bent het juridische taalgebruik in ieder geval nog niet verleerd!:P Tot snel!

    Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Meis, waar haal jij de kracht weer vandaan, om zo'n brief te schrijven ! Als DAT geen indruk maakt, weet ik het niet meer. Sterkte gewenst vanaf hier, ik zal voor je bidden ! Liefs van Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. lieve djun,

    Wat een enorm goeie brief haha! Als ik zoiets thuis kreeg, zou ik m meteen smeren! Hopen dat de koorts snel zakt!!
    dr. Knappo al geweest? Khad m wel gestuurd.. maar ja you never know eej!
    Ik duim nog steeds voor nr 5 & 6 en op de HUI!!

    xxx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja hoi Djuna, was ik weer.. (had mijn vorige bericht verwijderd wegens ernstige spelfouten..)
    Ik wilde even zeggen dat ik je brief geweldig vind! Juridisch goed onderbouwd! Ik hoop dat de dieren zich er al naar gedragen?? Houd vol, you are amazing!

    Ps is het 'ijskoude' kaartje al aangekomen?

    Liefs Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen