zaterdag 27 november 2010

Zulke dagen- zaterdag

Vandaag het verhaal van
De Degelijke Dokter en het Mysterie Der Douchekop- makers.


Een met stekeltjeshaar gezegende jongen komt mijn kamertje binnen met een nieuwe douchekop.
Het is een blauwe douchekop, die ik –verrek!- gisteren ook al heb gezien.
Waar, waar, waar… dénk Djun, wáár zag je dat ding eerder?
Niet in de douche, dat is zeker, die is te ver… waar dán…?

OHJA!

‘Gisteren heeft er al een soortgelijke jongen een nieuwe douchekop geplaatst’, zeg ik met mijn stem-die-uitstaat tegen de stekeltjeshaar- (of is het gel)- jongen.
Die dat op zijn beurt natuurlijk niet verstaat, vanwege dat kleine detail van mijn stem die tijdens fysio-en uitstaat.

Dus vertaalt Superfysio-S mijn woorden zorgvuldig, maar desalniettemin snelt de jongen met zijn douchekop en gereedschap, mijn badkamer in en doet vliegensvlug de deur dicht.

Even later stormt hij de badkamer weer uit, zegt Superfysio- S vriendelijk goeiedag en smeert –em dan, sneller dan het licht.


En zo had ik ineens 2 nieuwe douchekoppen en 2 stekeltjeshaar-jongens in mijn badkamer in minder dan 48 uur.


Ik moet toegeven,
Dit is slechts deel 1 van mijn Geschiedenis Der Douchekop-makers in Ziekenhuisland

Vorig jaar lag ik hier namelijk ook op 1 van deze kamertjes, alleen dan een verdieping lager.
We hadden toen de meest geweldige Wijze-Vrouw-Longarst als Chef de Clinique op de afdeling.

Ik denk dat elke afdeling wel zo’n dokter heeft.
Hoe omschrijf ik haar het beste?
Een al wat oudere, lieve, doch strenge dokter die met spotschoenen naar het werk komt.
Een Degelijke Dokter, dat is het woord.

Zo’n dokter die op Koninginnedag een oranje shirt draagt.
Zo’n dokter die haar co-assistenten heel geduldig alle crepitaties laat horen.
Zo’n dokter die Capillaire bloedgasmetingen regelt om je slagader te sparen.
Zo’n dokter die uitgebreid verslag komt doen van de Grote Visite.
Zo’n dokter die overzichtjes uitprint van de afgelopen 5 geblazen longfunctietesten.
Zo’n dokter die de bloedwaardes in de gaten houdt als een leeuwin haar welpen.
Zo’n dokter die af en toe haar arts-assistenten vermanend aankijkt omdat ze een naveltruitje dragen.
Of gebaart dat die betreffende zaalarts haar witte jas maar beter SNEL kan dichtdoen voordat ze een keelontsteking oploopt door dat minirokje…

Zo’n dokter.
Ze is nu helaas helaas met pensioen. Ik mis haar wel eigenlijk, als ik er zo over nadenk.
Maar dat terzijde.


Op een dag kwam zij visite lopen met heel haar gevolg van co’s en arts-assistenten en 3 verpleegkundigen.
Een normale maandag zou je zeggen,
Ware het niet dat er even daarvoor 2 jongens mijn badkamer in waren gegaan om iets te repareren wat daar stuk was (mèn, nu ik er eens bij stilsta, wat SLOOP ik toch allemaal in die badkamers joh..).

Wijze-Vrouw-Longarts en ik babbelden wat over slijm en de kleur ervan, toen de deur van de badkamer prompt openging en er…
Een jongen uitstapte, die met een bezweet hoofd bijna tegen de Degelijke Dokter aanliep.

Haar ogen werden zo groot als kerstballen.

‘WAT DOET HÍJ HIER!!!’.
Kirde ze met een hoog stemmetje.

Het toeval wilde dat ook dr. Knappo erbij was en hij er uiteraard een schepje bovenop deed:
‘Ja. Dat is d’r vriend. Toch, Djun?’.

Dat beaamde ik natuurlijk en hoewel Wijze-Vrouw-Longarts wel bijna zeker wist dat het een grap was, was ze er toch niet helemaal gerust op. *Want die meid is tot veel gekke dingen in staat*.


Je kunt je misschien voorstellen
Hoe ze keek toen ook jongen nummer 2 quasi-nonchalant mijn badkamer uitliep.


Serieus, ik denk dat als er op dat moment longen beschikbaar waren gekomen, ik ze met liefde aan haar had geschonken…
Zo luchtloos dat ze was.

En ze leefden nog lang en gelukkig...


Ten slotte nog even dit!




En Musketier/ Ria: WOOOHAAA super lief!
Ze hebben er allebei 1 meegenomen!
(@Irène: t nagellakkleurtje is, zoals je ziet... n schot in de roos!!! Dank je wel!)

24 opmerkingen:

  1. MissPerson & MissMorrie27-11-10 00:23

    Ola!

    Ria bedankt! Ria bedankt! Ria, Ria, Ria bedankt!
    Echt super tof! Het krijgt een mooi plekje!

    Ach ja....ballen, bomen, kerels, douchekoppen en wat er allemaal nog meer ligt! Keuken, badkamer, garage & voorraadkast ineen! Wauw!

    Het was weer bere-gezellig (whaha, dit gebruiken we echt nooit) tonight!

    Hopelijk rustige nacht! Als de kaarten blijven hangen scheelt dat al de helft :) :p

    Dikke kus,
    MissPerson en MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal, of meer een geschreven documentaire. Glimlach helemaal in Aalten.
    Trouwens, ik zie dat je Stieg Larsson hebt staan. Heb je ze alle drie? Ik heb ze achter elkaar gekeken. En vervolgens nog een keer. De laatste vond ik het eind, (waar zij die fantastische kuif heeft en er prachtig uitziet) zó mooi. Geweldige films.
    O ja, ik moest nog even uitzending gemist kijken, Expeditie Robinson van afgelopen donderdag. Vandaar zo laat.

    Kuzzz en trusten voor straks. Hoop dat je wat kunt slapen.
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naveltruitjes???

    i need a transfer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaahahahaa Jroen! Je kan het zo gek niet bedenken of het is hier...
    Jij de naveltruitjesdokters,
    ik de douchekop-repareerders... waahahaha!

    @Jo: Wooooow was spannend he, Expeditie Robinson!
    Stieg Larsson moet ik nog kijken!
    Ik denk als ik jou zo hoor, morgen gelijk maar!

    @MissMorrie en MissPerson: 'bere gezellig'..? WAAHAHAHA wat hebben jullie gedronken?
    Nee het was inderdaad reuze fijn. Hahahaa..
    Slaap lekker girls!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch tof dat Tatiana zomaar de finale haalt, nie te geleeeuven! Nu nog die kleine!

    Ik weet niet of naveltruitjes wel zo goed zijn voor mijn ademhaling....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van mij mag tatjana winnen. Ik vond haar samen met die dikkerd een mooi stel met humor. Vanuit m'n bed de groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuke blog! "uit je leven gegrepen"

    Wat gezellig met die "bonbons"(+ mooie nagellak)

    Slaap rustig en "zoet".

    love you

    BeantwoordenVerwijderen
  8. *diepe zucht* Als je het zo beschrijft ga ik het EMC nog bijna missen ook ;-) Alleen vraag ik me af waarom ze bij jou zo rap een douchekop komen vervangen en ik zolang! moet wachten tot er uberhaupt iemand binnen de opnametijd kwam om iets te fixen.......Misschien toch iets aan de hand met de stekeltjes-jongen? Ja Djuna, is dat waar??!! Grapje!

    Vanuit hier wilde ik je een presentje opsturen en deel 1 was al gebeurt (de envelop verzendklaar maken). Ware het niet dat het Thanksgiving was en ik werd uitgenodigd bij vrienden. Roy zit ondertussen met zijn gat in Rio de Janeiro, vervelend hoor.
    En bij thuiskomst van het eten mijn allerliefst kijkende hond (ahum) het pakje totaal gesloopt had!!! En hij het nog wist ook, want meneer bijna onder het tapijt schoof van schaamte!
    Lang verhaal kort......Ik ga het maandag verzenden en tot die tijd de spullen maar in mijn slaapkamer gelegd :-D

    The END

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Djuna,
    geweldig om je verhalen te lezen. Je zou bijna wensen om in het ziekenhuis te liggen, dan beleef je nog een xtje wat ;-)
    Ben benieuwd naar je verhaal van morgen...
    Hoop jdat je een leuke gezellige knusse zaterdag hebt!
    lieve groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gniffel:) Dat EMC klinkt erg gezellig, gezelliger dan het UMCU:P

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga een motie indienen om het douchekoppenbeleid in het UMCU aan te passen.
    Deze zien er stukken prettiger uit.

    XX Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een verhaal haha. En wat een supervriendinnen zijn jullie met z'n drieën! Als het knappe technische mannen met stekels zijn is het niet erg toch dat ze twee keer hetzelfde komen doen ;-). Geweldig zijn artsen zoals Wijze-Vrouw-Longarts! Ik kan me voorstellen dat je haar mist.
    Sterkte meid en hopelijk een prettig weekend voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wah, wat een verhalen weer over ons geliefde (nou ja....) EMC. Bedoel je met Wijze-Vrouw-Dokter dr. K...? Jammer dat ze met pensioen is, want zij is idd lief (en soms ook wel beetje streng ja..).
    Veel succes met je nieuwe douchekop, ben benieuwd hoe lang deze het houdt, want 2 in 48uur vervangen is nogal wat..:)
    Nou meid, fijn weekend, hoop dat je leuk bezoek etc krijgt!!
    Liefs en knuf
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. goedemooiekoudemogen Miss Piggy,

    Zo te zien was het weer een lekkere avond met the girls.( bonbons met een super heerlijke kern)
    Jij weer de ruimte daarna om ons weer te verwennen met een mooi blog.
    gelukkig zijn er ook nu nog wijze vrouwen en mannen om jou heen en stekelbossies die dat varkentje wel eens goed gewassen willen zien!!

    Lieve meid, een goed weekend gewenst, groet en veel liefs voor jullie allemaal!

    Ria, the third musketier

    opm. verficatiewoord was EVERT...heette hij zo??

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahaha, ik heb weer hardop zitten lachen :D. Ik wou dat er zulke dingen bij mij in het ziekenhuis gebeurde. Of misschien doet het dat wel, maar plaats ik het niet in een creatief daglicht. Ofzo...

    Mooie nagellak trouwens ;)! Heeft I. idd goed uitgezocht.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Don: Waaaa heT EMC mist jou ook! (maar t is toch beter om er weg te blijven denk ik he...).
    Wat een verhaal van je hond hahahaha geweldig!
    Ook zo mooi dat ie toch heel schuldbewust was haha! Goed dagje voor jou!

    @Debbie: Hiii ja inderdaad, als ze er n beetje goed uitzien hoor je mij niet klagen hoor...

    @Jorine: Hahahaa ja is dr. K!

    @Ria: Ik weet niet of -ie Evert heette... Dat is ook meer een naam voor een co ofzo he.
    Of een arts-assistent: 'Evert-Jan Hendrick. Zoiets... Haahahahaha srr.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moest erg lachen om je blog, vooral dat moment toen de "2e douchekopjongen" de badkamer uitliep, haha! Zie het helemaal voor me.
    Expeditie Robinson is leuk he! Ik volg het ook, baalde afgelopen donderdag dat ik gebeld werd tijdens de uitzending, wie doet dat nou, iedereen kijkt dat toch??? ;-)
    Liefsss
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hee meis!
    Ik zie het gezicht van de desbetreffende dokter al helemaal voor me! hahahaha. Zulke dingen kunnen echt niet hoor Djuna :p
    Toch fijn dat je 2 douchekoppen hebt ;-) altijd handig!
    Fijn weekend xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Djuna, je doet er ook van alles aan hè om leuke jongens binnen te krijgen!!!???( zelfs je badkamer vakkundig slopen );))))Of misschien aktie van MissP.en MissM.????Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. MissMorrie27-11-10 17:40

    Joke.....zoiets zouden wij net opgevoede meiden toch niet doen?! Echt nooit! Wij gedragen ons als engeltjes! :P

    En eh Djun, ik denk dat de stekeltjeshaar-jongen Kevin heet! :) Het zou zo leuk zijn als ie zichzelf nou 'openbaar' zou maken op deze blog'! En laat 'm dan meteen maar volger worden :P
    En idd Evert-Jan Hendrick of Roderick is meer doc-achtig!

    Rustig dagje gehad?

    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. WAAHAHAHAA niet naar hen luisteren hoor, Joke...!

    @MissMorrie: WAAAAAAAHAHAHAA LOL.
    JONGEN DIE DOUCHEKOPPEN IN ZIEKENHUIZEN KOMT FIXEN, MELD JE HIER!!!
    oh btw, was je nog 'op tijd' voor tha bro thuis?

    @Pauline: Dit wordt DE nacht he!!! Zit je nog in de nacht? Haahaha spannend hoor!
    x!!!

    @Ydnas: Haaahaha gewelidig! Dat heb ik ook hoor, niemand moet mij storen donderdagaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. MissMorrie27-11-10 19:50

    Is vannacht DE nacht?!
    Echt DÉ, DÉ, DÉ nacht....dan zal ik mijn telefoon als een gek bewaken! :P

    En ik was ruim op tijd thuis hoor, ahum, wel 10 voor half 12! Whahahahahahaahaha! Echt te erg he!
    Maar t was ook veul te gezellig!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Miss Person27-11-10 20:30

    Oeh moppie, ik heb mijn telefoon natuurlijk ook bij, mocht vannacht dé nacht zijn. :D
    Gisteren was wel de ergste keer. Merk je iets aan de verpleging dat ze het *** vinden dat we pas zo laat :$ bij je weg gaan? hahaha. Eigenlijk boeit 't me niet zo, we leveren niet zoveel overlast enzo, maar wil natuurlijk niet in slecht daglicht komen. (mmm, al is dat dus nu mssn al te laat... hihi) Zou toch rot zijn als de buren wakker gehouden worden door ons. Hoewel zij ons wel keihard uit kunnen lachen tijdens het 'afluisteren'. ;)

    Nou, een bere-lieve-knuffel. :P
    +

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hee Djuna!

    Ik heb van de week ook zo'n prachtige douchekop gekregen maar die werd geplaatst door een gerimpeld exemplaar die geen boe of bah zei. Heb jij ook zo'n belachelijk filter op de kraan gekregen? En doet jouw douche ook zo irritant nu er een nieuwe kop opzit? Eerst had je steeds wisselbaden, vooral 's morgens als t hele EMC staat te douchen (vandaar dat ik 's avonds ga, kan ik ook meteen gaan slapen zonder dat ze gaan beginnen over het omdraaien van dag-en nachtritmes), nu heb je wisselbaden en op de momenten dat t water warm is, komt er amper water meer uit de douchekop. Of ligt dat gewoon aan dat kreng hier?
    Trouwens, de degelijke dokter...ik mis haar eerlijk gezegd niet zo heel erg, maar waarschijnlijk komt dat omdat ze niets van mijn ziekte afwist en daarom ook maar wat aanrommelde met augmentin waar ik al jaaaaren resistent voor ben. En lange lijnen die aan het infecteren waren liet zitten omdat er niets van een infectie te zien was en mn CRP niet steeg (goh, wat gek met dexa, cellcept, plaquenil, 3 soorten ab en PCM....dat je bloed dan niet meer helemaal juist te interpreteren is kwam niet echt bij ze op). Nou ja, uiteindelijk was er geen andere oplossing meer dan voor de 3e keer een PAC te plaatsen (wat niet meer mocht van immunoloog en longarts omdat de vorige 2 er wegens geïnfecteerde lijnen uit moesten) en daar was ik dus weer blij mee, scheelt een hoop gepeur met naalden....
    Maargoed, het wordt wel erg lang nu, ik ga stoppen en even kijken of er nog iets boeiends op bol te vinden is, heb ruim een week zonder laptop gezeten dus het is weer eens tijd voor online shoppen ;-)
    Liefs uit kamer 203!!

    BeantwoordenVerwijderen