donderdag 2 december 2010

Dag van de patient- donderdag

Het was hier een aantal dagen geleden Patient Prominent- dag.
Dat hield voor ons Bewoners van Ziekenhuisland in,
Dat we niet alleen de zoals altijd even hoogstaande en kwalitatief goede zorg kregen, ook werden wij verrast met een
ZEEPJE.

Jaja, je leest het goed,
Een zeepje, Van ongeveer 4 bij 4 centimeter.


Het lag ons, op ons etensblad, in de vroege morgen al, toe te lachen.

Met een alleraardigst briefje erbij dat luidde:



Vandaag is het Patient Prominent dag,
De medewerkers van Ziekenhuisland wensen u een hele fijne dag,
Namens heel het team,

Groet.


Dat was de strekking ongeveer.
Ook beloofde het kaartje ons dat er studenten zouden langskomen om koffie rond te brengen (-Halloooo, wij hebben hier de Master- Keukenzusters hoor… maar goed).

De intentie is er natuurlijk.
Daar gaat het om.

Bezoekers van Ziekenhuisland kregen wél die bewuste koffie door die bewuste studenten en ON TOP OF IT ALL speelde er een mevrouw prachtige liederen achter een vleugel.

Maar eigenlijk dwaal ik een beetje af…

Herinner je je het zeepje nog?

Jup.


Dat zeepje leek ver-dacht veel op een lekker kaasje, een stukje marsepein voor bij de koffie, of een ander wit glazuur-achtig ding.

En nee.
Ik heb -em niet opgegeten.



Maar het Latest Hot News de volgende dag, luidde wel:

‘Patient eet zeepje op’.


Gelukkig lag ze in het Ziekenhuis en was het Patient Prominent- dag, daardoor hebben de dokters vast extra hun best gedaan toen ze d’r maag leegpompten…



En ik wéét het,
Het is TE flauw voor woorden, maar hé, geef toe dat je er zelf ook even aan hebt gedacht...


27 opmerkingen:

  1. Whaahaa ja ik dacht ook dat het iets eetbaars was haha. Nou ja de patiënten die de kleine lettertjes op het toch al kleine geschenkje niet konden lezen hebben in ieder geval een schone mond zo na het ontbijt!
    Ik duik lachend mijn bedje in. Vind het zo knap van je dat je ons hier zelfs nog aan het lachen weet te maken.
    Ik wens je veel sterkte en een rustige en broncho-vrije nacht.
    Lieve groet, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha tja wie legt er dan ook zeep op het ontbijtblad!
    Enne Ernie is super cool!!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat was er dan toch aan de hand met die prominente patient. Was er iets met de ogen, deden de smaakpapillen niet meer waarvoor ze eigenlijk geboren, cq. gemaakt zijn..of smaakte het zeepje gewoon naar meer...
    In ieder geval,Djun, levert het jou en ons weer een smakelijk verhaal, en de Sesamstraat zangers doen het altijd goed... een beetje heimwee gevoelens, herinneringen aan lang vervlogen tijden, met natte haartjes van 't douchen of badderen, jullie ook?, in ieder geval onze kinderen, onder m'n neus, samen voor de TV.
    Lieve Djuna, wens je een betere nacht,op naar de nieuwe dag, met nieuwe kansen.

    Het is nog steeds ijzig koud, hier in Valthe

    zoen, en veel liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hET WAS ALWEER EEN LEUKE DAG!Al hebben jullie prima personeel toch geven langskomende studenten en prachtige liederen, een zetje "goede richting".
    Eerlijk als je the ingridions niet leest en het heeft geen fanatiek geurtje, ziet het er best lekker uit met een "koffietje"(de gevolgen zijn te behandelen)
    Voor jou nu een beetje rustige nacht.Wij waken en duimen verder..
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij weet altijd een glimlach op m'n gezicht te toveren met je wonderbaarlijk leuke, grappige, krachtige en dappere logjes. Ik vind je een dapper mens!
    Ik lees je blog altijd midden in de nacht, na het voeden van m'n pasgeboren baby'ke. Nu maar 's reageren dan. Want ik vind je een enorm schrijftalent en dapper vrouwke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En moet ik dan tig keer het woord dapper gebruiken, vraag ik me af? blijkbaar wel.. Goede nacht Djuna, en dat 5&6 snel mogen komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PS: correctie "ingredients" HaHa....dat komt er van om de eerste te willen zijn.
    Love you ...en duimen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yo yo, nachtbraakster I. meldt zicht!
    Weet je dat dit de eerste keer is dat ik Ernie's voeten zie?!
    En dat allemaal door zo'n armetierig zeepje. Waarvan je je inderdaad moet afvragen of je dat op het ontbijtdienblad moet serveren. Dat is toch vragen om problemen?!
    Wat heb jij er eigenlijk mee gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haaaa goeie nacht y'all hier!
    Haahahaha ja het serveren van niet-eetbare artikelen op een ontbijtblad was denk ik niet echt beproefde methode waahaha!

    @Joeltje: Tof dat je ook een 1e berichtje hier achterlaat, super leuk!

    @Irène: HAAAHAHAHA nou je het zegt!!! De Voeten van Ernie In Beeld gewoon! Waauw.

    AA en wat ik ermee gedaan heb?
    Misschien maak ik er mijn sint- surprise van... het is tenslotte ZO'N MOOI cadeau he...
    Of misschien dat ik - em morgen toch ook maar eens moet gaan proeven...
    Waahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan je adres niet meer vinden! Wil je even een verse melding maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier nog een nachtbraker: Het was voor mij gewoon een druk dagje waarin ik ook de voor jou welbekende Lara en Sanne op bezoek kreeg. Miss Piggy voelde jij je ook een echt fotomodel bij hun bezoek? Het aantal genomen foto's was hier enorm. Ik hoop dat het zeepje je in elk geval een 'schone slaap' gaat opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Kanjer nog zo’n nachtvogel,
    Grappig dat filmpje ....., wat dom om een
    zeepje op een ontbijtblad te leggen.
    Trouwens sowieso een saai presetje.
    Hoop dat de Sint je iets orginelers komt brengen.
    Goede nacht
    Groetjes Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misshien heeft het iets met mijn droom over het wassen van de voetjes te maken;-) Haha!
    Maar serieus..bij het ontbijt! Die arme mevrouw (denk ik) heeft in ieder geval wel een innerlijke reiniging gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Over innerlijke reiniging gesproken, moet ik spontaan aan het volgende denken: ik lag in het ziekenhuis en op de kamer naast mij lag een oude man. Lichamelijk erg ziek, geestelijk bij de mens. Aan de andere kant een oudere vrouw; lichamelijk vast ook niet in orde (ze was er vast niet voor niets), maar geestelijk al helemaal niet bij de tijd. Ze dacht continu dat ze al haar kinderen (de andere patienten) moest voeden en was daarom steeds op de andere kamers te vinden. (stond ze snachts ineens een keer naast mn bed, ik bezweek zowat onder de schrik). De verpleging plukte haar zo vaak het kon weg, maar he.. zij hebben ook 'things to do' zullen we maar zeggen! Dus op zo'n onbewaakt moment, zag zij haar kans schoon.. Ze ging bij de man zitten waarvan ze dacht dat het haar kind was die ze moest voeden. En zette een fles shampoo aan zijn mond.... waarbij ze ook nog liefdevol over zijn hand aaide. De arme man kon door zijn lichamelijke toestand niet tegenstribbelen, dus hij moest helder en wel een shampoovoeding ondergaan! De verpleging trof de twee (hand in hand) aan, terwijl hij zeepbubbels blies. En de reden dat ze haar niet vroeg genoeg in de gaten hadden gehad, was omdat ze druk waren met een (schizofrene) patient van een paar kamers verderop die zojuist in de metro was gesignaleerd (in badjas!). Dat was het moment dat ik me echt afvroeg op welke afdeling ik nou was opgenomen..
    Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik zo'n lang verhaal heb getypt, ik heb getwijfeld, maar wilde het je toch niet onthouden!
    Fijne nacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Holy Cow, Marcia!
    GEWELDIG VERHAAL!
    Hoewel, ok, niet zo lollig voor die man...
    WOOOOW nee idd, dan denk je wel even: euh, KOEKOEK.. WHERE AM I!?!?

    @Paul: Waaa ja was leuk he! Zeker topmodel-kinda-like hahaha!

    Oh en Irène, t adres staat onder de labels 'Adres', onder aan die post...

    Slaap lekker iedereen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bent geweldig. ik lig midden in de nacht in een deuk, te swingen en zeep te zoeken.
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En ja hoor, bij nachtvoeding nummer 2 kom ik ook weer even kijken en moet ik m'n best doen om niet hardop te lachen bij het verhaal van Marcia.. (just 2be sure: baby hier kreeg geen shampoo hoor, gewoon borstvoeding à naturelle :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, en wat moesten we toendertijd toch goed oefenen om precieselijk mee te zingen met zoek de zeep Zoek zoek de zeep zoek de zeep zoek, zoek zoek de zeep .....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Whaha Djuna ik ben het met je eens, ik dacht dat er ook iets in zat om op te eten! Hahaha..:P
    En dan dat liedje van Ernie erbij! Geniaal! :)

    Ik hoop dat je nog lekker geslapen hebt! :)

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Marcia! Wil je dat soort enge verhalen vertellen als ik hier wég ben? Dank je wel :P.

    Zal ik ook nog een leuke quote van de radioloog plaatsen waar ik gisteren was:

    "Hmm, ben je wel eens bij een gynaecoloog geweest? Ik zie namelijk een gynaecologische structuur rechts bij de eierstokken".

    'Ja, en wat bedoel je daar precies mee?'

    "Het is een soort holte. Zou ik nog even door de gyn laten onderzoeken"

    'Jaja, heel duidelijk. Maarre, hoe is het eigenlijk met mijn darmen?'

    Waar ik ook geen antwoord op kreeg, helaas... Je snapt dat deze man niet in de categorie 'favoriete radiologen' valt. De vorige keer was hij namelijk ook zo.

    En een zeepje bij het ontbijtbordje? Beetje jammer...

    Hoop dat je vannacht nog een beetje geslapen hebt.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha geweldig verhaal weer:) Zeep bij je ontbijt, what were they thinking... Gelukkig was jij nog helder genoeg om het niet op te eten;)

    En @Marcia: Lag je op de psychiatrische afdeling ofzo? :P

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goeiemorgen Djuna.HEERLIJK !!!!! Ik weet zeker dat jij er voor gezorgd hebt, dat er nu al héél véél mensen met een big smile de dag doorkomen!Je was weer geniaal vandaag hahahahahaha. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. MissMorrie02-12-10 10:29

    Whahahahahahahhahahaha!!! Nee....dat meen je niet? Een mini-zeepje bij je ontbijtbord, dat is vragen om problemen! Maar toch, het idee Patient-Prominent-Dag vind ik super!

    Dat zeepje dat zou je eigenlijk altijd bij je moeten hebben! Als één van de artsen, X-Thorax-people, dan weer zo'n domme opmerking maken als: 'nu even je adem inhouden', dan geef je die persoon symbolisch een zeepje, zodat ie even zijn mond kan gaan spoelen! ;) Patient Prominent tenslotte! :P

    Heb je een beetje een rustig nachtje gehad?

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ga eerst maar eens op zoek naar de zeep :-)
    Tjonge, dan voel je je wel bevoorrecht met zo'n schattig zeepje bij t ontbijt! En fijn dat je natuuuurlijk élke dag zeer hoogwaardige zorg krijgt...
    En ik heb ook wel gelachen om t verhaal van Marcia...je zou het maar meemaken!!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Djuna,

    Die van Marcia was beter, maar ..
    Komt een zuster op mijn kamer. Gaat zitten en zucht "Effe bijkomen. Ben net door de politie gebeld. Patient paar kamers verder had net 112 gebeld, omdat de verpleging niet snel genoeg kwam! "

    Wens je een rustige dag,

    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh wat een geweldige verhalen allemaal! 112 bellen omdat de verpleging niet komt vind ik ook wel heel sterk! Echt, hoe verzinnen mensen het he? Verpleegster zijn lijkt me steeds meer een veelzijdig beroep;)
    En Judith, wees niet bang, elkaar shampoo voeren behoort niet tot de dagelijkse praktijk hoor, dus relaaaaxe... :)

    BeantwoordenVerwijderen