dinsdag 14 december 2010

Dat daar- dinsdag



De HUI is goedgekeurd!!!
Ge-luk-kig!
Week 23 en 24 alweer.




Dat maakte dat het gisteren natuurlijk HUI-aanvraag-dag was.

Waarbij we een Astrup nodig hadden.
Dus werd dr. Amélie voor 1 dagje dr. Astrup- Amélie en begon zij ijverig te zwoegen op mijn pols.
Ineens zei ze: ‘Oh sorry, vind je het wel goed als ik met mijn andere hand op jou steun?
Ik moet natuurlijk niet vergeten dat er aan die pols-met-slagader ook nog een MENS vastzit hè’.

Kijk.
Daar scoor je dus punten mee.



Ik moest ineens weer denken aan die keer dat ik voor één of andere OK ging.
Ik werd door 2 Zonnige Zusters naar de ‘Holding’ (de plaats waar je je nog even lekker kan opwinden voordat je daadwerkelijk de OK in mag, red.) gebracht.

Op de vraag van 1 van de Zonnige Zusters achter welk gordijntje mijn bed en ik plaats mochten nemen, antwoordde de Holding- mevrouw:

‘Zet daar maar neer’.

Zet
Daar
Maar
Neer


Nu mag ik misschien de longfunctie hebben van een *Frambozen Makroon… ik voel me nog steeds niet vereenzelfvigd met een Het.
Een ding.

En toch,
Denk ik dat ik dat in Ziekenhuisland nog vaak zal zijn.
‘Die CF’ of
‘Die Bilaterale LOTX na resp. insuff. v.w. CF’.
‘Die Stenose linkerbovenkwab’.

En met als klap op de vuurpijl:

‘Die Afstoting’.


Vandaar dat roze dekentje op mijn bed.
Als ik dan op pad moet ergens heen, naar het bos ofzo om de hond uit te laten, euhm, naar de CT bijvoorbeeld, hoop ik dat men niet vergeet dat ik iemand ben.
Een iemand.


Misschien bekijk ik het te overtrokken.
Maar vandaag kwam de ECG-mevrouw om mijn 2-wekelijkse HUI- ECG te draaien.
Ze zei vriendelijk 'goeie morgen', liep vervolgens regelrecht op haar doel (zijnde mijn borstkas) af en trok zo mijn shirtje omhoog.


Goed.
Als ze knap, jong en leuk was geweest, was dit misschien nog ergens grappig?
Maar nu kon ik alleen maar denken:
‘Als jij een jongen in de kroeg was geweest had je nu zó’n klap voor je kop gekregen dat je bij de volgende HUI-maandag nog steeds niet wist waar je was’.


En eigenlijk…
Vind ik het dan ergens diep in mij, jammer dat ik haar niet heb behandeld zoals ik zou hebben gedaan met die jongen uit de kroeg -die-dat-nooit-zou-doen-want-veel-te-verlegen-.


Maar ach.
Als ik ga slaan,
Word ik misschien
‘Die Psychotische ECG-weigeraar’.


En dat moet je ook weer niet willen hè….








Waaaa WELKOM nieuwe Volgers!!!
Gaat lekker zoooo!!!

Lees hier meer over Volger worden voor de ‘I Need A Hero’- actie!

55 opmerkingen:

  1. Macarons!! Wat zijn ze toch mooi! Was hij ook lekker? Is er iemand voor je aan het bakken geslagen of komen ze uit de winkel?
    Gefeliciteerd met je HUI verlenging! En wat een brutale ECG-mevrouw!! :S Maar ik moest stiekem wel erg lachen om je jongen in de kroeg vergelijking! :)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is precies wat de cf-consulente tegen mij zei bij het zetten van mijn lange lijn; ze vergeten dat er aan die arm ook nog een méns aan zit!!! Zó naar.
    Hoe aso om zomaar je shirtje omhoog te trekken?! En 'zet daar maar neer', PARDON?! Achteraf denk je altijd; had ik dít maar gezegd. Maar omdat het zó absurd is, sta je gewoon met je mond vol tanden.
    Trouwens... ik zie dat je blog geplaatst is om 00.00, maar ik zag 'm pas om 00.14. De vorige keer pas een uur later. Weird!
    Hoop op een goede nacht voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Djuna,

    Je verteld het zo beeldend ik zie het helemaal voor me, maar ik moest erg om je grinniken.
    Wilde eigenlijk mijn bed al in duiken maar zag dat het bijna Djuna_tijd was en besloot even te wachten.
    Ik zit eigenlijk de hele dag al met een vraag niet dat ie van veel belang is maar gewoon .....nou je kent het misschien wel zit in je kop en jij als ervaringsdeskundige weet het vast wel, die longen he nummer 5 & 6 moeten dat nu meisjes-longen zijn of maakt het niet uit van welk geslacht ze af komen.Ik weet wel dat er heel veel overeenkomsten moeten zijn .....maar dit zat zomaar in mijn hoofd en google levert mij het antwoord niet?

    Ga morgen in mijn postje je Bloq weer promoten op naar de duizend.

    Meissie ik wens je een goede nacht toe.

    Liefssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schrijf je toch weer heerlijk!!
    Enne...wat een aso-mensen joh dat ziekenhuispersoneel ;-) Wel lomp zeg dat dat zo ging!!
    Super dat de HUI weer definitief is! Dat andere ook? I hope so!!
    Goeie nacht (hopelijk komt mijn droom uit) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey daar!
    WAAA de macarons komen van een restaurant in mijn hometown! Die maken ze zelf idd!
    MMM the best zijn die he! Zo zoet hahaha!

    @Marcia: Hahaha ja inderdaad, je staat gewoon perplex van 'Hallo?!?! wát deed jij net?!?!'.

    Dat van die tijd klopt trouwens hoor, de tijd die onderaan staat is de tijd dat ik begin met de blog te schrijven/ plaatsen. Maar ja dan wil ik ook een liedjeeee en een fotootje...
    Haahaha en dan duurt het dus soms lang voordat ie daadwerkelijk gepost is!
    Droom goed!

    @Yvonne: Yeeey cool dat je nog even wakker blijft om hier langs te komen!

    De nieuwe longen hoeven trouwens geen meisjes- longen te zijn. Alleen ruim genomen moet de bloedgroep overeenkomen en de maat.
    Is helemaal geen gekke vraag hoor!

    Jij ook een goede nacht!

    Hey Pauline!!!
    Hahaha gelukkig ken ik ook hele lieve ziekenhuispeople ;-)
    Jaaaa echt fijn van de HUI, Jippie!!!
    Chirurg moet nog iets officieel maken ofzo en dat is het goeddd (hopelijk hahaha)!!!
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OEF ! HUI goedgekeurd !!
    Blijft steeds spannend.
    Dat dokter Amelie scoort is alvast een plus.

    We take you the way you are. Maar...........
    het is toch verrassend dat je na 23 jaar nog zo aggressief uit de hoek kan komen om iemand een klap op zijn kop verkopen.
    Hahaha van wie heb j'et ????
    Maar in jouw plaats was het wel enkele jaren vroeger gebeurd.
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wahahahahaa, djun! Grappig hoe je het allemaal weer op schrijft! Ennu.... Misschien, heel misschien is het in sommige gevallen helemaal niet zo'n gek idee om een beetje rond te meppen hier, mwhahaha! ;-)
    liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit stukje zouden alle zorgverleners moeten lezen: een mens IS NIET zijn of haar beperking. Vernederd vond ik het zelf, om over mezelf, zo'n 15 jaar geleden hoor!, te horen 'jullie anorexia meiden zijn allemaal hetzelfde'.
    En bedankt, me is crazy?!!

    Ik werk al jaren zelf als hulpverlener en behandelaar, bij mij is iemand gewoon Pietje zus en die heeft iets, die IS niet iets?!!

    En dat hoort zo, dat maakt mij niet heilig hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil wel een keer met je naar de kroeg!! ;)
    Goed van je hui dame! Dikke kus Lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad dit stukje zouden veel zorgverleners
    moeten lezen....In een vorig leven was ik ook
    verpleegster...
    Na de geboorte van mijn kinderen ben ik gestopt
    met werken....maar toen ik zelf een keizersnede
    kreeg voor de geboorte van mijn kinderen
    besefte ik pas goed hoe het kan voelen
    om patiënt te zijn....en dat het niet eventjes
    een prikje is maar soms venijnig hard kan steken,
    dat een blaassonde wel iets lastig is en ga zo
    maar door :)
    Ze zeggen altijd dat verpleegkundigen die zelf iets meemaakten pas beseffen wat het allemaal is...
    Gelukkig zijn er ook heel veel goeie hulpverleners. Wat inderdaad niet wil zeggen dat
    ik zo super altijd was en ben...we zijn tenslotte
    allemaal maar mensen hé...
    Ik hoop dat je een mooie dag hebt vandaag! met nog veel volgers en nr 5 en 6 er even bij aub..
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Miss Piggy
    Wéér zooo herkenbaar. Laatst ontplofte ik op zo'n soort situatie. Daarna zei ik
    "Sorry dat ik zo reageerde, maar ik neem er niets van terug omdat ik alles meende wat ik zei".
    Voor je zelf opkomen kan heel verademend zijn.
    Liefs en ik denk aan je.
    Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vind holdingpersoneel een slag apart (ik fluister dit he,). en waarom zou je niet gewoon op een rustige manier wat tegen die ECG lady kunnen zeggen? is voor haar ook gewoon weer even een wakeupcall. goeie dinsdag voor jou gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geschreven weer, Je score loopt nog steeds op zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goedemorgen MissPiggy,

    Yes, dear MissPiggy, want die kwam weer even naar boven... En terecht. Ik herken het ziekenhuis-ding-gevoel. Is meestal niet fijn, soms wel humor. 'Going straight to the goal often ends in losing' was wat Tomas ook nog vertelde. Misschien kan een vingerknip a la Dogwhisperer haar uit die state of mind krijgen. Ondersteund met een kssst-geluid. Scheelt een aanklacht.

    En Djun: TOP dat van die HUI!! Hopen dat de volgende 'keuring' niet meer hoeft.

    Ik had trouwens op m'n oude werk een bewoonster die de hele wereld, dus incl. alles wat beweegt en leeft, volledig als ding beschouwde en je ook als zodanig gebruikte. Absoluut eentje met gebruiksaanwijzing.

    Geniet maar lekker van het HUI-gevoel,
    Fijne dag,
    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weet nog toen ik een keer voor een niemendalletje in het lokale streekziekenhuis lag, de opperzuster (lees Kenau) tegen de leerlinge zei, terwijl ze mijn vingers rechttrok:"kijk hier kan je ze nou aan herkennen, die nagels".
    Spreek je, liefs,
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wel zeggen, hoor!!
    Soms hebben mensen het niet eens meer door hoe ze doen..
    Kwalijk, maar jij (en andere cliënten) kunnen hen (en mij) de ogen weer openen. (ik ben verpleegkundige in de B)
    'verrek, doe ik zo??'
    Zo zei een client een keer tegen mij, toen ik vroeg of WE naar bed zouden gaan.. 'Dat kan niet, ik ben getrouwd..'
    AUW, die kwam binnen....
    Ik zeg het nooit meer...... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lielie! DEAL!!!

    @Terpie: Waahahahaha 'kijk hier kan je ze aan herkennen, de aliens...'.
    Naaaa! Wel heel grappig!

    En inderdaad, meestal zeg ik er ook wel wat van, gewoon op een normale manier.
    Alleen ben ik natuurlijk KEI verwend met de Zonnige Zusters hier op de afdeling, en als er dan iemand mijn kamer binnenkomt en mijn shirt omhoog trekt, dan waahahaa heb ik gewoon geen woorden LOL.

    x!

    Ohhhja en die 'we' in 'zullen 'we' wassen!
    Zooo herkenbaar!
    Hoewel ik het nu zelf ook doe:
    Kunnen WE zo even die zooi opruimen? (Meaning: zou JIJ dat willen doen want ik kan mn bed niet uit waahahaha).

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Djun,

    Hoe herkenbaar.. Ik had dat in het kinderziekenhuis al, met bepaalde verpleegsters, die even mijn PAC wilden controleren.. Trokken zo mijn shirtje aan de kant.. En hoewel ik toen nog maar 17 was, heb je toch ook nog zoiets als een ego.. En bepaalde plekjes mag niet iedereen zomaar aankomen...

    Fijn dat je HUI weer verlengd is !

    Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. goeiemorgen,
    Ik las je blog en ben onder de indruk.
    Van jou, de situatie waarin je zit (ligt) en ook de komische openhartige manier hoe je erover schrijft. Ik realiseer me hoe vanzelfsprekend ik het vaak vind dat ik gezond ben.
    Ik hoop voor jou op Beterschap met een grote B. En een beetje snel als het kan.
    Sterkte, hou je taai. En ik ga je volgen natuurlijk!
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jemig, die van Terpie vind ik ook belachelijk!! Zit me op te vreten hier eigenlijk, maar we moeten inderdaad de humor er maar weer van inzien. En ach als we dan ook nog gerimpeld onder de douche vandaan komen lijken we vast op een alien.
    Die ECG mw zou alleen maar hoeven zeggen; "Ik trek even je shirtje omhoog hoor" en dan is er niks aan de hand. (Als een jongen uit de kroeg dat zou zeggen zou het wel wat vreemd overkomen) ;-)
    Hier even een simpele maar onwijze happy song waar je soort van energie van krijgt (ik tenminste) (vond gisteren cdtje waar ik oa deze op gebrand had jaar of 8 geleden denk ik, dus dacht oooo ja, leuk!)
    http://www.youtube.com/watch?v=lRm0LSihp7w&feature=fvst
    Liefsss
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heey Miss Piggy
    Ik (24jr, verpleegk.) ken je niet maar gister heb ik je blog "ontdekt" en alle blogjes die je geschreven hebt gelezen! Ongelooflijk, wat een kracht heb jij, en wat ben je eerlijk! Ik hoop & bid heel hard met je mee voor nr 5&6!!
    Ben ook volger geworden, coole actie!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh oh MIss Piggy, wat een verhaal weer. Mijn god wat heb je toch een boute lieden. Gelukkig heb je de Zonnige zusters om je heen. Ze zijn goud waard!!
    Fijn dat je HUI weer verlengd is.

    LIeve groet, Els

    Ps.Die koekjes hmmm zalig !!! Vind je kerstkransjes ook zo lekker, met die witte balletjes er op, ohhh hhmmm.
    Ps 2. ik wist het ook niet hoor van die jongentjes of meisjeslongen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als jij een jongen in de kroeg was geweest had je nu zó’n klap voor je kop gekregen dat je bij de volgende HUI-maandag nog steeds niet wist waar je was’.

    Haahahahah ik lig nog steeds dubbel. echt zo briljant:D

    echt hoor.. dat ze dat doen.. ik doe het zelf altijd al voor ze t doen ben gewoon te vlug af;)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi MissPiggy,

    Mooi dat je HUI weer verlengd is. Neem aan dat je niet echt getwijfeld hebt?
    Aan de reacties te zien zijn er heel wat horken en -innen in het ziekenhuis. Beste is het gewoon aan te kaarten bij het afdelingshoofd. Had zelf een heel vervelend gevalletje op de IC (vertel niet wat, is erg herkenbaar bij het personeel). Heb het aangekaard bij het afdelingshoofd van de long. Die heeft toen een aantal gesprekjes gehad met de IC. Waardoor het hopelijk niet meer gebeurt bij een andere patient.

    Sterkte weer vandaag, Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat is wel waar wat Ad zegt, heb zelf ook een vervelend ding meegemaakt, is ook uitgebreid over gesproken dusss ja. Is wel goed om te zeggen idd.

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Djuna,
    Super dat je weer bent goedgekeurd al hadden ze er natuurlijk allang moeten zijn!
    Jeey, punten voor dr Amélie. Maar wat een koe op de holding zeg, zet daar maar neer. Hallo!! En de ECG mevrouw mag ook nog wel een cursusje volgen "Ieder hart zit in een mens". Lijkt me eigenlijk dat jij heel goed zo'n cursus zou kunnen geven of 'n boek zou kunnen schrijven wat op alle opleidingen tot arts/verpleegkundig/etc verplichte kost zou moeten zijn. Evenals je blog trouwens!
    Sluit wel aan bij wat ik jou wilde 'vertellen', heb vandaag je blog gepromoot bij mijn longarts (dr. Allerliefste) dus wie weet heb je haar binnenkort ook als volger! Ze werkte eerst voordat zie hier (gelukkig) mijn la werd veel met cf'ers. Hoe bizar dat we er vlak na het overlijden van mijn vriendin achter kwamen dat ze ook haar la was geweest! Zo lief ook , ze heeft een donatie voor mijn "CF-apen winkeltje" gedaan!
    Sterkte meis weer vandaag!
    Liefs, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Trouwens, in het kader van mensen met een bord voor hun kop, een voorbeeld uit de niet-verplegende hoek. Want ik stond net echt met mijn mond vol tanden bij de supermarkt. Waar iemand voordrong terwijl mijn spullen al op de band stonden. Whaaa, hij schoof ze gewoon naar achter en legde zijn spullen eerst. Hoe bizar is dat! Zo'n MissPiggy klap voor je kop was daar goed van pas gekomen, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hey Debbie!
    WAAAAHAHA 'ieder hart zit in een mens' LOL!
    Jouw dr. Allerliefste klinkt heeeel lief ja!
    In welk ZH loop jij eigenlijk? (had ik misschien al eens gevraagd maar... ya know..)

    @Tamara en Ad: idd goed dat je het dan aankaart! Dan heb je er zelf misschien ook een 'beter' gevoel over...
    Ik heb nog maar 1 keer echt een relletje gehad, dat was met de CT-man die de beademing wilde uitzetten.
    WAAHAHA toen heeft lieverrrrd- Transplantman wel even met -em gesproken ja hahaha!

    @Els: JAAAA kerstkransjes zijn heeel favoriet hier! Ze hangen zelfs in de boom!

    @Ydnas: WAAAA thanks voor het liedje. HEERLIJK gewoon. Wat een nostalgie met die buiktruitjes ook hahaha!

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. We hadden twee draagzakken waar jij in paste, Miss Piggy: een buikzak en een rugzak. In de buikzak kon je tegen onze buik in slaap vallen en als we je omdraaiden, kon je zo de wereld inkijken, alsof je aan onze buik kleefde. Maar het liefst van al viel je in slaap in de rugzak. Je kon net over de schouder de wereld inkijken en dat deed je met je grote, verwonderde ogen. Je keek en je keek. Als ik te lang stilstond, schopte je, als volleerd amazone, me in de nieren, om me te laten lopen. Want daar hield je van, dat ik liep. We liepen langs stranden, door bossen, langs markten, door winkels, over campings, door bergen, in de zomer, winter, herfst en lente, altijd met jou achterop en telkens een ander hoofddeksel, passend bij het seizoen. En soms, heel soms, werd je hoofdje heel zwaar en warm en kinkkebolde je op mijn schouder, tot het als een warm kussen op de dikke lits van de rugzak tot rust kwam. Heel zelden konden we je slapend uit de rugzak halen en dan sliep je verder op onze buik, en heeeel soms naast ons. Maar meermaals lukte dat niet en terwijl we de rugzak neerzetten, protesteerde je al met een licht genkor en draaide ik de rugzak gezwind weer op mijn rug. Je eerste maanden waren rugzakloos: in een glazenkamer die leek op de ziekenhuiskamer van het IC. Neonatologie. Dubbele stoma.CF. Ook toen al probeerden we zoveel mogelijk bij je te zijn en je te kangeroeën. Maar thuis gekomen was er de rugzak, die je in slaap hield en ons fit. Anne liep de ochtenden en middagen en de avond en nachten waren voor mij. Nu wordt je door deze blog gedragen. Alle mensen die lezen en schrijven dragen je mee. En jij kijkt, je blijft kijken en nu, kan je eindelijk vertellen wat je ziet.

    Mr Papsie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow wat een mooie woorden van Mr Papsie! De tranen staan in mijn ogen! U schrijft zo mooi over uw dochter, de liefde spat van het scherm! Heel veel sterkte ook voor u en uw vrouw, het moet ongelofelijk moeilijk zijn uw dochter zo ziek te zien en zo weinig te kunnen doen.

    @Djuna: Dr. Allerliefste hoort bij de top haha! Ik show mezelf in het Bronovo maar heb geen CF hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Djuna, je Mr.Papsie heeft me diep ontroert. Zoveel zorgen en oh zóóóóóóveel LIEFDE. Je hebt fantastische ouders!!! Zo dat wilde ik even kwijt! En gelukkig weer een goedgekeurde HUI. En een boom vol kerstkransjes????? Zijn die er dan pas NA vrijdag in gehangen hahahaha ,Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat fijn dat je HUI weer goed gekeurd is! Ik hoop dat de volgende keuring niet meer nodig is, omdat je dan al lekker je nieuwe tweedehandse longen hebt!
    Ik zal nog een keer een berichtje op m'n hyves zetten dat ze nog steeds volger van je kunnen worden! M'n zusje is inmiddels ook volger geworden :)
    Ik las laatst ergens op je blog dacht ik (in de reacties) dat ze een item hierover bij Hart van Nederland moeten maken. Dat lijkt me helemaal geen slecht idee ;) Hoewel de particuliere donateurs het misschien íets minder leuk vinden, want ik ben er zeker van dat jij zoveel mensen zult inspireren... Er komen meteen nog veel meer volgers bij!
    Lieve Djuna, hou vol!
    Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ook hier tranen hoor door het prachtig stukje van Mr Papsie! Hoop van harte dat je nog heeeeeeeeeel lang mag vertellen wat je ziet!

    lieve groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Nou meid prachtig hoe je Mr. Papsie dat verwoord.
    Hoe veel kracht jullie samen hebben.
    Ik hoop dat snel no. 5 en 6 komen dat jullie samen weer alle dingen kunnen doen wat jullie willen.
    Cros my fingers.
    Liefs Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey lieverd!

    Gelukkig HUI weer verlengd!
    Mooie mooie woorden van mr Papsie vol van liefde! Nu weten we van wie jij het schrijftalent hebt,ik vind het altijd zo bijzonder om te lezen hoe warm nestje jullie hebben.... dat straalt altijd van de computer af!
    Dikke knuf voor jou en je lieve familie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik moest trouwens nog even kwijt dat ik deze opmerking echt geniaal vond: ‘Als jij een jongen in de kroeg was geweest had je nu zó’n klap voor je kop gekregen dat je bij de volgende HUI-maandag nog steeds niet wist waar je was’.
    En de frambozen makroon vond ik ook heel creatief!
    Mooie woorden van jouw Mr. Papsie! Wat zal het je sterken om zoveel liefde te voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. In het ziekenhuis kan ik me ook aan duizend dingen ergeren. Soms hebben mensen geen idee hoe asociaal ze zijn. Zo kan ik er niet tegen, dat wanneer ik lekker mijn deur open heb staan (nu lig je op een box, dus heb je hier geen last van maargoed het fenomeen zal bekend zijn) dat IEDEREEN je kamer inkijkt! Aapjes kijken.. Ik denk elke keer weer dat dat gebeurt, dat ik eigenlijk een keer in mijn blote reet op bed voor de deur moet gaan zitten.. De moed ben ik nog bij elkaar aan het rapen om het eens echt te doen :D
    Wat me bracht tot het volgende idee, schrijf op je borst de volgende keer iets als: Is prima hoor, bedankt voor het vragen!

    Kijken wat ze dan doet.. Wel lullig als de het de volgende keer wel gewoon netjes vraagt, maar ook wel weer leuk. Hebben ze ook een sterk verhaal om te vertellen thuis ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve miss Piggy...
    Wat een leuke blog heb je geschreven en wat enorm herkenbaar!
    En mr Papsie.... jeetje... ik ben er stil van, de tranen staan in mijn ogen!. We dragen je inderdaad allemaal mee Djuna en ik denk dat je site ontploft als die longen eigenlijk komen!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een prachtig stuk levensverhaal van mr. Papsie. Gedragen worden en kijken en zelf aangeven wat voor jou belangrijk, prettig is, waar jij je het best bij voelt, waar jij het best bij gedijt.
    En dat er niet zomaar met "iets" van jou contact gemaakt gaat worden, aangeraakt gaat worden,zonder jou... dat hoort echt niet zo. Dat heet beroepsdeformatie, Lieverd, ik zie jou in die draagzakken, kijken, opmerkzaam zijn, daar al je mening vormend over hoe dingen wel en hoe ze zeker niet moeten gaan. En net als nu, alles mee willen krijgen, zelf zolang als mogelijk de controle, de greep willen houden. en nu, kijken wij ook met jou mee, jij bent voor ons soms als een draagzak, dan weer op de buik, dan weer op de rug, verschillende posities van waaruit jij ons dingen laat zien! wij geven jou beelden van buiten en hopen zo, door dit steentje bij te dragen, het wachten voor jou te "verzachten".
    Enne..blijf vooral kijken, vooruit kijken en maak ons deelgenoot van wat jij ziet.

    lieve Djun, Jin en Yum, paps en mams, jullie zijn superdragers, sherpa's, wij dragen een beetje bij, waar we kunnen.
    Veel liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hee Meid,

    Weer leuk geschreven!
    En yeah hui weer goed gekeurd!

    Ik duim nog steeds dat 5 & 6 snel komen!!!

    Mega knuf

    Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat ontroerend hoe je vader schrijft over het jou dragen. Toen al! Hij zou er retehip mee zijn tegenwoordig, of hij was zijn tijd ver vooruit.
    Ik hoop dat jij voelt hoe je gedragen wordt door iedereen die je weblog leest en niks liever wenst dan dat jij nummer 5&6 toegewezen krijgt.
    En ook hoop ik dat je ouders en zussen zich enigszins gesteund voelen door het feit dat zoveel mensen met jou en de jouwen meeleven.
    Het wordt langzamerhand tijd hè, voor those damn lungs...

    PS Mag ik je wel nog af en toe 'dingske' noemen? ;-) Het is zó lief bedoeld...

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jeej! Er zijn alweer veel volgers bij !

    Wat lopen er toch een gare mensen rond in het ziekenhuis..die hebben vast de module 'omgang met patiënt' niet goed doorlopen. Dr. Amelie heeft het wel met glas afgelegd :)

    Wat een mooi stukje van je vader. Ik kreeg er gewoon een beetje tranen van in mijn ogen.

    Weer veel sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Zooooo bekend, ik heb in 2009 ook een aantal weken op de longafdeling gebivakeerd en voor 9 van de 10 ben je een mens, maar die 10e, kijkt je ook niet aan enzo. Maar volgens mij kun jij ze dat wel leren.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ha Djuna,
    Mooi verhaal van Mr. Papsie, erg indrukwekkend. En een confronterend maar ook zeer grappig verhaal van jou! Overal waar ik artsen en ander ziekenhuispersoneel tegenkom noem ik je blog: een wijze les en een goede inkijk in het leven van een zorggebruiker, noem ik het maar bij gebrek aan een betere algemene omschrijving. Maar ik hoop vooral dat je nu, right this minute, longen 5+6 krijgt en helemaal niets meer hoeft te schrijven...
    gr Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mr papsie.. wat een ongelovelijk prachtig stuk tekst.
    en miss piggy, wat ben jij een bofkont met zo'n vader.
    wow.
    echt, echt.
    ben er stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. .Lieve KANJER,

    Net als zo vaak bij het lezen van jou blog,zat ik nu ook met tranen in mijn ogen,door het verhaal van je lieve PAPSIE.

    Lieve mensen heel veel sterkte in deze tijd van wachten op 5 & 6.

    KANJER we branden elke dag een kaarsje speciaal voor jou, maar ook zeker voor je ouders en familie.
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Djuna,

    Wat een prachtig levensverhaal van Mr. Papsie.
    Alle 639 volgers -en counting- dragen je straks naar de IC hoor.
    Als de TransplantMan met 5 & 6 langskomt, staan we met zijn allen in die hele smalle gang klaar voor je. Symbolisch dan, want dat gaat echt niet passen :-)

    xx Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ha lieve meid,
    Wat heb je toch een lieve vader (en moeder trouwens ook!), die het zó mooi en ontroerend verwoord heeft hoeveel ze van je houden en om je heen staan (samen met je zussen!). Echt mooi om te lezen, bedank hem maar dat hij het met ons wilde delen!
    Fijn te lezen dat de HUI weer is goedgekeurd! Nu moet het toch eindelijk wel een keertje komen zou je denken toch? HUI heeft nu ook wel weer lang genoeg geduurd!!
    k Vind t top dat je zóóóveel volgers hebt al, bizar! Super voor de NCFS! En vooral voor jouzelf natuurlijk, ál die dragers :)
    Veel liefs voor jou, prettige avond nog en weltrusten alvast!
    Knuf
    Jorine
    PS dr Amélie is wel een echte lieve en goede doc zo te lezen!! Daar willen we er meer van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Ja, ok voor dr amelie, ze doet haar naam eer aan.
    En mr. papsie , ik zie jullie nog lopen,het liefst ook wel wat hard, kilometers !!!
    De benaming van sherpa's voor jullie als familie vind ik ook erg mooi van ria,dat zijn jullie dragers.Ik hoop dat ik daarop mijn manier ook een beetje mee help.
    Hou vol, djun!
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Dag missy... elke keer als ik even bij je inlog (meedere keren per dag) vind ik het jammer dat we niet lezen dat ZE ER ZIJN! Ik betrapte mij er zelfs op dat toen ik gisteren in de krant las dat er weer een paar verkeersslachtoffers waren geweest afgelopen weekend: misschien nummer 5 & 6 voor jou? En normaal zou ik zo niet denken, maar jij hebt mijn denkwijze wat dat betreft zeer veranderd. Als ik al geen donor was, was ik het zeker geworden. En ik weet zeker dat je heeeeeel veel mensen aan het denken hebt gekregen de laatste dagen. En dan lees ik ook hier de reactie van je pa. En schiet ik vol. Ik ben ook een ouder. Van gelukkig 3 zeer gezonde jongens (18, 17 en 11) maar oe... wat doet het nu al pijn om dit lezen. Ik bewonder jou en je familie. Zeer. Weet dat er aan je gedacht wordt als mens en niet als ding, al moest ik er wel een beetje om lachen hoor. Maar dat komt door hoe je het omschrijft. Dag lieve Djuna. Ik wens je een goede nacht en wie weet? Misschien lezen we het morgen wel. Poe hee, das een heel verhaal geworden. Sorry.
    Liefs uit Harderwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  52. miss Person14-12-10 23:07

    Lieve Djun,

    Jij hebt echt superouders en zusjes! Zo knap hoe sterk jullie blijven, hoe sterk jullie familie blijft. Echt super. Dat zie je maar weer aan het moois wat je pap schrijft en wat ze allemaal voor je willen doen. Al is het voor noodles, nagellak en voor een shopper vol met snoep zorgen.... Allemaal kleine dingen, maar wel dingen die ontzettend belangrijk zijn en die zij maar al te graag voor je willen halen/kopen/meenemen.

    Ik ga slapen. Lees morgen je nieuwe blog. (als ik zo geen belletje krijg... ;)...)

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  53. wat is dat daar dinsdag, wat weer een mooie blog, en zoveel prachtig, krachtige reacties, top en allemaal voor jou en onszelf natuurlijk. Weet je, zo langzamerhand, voelen we ons one big family en ik vond het beeld van iemand die ons allemaal zag staan in de gang (-en) met een lichtje ( misschien bedenk ik die er bij) op het moment dat jij voor je transplant gaat zo mooi, zo hoopvol, daar ga ik mee de nacht in hoor. Wacht op jouw blog van "morgen" en vond het nummer van Ingrid Michaelson, take me the way I am, prachtig gekozen, sober. Als iedereen dat "een beetje" als uitgangspunt nam voor het benaderen van de ander, wat zou de wereld er dan anders uitzien, en dan zou er niemand zo maar onder jou shirt duiken om, wat dan ook te doen! That's what we call LOVE!!
    lieverd, hoop op een kalme nacht voor jou.

    Ria, die vanavond op school voor het eerst een kerstknutselavond heeft gehad, en dat noooit meer doet, omdat je ook hier niet genomen wordt zoals je bent...ik ken m'n grens, dit is helemaal niets voor mij...ik hou van takken en bossen en groen en kaarsen en veeeeeel licht en vrij maar niet van opgedirkte bakjes enzo.. je proeft het al, een beetje spijt...

    Zoennnn,

    BeantwoordenVerwijderen
  54. vergeet een w, bij jou (w) shirt, sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hier ook een nieuwe volger.
    En zoals jij schrijft: nou, je bent voor mij nu al IEMAND met een zeer eigen GEZICHT geworden, en dat is een groot compliment.

    Ga zo door! Je inspireert mij en vast nog heel veel anderen.

    BeantwoordenVerwijderen