dinsdag 7 december 2010

Dubieuze dinsdag

Weet je wat ik soms doe?

Op Uitzendinggemist, afleveringen van ‘Afslag UMC Utrecht’ terugkijken.

Weet je waarom?

Dan zie ik dat anderen het ook zwaar hebben.
Erg he.
Ik weet het.

Ik lees trieste boeken,
Kijk zielige films.

Jank tranen met tuiten,
Over anderen.


En dan voel je je daarna een stuk beter.

Zo van: naaaaa zo erg is het niet met mij.
En ook: anderen hebben het moeilijk, die komen er ook doorheen.


Ik keek natuurlijk gisteren, (net als de rest van vrouwelijk Nederland) Grey’s Anatomy.
Deels voor diezelfde reden (naast de overduidelijke reden van knappe McDreamy’s en McSteamy’s, yeeeey!);
Dat er ergere crisissen kunnen zijn.
Dat mensen boomstronken door zich heen geboord kunnen krijgen en dat overleven.
Dat mensen bommen in hun lichaam hebben en er levend uitkomen.
Dat soort crisis- crisis- drama.


En wat schetst mijn VERBAZING?

Meneer 'Ladidaaa' van in de 60 met TALLOZE problemen (te weten; onder andere ‘metabole acidose’. Inderdaad, dat ding waar wij hier in mijn personal kamertje met alle doc’s al wéken over struikelen), staat 1 weekje op de lijst voor nieuwe longen en TADAAAAAAAAAAAAA.
ER ZIJN LONGEN VOOR -EM!!!

Dat
Was
Niet
Mijn bedoeling toen ik Net5 aanzette.

Als een mens nu ook al niet meer op de dramatiek in Amerikaanse ziekenhuisseries kan rekenen,
Waar gaat het dan heen met deze wereld?!?


Ik bedoel, jup.
Leuk voor die man hoor,

Net als voor die jongen die nog maar een dag te leven had,
Wiens potentiele longen in de vuilnisbak werden gegooid maar later toch weer eruit gehaald werden en met een in- vivo- machine weer geventileerd werden.
En tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het bleken prachtlongen voor de jongen.
Ischemie-tijd? Daar doen we niet aan, voor het gemak.


En ja ja ja, je gaat zeggen: ‘ze kunnen ook moeilijk die man een jaar laten liggen in het ziekenhuis hè, dat is saai voor de serie’.

I KNOW.


En ik weet ook wel dat dat allemaal niks met het echte leven te maken heeft.
En dat mijn blik vernauwd is.
En dat ik OBSESSED, ja echt OBSESSED ben door transplantatie en longen en donoren en dat ik eigenlijk met niks anders bezig ben dan de vraag;
‘Wanneer Komen Ze?’.



De tijden van de antibioticagiften.
Ik ken ze uit mijn hoofd.
DUH. Zou ook wel gaar zijn als dat niet zo was hè, na al die tijd…

Maar dat was mijn punt niet.

Als ik op andere dan die vastgestelde tijden, de sluisdeur open hoor gaan…


‘TING TING TINGGGG!
OPROEP!’

… schiet het door me heen.
Elke seconde is het bij mij.
Het is nooit meer uit mijn gedachten.

Ze zeggen, je moet het van je afzetten,
Want het komt altijd als een dief in de nacht, als je het niet verwacht.
Mogelijk dat op het moment dat ik het helemaal vergeet,
Dat ik NIET opschrik als ik die deur hoor opengaan,
Dat er dan een oproep is.


Wie weet.
Wieweetwieweetwieweet!


Maar wat ga ik doen als euhm, het nog heel lang duurt?
Je. Weet. Het. Niet.
Hoelang nog...

En het is de duur,
De duur die het moeilijk maakt.

Dat zeggen ze er niet bij op tv, als ze een long uit de vuilcontainer trekken die vervolgens ge-wel-dig blijkt te werken eenmaal –ie in een mens zit.

Doe mij ook zo’n afval-long….


Of eentje uit de muur, ook goed.







OH EN: KEEP UP THE GOOD WORK! Lees hier over de Volgers-actie, word volger en vertel het verder!
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAA!

47 opmerkingen:

  1. Oké.
    Confession 1. Ik ben vrouw maar kijk dus niet elke maandagavond GA. Of een andere dag. Doe mij maar ER met dokters Ross en Carter. En Echte Medische Verhaallijnen (ahum...) ipv longen die in vuilcontainers belanden maar het daarna gewoon toch weer blijken te doen op miraculeuze wijze (want ik neem aan dat deze kolder uit de dikke duim van de GA-schrijvers komt?).
    Confession 2. Er is niks geks aan om je op te trekken aan het leed van een ander. Volgens mij is dat deel van ons (den mensch) ingebouwd overlevingsmechanisme. Zolang er anderen zijn die het moeilijker hebben dan jij komt het met jou altijd goed.
    Confession 3. Helaas werkt dat mechanisme bij mij ook de andere kant op. Ik word gallisch van lui die terminaal verkouden plegen te zijn. Of voor iedere scheef ingegroeide teennagel de huisartsenpost bezoeken. Zeik Niet Zo! Get A Life!

    Haha, dat zou wat zijn. FEBO-longen!

    Have yourself a good one tonight babe...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey great MP,
    obsessed ben jij en velen met jou, waaronder ik..het nieuws afstruinend naar, wie weet,wie weet..telefoontje binnen oorbereik..je weet maar nooit, die dief in de nacht..
    lieverd, verzin nog iets om de wachttijd door te komen, nog meer series, mooie detectives, ( touch of Frost kan niet meer..helaas) en voor wat Grey's betreft, ze laten natuurlijk alleen de laatste week zien, de successtory, dat wat eraan vooraf ging is niet uitzendinginteressant genoeg, oh, die kijkcijfers he. En bij jou schieten die omhoog... en ik kan dat beeld van die Erasmusbrug en het vuurwerk niet uit m'n hoofd krijgen, daar ga ik voor hoor!!
    lieve schat, wens je een rustige nacht, vertrouw!
    En als het komt, komt het met toeters en bellen...
    liefs,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waarom heb ik een amerikaanse vuilnisbak bij mijn reactie staan???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He meis,
    Logisch dat het steeds in je hoofd zit, de transplant biedt je zo veel kansen en vrijheid. Het zit al vaak in mijn hoofd, laat staan in de jouwe. Moet erg zwaar zijn om dan te horen en lezen dat anderen wel longen krijgen (en zeker na zo kort wachten). We houden vast aan het idee dat er voor jou geen vuilnisbak-longen komen maar gewoon 2 superlongen!!!
    Hopen dat vannacht de deur open gaat met die reden!!!
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh oh, die vuilnisbak, slaat wat mij betreft niet op jouw longen hoor..
    ik snap het echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag de reacties pas bij het versturen van mijn bericht. Irene, ik moet ook bekennen dat ik ook geen GA-fan ben maar wel ER-fan!
    Djun, als ik het niet vergeet neem ik m van de week mee. Laat je nog weten wanneer het wordt, denk donderdag.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He Miss Piggy,

    Die televisievulsels die dan met 'vuilnislongen' voor wat suspence en kijkcijfers moeten zorgen, tsja... Wel leuk om eens naar te kijken... Vluchtig...Maar... Pffff...
    Doe mij maar JOUW BLOG... Samen met al bijna 300 VOLGERS!!
    WAT gaat die ontlading groots en intens zijn als 5&6 eraan komen...

    Nederland zal te klein zijn...

    Kus
    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve Djun,
    'k BIN d'r morgen weer...
    Tot dan
    Zoenn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Irèneeeee, WE ALL WANT FEBO-LUNGS!
    Waahaahaha.
    Enneuh, je hebt gelijk hoor, ER... Veulll 'realistischer'! Hahahaha.

    Waaa en Ria, a tuch of Frost is ook leuk jaaaa!!! Ik vind het altijd zo leuk om te zien als die Engelsen ETEN.
    Ge-wel-dig! Alleen al daarvoor wil ik het zien hahaha!

    Slaap lekker dames!
    Sweet dreams van Ross en Carter (of McSteamy of Alex Karev, jaaa dat is toch wel mijn personal fav hoor...)!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. och, ik BIN d'r nog... kon het niet laten
    @Steve, oom; Nederland zal dan veel te klein zijn, we doen Belgie er ook bij toch!!!!

    We blijven erin geloven Djuna!!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou die Frost.. eet vooral quick meals, lekkere vette happen toch.. en dan doorspoelen met..
    ik ga hem missen, totaal iets anders dan die Ross en Carter e.a. medical beauties..Je snapt 't al..ik val op de verkeerde mannen..

    Ga jij ook slapen, poging tot?

    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Natuurlijk NIET deze George hè... http://bit.ly/eZVYOs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dan wordt het echt een mega-ontlading!!! Bij de vorige transplant was de vreugde al groot, dus ga maar na!!Ik denk dat de blog dan overbelast raakt door alle reacties :)
    Goeie nacht xxx
    PS: k ga mn laptop uitzetten, heb wel weer genoeg gekeken voor meubeltjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zoals jij best weet is het leven geen soap, ook geen medische. Soms hebben mensen wel geluk.
    Ook voor ons is elk telefoontje of smsje een run naar het goede nieuws zoals vorig jaar: "longen in aanbieding". Hoe het dan voor jou moet zijn kan niemand zich voorstellen.
    En alsjeblief laat die dief in de nacht maar komen.....als het ff kan vannacht.
    Love you

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sluit me helemaal bij de laatste spreker/spreekster aan, en ga zo maar door...we sluiten de cirkel..

    love you all!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja ik kan er eigenlijk niet zoveel meer aan toevoegen. Alle is al gezegd!
    Ja, dat ik hoop dat die longen nu komen. Dat ik wilde dat het zo GA-makkelijk ging dat je ze uit de muur of uit de vuilnisbak kon trekken. Want dan gingen we met alle volgers hier heel snel alle Febo's en vuilnisbakken van NL en ver daarbuiten voor je af!
    Keep the spirits up, girl! Dan ga ik gauw mijn bedje in!
    Liefs, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zag deze week ook 'n soap en daar werd een patiënt binnengebracht met letsel en had ook het een of andere nieuwe orgaan nodig. En hup:
    DAAR WAS HET AL?!
    Als dat toch 's zo makkelijk ging hè, men dan regelde ik voor jou acuut 5&6.
    Fijne nacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hee!

    Kwam op je blog via Irene. En ben je gaan volgen voor de actie. Half je blog doorgespit en wat filmpjes bekeken!
    Ik zeg nu al diep diep diep respect! Dat even vooraf :p

    Ik keek ook GA. Lekker onrealistisch inderdaad. En hoe mooi het hartje van die man het toch weer oppakt. Het is net de suprise show. Je valt van de ene verbazing in de andere.
    Dan kun je misschien nog beter House kijken.... Of ER al ken ik die niet.

    Hahaha ik moest ook even aan FEBO denken bij uit de muur. Dat zo stoer zijn..als ze ze zo konden kweken.
    En fijn voor alle mensen die op hun telefoon zitten. WACHTEN WACHTEN WACHTEN!
    Ik heb dan een vorm van reuma en een bloedziekte maar ik zit zelfs op de telefoon als ik verwacht dat mijn reumatoloog belt. Die me vervolgens voor haar gemak 4 dagen laat wachten. Maar ik moest me schamen als ik jou verhaal dan lees!! Wat ik wil zeggen is dat ik me kan voorstellen dat zowat je hart stopt als de deur opengaat op andere tijd of als er geveld word oid.

    Goh dit maakt vast niet kijken....misschien moet ik dan nog wat andere drama's voor je verzinnen. Rondje kinder oncologie ofzo. Sophia kinder ziekenhuis terug kijken. Breekt bijna altijd mijn hartje.

    Voor de afleiding raad ik Prison Break aan. Weleens gezien? Echt super super super spannend!!!!!! Echte aanrader. Ohja daar spelen ook een aantal lekkere mannen in :-))

    Slaap lekker/fijne dag!

    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Herkenbaar... gisteravond nog 'ingang oost' zitten kijken. Met een man naast me die zich steeds afvraagd waarom ik die ziekenhuisseries moet kijken terwijl ik er zelf al vaak genoeg kom. Maar inderdaad volgens mij is het gewoon dat je dan kunt bedenken... 'oh gelukkig het kan erger' of 'oh gelukkig dat ik dat niet heb'. En interessant vind ik het eigenlijk ook wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tsja Ik zal t maar bekennen ...
    Elke middag onder t mom van mn rust pakken kijk ik ze ook.... eerst om half twee op sbs en dan om 2 u op net 5!
    Is het onze honger naar meer medische weetjes om die weer toe te passen zo nodig of is het gewoon omdat ons wereldje er zelf zo om draait?
    Lieve djuun, elke dag is jouw honger naar 5&6 groter en volkomen logisch.. Het duurt inmiddels ook al even en je wilt verder,beter en vooruit maar je uithoudingsvermogen word behoorlijk getest.
    Ik heb zelfs ga nog nooit gezien,het is niet echt genoeg denk ik haha

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoihoi,
    Ik ben ook zo'n medische series kijker, maar dan liefst wel reality. Afslag UMC, ingang Oost etc. Idd interessant en wel beetje idioot als je zelf idd t zkh ook redelijk goed van binnen kent zeg maar. Ik kijk het ook trouw als ik gewoon opgenomen ben. Dat vindt iedereen idioot, maar jij begrijpt dat tenminste :-)
    Vervelend vind ik van die onrealistische zaken, zoals donororganen binnen een week etc...zeker als je zoals jij en velen met jou op de lijst staan, dan weet je wel dat het zo makkelijk niet gaat...!
    Sterkte weer vandaag en hopelijk is het onverwachte moment gauw aangebroken!!
    Dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. MORNING!!!!
    Wooow, vroeg he! Hahahaa we hebben een nieuwe zaalarts, zij is actief! Waahahaha en ik moet wel wakker zijn als de dokter komt he.. dat snap je...

    Pauline: WAAAAAAAAAA heb je meubels geshopt haahaha the best!

    @Joeltje: Hahaha ik zal vannacht al op je te wachten hier... HIIII grappig hoe snel tradities ontstaan hahaha!
    Maar je kindje had iets later dorst zo te zien...

    @Tineke: WELKOMMMM!!! Leuk dat je ook een reactie achterlaat!
    Haaaaa ja prison break dat is zeker geen slecht uitzicht!
    Oh enneuh, 4 dagen voordat je doc terugbelt?!?!?! Dat vinden wij hier ook lang hoor!

    @Claudia: JAAA 'Ingang Oost' is er ook zo 1! Succes vandaag in het zh! (of heb ik dat niet goed begrepen van je blog dat je vandaag kwam blaze/babbelen?).

    @Jolanda: k ga eens opzoeken wat jij dan kijkt op die tijd... dat is perfect namelijk! Kan ik in slaap vallen bij een ziekenhuisserie hahahaa!
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Longen uit de vuilcontainer??? Nou ja zeg, moet niet gekker worden. Maarja als ze het doen ;-)
    Ik kijk ook altijd graag naar ziekenhuisseries, de "echte" dan he, dus met echte mensen met echte ziektes, ook "je zal het maar hebben" en "Over mijn lijk", het is gewoon heel interessant, herkenbaar, ik moet het gewoon zien!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha heel herkenbaar hoor, dat is idd niet het echte leven!

    Maar ehm, kun je in het vervolg een spoiler boven je blog zetten? Ik heb de aflevering nog niet gezien nl...

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  25. MissMorrie07-12-10 11:04

    Hey hey,

    Longen binnen een week en uit een vuilcontainer...dat is wel echt mega-spectaculair verzonnen door de scenarioschrijvers! Maar wel een hele slechte weergave van de realiteit! Tjongejonge!

    En ik snap heel goed dat je elke keer denkt, of beter gezegd hoopt, dat er longen zijn, als de deur buiten gezette tijden open gaat!! Ik hoop ook dat ik zeer binnenkort weer een smsje krijg met de tekst: 'aanbod, aanbod, er zijn longen'. Dat was echt een prachtmoment, dat dat zich maar snel weer mag aandienen!

    Dikke kus!
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. HAAA MissMorrie!
    Hoe voel je je nu met een baan op zak?
    WOOOHAAAAA!!!!

    @Tamara: NOOO heb je -em nog niet gezien?!?!
    How did that happen?!?!
    Je hebt vast al een link, maar even voor de zekerheid he, want je kan -em niet missen hoor!

    http://www.cucirca.com/2007/06/16/watch-greys-anatomy-online

    Ydnas: Over mijn lijk wooow dat was echt heftig he. Maar idd heb ik ook, ik MOET dat kijken hahaha.

    @Jorine: Hey hey! How are you? Binnenkort nog eens in de buurt voor dr. Baas?
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja gistermiddag bij Ikea wezen kijken en s avonds nog even boek en site bekeken. Nog niets besteld hoor, rustig aan ;-) maar tis zo leuk om van alles alvast te bedenken.
    MissMorrie, gefeliciteerd met je baan!! Lekker hoor!! Geniet ervan.
    Rustige dag voor jou xx

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Brrrrrr, pure zelfkastijding. Al die series bezorgen mij rode vlekken in de nek en jeuk op ondefinieerbare plaatsen.
    Als ik weer eens op audientie ben geweest bij de heren heb ik meer behoefte aan leuke programma's.
    Maar ik gun jou in elk geval een paar perfect werkende, opgepoetste serielongen.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha!
    Eigenlijk zou ik vandaag moeten,maar heb t twee weekjes verzet :-) Nu kom ik dus de 21e naar de poli en hoop dan zeker even aan te wippen. Nu mag ik natuurlijk wèl binnen heb ik bedacht, heb nl besloten zóóóó goed te zijn op dat moment :-). k Contact nog wel tegen die tijd, kom sowieso even zwaaien, en natuurlijk even bij je buuf langs. Dus, tot over 2 weekjes!!
    Doeidoei!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. vrouwen,

    Ben ik blij dat ik een schatje heb die alleen naar kook- en huisprogramma's wil kijken.

    Gelukkig hebben we 2 tv's kan ik tenminste voetbal zien. In het stadion is natuurlijk leuker, gisteren al na 6 minuten afgelast.

    Een rustige dag vandaag, Miss Piggy.

    O ja, ik heb de vuilcontainers voor de deur nog gecontroleerd. Zaten helaas ging longen in. Heb de Roteb wel gevraagd extra op te letten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik hing van de week nog op de kop in de container (sleutel zoek), maar kwam daar geen longen (o.i.d.) tegen. Ook geen sleutel trouwens. Wel heel veel andere troep, dé ideale plek om even gestald te worden als long zijnde... De mijne waren bijna niet te houden.

    Kuzzz,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heb m opgenomen;) Maar moet die van vorige week ook nog zien, duss dat eerst:) Was een beetje druk met Sinterklaasgedichten enzo;)

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  33. MissPiggy, diep respect heb ik voor je! Via de oproep van Joeltje ben ik je volger geworden en ik ga nu meteen ook een oproep op mijn blog zetten om jou te gaan volgen. Op naar die 500! Helaas hier in Harderwijk geen longen in de container gevonden maar ik zal blijven zoeken naar jouw 5&6! Groeten van een hele grote fan van GA & ER

    BeantwoordenVerwijderen
  34. YEEEY Gerda, wat goed!
    Dank je!
    En waahahaha keep looking in die containers hoor hahaha wie weet... we might get lucky!!!

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. zoals Mariah Carey ooit eens zong:

    Then a hero comes along
    With the strength to carry on
    And you cast your fears aside
    And you know you can survive
    So when you feel like hope is gone
    Look inside you and be strong
    And you'll finally see the truth
    That a hero lies in you

    je bent een held djun! Hou vol!!

    xxx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  36. :) haha het wordt bijna saai :P Maar hier nog zn ziekenhuiskijker hoor ;) En idd ook bij opnames. En veel mensen snappen niet waarom... En soms begreep ik het zelf ook niet haha. Als iemand met een pijnlijke teen op de spoed (bij ingang oost) beland en deed alsof de wereld verging irriteerde ik mij ( om niets dus haha) en vervolgens zag je weer iemand die erg ziek daar lag en dan inderdaad het gevoel, het kan erger! En het liefst nog willen zeggen hee jongen kijk eens die is zieker! Maar dat slikte ik maar in haha..

    Toevallig had ik het er gisteren ook nog met Jorine over!!!

    Weer mooi geschreven! :)

    Gr Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Maria Carey verwoordt het perfect !!

    Hier langs Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tja, het echte leven komt zelden op teevee. Maar bedenk je, zo'n jongen in GA heeft z'n longen in een dag, maar heeft er ook niet lang plezier van. Die komt acuut weer terug, anders is het verhaal niet meer spannend. Jij moet langer wachten en dat is om spontaan neurotisch van te worden (logisch dat je steeds op scherp staat of toevallig de kans van je leven 'ff' komt), maar jij gaat er dan ook heel lang van genieten. En dat het leven daarmee net zo groots en meeslepend wordt als in films en series van niveau, dat weet je nu al =).

    Ondertussen ben je wel degelijk aan een serie bezig die boeit, want ik sluit elke dag af met jouw blog.

    En toen ik zondag in de kerk zat moest ik aan je denken, omdat je verhalen raken. Ik heb voor je gebeden, niet omdat ik denk dat jij daarin gelooft maar omdat ik wil dat, als er daarboven iemand zit (en ik weet dat niet zeker net als iedereen, maar kies ervoor om het als optie te zien, best fijn idee), dat die dan in het bijzonder aan jou denkt. Om een steuntje in de rug te geven en te zorgen dat jouw kans dichter en dichterbij komt.

    Jij gaat het redden, zelfs het lange lange wachten. En terwijl je wacht doe je zoveel meer dan je denkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lieve Liselot,
    Jij bent ook een heldin hoor!

    En Bente, wat een lieve lieve lieve woorden.
    Raakt mij echt.
    Dank je wel.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  40. hai, ben via joeltjes blog hier met mn haren naar toegesleept, en heb vooral veel lol gehad om je stukje van een dag of wat terug over de co assistent.heel leuk en waar!

    en ik kijk dus nooit naar die ziekenhuisseries. ik werk zelf in een ziekenhuis en irriteer me zo enorm aan de kul die er vaak in is. met uitzondering van ER, die vond ik dan weer heel goed, en met als dieptepunt GTST, waar iedereen aan een monitor ligt waar niemand naar kijkt, en aan het zuurstof; of je nou je arm gebroken hebt of in coma ligt.
    enniewee, ik vind je actie top, en ik ben nu officeel een volger.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. en ik, ik bin m'n vuilnisbakkie "kwijt"... inmiddels,
    heb vandaag zo tussen de bedrijven door je blog in de gaten gehouden, wat weer een mooie reacties op een mooi verhaal..Lieve Djun, voor straks een rustige nacht... Veel liefs en tot later en ik ben niet zo'n Mariah Carey fan, iets te veel wiebeltjes enzo.. maar deze woorden zijn raak!
    + het gebed van Bente en alle anderen die, ieder op zijn eigen wijze, bidden of in aandacht met liefde en zorg aan jou denken,
    jou steunen en elkaar steunen in de hoop, geloof en liefde!!

    een omWarming,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Goeieavond Miss Piggy, ik ben ook via Joeltje
    bij jou terecht gekomen....
    en ben gelijk volger geworden, zal op mijn blogje
    ook wat reclame maken om volger te worden van
    je blogje zodat we je in België ook wat kunnen
    steunen..ongelofelijk dat je nog zo aan anderen
    denkt terwijl je het zelf ook niet makkelijk hebt!
    Sterkte en hopelijk krijg je vlug die nieuwe
    longen.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  43. je ziet hier op vuil- buiten-zet dagen allerlei types van vaag allooi de vuilniszakken en het grofvuil afstruinen en dan schichtig wegschieten, en witte bestelbusjes met gedimde koplampen zachtjes van hoop naar hoop rijden. Weet nu pas waarom!

    als je nog wat op wikipedia wil opzoeken op een saai moment: wat je beschrijft noemen psychologen opwaartse en neerwaartse vergelijking. En ja, het is bewezen: mensen worden van beide blij! kijken dus, die series!
    slaap lekker
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heyyy Yvonne!
    Waaaaaa wat fijn dat er ook een naam hangt aan mijn 'ziekenhuis-serie-verslaving'!
    En beter nog... dat het GOED is om ermee door te gaan hahaha!

    Ohhh en jaaa die witte busjes, die zijn allemaal in dienst van mij hahaha!

    @Verg(r)eetmenietje: yeeeeeeeeeeeey! Internationale alure waaa daar zeg ik geen nee tegen hoor!
    Tof!

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hee lieve Djuun,
    Wat een volgers, echt goed!! Ik ga morgen op mn werk promoten :)
    Ik wens je alvast een goede nacht (t liefst met 5&6 natuurlijk). Ik sla het nachtelijke berichtje deze keer over. Over 7 uurtjes loop ik al richting de bus dus ik ga snel mn laptop en oogjes dichtdoen.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  46. 't is hier nog even tea-time..drink ik Yogi Tea, met aan elk zakje een labeltje met een spreukje..ditmaal..
    "strong desire needs strong will"
    Komt naast de anderen te hangen op het prikbord in de keuken..
    k zal aan je denken!
    liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hey Pauline!
    Groot gelijk, slaap lekker!
    Gaat idd TOP met de volgers!
    x

    @Ria: Das n mooie!
    Slaap lekker voor jou ook straks!

    BeantwoordenVerwijderen