dinsdag 28 december 2010

Het cup-a-soup- momentje- dinsdag

What a difference a day makes…

Ineens is er weer lucht,
Weer ruimte.

Ik lees blogs over mensen die aan ab-kuren gaan, die ‘de kerst zijn doorgekomen’.
Nog geen week geleden was ik daar 1 van.
Iemand met zo weinig lucht die niet wist hoe ze het volgende uur kon gaan bereiken.

En nu.
Is alles anders.

Ik besef zo goed, elke seconde wat mij is geveven.
Ik had niks, ik kreeg alles.


Hoewel ik niemand de TX-‘vrachtwagen’ over zich heen gun, ik weet nu weer dat wachten het moeilijkst is.
Nu kan ik weer vooruit kijken.

Ik denk aan jullie allemaal op de lijst en aan hen die de lijst niet hebben overleefd.

Ineens aan de andere kant staan.
Oh, ik gun dat iedereeen zo.



Vandaag beetje op de stoel gezeten, ennnn een soepje ga ik nu eten.
Hahaha ik zal het filmen, wacht…

video

68 opmerkingen:

  1. Ik wens je alle geluk van de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hai djuna, lijkt t nou zo of ben je je diepe lijn ook al kwijt? en moet je nu gelijk al beginnen met die berg medicijnen?
    afijn, eerst maar een soepie. je kan zo in de cup a soup reclame.

    en t lijkt me ook een heel rare gewaarwording dat je opeens niet meer aan het wachten bent..dat het gewoon echt waar is nu. dat vereist vast een hele omschakeling in je doen en laten. Maar ook dat gaat vast goed komen!
    slaap lekker voor straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee meid wat super dat het goed gaat! Ben ik blij mee..

    Veel liefs Saskia!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ahh wat leuk om weer een filmpje van je te zien.
    lekker zo'n soepje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je alweer een filmpje maken kan!! En zo fijn dat je weer hoop hebt, weer lucht en vooral al die plannen kan gaan uitvoeren!
    Was wel leuk om de andere kant van die foto van je raam nu in het echt te zien haha ik herkende je kamer gelijk! Wat een lieve zusters daar op de long zeg, en dan die vlaggetjes in de gang!!! Mijn doel was het pakje af te geven bij de receptie maar van hen moest ik het zelf op de afdeling afgeven. En ik vond het eigenlijk veel te opdringerig om zo dichtbij te komen maar ja ik wilde natuurlijk toch dat het er kwam! Gelukkig kwam ik een van de nurses in de lift tegen!
    Slaap lekker voor straks!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eet smakelijk lieve Djuna!! Weer een mooie dag vol lucht!!

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig moment waar je vast naar uitgekeken hebt........liefs van mij.......xxxx.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoop dat het soepje je gesmaakt heeft :)
    Mooi om terug een filmpje te zien van jou!
    heel veel liefs
    Je bent een straffe madame zeggen ze hier in Belgiê!
    en dan nog zo aan de anderen denken...
    petje af hoor!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach meissie toch! Wat heerlijk om je zo (bijna) in levende lijve te zien! En wat zal het inderdaad moeilijk zijn om dit allemaal te beseffen! Maar... je hebt weer lucht! Ik blijf het een wonder vinden! Geniet van je lucht en van je leven... en als het even kan... Blijf Bloggen! Ik (en ik denk velen met mij) genieten er van!
    Veel liefs uit Harderwijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat kun je blij zijn met kleine dingen als het leven weer tokomst biedt. blij om te zien dat je geniet!
    lieve groet, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Djuna,

    Fijn je te zien zitten met een soeppie! Jou gaat het weer goed!! Het contrast is inderdaad heel groot.... nog maar een dikke week geleden was je aan het wachten, overleven..... en nu adem je vrij en kan je aan de toekomst werken.
    Mooi dat je ook aan de anderen denkt die op de lijst staan, kunnen wij als volgers van jou misschien andere wachtenden een steuntje in de rug geven??
    Ik wens je het allerbeste!!

    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MissPiggy,

    Kkan me dat gevoel goed indenken: wat voor verschil is er tussen jou en degenen die nog steeds vechten om een beetje lucht binnen te krijgen. Waarom zij niet en jij wel? Jij kreeg die TX en die anderen wachten nog, WACHTEN... zoals jij ook deed...(ja, deed!!!)
    Maar wat een geweldig gevoel moet dat ook geven, jij hebt het wel GEKREGEN... Djuna, je hebt het gekregen, van God. Hij is zo goed. Zoveel lucht, zoveel extra tijd... Hij gaf het jou! Zelfs voor de tweede keer! Zo groots... Ons rest dankbaarheid...

    Djuna, ik wens je alle goeds toe! Ik hoop dat je snel op mag knappen en dat je je plannen mag gaan uitvoeren waarvan je misschien gedacht hebt dat je ze nooit meer zou kunnen... Meid, zet 'em op!!! Ik volg al maandenlang jou blog en bewonder je om je enorme moed, kracht en doorzettingsvermogen! Die helpen je nu vast en zeker om zo snel mogelijk weer op de been te komen!

    Liefs l.M.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. DJUN!


    Wat goed. Jammer dat wij niet kunnen ruiken ja..... Maare, dat kan je nu weer zeggen he! yeeeey! :-) Je KAN weer ruiken!! Op naar nog veeeeel meer soepjes!

    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. What a difference a day makes zit al maanden in mn hoofd toevallig.

    Heel veel sterkte nog bij je revalidatie

    Arno

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoop dat het soepie je gesmaakt heeft. Je ziet er met de dag beter uit meis: you go girl! Fijn om te zien dat je weer normaal rechtop kan zitten, gaat goed dus! Toppie: geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeroen en Naomi28-12-10 21:01

    Handkus terug van ons!! Dat was een best soepie zo te zien!! Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. SOEPIE !!! Het is je zo gegund. Voor het eerst plaats ik een reactie. Vond het moeilijk, voelde me een voyeur. Maar hoop dat 2011 een net zo inspirerend jaar zal zijn als het laatste gedeelte van 2010 ! Fijne jaarwisseling ! Greetz Lejo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn om jou daar zo zien zitten zwaaien en lekker je soep eten. Dan kan ik zien dat het goed met je vooruit gaat. Fantastisch. Ik zwaai even terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo!

    Ik heb gisteravond je blog ontdekt en heb serieus de hele nacht doorgelezen! Wat een kracht heb jij! Wat ontzettend veel respect heb ik voor je!

    Mn man werd vanmorgen wakker en het eerste wat ik zei was: 'ik heb zo'n bijzondere blog ontdekt...'

    Ik blijf je volgen!

    Liefs Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  20. HI Djuna,

    Goed je weer te zien, we kunnen met zijn allen weer rustig gaan slapen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha meid,
    Wat goed om je weer te zien en te horen, dat laatste vooral!! Super, je klinkt ernaar echt veeeel meer lucht te hebben, echt geweldig!
    Laat je je soepje maar lekker smaken :-)
    Sterkte met de verdere reva!!
    Dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Enjoy!!

    ook jij hebt het niet voor niets gekregen en hopelijk volgen er nog vele mooie transplantaties....voor iedereen die het zo hard kan gebruiken.

    Kus terug

    BeantwoordenVerwijderen
  23. There is an African Dream

    That there will be a new tomorrow....

    Je hebt haar, en je omarmd haar zó integer en lief, dat ze je met open armen ontvangt.

    Kuzzz,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig om je zóóó te zien stráááálen !!
    Helaas geen geluidsboxjes bij de hand.

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  25. What a difference a week makes ! Jij gaat echt als een speer. Fijn joh ! Wat zal het soepje gesmaakt hebben. Ook nu denk je aan anderen ! Groet van Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @ L.M.
    Was dat dezelfde God die CF gaf??

    Snel opknappen Lieve Djuna,

    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Djuna,

    Je ziet er goed uit. Weer kleur in je gezicht.
    Doe rustig aan hé. Geniet van je nieuwe leven. Voor alle wachtenden op de lijst, het verschil is ongelooflijk. Laat die vrachtwagen maar snel komen voor iedereen, het wachten en hopen is veel en veel zwaarder.

    Liefs, Ad

    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  28. hahahah heb je genoten van het soepje, heb t met liefde gemaakt ;)

    kus christa

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat zal je genoten hebben van je soepje en wat fijn om weer een filmpje van je te zien. Je ziet zo duidelijk dat je nu lucht hebt, dat is echt super om te zien :D.

    X Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het was je al eerder gelukt...maar weer zit ik met tranen!! Geweldig...alles!X Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. WHOEHOEEE SOEP!
    En nog leuker: WHIEHIEEE FILMPJE!

    Meid je bent en blijft een kanjer. En die longen zijn je meer dan gegunt!

    Nu rustig aan opknappen ;) En op naar de eerste stappen buiten die muren. En ik duim dat die heeel snel mogen komen!

    knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. IK zie lucht , in een ademteug ons een kushand toe blazen, ja blazen en ook nog even de soep blazen!
    Kushand terug!
    Wat heerlijk om dit te zien.
    Ga door met steeds meer terrein veroveren.
    Laat deze blog hoop geven voor de mensen, die wachten.
    Hoe gaat het met de pijnbestrijding?Zie ik nu geen lijntje meer in de nek?
    Liefs cobie
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. And she moves! Geweldig om je weer te zien bewegen en te horen.
    En ja, sterkte voor alle wachtenden en dankbaarheid voor alle gevers, ook die van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Djuna, je bent zo'n geweldig lief meisje, die nu aan andere denkt!
    Dank je wel voor al je mooie schrijfkunst.
    Liefs Cobi.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Je lijkt wel zo'n zwaaiend meisje die een schaatskuur heeft gereden. Maar volgens mij was het voor jou ietsepietsie zwaarder.
    Kiss kiss en gaat helemaal goed komen echt. Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  36. soep eten en wuifzoentjes geven.. tsss rustig aan daar! Neh, fijn dat het zo goed gaat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hey Djuna,
    Fijn je weer te kunnen zien en horen via het filmpje. Geweldig dat je weer zo kan genieten van lucht. Heel veel succes met de revalidatie. Geniet maar van deze mooie nieuwe kans.
    Groetjes, Veronica

    BeantwoordenVerwijderen
  38. vorige week nog hard duimend dat je operatie goed moest verlopen,,
    en moet je nu zien... 7 dagen later.. van de ic af en al aan een lekker soepie!!

    top!!!

    liefs,,

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ha lieve mensen!

    Jullie moeten wel goed kijken hoor, die lijn zit nog lekker in Miss Piggy's nek!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. KANJER wat fijn je zo monter te zien.
    En zo snel, geweldig meid,
    Als je zo door gaat zit je met oud en nieuw thuis.
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. MissMorrie28-12-10 23:17

    Heey lieverd,

    Dat ziet er goed uit! Mmmmm....
    Heerlijk een soepje eten met smaak en geur!!

    En inderdaad....iedereen die aan het wachten is gun ik dit zo ontzettend! Ik hoop dat ze uit jouw blog kracht kunnen putten en dat ze hoop blijven houden in een transplant! Het kan namelijk echt!!!!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heerlijk om je te zien en te horen, geniet van je lucht!

    xx,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Miss Person28-12-10 23:52

    Hey mop!

    Wauw.. je BLAAST een kusje!! Helemaal top. :D :D Ik blaas je er vanuit hier eentje terug! Hopelijk smaakte de soep heerlijk. :D Je mam gaat je trouwens vandaag wrs vragen of Amber en ik donderdagavond (vroeg) langs mogen komen. We hadden dr al gesmst. Ik hoor het wel! :D

    Moeten wij ondertussen trouwens weer van naam veranderen? :P Of gaat dat in vanaf het moment dat jij uit Ziekenhuisland stapt?

    Knuffel en een dikke kus!

    Miss Person/ Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeee you are back on track!!!
    Ik wilde eens een keer niet een berichtje beginnen met 'wow', alleen dat is bijna onmogelijk. Maar het is me nu toch gelukt!!
    Wát een verschil met een week geleden zeg. Echt heel erg ongelofelijk, maar gelukkig waar!!!
    Ik droomde vannacht dat ik met mijn hele familie -en veel meer mensen- bij je op bezoek was, en dat je een heeeeel klein Indisch Mrs. Mamsie had. Iedereen noemde haar in je droom ook Mrs. Mamsie. Het was echt te schattig voor woorden allemaal. En iedereen was megablij dat het zo goed met je ging!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat heerlijk om te lezen hoe snel jij vooruit gaat. Ook jij bent een kanjer. Onze dochter heeft 12 december nieuwe longen gekregen en zij is nog niet zo ver. Mooi om te zien en te lezen hoe jij het nu al doet. Wij wensen jou een super tijd en veel lucht in 2011 (en veel langer....)Knap goed op.

    Brigitte (moeder van Kyara)

    BeantwoordenVerwijderen
  46. http://www.youtube.com/watch?v=Vh-Qe8lSKoo&feature=related

    Denk dat deze uit de oude doos wel een glimlach bij je zal brengen.

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ja, en dat is dus balen. Met een i-phone kun je geen plaatjes en filmpjes zien.
    Maar de tekst zegt al genoeg!
    Wanneer komt trouwens de MissPiggy-app...?

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Heerlijk om je zo te zien!! Mn moeder en ik hebben met een grote grijns op ons gezicht je filmpje bekeken :)
    Ga zo door meis, 2011 wordt helemaal top!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat super dat je zo goed gaat!

    Kijk,(jootje,IM,terpie) en ik zie het zo: donorer zijn niet voor niets donor. Die willen bewust dat hun organen goed terecht komen. En dat is geen kwestie van 'verdienen' of niet, of het de eerste, 2e of voor mijn part 5e keer is dat er getransplanteerd moet worden, dat is heel simpel 'vraag en aanbod'.(en ja, helaas is het aanbod veel te laag). Deze waren goed voor jou, andere organen van dezelfde donor hebben anderen veel beter en blij gemaakt, een volgende set longen komt bij iemand anders terecht die precies zoals jij daar heel veel beter van gaat worden.
    En mij lijkt dat deze longetjes in hun handjes mogen knijpen dat ze bij jou terecht zijn gekomen :-)

    Hertstel rustig en gestaag verder, geniet van de plannen die je weer kan maken, geniet van je soepie..!

    enne...959!!!!!
    Liefs uit HongKong

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Geniet er maar van meid!
    Je zult het nodig hebben om aan te sterken..

    Liefs Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lieve Miss Piggy en de mensen die reageren op je schrijven van vandaag.Ik ben 'n wachtende en geweldig dat jullie aan ons denken. Mijn potje HOOP blijft gevuld, zeker nu jij, Miss Piggy, ons laat zien hoe luchtig en verademend het leven kan zijn, met zo'n geschenk van 'n donor !! Iedereen dank je wel.
    Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Goedemorgen Djuna,

    A New World is waiting for you,

    Door iemand die er voor koos donor te worden,
    Door de longen die je mocht ontvangen,
    Door de lucky match met vooral deze longen - vastgesteld door allerlei wijze TP-mensen,
    Door een geslaagde operatie en
    Door heel veel lieve mensen om je heen

    Alles een Djuna waard, die kostbare geschenken op zuivere waarde weet in te schatten.

    Dat moest ik nog even toevoegen aan gisteravond (ik ben geen avond-mens....)

    Fijne dag,
    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  53. FIJNE DAG VANDAAG.


    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Gaaf!! Gewoon al lekker aan een soepje! En het is nog maar (iets meer dan) een week geleden. Wow! :)
    Geniet er lekker van :)
    Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ha! Je ziet er al een enorm stuk beter uit. Fijn joh, weer ruiken, in een soepje blazen en handkusjes doen!

    Volgens mij komt het bést goed met dit setje en met jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Lief, ben zo trots op u!!!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lieve Djuna,

    Wat geniet ik als ik alleen al naar je kijk !!

    lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Hey Djuna,
    Echt heel goed om je zo te zien,geniet er maar van je gaat echt een nieuw leven tegemoet!
    En hopelijk komt het voor de andere wachtenden ook snel goed dat verdienen ze allemaal.

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hihi dat gezichtje... en dat van een kopje ranzige cup a soup!
    Het is je gegund lief dapper ding, net als al die andere ontelbare mensen die wachten!

    xxxx liefs Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, ik weet steeds niks anders te zeggen dan dat ik gewoon mega blij voor je ben!!! Geniet van je soepjes :-)
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hallo!
    Twee weken geleden ben ik op vakantie gegaan, terwijl jij Wachtte en Wachtte. En nu heb ik eindelijk weer een internetverbinding, en ik ben zo blij dat ik kan lezen dat je weer lucht hebt, dat de nrs 5&6 zijn gekomen. Wat ongelofelijk geweldig. Veel beterschap, ik hoop dat je heel snel weer 'on top of the world' bent!
    Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Jeej wat een feestje zeg om je zo te zien! Het voelt bijna onwerkelijk met 2 weken geleden! Super dat het zo gaat, geniet van al je lucht!
    xxx Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Lieve Miss Piggy, wat fijn dat het zo goed met je gaat.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  64. @Maarten: haha ik moet erg lachen om jouw reactie. Inderdaad, diezelfde God. Diezelfde die ook de vorige keer longen gaf én ze weer afstootte.... ohnee, dat is dan het werk van een ander...

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Djuna KANJER! Je bent echt een toppertje. Al jouw positiviteit en vrolijkheid helpen jou om zo snel mogelijk te herstellen. Dat is echt duidelijk merkbaar. Je gaat echt snel vooruit. Super!

    Liefs Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Het gaat al lekker zo met jou.
    Heerlijk om dat te zien.
    Ik gun het je van harte .
    En dit jaar kan niet meer stuk bij jou.
    Voor 2011 dat alles weer een beetje "normaal"
    word en je kan gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. dat "blaaskusje" FANTASTISCH" ..ik kon het horen, bijna voelen, Miss Piggy!! is een mooie symboliek, voor wat lucht en adem voor jou en ons allen, natuurlijk is.
    Lieve Kanjer, ik hoop van harte dat dit tempo van BETER WORDEN, zo mag blijven. Er mag wel bijna een veer op de deuren... je blaast ze bijna open om er daarna doorheen te lopen. "op huus an" zoals ze hier zeggen. Wat een heerlijke, dankbare gedachte dat je hier weer naartoe kunt werken. Wat een doel, wat groots!


    Lieverd, de hartelijke groeten en veel liefs, voor jou en de jouen!
    En wat ziet de jaarafsluiting, en de overgang naar een nieuwjaar er toch prachtig uit!

    een knuffel,

    Ria (Valthe, waar het weeeeeeer zoooooooo koud is,)

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Dear Miss,

    Allemaal zo'n geweldig nieuws!!
    'Doe het maar rustig aan, je hebt er zo een enorm gevecht op zitten...' hoor ik mezelf dan luidop denken... Maar zoiets moet je Miss Piggy natuurlijk niet zeggen :-)
    Die is vast in gedachten haar rode autootje reeds aan oppoetsen, haar huis aan kant aan het zetten, reizen te plannen,... (en wie weet wat nog allemaal...)
    ... en gelijk heeft ze!

    We kijken ernaar uit... maar nu eerst die soep naar binnen werken...

    Liefs,

    De Vlaamse Maesekens

    BeantwoordenVerwijderen