zaterdag 4 december 2010

Kleine Zus- zaterdag

(Uit Grey's Anatomy) :
“At the end of the day, faith is a funny thing. It turns up when you don't really expect it. It's like one day you realize that the fairy tale may be slightly different than you dreamed. The castle, well, it may not be a castle. And it's not so important happy ever after, just that its happy right now. See once in a while, once in a blue moon, people will surprise you , and once in a while people may even take your breath away.”




Dit mailde MissLil’Sis mij daarstraks:

“Heey, ik heb zooon zin in morgen! We gingen vanavond spaghetti eten en toen dacht ik: we kunnen morgen wel jouw pasta-recept met champignons eten, als je dat wilt.Dan moet je wel even het recept sturen, maar als je iets anders wil eten, mag dat ook. Het kwam gewoon in eens bij me op.Tot morgen!”


En mijn hartje,
Dat smolt gewoon.


Mijn kleine zus heeft zin in Sinterklaas vieren in Ziekenhuisland.
Dat klopt niet.

Mijn kleine zus pakt voor mij sokken uit de kast, want dat is te ver lopen voor mijn lucht.
Dat klopt niet.

Mijn kleine zus legt haar hand op mijn rug als ik in een alles verstikkende hoestbui kom.
Dat klopt niet.


Mijn kleine zus denkt na over welk eten we zouden maken als we samen thuis waren,

Mijn kleine zus kijkt mij meewarig aan als we plannen maken over welke reizen we allemaal nog gaan maken samen.
Ik zie in haar ogen dat ze denkt: ‘uhuh. Ik moet het nog zien, allemaal’.

Dat. Klopt. Niet.


Ik zou er voor háár moeten zijn.
Ik zou háár moeten vasthouden,
Háár moeten beschermen,
Zij zou niet in een wereld moeten leven die draait om een zus in het ziekenhuis.


Ik wil sprookjes voor haar,
Mooie sprookjes.
Prinsen op witte paarden en kastelen.
Chanel- jurken en Louis Vuitton- tassen.

Dat wil ik voor haar.



Ik wil haar vasthouden en haar zeggen dat er wel een Happy Ever After is.
Maar ik zie dat ze daar al lang niet meer zo zeker van is.



Laten we dan maar gaan voor de Happy Right Now.
Is ook ok,
Voor nu dan.
Voorlopig.


Lieve zus,
Ik zal je vasthouden.







35 opmerkingen:

  1. Echt tranen in m'n ogen als ik dit lees.
    Zonder dat ik ze ken (ik ken jou niet eens, laat staan je zussen) moet ik vaak aan ze denken en vraag me af hoe het voor hen allemaal is. Best moeilijk lijkt me, maar tegelijkertijd fantastisch om zo'n zus te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gek is dat he... Je kleine zus die voor jou zorgt en zo meeleeft. Echt super dat jij zulke zussen hebt!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heey Djun,
    ik ben nog wakker! ik zie nu pas hoe laat het is...
    morgen ga ik lekker koken, zoiets lekkers heb je nog nooit geproefd!(hoop ik dan...)

    en we zorgen altijd voor elkaar, hoelang onze wereld ook in Ziekenhuisland zal zijn!

    welterusten sister!-x-
    love Ya
    MissLilSiss -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij zou hetzelfde voor je zus(sen) doen lieve Djuna. Groot, klein, oud jong. Zusterliefde kent geen grenzen of beperkingen. Mooi hè. Wentel je maar gewoon in haar/ hun liefde voor jou. Happy Sinterkläöske samen, met pasta en pepernoten en heel veel pret.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lieve foto. Slaap lekker.
    xxx Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt super-zussen en ik weet zeker dat jij ook een super-zus bent!!! (en je hebt ook super-ouders!)
    Veel plezier met Sinterklaas vieren en lekker eten!
    Goeie nacht,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jouw blog, foto en susjes ontroerend echt
    (take our breath away)
    al wat niet klopt voor jou klopt wel voor haar;
    zo houden jullie mekaar vast.
    zo houden jullie van mekaar.

    love you

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met zo'n zus als jij als grote zus, doet ze dat gewoon zo supergraag?! Wentel je maar in haar liefde en straks, met 5&6, ga jij keihard vasthouden en grote zusserig doen, oké? Wat zeg ik, straks met 5&6? Heel snel met 5 en 6! Goede nacht en een nachtknuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Miss Person04-12-10 01:34

    En je lieve "kleine" zusje doet het met alle liefde... Ze zal je willen helpen waar ze kan, dat zou jij andersom ook doen. Ik snap heel goed dat je het voor haar (en voor yumi en je ouders) niet wilt, dat je liever alles zelf doet, maar voor haar is het misschien ook wel een fijn gevoel dat ze met zo'n 'kleinigheidje', of haar lekkere kookkunst je kan helpen of verblijden. :) Je hebt echt super lieve zusjes en ouders, geniet
    morgenavond, of eigenlijk vanavond!

    Dikke kus..

    P.s. Djuna, dat 'probleem' van daarstraks (denk tijd: 23 uur - 00.00 uur)... gewoon weer een erg mooie blog!
    p.p.s. De pic is nu wél gelukt. :) haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dear Miss Piggy & Miss lilSiss,

    Ik lees jullie woorden keer op keer, stok en staar,
    Iedere letter danst op mijn hart.
    Ik ben gepakt en diep ontroerd.
    Zoveel schoonheid. Liefde.
    Jullie spaghetti is gewoon de allerbeste.
    Het recept klopt helemaal.

    Vele vele kussen en knuffels voor jullie alledrie,
    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Brok in mijn keel.
    Wat weet jij gevoelens goed onder woorden te brengen.
    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lees je blog al wat langer (nu ook officieel volger natuurlijk ;-) ) en heb eigenlijk nooit gereageerd, maar nu kon ik niet anders. Wat een ontroerend blog. Er schieten tranen in m'n ogen. Geniet maar lekker van zulke lieve mensen om je heen!

    Groetjes Hetty (cf-er)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeps, en toen zat ik achter de pc met tranen in mijn ogen. Zo mooi geschreven weer en zo waar. Hopelijk zijn de rollen snel weer omgedraaid.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Niet alleen je woorden raken me, maar ook de muziek die je erbij plaatst! Prachtig!
    lieve groet van Itty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw wat kun jij schrijven, kippevel en tranen hier over mijn gezicht,
    een hele mooie en fijne sinterklaas voor jou en je lieve familie.

    groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. MissMorrie04-12-10 10:37

    Lieve MissPiggy, MissSis, MissLilSis, MrPapsie en MsMamsie,

    Jullie zijn allemaal SUPER! Ik denk dat je zussen en ouders alles met liefde voor je doen! Het geeft hun waarschijnlijk ook een fijn gevoel als ze je kunnen verblijden met een bezoekje, een sleep-over, een dvdtje of een maaltijd!Ik snap dat je het héééél graag anders had gezien, dat je vindt dat het niet klopt! Maar het voelt gewoon goed als je 'iets' kunt doen of betekenen om jouw tijd in ziekenhuisland wat draaglijker te maken!
    Eet Smakelijk alvast voor vanavond!
    En Heel veel plezier met de surprises! Spannend... ;)

    xxx
    MissMorrie

    Ps. Cobie....SUPER BEDANKT voor de fanmail! Heel erg leuk en lief! Super! De kaart krijgt een mooi plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier ook tranen, zo ontroerend, en dan nog die lieve foto erbij, superlief!
    Ik wens jullie een hele fijne sinterklaas!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele lieve MissPiggy,

    Ik kan me alleen maar aansluiten bij alles wat al is gezegd.

    Misschien, misschien is het ook een beetje zo, dat juist nu, juist jíj de degene bent die alles wat zussen zouden kunnen zijn, ze ook laat zijn. In alles.
    En paps en mams: ze doen het!

    Kuzzz voor 5,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O ja, vergeten....hele fijne avond natuurlijk. Lekker eten en Sinterklazen.

    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve MP and the REST,
    Wat ontroerend om dit te lezen
    helemaal eens met Musketier... van onschatbare waarde, jouw lieve zussen zijn er, omdat jij er bent..lieve Miss Piggy, paps en mams zijn 't omdat jullie er zijn en omgekeerd, kortom to be there, with love! Nu de rollen andersom, maar hopelijk komt daar toch weer verandering in, maar hoe dan ook zussen blijf je.
    En voor vanavond wens ik jullie een "lekkere" pakjesavond.
    enne ik ben ook wel benieuwd naar jouw recept, spaghetti + champignons...

    ik ga maar eens dichten of openen..
    Heel veel liefs een omWarming,

    Ria, uit een guur Valthe.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben één van die anonieme volgers en nu dan ook een officiele! Ik vond dat ik dat moest doen ook al heb ik helemaal niks met cf te maken. Ik kwam er mee in aanraking toen mijn dochter voor overigens heel iets anders met een cf-er op zaal kwam te liggen. Wat heb ik veel respect voor jullie zeg, zo positief als jullie in het leven staan, kunnen heel veel mensen iets van leren! Ik volg al vanaf dag 1 je blog en zit vaak met tranen achter mijn pc zo mooi als jij alles beschrijft. Ik hoop dan ook met hart en ziel dat er heel snel nieuwe longen jou kant op komen. Vond dat ik eindelijk maar eens een berichtje moest achterlaten.
    lieve groetjes en ontzettend veel zussen plezier vandaag!
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een ontroerend mooi stuk heb je geschreven.
    Maar weet je lieve Piggy. Jij bent het waard, meer dan.
    Jij denkt dat mensen voor je moeten zorgen en dat jij de 'zwakkere' bent, doordat je lijf niet doet wat je ziel verlangt.
    Maar jij bent een gelijkwaardige, want je compenseert op andere vlakken. Mensen helpen jou zoals jij hen zou helpen en jij? Jij geeft doordat je bent wie je bent.

    Lieve Piggy, hang in there.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige blog weer zeg! En wat een prachtige zussenliefde al kan ik me natuurlijkl voorstellen dat je het voor je zusje anders zou willen hebben. Ik wens jullie morgen een heerlijk avondje en ik hoop op het mooiste Sintgeschenk wat je kunt bedenken!
    Naast de kaarsjes die ik brand voor mijn vriendin staat nu nog een kaarsje met een roze piggy erbij, die brandt voor jou!
    Ik heb een poging gedaan om te volgen maar eh geloof dat ik nogal digibeet ben want weet niet of het nou ook gelukt is. Nou ja, ik blijf nog wel even aanmodderen.
    Fijn weekend. Groetjes, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Djuna,

    Met tranen las ik je stukje, wat mooi verwoord. Ik hoop dat jij van Sinterklaas nummer 5 en 6 mag ontvangen:) Word tijd dacht ik zo.

    Ook veel sterkte voor je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Djuna. HET IS ZELFS MIJ GELUKT !!!!(met een béétje hulp van MissPerson).Loopt lekker hè ,deze actie!!!Kan ik eindelijk een héééél klein steentje bijdragen!!!!Veel plezier met je familie op pakjesavond!Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echte sisterhood!!!hier ook tranen.
    Grote zus laat je maar lekker verwennen door misslilsis.
    Lieve familia lekker eten en een goede sinterklaas samen, allemaal liefs van cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. lieverd,
    ze zullen alles met alle liefde voor je doen zoals jij het andersom ook zou doen...
    Jullie ouders zullen trots op jullie zijn!

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Grote grote tranen met kippenvel.
    Lieve schat, laat je lekker vertroetelen en geniet ervan. Nee sinterklaasavond in het ziekenhuis klopt niet, maar met alle lieve mensen om je heen zul je vast een heel fijne avond hebben!

    Dikke zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Djuna,

    Had ik gisteren toch je naam helemaal verkeerd geschreven :-) bij deze recht gezet.
    Maak er zo goed kwaad als het gaat een fijne avond van.
    En ook vandaag brand mijn gouden kaarsje speciaal voor jouw, dat Sint voor je in petto heeft nr. 5&6 En dat kaarsje blijft gewoon elke dag voor jouw branden tot 5 en 6 er zijn en jij volgende jaar Sint kan vieren,op de manier waarop je hem vieren wilt.

    Liefssss Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ja wat moet ik schrijven , het is allemaal wat , ik hoop dat 5 en 6 snel komen gaan. ik ga je volgen , ik doe mijn best, al vind ik het moeilijk. hou je goed . groetjes uit dordrecht een vriendin van ilse.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  32. kippevel,weinig woorden,erg,triest,tranen,en emotioneel.
    ik wens je morgen een mooie dag toe,en ik hoop snel op goed nieuws.

    groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Echt een tekst die raakt...
    Wat ontzettend essentieel dat er dit soort mensen zijn. Dat je familie je ook echt nabij is. Ik vermoed dat dat voor je zus net zo belangrijk is, dat ze dat voor je kan doen.
    Als de situatie omgekeerd was zou het ongetwijfeld hetzelfde gaan... En misschien zijn er wel situaties dat jij juist haar helpt, beschermt, weerbaar maakt, al is het op een heel andere manier...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben net van anonieme volger veranderd in oficieele blog volger. Ik hoop dat de andere anonieme volgers dat ook doen, of tellen ze gewoon wel mee in de grote "blog volg" lobby?
    Je zusje zou trouwens ook op school wat volgers kunnen uitnodigen, dat telt nog sneller aan!! Wat ik maar zeggen wil is dat ik je lobby super vind!!Pasta met champignons klinkt trouwens wel lekker!
    Enne, zussen zijn er voor elkaar, als je tenminste dat geluk hebt.Ben zelf enorm blij met mijn zussen die er altijd voor me zijn en ik voor hen.
    Alleen kook ik nooit voor ze want dat kan ik niet. huhuhu ieder z'n kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen