maandag 20 december 2010

Mede mogelijk gemaakt Maandag

Ahum, op verzoek van Miss Piggy zelf ,een update vanwege de operatie. Net enkele minuten geleden is er officieel 'groen licht' gegeven, wat in Ziekenhuisland wil zeggen dat de donorlongen 'goed zijn'. Ondertussen zijn voor haar de voorbereidingen getroffen en is de operatie officieel gestart- hoever is buiten ons gezichtveld. Wel weten we dat de longen nog een reis te maken hebben, want er zijn - zoals je weet- sneeuwproblemen. Rond 16.00 uur worden de longen verwacht in Rotterdam.

Mr Papsie en een kamer vol wachtende famillie en vriendinnen

ps. Djuna is lachend en met goede moed naar de ok vervoerd, vandaar dat we ook positief en hoopvol zijn. De chirurg is trouwens dezelfde en ook de aneasthesist die van Mortsel afkomstig is. (ongelofelijk wat er allemaal voor goeds uit Mortsel komt) Allemaal goede tekenen, volgens Djuna. Een topteam.

68 opmerkingen:

  1. Yay! Everything still crossed!
    Love and light your way.

    Kaarsjes branden, voor Djuna en voor haar donor en haar/zijn familie

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!
    Hop naar een geslaagde operatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOW! Dat klinkt nog eens hoopvol! Veel Sterkt met wachten voor alle wachtenden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat u ons op de hoogte houdt, MrPapsie!
    Wat goed dat er nu officieel groen licht is! Hopelijk komen de longen ondank de sneeuw snel aan en kan het echte werk beginnen!
    Heel veel sterkte allereerst natuurlijk voor Djuna en het Transplantteam maar ook voor u, de rest van de wachtende familieleden en MissPerson en MissMorrie!
    Al die 797 kaarsjes en 1594 draaiende duimen moeten toch helpen!
    Djuna, you can do it!!!
    Lieve groet, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Top! M'n duimen draaien overuren en de kaarsjes branden dapper door.

    Go Djuna, go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat spannend!! En wat goed dat nu groen licht is!! Ik blijf duimen en de kaarsjes branden hier volop.

    Veel sterkte ook voor jullie, met het wachten.

    We denken aan haar!!

    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dus 'we' hebben een 'go'!
    Ook hier branden twee kaarsen, een voor Djuna en een voor haar donor.
    De rest is in handen van het topteam.
    En dus moet het wel goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! En wat geweldig dat jullie toch nog een update kunnen plaatsen ondanks de spanning waar jullie inzitten!

    Heel veel sterkte met wachten voor jullie allemaal! Ook hier een kaarsje voor Djuna en het team dat haar LUCHT gaat geven!

    Liefs!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog een lange wachttijd voor de boeg, maar het gaat goed komen. Sterkte met het in spanning afwachten. In gedachten bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ga duimen dat die longen er heel snel zijn. dat de sneeuwproblemen snel overwonnen zijn en dat alles goed afloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat de longen goed gekeurd zijn.
    TOI TOI TOI Djuna,ik denk aan je.
    Familie en vrienden sterkte met het lange wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn. Veel sterkte met wachten hoor en ons kaarsje brand nog steeds voor haar.
    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben ik blij voor haar! Ze heeft er lang op moeten wachten. Heel veel sterkte. We hopen op een goede afloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thanks Mr. Papsie voor de update!!!
    Helemaal top dat de longen goed zijn gekeurd.
    Voor jullie allen heel erg veel sterkte. Ik denk aan jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Spannend! Hier branden ook de kaarsjes, en we duimen heel hard. Veel sterkte en succes,
    xxx Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. veel sterkte bij het wachten! lieve groet en tot....riet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo mr.papsie, tis nogal wat; dochterlief op ok en dan ook nog haar blog bijhouden. top vind ik t!
    en o zo fijn voor ons 798(!!) volgers die nagelbijtend achter de pc zitten..
    nog 2 minuten,..dan zijn ze er.
    Heel veel sterkte voor jullie allemaal met het wachten,wachten en wachten. Hou vol!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dank je wel Mr. Papsie voor deze update,en de wachtende kamer...fijn dat Djuna vol goede moede en met een lach erin gegaan is. Wij doen dat met haar en jullie.En verwachten natuurlijk ook dat "al het goede" van Mortsel komt!
    Veel sterkte samen. Ook jullie zijn een topteam!

    Liefs,

    Ria ( Valthe)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze oudere postings van Djuna leken me op de een of andere manier wel toepasselijk vandaag...

    http://almijnlongen.blogspot.com/2010/09/donor-lied-donderdag.html

    en

    http://almijnlongen.blogspot.com/2010/09/zotte-zondag.html

    :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat verschrikkelijk spannend.
    xxx. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bedankt voor de update Mr. Papsie!
    Voor jullie allemaal heel veel sterkte!

    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw echt super dat er nieuwe longen voor Djuna zijn en er ook nog eens groen licht is gegeven! Zijn hard aan het duimen!
    Iedereen heel veel sterkte en succes in deze spannende uurtjes!

    Veel liefs Denyce

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Spannend!!
    Fijn om te horen dat er groen licht is en dat ze er vol goede moed heen is gegaan. Gisteren zei ze nog dat ze er zo naar verlangde en ze zei ook toen ik ER gaf dat ze eigenlijk geen tijd meer had om ER verder te kijken omdat de transplant snel zou komen, ze heeft gelukkig gelijk gekregen!!
    Veel sterkte,
    Ik denk aan jullie.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo,

    Ik zie uit naar het mooiste bericht: operatie geslaagd: Djuna zweeft.... allemaal zuurstof in haar nieuwe longen...

    Fijn dat je blog wordt bijgehouden, ik kijk wel 3 keer per uur!

    Een anonieme trouwe volger van deze KANJER!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Mr. Papsie, nu weten we van wie Djuna die kracht heeft! U bent al net zo'n kanjer. Hevig in de zenuwen om een dochter die een derde leven gaat beginnen en U zit "rustig" even te bloggen:-))
    Ik wens julie daar alle kracht en weet U gedragen door velen.

    Groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha wachters, bedankt, sterkte en een goed samenzijn daar.
    IK hoop dat ze jullie af en toe tussendoor op de hoogte houden .
    Goed te weten dat djuna lachend de operatie in gaat en hoop dat de longen veilig aankomen en het voor djuna gaan doen , heel veel liefs en vergeet jullie zelf niet , take care.
    Goede wacht en liefs voor iedereen daar, liefs cobie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mr Papsie!!

    Wat fijn dat u ons op de hoogte houd via Djuna haar blog! Ook ik kijk gemiddeld ieder kwartier of er al nieuws is!.....

    U heeft trouwens gelijk gekregen hé?! Weet u nog dat u zei in het restaurant "ik heb zo'n gevoel dat het deze week gaat gebeuren, en anders die week daarna'. In ieder geval geen nieuwe HUI maandag meer. En wat heeft u gelijk gekregen, thank god!! EIN-DE-LIJK!!

    Gelukkig is ze lachend weg gegaan en ook hier word hard geduimd dat alles goed mag gaan. Maar met zo'n topteam, zulke toplongen voor zo'n topmeid met zoveel topmensen die achter haar staan gaat dat vast helemaal goed komen!!

    Heel veel sterkte voor jullie allemaal in de komende spannende en slopende uren / dagen. Wat zullen ze ongelooflijk lang duren voor jullie.......

    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ook hier duimen de duimen hard!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Top team you can do it !

    En Djuun jij al helemaal!

    knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel veel succes!!!
    We duimen en hebben een kaarsje voor je aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ontzettend spannend! Ik hoop dat de operatie heel voorspoedig zal verlopen. Succes Djuna en succes wachtenden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die longen nummer 5 & 6 weten half niet hoe ze boffen.
    Wat zullen deze met veel warmte en leifde binnen gehaald worden.
    En ik hoop ook zo nu en dan op een up-date

    Mijn woonkamer geurt al uren naar aardbeien de deur die de kars afgeeft oor Djuna en haar donor.

    Toi, toi lieve familie en vrienden

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat fantastisch!! We gaan heel erg duimen,
    Liefs Annelies (Moeder van Esmé)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. lief dat jullie (in dit geval mr papsie,neem het gewoon over)de vele volgers ondanks de spanning waar jullie nu in zitten op de hoogte houden.
    Ik wens jullie dan ook heel veel sterkte en ik hoop dat de wensen , kaarsjes en duimen die over het scherm vliegen ook een warme deken voor jullie mogen zijn.

    Zet hem op met z,n allen, en ook hier wordt aan jullie gedacht en ook aan de donor, en zijn/haar familie die ondanks hun verdriet gekozen hebben om een ander een nieuwe kans op leven te geven..

    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Aahh zo spannend, ik en mijn familie zitten vol spanning te wachten...fingers crossed!!
    kom op girl! Liefs transmaatje Esmé

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mijn duimen draaien al de hele dag, en nu doen ook mn vrienden met me mee :)
    Succes Djuna!

    Lieefs Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb inmiddels alle lampjes in de kerstboom aangemaakt, speciaal voor Djuna (die tellen toch zeker allemaal ook wel voor een kaarsje?!)! Het klinkt heel hoopvol allemaal! Mijn duimen draaien overuren en mijn gedachten zijn bij jullie! Nogmaals heel veel succes voor Djuna (en niet te vergeten het team artsen) en veel sterkte voor alle wachtende familie en vrienden!!

    Veel liefs, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Tjonge, spannend allemaal zeg! Fijn dat u even update, want ik ben steeds erg benieuwd! Zou er bijna vannacht m'n wekker voor zetten om te kijken :)
    Hopelijk mag alles goed gaan!
    Veel sterkte voor jullie allemaal, de komende uren zullen spannend zijn en eeeerg lang duren!
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. spannend!
    we hopen hier op een geslaagde operatie, want ze verdient het zeker!! we duimen voor je en ook voor de familie die aan het wachten is!
    we branden nog een kaarsje!

    liefs Rianne (cf)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oei, wat spannend en wat goed dat er groen licht is :). Heel veel succes en sterkte!

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Spannend! Er word aan jullie gedacht en voor jullie geduimd!!

    Liefs,
    Lindsay (zus van Suus)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat fijn dat de longen hun goedkeuring hebben gekregen om Djuna haar welverdiende 3de kans te geven. Ik duim dat het allemaal goed gaat verlopen de komende uren!
    Good luck voor Djuna en neht transplant-team!! Wat een geweldige kerst voor cf-land!!

    Liefs mirel

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Fijn dat we hier op de hoogte worden gehouden op zo'n voor jullie allemaal ontzettend spannende (en emotionele?) dag.

    Ik steek de kaarsjes weer aan en wens jullie heel veel sterkte voor alle spannende momenten die er gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Heel veel kracht en vertrouwen de komende uren. De longest (lungest) day ever, geen woorden meer, alleen maar kaarsjes branden, energie sturen en wensen dat het mooiste kerstgeschenk waarheid wordt.

    Liefs,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  45. groen licht, pff wat een spanning!!
    Dus als wij dat al vinden dan moet het voor jullie duizend keer zo erg zijn..

    Veel sterkte de komende uren jullie zijn een top team!

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve Familie van Djuna,

    Wat geweldig dat tot nu alles zo goed gaat.
    En heel erg bedankt dat U ons ondanks alle spanningen op de hoogte houd.

    Ik wens jullie geloof hoop liefde en heeeel veel geluk toe.

    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauwie, eindelijk het grote bericht :D Heel veel succes, zet hem op!

    xxx Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik draai ff het Rustige cd'tje dat ik je een tijdje terug heb opgestuurd(ik heb em ook nog). En straks hoop ik die andere te mogen draaien. Zet hem op meid, ik heb geloof in je. Je trekt ons en je medische team erdoorheen.
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik volg je blog nog maar een paar daagjes(ben nog aan het bijlezen) maar was al vanaf het eerste moment vol respect voor jou!
    Ik wens je alle goeds met je nieuwe longen en een voorspoedig herstel!!

    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Bijna 16.00u....hoop dat nr 5&6 er inmiddels zijn. Zij krijgen het mooiste plekje, dat ik nu bedenken kan.
    Kaarsjes branden....voor jou Djuna en je familie en vrienden die deze spannende uren moeten wachten. En laten we deze lieve donor niet vergeten die nr 5&6 aan jou toevertrouwd!

    Zet hem op meid!!

    Liefs Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Familie en vrienden van Djuna.
    Heel veel sterkte met wachten. We blijven duimen voor haar en voor jullie. De kaarsen branden volop.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. wat Ontzettend spannend, ik leef met je mee. Duizend lichtjes branden, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Dear Mr. Papsie,

    Fijn dat de signalen tot nu toe goed zijn.
    Wij duimen voor de chirurg en de anesthesist uit Mortsel.
    Aan het vormpeil van Djuna twijfelen we hier geen moment...
    Hopelijk zijn 5&6 ondertussen aangekomen... en wordt het dé goede operatie.

    Alle steun en sterkte voor het ziekenhuisteam, de familie en de vriendinnen!!
    Oma & opa zitten nog vast in de file, maar komen straks het team versterken... Ook van hen de groeten.

    Vele knuffels nu voor Jindra, Yumi, Papsie en mamsie,

    Steve, Ann, Victor, Charly, Lars en Lotta

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Geweldig dat alles doorgaat! Meis ik hoop dat nu alles goed gaat tijdens de operatie en dat je snel weer mag genieten van je nieuwe longen. Als ik later op de lijst sta kom ik bij jou voor advies hoor, want jij weet zo volgens mij het meeste van longen ;) Hopelijk mag je met deze prachtige longen nog lang en gelukkkig leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Lieve Djuna!!

    Wat is het jou gegunt!! Hopelijk ben je nu op de OK..Het zijn spannende uren, maar ik weet zeker dat het goed komt. Je hebt al zoveel dingen overwonnen! Dit gaat je zeker lukken!!

    Ik denk aan je lieve meid!! En ook zeker aan de familie, die nu aan het wachten zijn..

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  56. En ook hier draaien de duimen mee!

    We wachten allen in spanning af!

    Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Mijn duimen draaien op volle toeren! Het is je zo gegund!
    Liefs Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wow, geweeeldig nieuws!!!! 'k Was vandaag nog niet op je blog wezen kijken.
    Duimen draaien, iets anders kunnen we niet. Succes voor 5 en 6.
    We wachten in spanning af, sterkte meis voor jou en je hele familie!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Zo lang gewacht, toch gekomen.
    Heel veel sterkte voor iedereen.
    Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wat goed van je Mr. Papsie om ons even te laten weten hoe het met die super dochter van je is.

    Ik ben al de hele dag in de weer om heel sterk aan haar en de goede afloop te denken.
    Ook de artsen die haar bijstaan wens ik veel succes en doe voorzichtig met miss Piggy.

    Mijn huis staat vol kaarsen die branden voor jou
    Djuna.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wat fijn dat Mr Papsie ons een beetje op de hoogte houdt. De hele dag al gaan mijn gedachten steeds naar Djuna, de donor en alle familieleden. Ik hoop zó dat ze straks al die kaarsjes die voor haar branden met één ademteug van haar nieuwe longen uit gaat blazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Geweldig Mr Papsie ondanks alle spanningen toch even een update plaatsen. Hier duimen we nog altijd en hoop dat nummer 5 en 6 inmiddels gearriveerd zijn. Heel veel succes en sterkte met wachten op (vooral positieve) berichten!

    Lieve groet,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  63. De kaarsjes branden en de duimen draaien hier in Rotterdam, zo dichtbij zitten jullie in spanning en zijn er artsen zo hard aan het werk, heel veel sterkte suc6!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Aan Mr Papsie en de kamer vol familie en vriendinnen: dat de sneeuwruimers hun werk maar gedaan mogen hebben, de longen netjes op tijd gearriveerd zijn, de operatie goed verloopt en jullie niet helemaal gék worden van de spanning. Hang in there!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Jeemie,

    Ik hoorde een helicopter langs de Maasboulevard vliegen. Of nr 5 & 6 daarin zaten, wie zal het zeggen.

    Sterkte Mr Papsie en alle anderen in het ziekenhuis. Wij branden de kaarsjes wel voor jullie.
    Heel erg bedankt voor de info.

    Sterkre, Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Heel veel sterkte en succes.
    Laat 2011 jullie geweldige nieuwe jaar worden waarin de revalidatie centraal staat.
    De kaarsjes branden voor Djuna en ook ter nagedachtenis voor haar Donor die haar nieuw leven kan bieden.

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Heel, heel veel sterkte. Fijn om zo op de hoogte te zijn van dit goede nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Wat fijn,dat alles goedgekeurd is en dat de operatie begonnen is.
    Ik zal voor haar bidden.

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen