vrijdag 10 december 2010

Verwachtingsvolle vrijdag #21

ALLEREERST:
Wooowie! Wat een lieve lieve lieve woorden van iedereen.
On-ge-lofelijk.
Hoe mooi.
Wat een liefde komt er via mijn beeldscherm mijn kamertje in gevlogen!
The Best!
En als ik niet antwoord op de reacties, wil dat gewoon zeggen dat ik ‘aan het ademen’ ben hahaha, maar ik lees ALLES!

En dan nu de blog van vandaag maar hè,
Daar zijn we hier tenslotte voor…



Uit grey’s Anatomy:
There's something to be said about a glass half full. About knowing when to say when. I think it's a floating line. A barometer of need and desire. It's entirely up to the individual. And depends on what's being poured. Sometimes all we want is a taste. Other times there's no such thing as enough, the glass is bottomless. And all we want, is more.



‘We kijken het nog even aan’.

WAAAAAAAAAAAAA!

Het Ultieme Toverwoord in Ziekenhuisland als het gaat over het niet- doen van dingen.


Dus ben ik nog steeds hier op de Afdeling (Fieuw, WAAAAAAA, yeeeeey!!!).
Ik HOU van ‘we kijken het nog even aan’, zeker als het gaat over IC-tripjes!
En ondanks dat ik niet daadwerkelijk ben verplaatst,
Is er toch iets…
Gebeurd.
Laat me het uitleggen.



Lang, heel lang, geleden,
Had ik een bijbaantje bij een broodjescorner op het station in Nijmegen.


We hadden in het assortiment, broodjes Filet Américain en je kon kiezen of je daar een eitje of een uitje op wilde.


Een aai of een oi.


En sommige mensen,
Die wilden allebaai.


En dat vond ik stòm!
Niet te geloven, maar ik vond dat echt vervelend, dat ze dat wilden.
Zo van; kom op zeg, het is niet eens lekker om alle twee erop te doen.
Je wilt het gewoon omdat het er is.
Omdat je dan denkt dat je meer waar voor je geld krijgt.
Gewoon omdat het kan.


En hoewel het niet opgaat voor de mogelijkheid om naar de IC te verhuizen (onder het mom van: alles uit je zorgverzekering halen wat erin zit, zoals een arterielijn, 1 op 1 verpleging en een camera op je snoet),


Begrijp ik die mensen nu ineens veel beter.
Misschien wordt, juist dóór die mogelijkheid dat iets kan, het wel lekkerder,
Aantrekkelijker.


De mogelijkheid dat ik hier mag blijven, op mijn lieve lieve geliefde Longafdeling,
Met mijn eigen Zonnige Zusters,
Zorgt ervoor dat ik die optie ineens veel en veel aantrekkelijker vind dan een weekje geleden.

Toen ik mij afvroeg: Hoe. Ga. Ik. Dat. Hier. Trekken. Zo zonder lucht.
Nu is het glaasje van de afdeling ineens veel voller.
Alleen maar omdat de kans erin zit dat ik het ga moeten opgeven.

Zoals ook,
Mijn eigen infuuspaal, die, ok, eerlijk toegegeven, niet daadwerkelijk nog ergens komt, doordat –ie niet wordt verplaatst.
Maar de mogelijkheid dat ik er nog mee aan de wandel zou kunnen, maakt dat ding een godsgeschenk.


Ik wil ook allebaai.


Hier blijven, bij mijn lichtjes en mijn eigen tafeltje-met-tafelkleedje-en-Blond-Amsterdam-kommetjes.

En elke dag dat dat kan,
Maakt,
Dat ik het langer zal kunnen volhouden.




Het enige wat ik nu moet doen is,
Blijven ademen.


Ga ik doen.

Check.

Mocht je ook Volger willen worden voor de ‘I Need A Hero’- actie,
Klik dan hier om er alles over te lezen.

37 opmerkingen:

  1. wauw...jippieahjeeh!!! GELUKKIG, eerst maar even reageren en dan lezen, dacht ik maar. Lieve Djun, wat ben ik ontzettend blij ( vooral voor jou), dat " ze" HET NOG EVEN AAN WILLEN KIJKEN...
    ALLEBAAI..prachtig weer... ga nu lezen en mogge de rest!

    heel veel liefs,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was zo benieuwd op je bloggie vandaag. Gefeliciteerd, jij haalt ook iedereen over he. Hier heeft vandaag de hele dag een kaarsje voor je gebrand. Ondanks dat ik het vieze dingen vind, en jij het vast heel onzinnig vind, stond het toch wel leuk ;)
    Nou trusten voor straks! You're very special!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je op de afdeling mag blijven!!! Echt heeel fijn! Stuk beter idd dan de IC waar de hele tijd iemand op je hoofd zit te kijken, geen privacy!! :S

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik word er een beetje euforisch van.. eigenlijk vind ik , met jou Djuna, met dikke stip bovenaan, eigenlijk alle schrijvers, medevoelers en lezers very, very special. en weet Dappere Djun, dat jij de motor achter dit alles bent!!!
    nogmaals, zoen, daar moet je het vannacht mee doen...
    liefs,
    Ria, die nu toch maar 't bed induikt, nou ja, heeeel voorzichtig, zachtjes..om geen slapende man wakker te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weet je wat gek is? Ik krijg het altijd een beetje benauwd als ik jouw stukjes lees. Alsof ik een beetje vergeet te ademen. (Een rare, zelfs wat ongepaste, onbewuste poging tot identificatie?) Nja. Sterkte. Op dat je voorlopig op je afdeling mag blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieve djun
    wat ben ik blij voor je dat ze het nog even aan willen kijken. je bent sterk meid. hou vol. die longen moeten nu gewoon komen. ik denk aan je en blijf voor je duimen

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haj, ik lees al een tijd je blog, en heb me vandaag aangesloten bij je actie! ;) ik bewonder je stijl van schrijven, eigenlijk alles vooral jij als persoon op je blog!

    Veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha knapperd,

    Wat een heerlijke vergelijkingen maak je! Aai of oi? Het is allebei niet lekker ;) Maar he, alles uit je zorgverzekering halen is ook niet lekker! Vind et fijn, dat je op z'n minst, gewoon nu, wachtend op nr 5&6, op je kamertje, met je mooi versierde infuuspaal, je prachtige lichtjes en de kaartjes met lieve woorden mag blijven! Slaap lekker sweet,

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ffffft, waaaauuw, yeeeeeh,
    we are happy with and for you !
    "what a relief"
    Enjoy your cozy room and "sunny sisters" HaHaHa!
    Sweet dreams for now.
    Love you
    Ps. "volgers" loopt als een trein (NS) 399 in 8 dagen! Asjemenou

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 399 volgers... Gisteren 81 reacties... Het is me wat...

    'Als mijn nicht met iets begint, is het einde nog lang niet in zicht!!'

    'k Ben ontzettend blij dat ze 'het nog even aanzien' en dat je op je kamer kan blijven met de sunny sisters in de buurt...

    Groetjes,

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, en zo is het!!
    Ik hoop dat je nog lang van je zonnige zusters kunt genieten
    dat je nog lang kan genieten, van wat je bijna niet meer had!
    Jij bent top, je komt er wel!!
    En voor die 2 longen duim ik me rot!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben nieuw hier, toch al een reactie. Ik krijg het er warm en koud tegelijk van, van je logjes en je gedachten. Ik heb écht bewondering voor je moed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Djun, fantastisch nieuws!
    We laten onze kaarsjes branden hoor, hop naar nr. 5 en 6...het moet!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeeeeeeeeeeeeey!!!! "We kijken het nog even aan" is goed nieuws! Fijn op je eigen prachtige kamertje met de sunny zusters. Hier gaat het duimen, smeken, hopen, bidden en kaarsjes branden gewoon door. Die longen moeten nu toch echt heel snel komen met meer dan 400 biddende, smekende, hopende, duimende mensen!
    Keep on fighting girl!
    Liefs, Debbie

    PS M'n big sister is nu ook volger en heeft ook al haar vrienden weer opgetrommeld dat ook te worden dus dat moet toch goedkomen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieverd,

    Wat fijn dat jij nog lekker mag vertoeven bij de zonnige zusters....
    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. jaaa, allebaai!!
    Wat ben ik blij!!
    Gaat de kerstboom nu aan en opgetuigd?
    Zuinig met je energie en succes met ademen, vandaag.
    liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. You got it, girl! Omkeren. Zand in een zandloper zien als geloof, hoop en vertrouwen. En elke keer weer omdraaien dat ding.

    http://www.youtube.com/watch?v=DBaKWLoFYmQ

    Absoluut een van mijn Favorieten.Met hoofdletter.

    Misschien een voorteken dat er een positieve kentering inzit?

    Kuzzz uit een spekglad Aalten,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sorry voor de verwarring met hans zei, hans is in japan en hij geeft je wel heel veel lieve groeten en er komt een kaartje aan uit japan, die verdwaalt dan want dan lig je wel op de ic en dan met nieuwe longen , hopen we!
    liefs cobie
    Leeuwarden ook spekglad.
    IK hoop brabant niet voor jouw lieve moeder zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Djuna,

    Fijn, dat je nog even mag blijven! Als het betekent dat jij de boel beter aan kan zolang je daar ligt is het eigenlijk dubbel-beter dan op de IC.
    Houd moed, dappere Dodo Djuna (hmmm, denk ik, als ik zoiets opschrijf: " Da's makkelijker gezegd dan gedaan".

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. kijk, als je jezelf gaat vergelijken met een broodje filet met ei en uitjes twijfel ik toch of ik me zorgen moet gaan maken :-),
    maar ik begrijp m.
    mag ik overigens in t kader van "volgers charteren"je blog even in de aandacht zetten op n woonforum waar ik veel kom? levert je absoluut een volger of 20 exra op. Ik wacht even keurig op jouw toestemming oke?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Phoeee joepie de poepie dat is idd een mega opluchting voor je !!
    zet hem op dapper ding liefs Daphne en lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. FYI.. De broodjeszaak is verplaatst (daar waar eerst de sapjes zaten) en de broodjes zijn nu allemaal voorverpakt. De verschrikkelijke keuze (positief verhaal hoor, maar het blijft een verschrikkelijke combi) kan dus niet meer worden gemaakt ;)
    Keep up the good work chick :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Morning!!!

    WAAAAAA gaat strak met de volgers he!
    En ook zomaar tussendoor de 150.000e bezoeker geteld gisteren!!!

    Wat lief van jullie allemaal!

    @Jroen: YEEEYYY ik vind kaarsjes Super. Niks op tegen hahaha!

    @Leonieke: WAAA dat mag ZEKER!!!
    Thx!

    @Rosan: NOOOOO dat MEEEEEEEN je NIETTTT!!!
    Schandaaal dat ie weg is!
    MM, wat ga ik nu eten als ik daar weer kom hahaha geen bruine pistolet gezond ham/kaas zonder tomaat dus...
    Waahahahaa.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow, dat is voorlopig mooi nieuws! Was erg benieuwd naar je bericht deze morgen....

    Zondag zing ik weer een premiere van een opera. Ik zing dus en ben zo afhankelijk van lucht maar heb gelukkig de luxe om het te gebruiken hoe en hoeveel ik wil. Ik maak er zondag iets moois van, speciaal voor iedereen die NIET die luxe heeft, speciaal voor jou.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. goodmorning lieve Djuna,
    Mooi de woorden uit Grey's A, het glas half vol of half leeg zien is een verschuivende schaal.. speelt zich af tussen wens en behoefte, waarbij behoefte volgens mij van levensbelang is en wens is naast die levensbehoefte, een plus, iets meer ,wat het levenaangenamer maakt. En dat speelt zich allemaal af in jouw paleiskamertje met je eigen spullen, je laptop en the meestal Sunny Sisters. Jouw diepste wens is om daar te mogen blijven maar als de behoefte anders wordt dan ga jij daarin mee, hebben we gisteren al gelezen van je.
    Lieverd het glas is weer half vol, en volgens mij ga jij nu voor de smaak!
    Laat alle berichtjes maar weer als een mooi patchwork deken over je heen komen, spaar je adem.. en geef je mam van mij een zoen..?

    ik ga nu een broodje aai en oi eten... nee grapje, da's nog veel te vroeg..maar dit zal ik nooit meer vergeten, zoals zoveel andere dingen trouwens.
    Heb een goede dag!
    Veel liefs vanuit een, tja ik weet niet of het hier in Valthe ook glad is, ben d'r nog uut west, maar als leeuwarden en aalten dit melden, zal het hier ook wel niet veel anders zijn,er ligt in ieder geval sneeuw, de buurman komt net voorbij met een slee + babykind erop..
    Nogmaals, veel liefs en een knuf.

    Ria , die straks een heel klein taartje gaat eten want...Harry is vandaag 63 jaar, op de dag van de Rechten van de Mens, mooi he

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey Djuna,

    wat super dat je nog gewoon op je eigen kamertje mag blijven.
    Het zou fijn zijn als je daar voorlopig nog mag blijven, iig tot donderdag wanneer ik samen met Annemieke en Petra langskom :D

    Ben je wel lief geweest,
    dan is het als de kerstman straks komt vast een feest.
    Gelukkig kan hij bij jou op de thee,
    daarom brengt hij vast heel veel leuks mee.

    Sterkte met je strijd tegen de IC :P.


    xxx
    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hee kanjer,
    Goed dat je nog op de long mag blijven. En anders zeg je gewoon dat je pas naar de IC gaat als al je kaarten daar hangen! (scheelt al snel een paar dagen haha).
    Tot zo,
    xxx
    PS: goed dat je zuster Amelie op de foto hebt gekregen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Effe iets heel anders:
    Wat een prettige muziek trouwens van Emilie Mover, ik heb net Spotify opgestart en luister nu haar hele album, dank je voor de tip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hai Dunja,
    Ben net door vriendin gewezen op je blog en actie en gelijk volger geworden.

    Het verhaal van "we kijken het nog even aan" is heel herkenbaar. Het wordt zo vaak en gemakkelijk gezegd door de witjassen terwijl je wil dat er iets gebeurt.

    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou uit ervaring weet ik dat, wanneer het broodje naar wens op is maken ze per direct een nieuwe. Als je geluk hebt, kun je dus dan toch nog het broodje krijgen zonder tomaat.
    Persoonlijk pak ik dan liever het volkoren broodje met zalm ZONDER roomkaas.. De versie met ei (wat er dan ook afging bij mij) is er helaas niet meer.. Die broodjes zijn niet meer wat ze geweest zijn, zucht..

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gelukkig! Nou maar hopen dat je er echt pas hoeft te liggen als je 5&6 hebt gekregen...

    Is aai en oi Rotterdams? Ik moest namelijk denken aan 'è' en 'ù' ;).

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Waahahaha Yehudith!
    Aai en oi is euhm, meer brabants ofzo hahaha en rondom Nijmegen dan.

    Waahahaa en è en ù dat lijkt meer jouw kant, Den Haag waahahahaha!

    @Rosan: wat is een volkorenbroodje zalm Zónder ei?!?! Waahahaha is de brie er nog wel en de geitenkaas?
    Haaahahahahahaa ik denk dat je er ff langs moet om mij van alles goed op de hoogte te stellen LOL!
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ben een pure eter. Zalm is zalm en daar hoeft niet teveel poespas bij (ik hou gewoon niet van ei, alleen als ik HEEL HEEL dronken ben..) En ZEKER geen roomkaas, komop zeg..

    Ik kom morgen op het station, zal een fotootje voor je maken. Ik kan je niet echt een broodje naar je wensen opsturen, want ik denk niet dat die nog net zo lekker is als op het moment van opsturen wanneer hij dan eindelijk daar aan zou komen. Moet je het toch met de broodjes in de kantine doen. Of de broodjes van het Sophie.. *zwijmel* (die tocht laat ik mijn bezoekers wel eens maken, dat ik daar een broodje brie krijg!)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Iedere nacht hoop ik keihard op geen blogje van jouw hand maar op een bericht van iemand anders met alleen maar de woorden 'oproep'.. Meid, keep the faith. Ik hoop zo hard mee..

    BeantwoordenVerwijderen