donderdag 23 december 2010

Vreugde Volle Vrijdag

Al is de vrijdag nog jong, lieve bloggers, hij zit boordevol verwachting en propvol hoop.

Miss Piggy hield altijd al van Plannen. Op de kleuterschool werd helder dat haar verdriet van het afscheid verdween, wanneer de juf haar persoonlijk en rustig Het Plan Van De Dag gaf. Dat zorgde voor een pientere blik en een aanzet tot de nodige kleuterarbeid. Een karwei die met de nodige ernst werd aangevat. Lachen kon, wanneer de concentratie van het punnikwerk achter de rug was. ’s Middags bij de boterham wisten we thuis al wat er die namiddag gepland was in Kleuterland.

Later, toen ze merkte dat niet iedereen de dag plande, kreeg Miss Piggy het idee om zelf een planning te maken. Geholpen door een methode (Future Pace) uit een overgewaaide Amerikaanse Training (voor strategische managers), begon Miss Piggy aan het formuleren van een welgevormd Doel. Die oefening werd haar doorbraak naar de vrijheid. Doelen stellen was voor haar de sleutel. Doelen afgebakend in de tijd, duidelijk, met alle persoonlijke input en ook een toets, om na te gaan of het doel bereikt was. Dit nog voor het SMART formuleren een hype werd, zo rond groep 8.


Doelen kun je veranderen, aanpassen, zelfs als ze niet gerealiseerd zijn.
Dat was een tweede doorbraak. Voor iemand die Planvast wil zijn, is het spreekwoord ´beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald’, een bevrijdende wijsheid. En, lieve bloggers, toen Miss Piggy, die nu slaapt en niet weet dat ik deze blog ga posten, haar hogere studies aanvatte, was er al een voorsprong op vele medestudenten die nog verdwaasd op zoek waren naar het juiste lokaal. Zij had de proef tentamens al doorgenomen van de drie vorige jaren. Bij wijze van spreken. Kunnen ook vier geweest zijn.

De laatste stap in deze ontwikkeling was, voor zover we dat hebben kunnen waarnemen: ‘het volgen van het 'Rechte Pad. Wees niet bang, bloggers, het gaat hier niet om een fundamentalistische verschuiving, in tegendeel. ‘Wanneer alles uit het verleden (ervaring) en alles wat ik kan bedenken (redelijke inventiviteit), in een bepaalde richting wijst, ga ik ervan uit dat het zo is. Bij de vraag of de vaas nog op tafel staat als ik de kamer verlaat, bijvoorbeeld. Of of de wereld bestond voor ik er was. Of zelfs of God bestaat. Kan allemaal beantwoord worden met deze sleutel. Deze methode gekoppeld aan het doelen stellen, levert het Rechte Pad op.

Bij Wanhoop (komen de longen nog?). Bij zelfvernietigende gedachten (ik moet naar huis, ik verdien geen hulp). Bij deze gedachten hielp, soms maar ook soms genoeg, Het Rechte Pad. “Er is de gehele tijd aanbod geweest, dus dat zal ook blijven komen en dus zal er ook passend aanbod zijn, zeker als je bovenaan de lijst staat, ook HUI.”

En af en toe hielp er niet veel, eigenlijk niks tegen die gedachten, die als tijgers op je rug kunnen springen en er niet meer af te krijgen zijn…tot de Siss of Little Siss of de Miss Person en Miss Morrie op bezoek kwamen en de lach van oor tot oor krulde. Ook een plots bezoek van de Tman, de Dear Doc, de Jr Tman en ook Doc Knappo (ik vergeet nu docs- sorry, ik ben de nachtwaker en de Docs zijn er vaak overdag…) of een binnenvallende Zonnige Zuster, De T-handlangers of de Fysio niet te vergeten de ….. Opeens, Kabangggg, de rivier weer in en stromen….Opi en Omi die gekookt hadden op Belgische wijze (soms gaat de liefde van een meisje ook door de maag- geholpen door P.rednison), Blogreacties, jullie prachtige woorden, hadden dit effect evenzeer, tijdens Lange Nachten zonder Lucht….

En, jullie hebben gelijk….lieve Bloggers van de Ervaring,……………. er waren ook momenten dat ze het bezoek uitstelde. Dat alles niet meer hielp. Niks meer hielp en niemand meer hielp, de Blog niet meer werd gelezen….. De Lucht minder werd......

En....toen…. kwamen……… de……….. longen.

De (volgens het Rechte Pad) Allerlaatste Nachtwacht die een blog schrijft. Want The One and Only Miss Piggy slaapt, al enkele uurtjes….zonder pompende machine en lucht die recht in haar luchtpijp wordt geblazen. Ik zie …haar neusvleugels zachtjes trillen …

En velen van de volgers weten, wat dat betekent.

86 opmerkingen:

  1. Wowwwwww nachtwacht ben er stil van wat schitterend en ontroerend heb je geschreven.

    Laat missy maar lekker haar helende slaap vol met lucht slapen, die zet alles op alles om met de kerst van die I.C af te zijn daar durf ik mijn ......ja wat eigenlijk om te verwedden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Echt heel mooi. Je woorden, Allerlaatste Nachtwacht, maar vooral, heel erg vooral, de trillende neusvleugels.

    Dat ze nog maar heel lang mogen trillen om Miss P. van de benodigde levensadem te voorzien. Want Leven, daar draait het volgens mij vooral om. Met ups, en ook met downs.

    (en stiekum wacht ik op Miss P.'s eerste nieuwe blog. Wachter blog zijn leuk, maar van die van Miss p. lig ik af en toe te rollen van de lach).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig gesproken,ik ben een trouwe lezer en pas volger,werk met cf-ers en heb van velen afscheid moeten nemen.Deze verhalen zorgen ervoor dat wij weer de kracht krijgen om volijk door te gaan.
    Respect voor de manier waarop djuna alles ondergaat,en hoe de familie met alles omgaat.Ik wens jullie alle geluk in de wereld en dank voor de wijze lessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net thuis van mijn late dienst, en eerst even kijken hoe t met jullie is. Dat ik vanavond een tracheotomie verzorgde dacht ik nog aan djuna. Dat ze m maar snel kwijt mag zijn!
    Op naar de 1000 volgers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie blog! tranen in m'n ogen, zo mooi!
    Trillende neusvleugels vol lucht! ik zie 't haast voor me! een heerlijk beeld om te gaan slapen!
    Bedankt voor dit verhaal en een rustige goede nacht gewenst!

    Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @erik:je hebt groot gelijk,Miss P schrijft vederlicht, stralend en vol van schurende bochten en wij verlangen ook naar haar Eerste blog. Ik besef dan ook mijn plaats. NW

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Brrr. Brok in m'n keel, kippenvel over mijn rug.
    Om de woorden van Allerlaatste Nachtwacht maar nog meer om de belofte. In directe zin dat The Lady Herself aanstonds haar blogrentree gaat maken, waar wij natuurlijk ALLEMAAL naarstig naar uitkijken. En in indirecte zin dat ALLE mogelijkheden weer open liggen. Het mag dan misschien net winter zijn, voor Djuna is het symbolisch lente. Ontluikende knoppen, verse blaadjes. Lammetjes dartelend in de wei. Alles vers, alles nieuw. Hoopvol!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @leonieke: Trach is eruit! overdag! enkel nog neusbrilletje. Trach & beademing saved her life: keep on doing the good work! NW

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben hier even stil van.... wat mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow. Deze blog en de vorige in 1 adem (hoe toepasselijk?) uitgelezen. Trillende neusvleugels! Mooi.

    Slaap zacht, rust lekker uit van alle behaalde doelen van vandaag en op naar weer een nieuwe dag vol nieuwe doelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Miss Person24-12-10 00:45

    Heel mooi geschreven Nachtwacht! Djuna mag en zal heel trots zijn op jullie!!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve NW ik herken de hand van mr.Papsie,
    Miss P. mag dan vederlicht stralend en vol van schurende bochten schrijven.

    Maar dit schrijven is zo vol emotie, dat ik het kan voelen. Djuna heeft haar schrijftalent van geen vreemde.

    Ik ga nu ook mijn slaap, slapen en wens uw ook een goede nacht, wat een heerlijk gevoel moet dit zijn. Stiekem zou ik die trillende neusvleugels ook wel willen zien, dit vraagt haast om een filmpje:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nachtwacht zoals we Djuna haar 5 & 6 gunnen,en lucht in overvloed, zo gunnen wij jullie een mooie stralende dochter & zus.
    met mooie gelakte nagels, op passende rode schoenen,rijdend in haar rode auto, op naar de toekomt.
    Hele fijne nacht en bedankt voor de wijze woorden ,deze geven ons lezers elke keer weer kracht.
    Slaap of waak rustig nachtwacht,
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Yvonne:met stroop vang je vliegen :); echter een Slapend Meisje filmen die zelfs haar nagels nog niet heeft gelakt, dat lukt me niet. En ik ontken ook dat ik Mr Papsie ben, want ik ben de Nachtwacht! En ook: ik heb het talent van Miss Piggy! Niet andersom. toch bedankt...
    NW

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aan de Laatste Nachtwacht:

    ''t Is een Rembrandt'

    Je broer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ iedereen: Miss Piggy Slaapt, zoals ze nog noooooit geslapen heeft. Zonder uch, zonder hoest, zonder ruis. Nog nooit sliep Miss P zo mooi. Net werd ze wakker voor een glas koud water: :"is het koude genoeg?" "Neen" Opnieuw superkoud water. "Heb een blog gepost" (hoewel het een vraag van Miss P zelf was, toch met iets van schuld erin), "want je sliep..." Miss Piggy:"Yep en dat ga ik verder doen.." en daar was ze weer vertrokken!
    NW

    BeantwoordenVerwijderen
  17. och lieve nachtwacht, wat heerlijk dat er zoveel mooie schrijvers op de wereld zijn. Die wijsheid in een Djuna hebben gestopt. En dat, en passant, zo even, ook in een willekeurige sinds-een-week-volger doet. Even wat prachtige wijsheid, op de vroege Hongkongse morgen. Goed voor een gedachte die opgeslagen, bewaard en gekoesterd moet worden. Goed voor een traantje en een glimlach.
    888, staat de volgerteller op. Oneindig geluk en voorspoed, betekent de 8 in HongKong, in China. Hoe meer achten hoe beter.

    Ik wens jullie allen oneindig veel achten.

    Dank, en liefs van hier.

    Merry Christmas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @steve:
    je ziet het pas als je het doorhebt

    Met de trommel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. @Mickey: de 8 is binnen!!!!!Tnx. Doe het goed in Hong Kong. Je bent op een plaats waar Het Gebeurt. In Hong Kong en hier, in R'dam!
    NW

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat heerlijk zou dat zijn voor haar,slapen zonder problemen te hebben,slapen zonder benauwd te zijn,slapen zonder moeite te hebbben om te kunnen slapen.
    wat zou zijn tot rust komen,alle slapeloze nachten nou in kunnen halen,en dan straks elke nacht heerlijk kunnen slapen,en kunnen ademen,wat mooi en prachtig voor haar.

    slapen en kunnen ademen geweldig toch.

    NW voor jullie ook allemaal veel geluk,en dat jullie allemaal met elkaar kunnen genieten als ze weer helemaal op geknapt en hersteld is.

    groetjes marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sorry voor de schrik als Miss P's Label opdoemt, foutje van NW, Miss slaapt nog steeds als een roos. Of een reus. Of een reus van een roos dus.
    NW

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @nachtwacht: Dank, dan kan ik nu met een gerust hart kerstkoekjes gaan staan bakken :-) voor zodirect bij de kerstlunch op mr Hubbies kantoor. Ik maak er een paar '8jes' bij.
    Fijn dat jullie wachten zo goed voor alle geinteresseerden zorgen!
    *bergt wijsheid op in hoofd**pinkt laatste traantje weg**glimlacht**zet oven aan*

    Mooi als mensen je hart raken.

    Goede nacht, reuzeroos, goedenacht, wijze wacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. @iedereen: de 'hondenwacht' (van 12 tot 4) is voorbij....Miss Piggy slaapt nog even mooi en strak. Op naar een morgen...
    In Hong Kong, is het Kerstfeest vast al losgebarsten, ergens krijgen ze, op kantoor koekjes in de vorm van een 8! Jeej zullen ze zeggen, wat goed: 8 is oneindig geluk...misschien in het Engels of het HK Chinees? Wij weten beter, nietwaar, Bloggers?
    de Nachtwacht gaat nu het stokje overgeven aan de Ochtendwacht...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nachtwacht, mooi geschreven.
    Wat super om te horen dat ze zo heerlijk slaapt!! Ze is dr verloren slaap aan het inhalen :) Ik ga dr morgenochtend even bezoeken en vertellen wat een kanjer ik dr vindt!!
    Nachtwacht rust lekker uit en ochtendwacht een goede 'wacht'gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @pauline:okee! maar morgenochtend? dan ff checken waar onze Miss Piggy dan ligt te slapen.
    Ochtendwacht

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O wat mooi geschreven Nachtwacht..en wat super trillende neusvleugels.En ze slaapt heerlijk als een roosje als zal ze nu ondertussen wel wakker gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Djuna,

    Zo zie je maar... heerlijk in dromenland.... kruipt de nachtwacht achter de pc om een wel heel prachtige blog neer te zetten. Dat schrijverstalent zit je duidelijk in het bloed!!
    Djuna... super dat het allemaal zo voorspoedig verloopt..... jij maakt je eigen droom werkelijkheid en menig droom van je volgers ook!! GEWELDIG !!!
    Sterk lekker aan, en geniet van je welverdiende lucht!!

    Groeten Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wachters bij Miss Piggy, jullie zijn geweldig!
    Met alles wat mijn voorgangers schrijven ga ik mee. Jullie zijn een liefdevol gezin.
    Miss Piggy ik ben zoooo blij voor je, ik ben er ademloos van.
    Liefs, ik denk aan je, Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. NW: TOP!!
    REACTIES: TOP!!
    DJUNA: TOP!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Brok in m'n keel en tranen in m'n ogen.
    Dit is 1 van de redenen waarom ik jaren-lang een donorcodicil bij me draag.
    Het wordt een heel bijzondere Kerst voor Miss P en voor jullie allemaal die dicht om haar heen staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik zit met tranen in mijn ogen de posten én de reacties te lezen.
    Ik heb geen woorden voor zoveel goeds, moois en inspirerends. Voor zoveel liefde voor dierbaren ( de wachters, familie en vrienden) en "vreemden ( de volgers) Zelfs de wachters zijn geen vreemden meer.
    Fantastisch hoe jullie ons op de hoogte houden en hoe meer dan GEWELDIG doet Djuna het.
    Meid, slaap je slaap met lucht en geniet van elke teug.
    Wij blijven rustig wachten tot je zover bent.

    Liefs aan allen,
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goedemorgen Djuna, DagDienst, en overige hulptroepen,

    Eerst: Slaap zacht NW, dank voor je ontroerende update vannacht, 'Wie is MissPiggy, op het Pad naar Lucht'. Mooie titel voor een MuppetsFilm.

    En verder voor de DagDienst: genieten, van een slapende, genezende, zichzelf vol energie zuigende MissPiggy. Lieverds, dit is waanzinnig, ontroerend, cool, super, en eigenlijk bijna ongelooflijk. Een thriller gelijk.

    Voor jullie allemaal, die rond haar stonden op tijden dat ze het nodig had, die nu nog alert zijn, zelfs op neusvleugeltjes, vooral Papsie, Mamsie, Sissies en de MissP en MissM,wegwijzers naar Het Rechte Pad als ze het even zocht, een gouden medaille!!

    En voor Djuna: slingers!! (zie onder Musketier)

    Een tig-knuffel,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie woorden....en een geweldige stap vooruit!!! Liefs Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat geweldig !

    En wat mooi geschreven !

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wow wat een super bemoedigende blog!! Zo kun je de kerstdagen en andere feestdagen wel beginnen. En wat heb ik diep respect voor jullie als 'wachters'!! En wat zal dat heerlijk zijn om lieve Djuna zo rustig te zien slapen. Geniet!

    Lieve Djuna, de volgende kaart is alweer onderweg en ik denk dat je ze dan wel weer op je oude vertrouwde kamertje kan hangen. Want zoals je nu gaat... als een speer... ben je vast snel weer op 211!

    lieve groetjes
    Esther

    Fijne kerstdagen lieve mensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Het betekend dat ze LEEFT!! Het betekend dat ze geknokt heeft voor wat ze waard is!!
    Ze leeft en gaat weer genieten van de grote dingen!

    Liefs Lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Er is hier maar 1 woord op z'n plaats:GEWELDIG.
    Djuna en schrijvers, ik maak een grote buiging voor jullie. Jullie verdienen het grootste applaus.
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw, dit is het meest mooie blogberichtje dat ik ooit gelezen heb!
    En jullie allemaal wens ik de aller aller mooiste kerst ooit! Jullie zijn kanjers!
    x Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  39. mooie liefdevolle beschrijving, slapen als een roos en werken als een buffel....
    nog even en dan genieten,zoals irene al zei bijna lente maar eerst nog even genieten van een bijzondere kerst..

    xx voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig,

    Ik Wil jullie allemaal een hele fijne Kerst wensen, vooral Djuna, en ik hoop dat je in 2011 alles gaat doen wat je zo graag wilde, vooral leven.
    Ben superblij dat het zo geweldig gaat.

    Liefs Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik vind dat katja tijdelijk tijgersnoepjes moet gaan produceren om dit heugelijke feit te vieren. Net zo roze en lekker als de biggen natuurlijk. Of nog beter: roze wolkjes. You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Fantastisch dat het goed gaat nmet Djuna. !!! Door jullie berichten die zo getuigen van moed en wijsheid leef ook ik heel intens mee.
    Voor jullie allemaal zal dit een onvergetelijke Kerst worden, weliswaar in een ziekenhuis maar met een herstellende Djuna !!

    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Slapen als een roos met trillende neusvleugels . Man o man wat een prachtige zin. Dit worden volgens mij voor jullie allemaal heel mooie kerstdagen. En ja natuurlijk een nog mooier 2011.
    Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een knokker is ze. IK denk aan het schrijven te zien dat ze het niet van vreemden heeft.
    Wat een mooie verslagen vol liefde.
    Geniet met volle ademteugen van het nieuwe leven.
    Groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Geen woorden meer. Zo ontroerd. Zo blij.
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wauw mooi geschreven Nachtwacht! :-)
    Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met MissPiggy, ze is top! Ze heeft het zooooooo verdient, dit allermooiste kerstcadeau!
    Heel veel liefs Clau

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Fam. Ronckers24-12-10 10:46

    Lieve Mensen
    Wat een mooie berichten.
    Wat mooi geschreven.
    Wat wordt dit voor jullie een mooie hoopvolle kerst.
    Zo hoort het ook........
    Geniet ervan, met volle teugen.........
    Veel liefs
    Maurice, Anita, * en June Ronckers

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Met zoveel liefde om je heen word je gewoon naar de genezing gedragen lieve Djuna.
    Die levenskracht moet ergens vandaan komen, en jawel die hangt helemaal om je heen, dat merk je en dat voel je.
    Wat ga jij en gaan jullie straks genieten.
    En jullie verdienen hat allemaal.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Lieve allemaal, ik sluit me volledig bij alle andere schrijvers aan, alles is al gezegd.
    Jullie zijn geweldig!
    Djuna is een kanjer een voorbeeld van strijdlust een voorbeeld van het leven!
    Wat kunnen wij hier allemaal veel van leren, wat een kracht geeft zij ons!
    Dit is voor mij het complete kerst wonder, lucht..trillende neusvleugeltjes, nieuwe longen voor Djuna.
    heel veel liefs Cobi.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Weer een hele mooi blog ! :)
    En 'wachters' bedankt voor het op de hoogte houden!

    Ik blijf duimen dat ze aansterkt!
    En zich snel weer heeel goed, liever nog beter dan ooit te voren, voelt!!

    Gr Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wow. Wat mooi! Vooral de laatste zin bezorgde me kippevel. Maar ook haar stukje 'levensloop', zo mooi en vol liefde wordt het beschreven.

    Djuna, je bent er weer! Je ademt! Wat moet dit ook prachtig Kerstcadeau zijn, ook voor je familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve Nachtwacht, dank voor dit prachtige blog. Slaap nu zelf maar lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Kippenvel, wat mooi geschreven!!
    Ik ben zo BLIJ voor Djuna!!!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Opnieuw een schrijftalent ontdekt! Wat een mooie teksten en wat geweldig om te lezen dat haar neusvleugeltjes trillen. Waarschijnlijk is Djuna in haar slaap haar nieuwe doel aan het uitstippelen.. (naast haar andere 10 doelen die ze had NA de transplant die op een grote roze poster stonden)

    Geweldig Nachtwacht dat we het zo mogen volgen! Super!

    Djuna je doet het zo goed! Houd vol and keep smiling! Marry Christmas for everyone!

    Liefs Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Geweldig ik ben blij dat ze al weer zover is.
    Jullie schrijven inderdaad ook prachtige blogs.
    Kijk en lees en ik krijg steeds kippevel.Hoe jullie als nachtwacht en dagwacht en alle wacht fungeren. prachtig gewoon weg. Ik leef met jullie mee. Fijn dat Djuna weer zover is.
    Wens jullie allemaal een fijne kerst en geniet er samen van .

    Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ben erg blij om te lezen dat het zo goed en voorspoedig gaat!! Slapen zonder blazende machine, dat is echt helemaal top!!!
    Fijne dag verder met elkaar! Beterschap voor Djun!
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wauw, wat een mooie woorden! Misschien in het vervolg maar een blog van MissPiggy en Co.? :)))))) Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat!! Alvast een hele fijne kerst toegewenst!

    Liefs, Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wauw, wat moet dat geweldig zijn om haar neusvleugeltjes te zien trillen.
    Die Miss P komt er wel.....
    Fijn om te lezen dat het zo goed gaat.
    Gisteren nog in de Lynda ook haar verhaal gelezen.

    warme groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Misschien nog een goeie voor Het Rechte Pad: Yesterday is History, Tomorrow is a Mystery, Today is a Gift, that is why it is called the Present.
    Elke dag weer een cadeautje, om dit allemaal te lezen, dank iedereen. Wijsheid is kennelijk zo iets, wat zich vermenigvuldigd als je het deelt, net als liefde.
    Voor iedereen: heel veel G en G (ja, ja, gezondheid en geluk) in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  60. das nou wat je noemt een grande finale nachtwacht! Mooi beeld heb je geschetst.

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hey die Hey Djun!

    Hier nog even een berichtje van mij...

    IK.MAG.HET.HÉLE.WEEKEIND.MET.VERLOF!! Gewoon 2 nachten in mijn eigen bed!

    Hoe vind je die?! Ik heb gewoon toestemming gekregen van de lieve, lieve transplantman! ;-)

    Dus ik ben nu een beetje in een ladida, jeeeej, hoera stemming om in jou termen te blijven, haha!

    Duuuuusssss, ik kom hier even 'gedag' zeggen, hoewel ik thuis je blog uiteraard ook op de voet blijf volgen.

    Meid (en alle wachters) ga zo door, fijne dagen allemaal ennu........ tjsa...... zondag ben ik back in tha house! ;-)

    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  62. een mooi portretje heb je ervan gemaakt laatste NW. In een mooi lijstje en bewaren maar...

    Wat heerlijk dat het zo voorspoedig gaat met jou Djun. Vooralsnog bestaat je bestaan uit slaaaaaaap, geen wonder na zo'n wonder.
    enne snurk je ook een heel klein beetje??? Wat hoort de NW en de andere slaapwacht? Lieverds, wat mooi om deze berichten van jullie te ontvangen....

    later meer, veel liefs,

    Ria ( Valthe, glibberig en koud)

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Een bericht van Buiten,

    De wind, is in de bomen geklommen en heeft
    een spoor van sneeuw achtergelaten
    De wind, vol sneeuw,
    waait
    en daar, waar er rust is
    valt de sneeuw,
    plof,
    in grote, stevige sneeuwduinen

    Duinen, duinen, Duin.

    Dikke Knuffel,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  64. met zoveel schrijftalent in een "familie" moet hier toch echt een uitgever voor te vinden zijn hoor, voor deze blog. echt!
    ennuh,..way to go dat de trach eruit is; het kan dan een levensreddend item zijn, fijn is toch echt anders.
    wat gaat dat dan toch snel,..dat die longen gewoon hup,doorgaan met doen waar ze voor gemaakt zijn, ondanks hun transfer....

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Dank je nachtwacht.

    Djuna, ouders, zussen en vriendinnen hele fijne kerstdagen.

    Liefs, Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Kippenvel.... Leven en lucht: vrijheid! Fantastisch...

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Nu vast wakker, tussen de slaapjes door, lieve allemaal, een supermooie kerst en nachtwachten: thanx voor alle berichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Trillende neusvleugels, zó hoort het te zijn.
    Ik wens Djuna en alle bijzondere mensen om haar heen een fijne Kerst.

    Grts, Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Waou.... wat mooi geschreven... Intens. Sinds maandag het bericht kwam heb ik dagelijks meegeleefd. Ik ken jullie niet....maar oh wat een bewondering heb ik voor Djuna en de rest om haar heen. Zo vol optimisme en levenskracht. Met tranen in mijn ogen van ontroering kijk ik uit naar het volgende bericht. Ik wens jullie allen Fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2011 met vooral veel geluk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Lieve NW, wat ben ik blij met ons landje vandaag... ik luister naar 3FM waar zoveel mensen zoveel goeds goen en lees ondertussen dit blogje en alle reacties... je zou van minder prikkende ogen krijgen inclusief een grote brok in mijn keel...

    Natuurlijk wachten we vol smart op een real live blog van the one and only miss P. maaaarrrr.... ik zou graag nog verder willen lezen over hoe het de NW vergaat in het leven... je bent duidelijk familie van "onze" djuna dat kan bijna niet anders, en zoals Leonieke al aangaf... hier moet een uitgever toch wel in geïnteresseerd zijn! Straks als miss P. beter is kan ze het volgende doel stellen: een boek uitbrengen maar lieve NW: wil jij dan ook een stukje schrijven?

    Liefs en geniet van deze hele bijzondere kerst... claudia B.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Prachtig, prachtig wat een schrijftalenten daar! Djuna dappere strijder, je hebt ons allemaal hoop gegeven. Wij CF-ers hopen dat als we ooit jouw pad gaan volgen, dat we er net zo krachtig in mogen gaan en er eveneens met trillende neusvleugels uit mogen komen. Dank je wel.
    Slaap lekker.
    Jaimie.
     
     
     
     

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Prachtig geschreven en wat heerlijk dat Djuna ligt te slapen met trillende neusvleugels maar zonder pompende beademingsmachine noch canule.
    Ik wens jullie rustige feestdagen waarin het iedere dag weer een stukje beter gaat met onze hero!
    Liefs, Debbie

    PS Hier zijn net 200 apen bezorgd voor de verkoop!! Op 9 januari ga ik ze hopelijk allemaal verkopen voor de NCFS!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Adem in
    Adem uit
    Adem in

    Hoe gewone zaken geweldig nieuws kunnen zijn!

    Blijven ademen, meis, blijven ademen.
    Hang in there.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Voor de laatste NW

    Every breath you take and every move you make
    Every bond you break
    Every step you take, I'll be watching you
    Every single day and every word you say
    Every game you play
    Every night you stay, I'll be watching you
    Oh can't you see you belong to me?
    How my poor heart aches with every step you take
    Every move you make and every vow you break
    Every smile you fake
    Every claim you stake, I'll be watching you
    Since you've gone I've been lost without a trace
    I dream at night
    I can only see your face
    I look around but it's you I can't replace
    I feel so cold and I long for your embrace
    I keep crying baby, baby please

    Oh can't you see you belong to me?
    How my poor heart aches with every step you take
    Every move you make
    And every vow you break
    Every smile you fake
    Every claim you stake, I'll be watching you
    Every move you make
    Every step you take, I'll be watching you, I'll be watching you
    Every breath you take
    Every move you make
    Every bond you break
    Every step you take, I'll be watching you
    Every single day
    Every word you say
    Every game you play
    Every night you stay, I'll be watching you
    Every move you make
    Every vow you break
    Every smile you fake
    Every claim you stake, I'll be watching you
    Every single day
    Every word you say
    Every game you play
    Every night you stay, I'll be watching you
    Every breath you take
    Every move you make
    Every bond you break
    Every step you take, I'll be watching you
    Every single day
    Every word you say
    Every game you play
    Every night you stay, I'll be watching you
    Every move you make
    Every vow you break
    Every smile you fake
    Every claim you stake, I'll be watching you
    Every single day
    Every word you say
    Every game you play
    Every night you stay, I'll be watching you
    Every breath you take
    Every move you make
    Every bond you break
    Every step you take, I'll be watching you

    More lyrics: http://www.lyricsfreak.com/p/police/#share

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Diepe buiging voor jullie allemaal!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Wat een mooie woorden. Heerlijk om te weten dat djuna zo heerlijk slaapt! Maar voor de fam en vrienden toch ook wel zwaar. Sterkte gewenst in de zware uurtjes. Djun zet m op, ben niet meer langs geweest. Ik dacht, even wat rust voor je! Maare na de kerst zie ik je op de long ;)

    xxx liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Lieve Djuna en familie, het kerstweekend gaat zo voor mij beginnen maar voordat ik me in de dineetjes stort wil ik jou Djuna samen met je familie een hele mooie Kerst toewensen. Het zal een Kerst worden om nooit te vergeten!!

    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  78. MissMorrie24-12-10 17:57

    Wat een ongelooflijk mooie blog!
    Echt zo mooi geschreven nachtwacht!
    En djun, wat moet het lekker zijn om zo heerlijk en met veel lucht te kunnen slapen! :)
    Love you!
    Xxx MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  79. De TAO.Het rechte pad.

    Als ik mijn ogen sluit zie ik de Nachtwacht daar zitten, naast dat bed, dat bed waar dochterlief lekker ligt te pitten. Ik zie ook de liefde in zijn ogen zoals hij zit te kijken, en de volharding van het niet willen wijken.
    Hij wrijft zijn ogen terwijl zij slaapt
    en zij rust zacht want weet dat hij waakt.
    Die nachtwacht is haar vader
    die nachtwacht is haar moeder
    waar zou je zijn zonder nachtwacht?
    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  80. enya op de achtergrond, en dan deze reacties lezen.
    Kerst is voor mij al een dag of drie geleden begonnen, want wat zich hier op dit blogeilandje afspeelt,..das gewoon puur.

    Lieve nachtwacht, en djuna,..over iets meer dan 4 uur begint jullie kerst.
    Silent night gewenst (met niet teveel infuuspiepjes)

    over een paar dagen gaan we gewoon weer lachen, en nuchter doen, maar nu zijn jullie mijn kerstverhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  81. tja...en ook ik sluit me aan bij Leonieke, weliswaar zonder Enya maar met de Messiah van Handel..en nog steeds in warme gedachten aan jou Djuna, en the Family, die hoogstwaarschijnlijk een mooie kerstavond ingaan.
    Misschien slaap je nog veel, heb je een pijn die je aankan, komen je darmen langzamerhand weer op gang, kortom, kom je dichter bij, steeds dichter bij, daar waar jij komen wilt! En waar wij je zo ontzettend graag zien, real life! ( en dan weer volgens Het Rechte Pad, je doelen stellend, je deed eigenlijk niet anders ..)Jij dappere strijder, wat zul jij nu een gelukkig, dankbaar mens zijn!

    Lieve allemaal, ik hoop op een Silent Night...met sprankelende lichtjes, op weg naar de kerstdagen vol verwondering, verwachting, geloof, hoop en LIEFDE.


    Heel veel liefs en een kerstknuffel,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  82. Lieve Djuna, Patrick, Anne, Yumi en Jindra. Ik wens jullie een heerlijke kerstavond met het mooiste wat er is: MET ELKAAR !!!!
    Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Wordt het hopelijk toch een mooie kerst om niet te vergeten of juist heel snel. Het is een beetje hoe je het bekijkt. Allemaal een fijne kerst toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen