woensdag 22 december 2010

Wachten is iets anders dan Slapen- Donderdag

Wachten is iets anders dan slapen. Wachten is niet Zorgen, niet Waken, niet Hopen. Wachten is het ontbreken van alle actie, maar dan heel actief. Volledig gericht op één ding. En dat je al het andere niet meer kunt doen vanwege dat ene ding. Je wordt teruggezogen naar het Wachten. Soms letterlijk omdat waar je op wacht je leven moet redden. Waar je op wacht, dus. En....ja... dat is er nu. Vanaf nu is het Wachten voorbij. Vanaf nu is het Leven zoals het bedoeld is. Neen, dan slapen.... dat is iets heel anders dan wachten. Het is heel actief zijn in een andere wereld, die ons helpt, die ons steunt, terwijl we niet meer aanwezig zijn in de wereld van.... de mensen. Slaap als een Roos...Slaap als een Reus....

Laatste nachtwachter

56 opmerkingen:

  1. Lieve Nachtwaker,
    Mooi stukje,

    Waak nog een nacht en
    Slaap dan maar zacht

    Kuzzz Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slaap, rust, herstel en leef. Gedragen door iedereen die aan jou denkt Djuna. Bijzondere meid, zoveel mensen raken met je verhaal. Zoveel losmaken bij zoveel mensen.

    "Look at the stars, look how they shine for you"

    Lieve wachters, bedankt voor alle updates. Om in de spannende tijden toch te denken aan anderen is mooi, knap, onvoorstelbaar.

    Slaap lekker allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve MissPiggy, slaap als een roos.......Doornroosje sliep wel honderd jaar....en dat sprookje eindigde met "ze leefden nog lang en gelukkig" Het is je van harte gegund, lieve MissPiggy!

    Liefs, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slaap lekker, rust uit, kom bij en laat ons nog maar even wachten, we hebben geduld...tot je weer sterk genoeg bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Slaap zo lang en goed het nodig is om goed te herstellen lieve Djuna. Dat heb je verdiend. Wij wachten wel :).

    De nachtwakers ook maar weer eens sterkte toegewenst. Dit zijn vermoeiende tijden, maar als het goed is straks zo veel waard.

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :) weer een heel mooi stukje!
    En djuun neem je tijd he ;) Rustig aan :) En als de tijd daar is volle gas vooruit.

    Knuf Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Paul van Ostaijen

    BERCEUSE Nr. 2

    Slaap als een reus
    slaap als een roos
    slaap als een reus van een roos
    reuzeke
    rozeke
    zoetekoeksdozeke
    doe de deur dicht van de doos
    Ik slaap

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi stukje. Ik weet niet precies hoe ik hem moet opvatten maar ik wil het volgende erover zeggen

    Als je chronisch ziek bent/wordt en als je moet wachten of je veel in het ziekenhuis bent of in het algemeen een ziekte krijgt, rukt dat je flink uit de wereld van de mensen...

    Ik heb zelf systeemziekte Sjogren en een bloedziekte maar het raarste blijft iedere keer als ik de hoofduotgang uitstap of we in de auto uit de garage rijden. Ondanks je Dagbehandeling chemo gaat alles achter die bedden en grote witte jassen etc gewoon door. Dat blijf ik een hele aparte gewaarwording vinden

    Je kunt ondertussen zelf zowat cum laude geneeskunde afstuderen zoveel ervaring heb je. Terwijl je vrienden studeren op het lekkerste drankje in de kroeg bijvoorbeeld. Of het meest simpel te koken gerecht voor in je studentenhuis.

    Dat contact herkende ik even in dit stukje.

    Rust nog veel uit Djuna en ook na het transplant als je hopelijk weer terug komt in de wereld van de mensen nog heel heel erg veel succes gewenst want dat is zeker nog een keer zo pittig!

    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @tineke: Wachten is echt moeilijk en vol dilemma's. Wanneer stoppen en iets anders doen? Misschien kwam het er net aan. Las je Blog en begrijp je heel goed. Soms moet je gewoon wachten, want je wil iets dat komt. Pas achteraf kan je goed zien of het de moeite was. Hopen, dromen, verlangen, is allemaal niet wachten. Als je droomt of verlangt, dan ga er voor. Maarrre, wel slim aanpakken, hé. Controle krijgen waar je controle op kan krijgen, genieten wanneer en waar je kunt en de wachtmomenten verkleinen en alleen dan doen wanneer niet anders kan. Miss Piggy weet vast nog meer tips, want van haar heb ik dit geleerd. Maar ieder verhaal is anders. Alleen, soms helpen tips wel. Veel geluk, heel veel geluk.
    de wakkere nachtwacht

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Djuun,
    Ik hoop dat je heerlijk ligt te slapen en weer energie op doet om er morgen weer tegenaan te gaan. Ik hoop dat de nachtwachters ook kunnen rusten en energie op kunnen doen.
    Ik denk aan jullie! Mijn plan is om vrijdagochtend na nachtdienst even te komen zwaaien (als dit op prijs wordt gesteld)maar ik weet niet op welke IC Djuna ligt, nog in thoraxcentrum?
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Pauline: Yep, ze ligt op de Thorax IC en ze slaapt regelmatig, hopelijk voor het laatst met de canule. Beetje zuurstof ter ondersteuning en af en toe vernevelen, en ophoesten- maar niet teveel. Elk uur wel even wakker. En telkens meer Djuna: duidelijker en verstaanbaarder. Ik denk dat ze vrijdagochtend hier nog zal zijn- en het superleuk vindt dat je langs komt. We (dagwacht en Djuna) lezen straks de blog, dus komt ze vanzelf je bericht tegen.
    Groet,
    Laatste Nachtwachter, want morgen schrijft ze zelf (of dicteert!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve nachtwaker,
    wat fijn dat we zo mee kunnen lezen en wat een mooie kerts voor ons allemaal. Ik denk dat ik mijn laptop maar mee neem op de familietoernee dit weekend.
    xxx. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wachten op is en was voor mij een soort van nulstand, een zeer passieve actie, een bewust besluit om al je aandacht te richten op, zonder druk. Wat weer jammer was en is, want onder druk wordt alles vloeibaar..en druk kan soms de oh zo gewenste beweging opleveren. Wachten op is voor mij het ontbreken van elke mate van grip of controle, het absolute overgeven. Niet loslaten of accepteren, maar je óvergeven aan.

    Wordt je er nog wijs uit, lieve laatste nachtwachter? Je stukje raakte me. Dank daarvoor.

    Lieve Djuna, ik ben zoooooooooo blij voor jullie. Terug naar het ándere leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ....Wachten,vanmorgen vanaf 4.00 uur,
    eerder mocht ik van mezelf m'n bed niet uit.
    6.00 uur,vernevelen,zuurstof op de "dagstand" senseo en de computer aan.
    Lieve mensen,wat is het toch spannend en wonderlijk.
    Ik denk aan jullie en stiekem ook aan mezelf.
    Hoop dat ik dit ook mee mag gaan maken.
    Miss Piggy ik heb je beloofd om sámen te hollen over de ziekenhuisgangen.Ik laat je graag winnen.
    Liefs Rietje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik lees deze blog nu pas, maar volgens mij was ik vannacht dan een beetje bij je, want ik heb net zomin geslapen! Lieve Djuna, ik hoop dat je alsnog de slaap hebt kunnen vatten, want tijdens je slaap is je lichaam zo druk bezig met beter worden en herstellen. En dat kan jij zoooo goed gebruiken nu! Maar wat je zegt: de tijd van leven is nu gekomen, hoe sneller hoe beter he meis! Fantastisch gewoon en het is je absoluut van harte gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen Djuna en nachtwacht, hoop dat jullie een rustige nacht hebben gehad ... met veel slaap. Succes vandaag, voor het laatst met de canule??

    Lieve groet,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beste waker,

    Ik heb zo het vermoeden dat ook jij de afgelopen tijd "gewacht" hebt, heel actief met angst en vrees en hoop. Als ik visualiseer hoe je op de ic zit bij Djuna, ben jij er ook klaar voor dat het leven weer zo geleefd wordt zoals het bedoeld is.
    Wat ben jij trots op die reus die daar ligt.

    Liefs Gertie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve allemaal daar. Wat is het toch een bijzondere ervaring om met jullie mee te mogen leven. Vanaf maandag kijk ik iedere dag wel 6 keer ( maandag zelfs bijna ieder half uur!) op jullie blog. Zelf kregen we afgelopen zondag een schrikbericht toen mijn broer (44) een hartinfarct kreeg. En hoe gek het ook klinkt jullie verhaal heeft me op de been gehouden. Alle posititeit in jullie woorden en uiteraard in het verloop van het proces, de wetenschap dat er ook mooie dingen zijn, de liefde en warmte van jullie gezin, kortom alles.
    Dank jullie wel voor deze bijzondere ervaring.
    Nogmaals , ik zeg het iedere keer, jullie zijn KANJERS, allemaal: Djuna, MrsMamsie, MrPapsie, de Sissies en alle andere betrokkenen.
    En nu op naar volledig herstel en een heerlijk samenzijn.
    Ik kijk weer uit naar de volgende post.

    Liefs Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi stukje! Het wachten op longen is nu gelukkig voorbij zodat het leven weer kan beginnen!
    En zoals iemand anders eerder al schreef: Eigenlijk verbaasd het me nog steeds dat ik niet in de krant en het 8 uur journaal hoor: Herstel Djuna Maes zeer voorspoedig. Want ook hier geldt dat het volgen van nieuws over jou véél belangrijker is dan de sneeuw, of de treinen rijden, waar het kabinet nu weer ruzie over maakt, etc!!
    Liefs, Debbie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goedemorgen iedereen, alle lezers van dit Blog en natuurlijk speciaal Djuna!!

    Eerst voor ALLE LEZERS VAN DIT BLOG:
    Iedereen die dit leest en nog GEEN Volger is, wordt aub Volger. Lees eerst

    http://almijnlongen.blogspot.com/search/label/I%20Need%20a%20Hero

    en DOE het. Djuna doet HET (beter worden) al sinds maandag, jullie, nog niet Volgers, worden dan in de rij van HERO's Voor Djuna, opgenomen. Ze heeft er minstens 1000 nodig vóór 1 januari.

    DOE HET!!

    Roep ooms, neven nichten, tantes, vrienden etc. op om hetzelfde te doen, je steunt een goed doel door slechts Volger van Djuna te worden.

    En nu voor de Lieve DagDienst. Wacht verandert is Dienst.
    Een lieve genezende groet uit Aalten,

    Kuzzz
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tja, link is wat vervormd, mijn onwetendheid met dit Blog, maar kijk maar even onder labels, dan kun je meteen klikken op I need a Hero

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Djuna en familie en vrienden,
    Wat een fantastische berichten allemaal dat het goed is gegaan met de operatie en nog steeds goed gaat. Jullie hebben er zo lang op moeten wachten en voor vechten! Wens jullie allemaal een fantastische kerst en 2011! Groet MArcel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goede reactie Musketier! Inderdaad, heb net mijn hele omgeving ook weer een mail gestuurd. Het zou zo leuk zijn als Djuna als ze hier weer zelf leest minstens 1000 volgers heeft!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het grote wachten is nu godzijdank voorbij!! En is het allemaal dubbel en dwars waard geweest.
    Vandaag weer een stap verder het mooie normale leven in!!


    Lieve groet, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  25. slapen als een roos, stralen als een ster, lachen van oor tot oor....
    Lieve Djuna je bent een voorbeeld voor ons allemaal...

    Nog even slapen.... veel revalideren en dan leven!!!

    veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve sterke mensen, wat is het toch bijzonder om jullie op deze manier te volgen en mee te kunnen leven. Helpt het om te weten dat er honderden onbekenden wakker worden met jullie verhaal?

    Ik hoop dat de nacht heerlijk was voor jullie allemaal, met heerlijke slaap en mooie dromen. En vandaag weer een stukje gezonder dan gister! :D:D

    Djuna, aai over je bol!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat kan de nachtwacht toch mooi schrijven. Wat moet het voor jullie ook mooi zijn om dit allemaal te zien. De echte Djuna die terugkomt. Het leven dat weer léven wordt. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. lieve nachtwacht, ik hoop dat jij nu in vertrouwen kan slapen , met al deze goede berichten.
    En voor djuna de genezende slaap, slaap, slaap, rust waar je kan , want je zal toch ook hard moeten werken om zelf te ademen, dat lijkt me al een karwei en ook het ophoesten.Gelukkig lees ik dat je ook een beetje word geholpen.
    En inderdaad musketier , nu is er de dagdienst, een goede dag voor jullie met vorderingen van welke aard ook en groeten ook van mijn moeder voor jullie.
    De musketier volgend is het nu de tijd om nichtjes van nichtjes te vragen om volger te worden , ik doe ook mijn best.
    Liefs cobie.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. mooi geschreven hoor!! Lekker slapen Djuna:)

    xxx Tamara en Rick

    BeantwoordenVerwijderen
  30. verwachting is er wel, naar het mooie moment dat de reizigster terugkeert naar deze blogstek, die trouwens prachtig wordt bemand door al haar beschermengelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat fijn dat het allemaal zo goed lijkt te gaan! Hopelijk mag de canule er snel uit! Slaap lekker Djuna!

    Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve KANJER,

    Wat heerlijk dat alles voorspoedig gaat.
    Slaap lekker veel, je krijgt het nog druk met het lezen van alle reacties ,
    En alle die nog zullen komen.
    Djuna dat jij een fantastisch mens bent, daar waren we achter ,maar voor jou achterwacht neem ik bijdeze mijn petje af.
    Ze hebben samen zoveel moeite genomen ons op de hoog te houden, jullie verdienen een prachtige toekomst samen.
    Heel veel geluk.
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Djuna en dierbare naasten,

    Het lijkt erop dat jullie verhaal het mooiste kerstverhaal gaat worden, ook "ooit" en nu het verhaal van verwachting, wachten, geboorte-wedergeboorte- hoop en liefde, het feest van het LICHT en dit in de breedste zin van het woord. Ik zie hierin veel overeenkomsten. Dat het gebeuren met jou Djuna plaatsvindt in de dagen zo voor kerst, is toeval...of...

    Wat zijn we ontzettende blij dat het loopt zoals het nu loopt, Fantastisch doen jij en je dierbaren het, samen er zijn!

    Taken veranderen zo langzamerhand weer, van wachten en waken, naar verzorgen en je bijstaan, steeds een stapje terug, want je kunt het straks weer helemaal zelf! Wat een mooie , gedachte, een prachtig vooruitzicht, gevoelens van dankbaarheid. Allereerst voor de donor en ook voor het LEVEN. Die jou weer een kans geeft om te ervaren wat het nog meer voor je in petto heeft.
    Want er is nog zoveeeeel te doen...

    tja, want wat gingen we ook alweer doen.... er was bijvoorbeeld iets met een strandtent-paviljoen met allerlei hartverwarmende activiteiten, met jou aan het roer...( nu wel je horecapapieren gaan halen hoor..)

    Het leven ligt aan je voeten, om opnieuw betreden te worden, eerst schoorvoetend,een beetje wankel nog ( die vrachtwagen he..), om langzamerhand het leven Djuna wise, te gaan vieren!

    Lieve, lieve Djuna, slaap nog maar veel er is straks genoeg tijd en veel te doen!

    Het wordt wel een lange reactie maar er is nog meer..
    het is ook dat wat er met de anderen, de wachters thuis, is gebeurd en gebeurt..ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken en misschien voor een jaartje ouder geworden Musketier ( lief en wijs was ze al),
    jouw levensverhaal is, hoe zal ik het zeggen, de vanzelfsprekendheid voorbij.. wat zet het ons aan tot nadenken over, ( gezond) leven lijkt altijd zo vanzelfsprekend, we weten dat niet zo is, maar er is in het gevoel hierover iets wezenlijks veranderd. Bij mij, ook door gebeurtenissen in eigen leven, maar ook nu weer door het meeleven en meelezen van jouw blog.
    De openhartige, gevoelige reacties van medelezers-medelevers..de kwetsbaarheid laten zien.
    Lieve Djuna en anderen, dit is mooi, wat hier gebeurt.
    Dank jullie wel, jij Djuna voor het initiatief om ons deelgenoot te maken van jouw leven, dank Anne en Patrick, om ons te laten zien hoe je er als ouders ook mee om kunt gaan, dank Yumi en Jindra, zo dapper en krachtig er zijn, thuis en bij Djuna. en niet te vergeten Misses M&P, wat waren wij, en vooral Djuna, zonder jullie??

    Genoeg voor nu... ik pak de trein en ga weer naar Valthe, tijd om te mijmeren, niet om je blog te checken.. maar wel om in positieve zin aan jullie te denken!!

    en nogmaals, ik vind het heel bijzonder wat er op dit blog gebeurt, nu ben ik natuurlijk geen kenner.. heb wel via jouw blog, andere bloggers gezien, hoewel er juweeltjes tussenzaten, moet ik zeggen dat ik die van jou een kroonjuweel vind.

    Lieverd, nu kan ik zeggen VAN HARTE BETERSCHAP

    en gaat je Blondtas niet alleen meer gebruikt worden voor wasgoed....

    Heel veel liefs, knuffel en tot later..

    en hoewel ik de plaatsvervangende blogschrjvers het mee dan goed vind doen, met name de laatste benaderde m.i. jouw kwaliteit, ( grapje).. zie ik er naar uit dat jij het stokje, pen, toetsenbord, weer gaat overnemen.


    Ria, die nu een trein later gaat nemen, want wat is tijd...??

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik lees even hiervoor dat dit de laatste berichten van de Wachters zijn, dat Djuna morgen zelf weer - eventueel gedicteerd - voor de berichten zal zorgen. Dat is prima nieuws.

    Maar dan wil ik nog wel even alle wachters bedanken voor de regelmatige updates, jullie zijn kanjers: als Wachters én als informanten van de buitenwereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zoooooooooooo en nu ga ik de krant lezen,want die moest wachten tot ik je bloq weer gelezen had.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. slaap lekker... eindelijk!!!!
    LEKKER SLAPEN!!
    ben zo zo zo zo blij voor jou, en je lieve familie!

    liefs lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie blog weer van de nachtwaker:)

    Terwijl het oosterlijke deel van Nederland nog volledig ondergedompeld is in een dik pak sneeuw, zorg jij dit jaar voor het mooiste kerstplaatje ooit. Die lieve dappere Djuna die sinds juli geen dag heeft over geslagen met bloggen, hoe beroerd de situatie ook was.... en nu vlak voor de kerst ein-de-lijk weer lucht heeft. Ik ben zo blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Slaap lekker Djuna, maar inmiddels ben je misschien wel een beetje wakker na een heerlijke slaap.
    Dikke knuffel en zet'm op!!
    Liefs Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hai wachters,wakers, slapers,..
    ik hoop zo dat voor jullie allemaal binnekort weer wat "routine"op het schema staat. "gewoon"leven, en slapen. zonder het wachten de onzekerheid, maar vooral met veel blijheid.

    tenslotte is "gewoon" o zo bijzonder.....

    BeantwoordenVerwijderen
  40. sorry hoor, ben ik nog even. maar als mijn woordverificatie "intrap"is, dan moet ik hier toch nog even roepen; kom op volgers! nog iets van 150 te gaan voordat we op de 1000 zitten, en dat zou wat zijn, als djuna als ze weer kan praten, sprakeloos zou zijn van dat aantal :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dit is toch heerlijk wakker worden, met deze goede berichten over verkwikkende slaapjes en voor Miss Piggy en haar naasten het einde van het wachten. Nu uitzien naar al dat lang verwachte, vol lucht, leven en vrolijkheid.
    Super!! Een geweldig goede dag gewenst, vol rust en stapjes vooruit,
    Carien

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat fijn om weer te lezen dat 't goed gaat, lekker slapen en uitrusten!
    De rest komt daarna! rust is zo belangrijk!

    Wachters en allemaal bedankt!
    Groetjes, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  43. lieve miss, familie en vrienden,

    het wachten en vechten is het over een poosje allemaal dubbel en dwars waard! dan kunnen (al!) je nagels weer in mooie kleurtjes gelakt worden (al wordt het denk ik roze), kan er eindelijk aan die roze things-to-do lijst gewerkt worden (veel succes daarmee alvast trouwens :D ) en nog veel meer natuurlijk.

    tot die tijd: volhouden! met zoveel mensen die aan jullie denken en met dit allemaal in het vooruitzicht wordt dat hopelijk ietsje makkelijker.

    liefs lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve lieve Hero,

    Dat ben je echt, een held, want je doet het zo goed en je vecht zo hard door. Of eigenlijk ben je een held met twee stukjes held in je (dat maakt je een dubbele held whaha).

    Vannacht droomde ik over je.

    Ik moest je helpen ontsnappen uit het ziekenhuis. Je was allang beter, maar de artsen wilde je niet laten gaan omdat ze zo gek op je waren. Dus hadden we afgesproken dat ik je naar buiten zou komen smokkelen. Het was hilarisch. Jij vermomd met een pruik en een “gebroken been” en mij kende ze toch niet, dus dat was een goed plan. Bij iedere bekende maakte je een praatje om de vermomming te testen, en ik kon mijn lach haast niet inhouden waardoor we bijna gesnapt werden. Toen we buiten waren zijn we gaan winkelen, je had immers alleen een pyjama aan. En omdat we geen geld bij ons hadden probeerde we liedjes te zingen voor de winkeldame in ruil voor kleding. Ze vond het niet zo leuk (wij wel) en we bleven net zo lang zingen tot ze zou lachen. Uiteindelijk vond je moeder ons door de rolstoelsporen in de sneeuw te volgen en heeft ze afgerekend.

    Misschien droom jij nu wel hetzelfde.

    Slaap maar lekker door, er wordt goed over je gewaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Slaap maar lekker en als je wakker wordt gaat er een nieuwe wereld voor je open.
    Een wereld met veel lucht. Je komt er wel.

    Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. slaap lieve meid. slaap je gezond zodat jij heel snel weer kunt leven als voorheen, zonder te snakken naar adem. ik ben zo blij dat je er doorheen gekomen bent. het is lang wachten geweest, maar het was het waard. jij bent voor een derde keer geboren. dit keer gaat het lukken.
    ik wens jou en je familie hele hele fijne feestdagen toe.
    slaap je gezond zodat ik weer heel snel kan lezen hoe jij door het leven gaat huppelen.

    alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Geweldig stukje! Kippenvel..
    Kop op! Je gaat 't super doen met nr 5&6!

    Luv ya, xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Lieve Djuna,

    Mooi stukje geschreven. Slaap maar lekker, dat is goed voor je.

    Liefs Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hee lieve meis,
    Ik zie nu pas de reactie (was aardig in dromenland na hele drukke nachtdienst). Ik kom morgen zeker even buurten! Ik bel vooraf wel naar de afdeling om te kijken waar je bent ;-)
    Heb zin om je te zien!
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Gewoon zo maar even een dikke knuffel! XJoyce

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoi Djuna. We hoorden dat je vandaag alweer een TOPPRESTATIE hebt geleverd :))).Daarna was het zeker wel weer lekker rusten hè? Beetje bij beetje .... stapje voor stapje ....maar met grote halen LUCHT!!!!
    Groetjes van Joke (ook voor de familie )

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lieve Djuna,

    Wat ben ik verschrikkelijk blij om te lezen dat het stapje voor stapje de goede kant op gaat!!
    In gedachten zijn we continu bij je!

    Groetjes,

    Ralf en Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Gelukkig allemaal goed nieuws!
    Dank je wel wachters om ons op de hoogte te
    houden....
    Slaap lekker Djuna, dan gaat het herstel (nog)
    sneller....
    heel veel liefs uit België en ik blijf reclame
    maken om volger te worden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen