woensdag 22 december 2010

Wonderlijke Woensdag

Ja, ja...... Kedjingggg!!!!Djuna is de rivier weer een keertje overgezwommen. En, ze lacht weer! Vandaag ging alles weer verder zoals begonnen...toen Dr Jr Tman de sneeuwstorm trotseerde om longen te halen in een ...Buitenland...vanaf toen verliep het ....gewoon-bijzonder goed..... niet dat het voor iedereen gemakkelijk is geweest, maar, zoals men hier zegt: de cijfers waren goed. Djuna praat in halve woorden en vooral met haar ogen en lippen. De canule gaat er morgenvroeg uit en dan zullen we haar stem weer horen. De hulpstukken worden weer gedemonteerd....De Djuna zelf komt tervoorschijn. Nu nog geen tijd om een meisje op de foto te zetten... ook de nagels zijn nog lakvrij. Djuna werkt mee aan deze blog, zoveel ze kan. Dank natuurlijk en Jiepiieee aan iedereen die meegeleefd en gereageerd heeft. Komende dagen zullen de teksten voorgelezen worden of gewoon zelf gelezen. Al is er weinig tijd in een IC om zoiets te doen....en soms vallen we gewoon in slaaa...

56 opmerkingen:

  1. Welkom terug Djuna en lekker aansterken met al je geliefden om je heen.
    Liefs,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De goede berichten blijven komen. En als daar door een slaapperiode dan misschien een keer even wat vertraging in zit is dat helemaal niet erg, die slaap zullen jullie vast nodig hebben en hebben jullie ook verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een supercoole berichten joh!! Wat ga jij als een speer zeg! Wat dacht je; ik heb wat in te halen?? Haha! You go girl!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat als een trein, nou ja...., laten we zeggen
    als een trein in Juni.
    Ik blijf voor je duimen.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed om dit te lezen.
    Neem jullie tijd, wij kijken regelmatig of er weer nieuws is. Maar we gaan uit van geen bericht is goed bericht. Je blijft steeds in onze gedachte. Zet hem op.Jullie allemaal.
    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed zeg!! Jullie zullen inderdaad wel moe zijn na deze heftige dagen! Wij wachten gewoon rustig op deze berichten :) Zoals hierboven al staat: Geen bericht is goed bericht!
    Ik denk aan jullie!
    Liefs, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Djuna Welkom terug in de wereld van; Nieuwe longen!
    Geweldig meid.. nu langzaam aansterken.

    Je kan het meid!
    Liefs Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hai lieve djuna,
    Wat een prachtige berichten!!!!! Geniet er van meisje van de lucht in jelongen, je dierbare , de kerstdagen, allllll de mailtjes.
    liefs, jantine

    en ...je vader kan er ook wat van hoor: blogs schrijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Djuna en familie,

    Geweldig nieuws elke keer!! Ik kijk wel 10 keer op een dag of er nieuwe berichten zijn en elke keer zijn het weer zulke mooie berichten.

    Sterkte aan jullie allemaal!!!

    Liefs,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve Djuna,

    Wat een mooie berichten die zo mooi geschreven worden door je familie/vrienden. Geweldig dat het zo goed gaat,dit zegt ook iets over jou als persoon lieve Djuna, Met zo'n mooi sterk karakter en wilskracht en vechtlust kan het ook bijna niet anders!.

    heel veel liefs, je bent top meis

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Slaaaa....

    Wahahaaa, zelfs dat is goed! Voor Djun dan! Ze kán weer slapen, jeeeej! Ach, wat waren de nachten afgelopen weken ellendig, lang en luchtloos.....Maar zou ze nu waarschijnlijk heel veel moeite doen om wakker te worden / blijven, haha! Go 5 en 6 en natuurlijk Djun en familie!

    Fijn te lezen dat alles goed gaat! (ladida haha!) ;-)

    Succes daar allemaal, zet hem op!

    XXXXJES

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je gaat als een trein, daar kan geen vrachtwagen tegenop! Doe zo voort!

    mamm-loic

    BeantwoordenVerwijderen
  13. GEWELDIG!!!!!!Ieder uur gekeken,of er al nieuws was.Ik zit vastgeroest achter de comp.Anne en Patrick,jullie nemen toch ook wel je rust.Groetjes en liefs buuf Joxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha die Djuna, welcome back to the land of the awake! Ongelofelijk hoe snel jij iedereen ' eruit geneest' . Wereldrecord beter worden!
    Keep up the good work deary dear!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk dat je er weer bent. En hopenlijk met heel veel lucht. Je krijgt een heel nieuw leven in 2011. Is je van harte gegund. Je bent en blijft een kanjer. Nu nog veel kracht en sterkte om de rest ook te doen.
    Ook voor de achterban

    Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fantastisch dat alles zo goed verloopt! Houden zo!
    Liefs van Tante Tuut

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Goh meis wat ga je snel, doe het op jou manier dan komt het goed. Heel veel sterkte vooral ook voor je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. SUPER GEWELDIG KANJER dat het zo goed gaat,
    Dikke knuffel voor jullie allemaal.

    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik lees pas sinds kort met je mee, maar nog voor ik blog las die ochtend, vernam ik al op twitter dat 5&6 er waren! En wat voor een longen zeg; deze zijn perfect! Heel veel sterkte met je herstel!

    Groetjes, Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan alleen maar zeggen, Djuna wat ga je goed ga zo door meid, en slaap maar lekker hoor is alleen maar goed voor je genezing op het moment die blog komt wel tijdddddddddddd zat straks.

    Liefs Janetta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. gelukkig!!! we hopen en bidden dat het goed blijft gaan. lieve groet, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig
    we leefde echt met jullie mee!
    We haden kaarsjes voor Djuna aan en keken om de paar minuten.

    Groetjes
    En succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit wordt jullie mooiste kerst ever! Ik blijf nog even verder duimen voor jullie, op naar een geweldig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig, en het klopt dat als je slaapt, je slapend beter wordt en misschien ook niet zoveel pijn hebt. Eerst natuurlijk nog de nodige pijnstillers. Veel sterkte en kracht gewenst! Groetjes Stans

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijk nieuws! Ik volg je blog nu een aantal maanden in stilte, maar met zeer veel interesse (broertje heeft de strijd met CF helaas verloren, ben zelf drager) en meid wat heb jij een wilskracht!

    Ondanks je humor en kracht zijn dit heftige dagen en daar wil ik je veel sterkte voor toewensen. Maar met al die liefde en support om je heen, gaat dat helemaal goed komen.

    Familie en vrienden: bikkels! En wat knap dat jullie op zo'n mooie manier het weblog bijhouden (gok onder strakke regie van die mevrouw met die heeeeeele mooie nieuwe schoenen ;-) ).

    Djuna, door jou inspirerende verhaal en de komst van nrs 5 en 6 kan mijn kerst niet meer stuk. En ik wens jou, je familie, je artsen en uiteraard ook de familie van de donor alle goeds voor de toekomst!

    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig !!!!!! en slapen is ook helen.

    Go go go Girl !

    Groet, Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Iedereen daar op de IC: veel sterkte, lekker slapen, en kalm aan dan breekt het lijntje niet.
    tot morgen
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hey Djuna, nu even IC-Girl,

    Goed te lezen dat je er weer bij bent! Morgen de volgende stap in de richting van de IC-deur. Voetje voor voetje, maar het gaat je lukken. En dan....rode schoenen. Op weg naar de vrijheid.

    Lief meisje, heel veel sterkte voor nu, laat de zuurstof nu maar tollen door je lijf, met slingers, gekleurde lampjes, gejuich en muziek. Zodat je je gauw wat beter voelt.

    En MrPapsie, MrsMamsie en MissSissies, nog even doorzetten, en dan ..... genieten van dochter en zus.

    Kuzzz,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super dat het zo goed gaat! En geweldig dat die nare canule er morgen eindelijk uit mag! Slapen jullie maar lekker en veel, die berichten lezen dat komt nog wel! Ik ben echt zoooooooo blij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Super, geweldig, ga zo door! :-)
    Heel veel sterkte, natuurlijk ook voor je ouders en familie.
    Heel veel liefs Claudia!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat fijn om te lezen dat het goed gaat.
    Haal eerst maar eens veel slaap in meissie, later lezen we weer veel mooie verhalen van jezelf.
    Slaap lekker meissie.
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweldig toch dat je overreden bent door zo'n tientonner, maar 5&6 je gewoon weer een rivier laten overzwemmen :-)

    Slaap ze Djuna en wachters, geniet ik hier ondertussen even van alweer een goed-nieuws-bericht. Tot de volgende update!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. met een grote glimlach zit ik de blog te lezen. Wat een heerlijk nieuws. Beterschap meid! Heel veel sterkte de aankomende dagen

    liefs
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk het gaat de goede kant op. Moet je opletten die heeft straks weer praatjes voor tien. Zou al dat duimen dan echt geholpen hebben ? Ik geloof er in .... Liefs en heel veel sterkte.....

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Nou ga die stapavond dan maar vast plannen he ;)
    Goed zo dame!
    Ben trots op je!!
    After the storm he?! Nu kun je het Miss al een beetje zien?

    Liefs Lielie
    Thanks lieve mensen om ons zo goed op de hoogte te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig dat het zo voorspoedig gaat allemaal Djuna!
    Ik hoop dat je snel weer helemaal bij bent en je blog weer kan lezen :)
    Al die lieve berichtjes speciaal voor jou!
    Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan en heel erg veel sterkte met revalideren.
    xxxxxxx Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  37. het aftellen is begonnen, het aftellen va de dagen die je nog op de IC zult zijn, lieve, lieve Djuna. Wat zijn er weer supergrote prestaties geleverd, door TP mannen, verpleegkundigen, je familie, and last but not least, jij zelf.
    de vlaggetjes zijn er al, je kamertje is er helemaal klaar voor, jij neemt nog even de tijd om te wennen aan de lucht en alles wat dat met zich meebrengt. Het vrachtwagengevoel zal langzamerhand naar de achtergrond verdwijnen..om plaats te maken voor real life!!!
    Lieve djuna, wat zijn we ongelooflijk blij voor jou!

    veel liefs, en voor jou en de trouwe wachtwakers hoop ik dat het een kalme- slaperige nacht gaat worden.Op naar een "dolle" donderdag..

    een omWarming,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Go girl Go girl... je kan het... Zo door blijven gaan. Ik denk aan je.

    Jij bent zo super sterk en dapper.. En jij hebt zoveel vechtlust niet normaal..

    Slaap maar lekker uit de berichten komen later wel..

    liefs miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Niet te geloven zo goed en zo snel als je dit allemaal doorstaat en de draad weet op te pakken!Jij slaapt goed vannacht, nou ik ook, ik hoef niet steeds te denken hoe gaat het nou met (die voor mij totaal onbekende) Djuna. Jij had Nederland meer in je greep dan sneeuw en ijs en kou!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Djuna,

    Maandag keek ik weer eens op je blog. Wat een timing! Wat een mooie dag. Van Cobie hoorde ik regelmatig over jou. Ik heb je nog op mijn netvlies van hoe jij als klein meisje op het strand van Belgie met mijn dochter Anne en Cobie. Ik hoop dat je weer zal kunnen dansen!

    Hartelijke groet Evelien van Straaten (hartegroet ook voor Patrick en Anne)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hey Djuna,

    Goed bezig daar,Djuna.Geniet maar nu van alle lucht die je binnen krijgt en probeer ook maar om te rusten daar ook al zal dat niet erg lukken op de ic,gewoon stapje voor stapje vooruit dan komt alles goed!

    X Scary Man

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat moet ik nog zeggen. Alles is al gezegd toch?
    Dit gaat het beste kerstfeest "ever" worden voor jullie.

    Doei ee

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Djuna je hebt er zo lang op gewacht
    Zo lang al:maar Transplantman heeft ze gebracht

    Netsel je maar 5 & 6 na een turbelente vlucht.
    En geef Djuna de broodnodige lucht.

    Djuna jij dapper mens
    Dit was je grootste wens

    Nummer 5 & 6 het grootste wonder
    Voortaan kan je geen dag meer zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lieve Miss Piggy, slaap maar lekker en eerst opknappen!
    Door jou vieren we allemaal feest! zo voelt 't voor mij zodra ik naar je blog kijk!!
    Voor alle wachters sterkte en bedankt voor 't mooiste nieuws van 2010!

    Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  45. @evelien: weten we nog. hartegroet terug. Nachtwacht

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Lieve Djuna,

    Wát een geweldig nieuws kreeg ik vandaag te horen van Mireille Otten......een 2e transplantatie.....een mooier kerstcadeau kun je toch niet bedenken?! Nu langzaam aan weer opkrabbelen.....respect meisje voor je vechtlust....pfff!!!
    Wát een positiviteit laat jij zien......chapeau!!
    Daarbij kreeg ik vandaag ook nog te zien (van Mireille) dat je in het blad Linda staat. Ik ga hem morgen meteen kopen om het te lezen.
    Vanavond hadden we kerstmarkt op "De Melodie" en daar hadden Linda, je zus Yumi en een vriendin een kraampje met de verkoop van kerstmutsen voor het goede doel KIKA!
    Het liep geweldig!
    Ja Djuna.....óók met je achterban heb je het erg getroffen.....ook voor hen neem ik m'n petje af!!
    Ik wens jullie allen dan ook heel veel kracht en positiviteit toe de komende tijd....toi toi!!
    Heel veel liefs van Yvonne v.d. Bosch

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat geweldig nieuws. Ben heel blij dat het zo goed gaat. Heel veel sterkte.
    Liefs, Marita.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Avond,

    Familie van Djuna,

    Ze is echt een kanjer. Morgen de tube er uit.
    Dan klept ze echt de oren van jullie hoofden.
    Vind het zo geweldig dat het zo goed gaat.

    Rust allemaal lekker uit.

    Groetjes van Ad uit Kralingen

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wonderwoman!! Je bent een held! Ter ere van je herstel vanmiddag alvast het Blije cdtje opgezet, denk dat kan nu wel...ff kalm nog op de IC en dan lekker terug naar je gezellige kamertje. Ik ga alvast op zoek naar een leuk welkom kaartje.

    Trustuuh

    BeantwoordenVerwijderen
  50. MissMorrie22-12-10 23:52

    Echt zo super dat alles gewoon goed gaat! 'Gewoon'....ik vind het eigenlijk heel bijzonder! En morgen de canule eruit, dat zal ook een opluchting zijn! Steeds een stapje voorwaarts, fantastisch! Die after-transplantlijst wordt straks werkelijkheid!!!! Jeeeey!
    Dikke kus,
    MissMorrie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. lieve,dappere djuna,

    wat doet dit me goed om te lezen dat het de goede kant opgaat.
    eigenlijk ken ik je helemaal niet,maar je bent zo belangrijk voor me geworden,heb zo met je meegeleefd de laatste maanden
    ik heb gebeden(en echt ben totaal niet gelovig hoor ;) )dat er please please please op tijd longen konden komen.
    en nu ZIJN ZE ER GEWOON!!!!!al hoewel gewoon..............
    lieve meid,je weet dat je een hele moeielijke tijd tegemoet gaat,maar jij kan echt ALLES aan!!
    dat heb je wel bewezen.

    hoop dat je een goeie nacht hebt

    xx natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik ben zo blij dat het tot op heden allemaal goed verloopt ! :)
    ik blijf duimen dat deze stijgende lijn zich voort zet!!

    Gr Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat ontzettend heerlijk dat jullie Djuna langzaam (eigenlijk heel snel!) weer tevoorschijn komt! Ze heeft het supergoed gedaan en ik duim mee dat ze snel weer op de been is, want daar was het allemaal voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Djuna

    Geweldig. Wat ben jij sterk.
    Een familietrekje?
    We volgen alles en zijn apetrots op je.

    groetjes
    Kees, Jacqueline, Annemarie, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Lieve Djuna en familie,

    Wat een wonder! En wat fijn dat het zo goed gaat, ik had natuurlijk niet anders verwacht - want Djuna je bent echt een kanjer - wat een doorzettingsvermogen en wilskracht heb jij! Hoop je snel weer je stralende gezicht te zien. Lekker uitrusten allemaal.

    Liefs Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen