donderdag 27 januari 2011

Dag zeggen- donderdag

Partir, c’est mourir un peu…

Afscheid nemen.
Afronden.
Afsluiten.

Dat ben ik aan het doen.
Alles achter me laten, maar toch meenemen.

De muren zijn al leeg,
De kaartjes netjes in mapjes opgeborgen en in tassen gestopt.
In de badkamer staat alleen nog mijn toilettas voor morgenochtend.
De astma-monitor om zelf je longfunctie te checken is immidels al naar huis gebracht.

Het gaat echt gebeuren.
Huis.


En hoewel ik niet kan wachten,
Doet afscheid nemen altijd ook een beetje pijn.

Het was niet mooi, waarvoor ik hier kwam,
Maar wat erdoor is gebeurd, is wel heel mooi.
En ik koester de mensen die mijn leven zonnig hebben gemaakt hier.
Zij maakten mijn dag beter.
Zij maakten het allemaal dragelijk.


Dat zal ik nooit vergeten.
Altijd met me meenemen.


Ik kan niet wachten om naar huis te gaan.
Maar ik neem de Zonnige Zusters en de Club, aan mijn hart gehaakt, met me mee.



Wooohaaaaa DE overhandiging van jullie duur bij elkaar gespaarde Volgers- centjes aan de NCFS!
Voor The Whole Story, klik hier!
En ik 'travel light', voortaan!
Weg infuuspaal, hallo draagbaar-easypump-infuusje in handtasje!!!
YEAH!!!

HUISHUISHUISHUIS!!!!



56 opmerkingen:

  1. Hee Djuna, Toch best wel spannend, hè? Ik kan me voorstellen dat het een beetje dubbel is, maar de vreugde om het naar huis gaan zal toch wel overheersen.
    Ach en dan stuur je toch af en toe nog een kaartje naar al die lieverds daar.
    Ik hoop dat je vannacht een beetje kunt slapen van de opwinding. en morgen:

    WEL THUIS

    Liefs Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En daar dans je weg met je rooie schoentjes:D Op naar huis! Veel plezier en succes!!

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oops hele reactie verdwenen ,doe ik het nu kort.Geniet meiss ,geniet van alles wat het leven te bieden heeft ,je hebt het verdiend!!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naar huis??? Geweldig!!!! Alle herinneringen mogen mee, ik wens je een heerlijk 'luchtig' leven verder :))
    groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Djuna!!!


    Yeaaaahhh het gaat eindelijk gebeuren naar huis!
    Nog 1 nachtje slapen, nog 1 keer een ontbijtje eten in het ziekenhuis!
    Morgen avond lekker met de rest van je gezin aan een tafel eten! HEERLIJK!
    Geniet ervan meid!!

    Slaaplekker voor straks!
    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel is, maar home sweet home.....!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mens, wat heb ik met jou meegeleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Djunaaa,

    Hier zijn geen woorden voor. Fantastisch.
    En voor het hele team dat je daar geholpen en gesteund heeft: onbeschrijfelijk veel dank.

    Liefs
    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Djuna,
    Wat zal jij blij zijn. En ik ben blij voor jou. Wel thuis! Bedankt voor je optimistische blogberichtjes. Je bent een inspiratie voor velen.
    Liefs, Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hei Djun,

    Partir c'est mourir un peu, mais rester, ce n'est pas vivre du tout.

    Nou zal partir bij jou wel geen mourir zijn, eerder omgekeerd lijkt me, maar je hebt er wel een half jaar heel veel meegemaakt. Wonderlijk op zo'n kleine kamer.
    Ik zie het voor me, morgen, rode schoenen, big smile, gezicht op thuis, maanden inhalen, en shoppen. Meid nog 1 nachtje in een kale kamer, vreemd en blij. Met alvast een knipoog naar, en morgen een stevige welkoms-handdruk van, die hele Mooie BuitenWereld. De zon zal schijnen (net 't nieuws gezien), de wereld zal lachen, er is veel, heel veel te beleven.

    Kuzzz, en zo het wil lukken, welterusten,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hey lieverd,

    Zo dubbel he....
    je wilt naar huis, maar geen afscheid nemen...

    Het wordt een tot ziens in goede tijden....en zie maar eens van al die stalkers af te komen haha,
    Hopelijk zie ik je strax gewoon weer even op de poli en gooi je af en toe een update op je blog?
    Anders gaan er toch mensen met afkickverschijnselen opgenomen moeten worden...

    Laatste nachtje meid, hopelijk kun je toch een beetje slapen..

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt je meer dan prachtig door die storm heen gedanst! Geniet met volle teugen!

    Liefs, Stéphanie Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prima timing: het geld is op weg naar zijn bestemming en jij naar de jouwe: thuis. Maak er morgen een fantastische (hopelijk niet te vermoeiende) dag van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. YEAH whooo whiieee jahoeeeee .... naar huis!!! Je bent een kanjer en je bent de afgelopen periode ZO dapper geweest. Daar mag je trots op zijn. Wel thuis lieve Djuna

    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. met gemengde gevoelens naar huis gaan, een lach en een traan, van blijdschap en weemoed, maar morgen is het FEEST! lieve groet, riet:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Lieve Djuna !!!

    Afscheid........
    Ja,zelfs al lig je in het ziekenhuis en is het niet leuk dan nog rak je gehecht aan het verplegend personeel,toch fijn is dat en ook een goed teken,ze zijn lief vor je geweest.
    Nou meid ik hoop je weer via je blog te ontmoeten maar dan thuis hé !!!
    Slaap lekker je laatste nachtje in het ziekenhuis.
    Tot blogs lieve Djuna !!!!!!!

    xxxx
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben blij dat ik dit avontuur met je heb mee mogen beleven, maar nu is het tijd om het rustig aan te gaan doen. Geen gekke dingen meer, nood broncho's en spoed dingessen! Van je surrogaat familie naar je echte familie, het zal een prachtige overgang zijn.

    succes in de echte en soms o zo mooie wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik snap het lieverd, maar je zult zien....het gaat over in volledige blijheid... wens je voor vanavond heel veel sterkte en alvast een super THUISKOMST!

    Veel liefs, tot morgen, ik ben kort omdat ik even tussen de bedrijven van een Open Dag door mail....

    knuffel,

    ria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Meis, wat dubbel inderdaad. Afscheid nemen waar je je leven terug hebt gekregen en nu naar huis om verder te gaan met je leven. En vooral: waar je weer onwijs (dat deed je voor zover je longen dat toen konden) gaat genieten van het leven! Veel succes met het afscheid nemen morgen, maar geniet GENIET vooral! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. LIeve Miss Piggy,, voor het laatst een reactie aan jou in het zkh. Nog een paar uurtjes, lekker slapen en dan gaat het gebeuren. De wijde wereld in, lekker naar huis.

    Heel veel plezier en alle goeds, dikke knuffel, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fantastisch om naar huis te gaan en ja die achterblijvers vergeet je niet, die draag je altijd met je mee. Lekker slapen dan is het snel morgen en kan je lekker naar huis. Wat een vreugde moet dat geven bij jou en je familie. Ik heb van je genoten met een lach en een traan af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Home is where the heart is darling...ik wens je alle geluk....wel blijven bloggen hoor......toedels...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Miss Piggy,

    Wat een tijd hebben wij als volgers doorgebracht voor onze schermen. Een traantje, een lach, wachten, donorlongen en het opkrabbelen. Nu naar huis. Voor jou is het een afscheid van het veilige ziekenhuis en haar mensen, voor mij een afscheid van een dappere meid.
    Geniet en leef weer Djuna

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Op naar huis en geniet ervan meid!

    Liefs Saskiaxxx!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hee lieve Djun!
    Het gaat toch echt bijna gebeuren! Zo onwerkelijk na de afgelopen maanden maar we hebben er altijd vertrouwen in gehad dat het goed zou aflopen!!!
    Ik wens je een goede nacht en ga lekker genieten thuis!!
    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ben ik blij voor je, miss piggy!! Ik wens je een hele goede en lange tijd thuis toe!! Maar vind t ook leuk dat je wel blijft bloggen
    !
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je laatste nachtje Djuna , ik kan er goed inkomen dat het een dubbel gevoel geeft na al die maanden, al die mensen die er steeds waren voor jou ga je nu even niet meer zien. Veel succes met het afscheid nemen.
    Veel liefs,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Morgen is het dus zover! Geweldig, een hele fijne dag en wat je verder allemaal onderneemt.. nou dat hoop ik tzt hier te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. In een tasje een infuus, geweldig ,dat is handig!!!Zo kan je echt dansend naar huis.
    Wat heb jij een tijd mee gemaakt en ja , afscheid nemen van deze o , zo spannende periode en van deze hele lieve mensen, die voor je gezorgd hebben.
    Het hele team van het ziekenhuis mag zo trots zijn dat dit is gelukt, dit is een wonder .
    Dank jullie wel daarvoor.
    En jij djuna gaat de wereld in met al deze ervaringen zoals jij het zegt:"aan mijn hart gehaakt", een rijkdom.
    Slaap goed en veel plezier morgen.
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Djuna, eindelijk naar huis!!!!!!!!!
    Geweldig!!!!!!!
    We zijn allemaal zo blij voor je.
    Dank je wel voor al je verhalen, ze maakten ons blij, ze maakten ons heel verdrietig, maar jij Djuna jij gaf ons de kracht er ook in te blijven geloven.
    Jij bent een wonder op deze aarde, waar we allemaal een voorbeeld aan kunnen nemen en kracht uit kunnen putten.
    Voor nu welterusten en voor morgen
    WELKOM THUIS!!!!! geniet van je nieuwe leven vol met lucht.
    Liefs Cobi.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jej!! Heeel veel plezier morgen, succes met afscheid nemen en geniet van het thuis zijn. Maar dat gaat wel lukken, dat weet ik zeker :).

    Xx, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Miss Person27-01-11 23:04

    Moppie!
    Nog maar 1 enkel nachtje... Lijkt me een erg gek gevoel, nu écht de deur daar achter je dicht trekken. Geef ze daar morgen allemaal maar een dikke knuffel en dan met een flinke lach de uitgang opzoeken. Heb je al een shoplijstje gemaakt?
    Slaap lekker voor zo!
    xXx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Djuna,

    Wij wensen je een goede en fijne THUIS(TOE)KOMST!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Liefs,
    Vera&fam.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dit is D day
    D voor DROOM
    D voor DJUNA
    D voor Donor
    D voor Dank
    Dank voor één ieder
    Dank voor iedereen
    Dit is ongelooflijk
    LOVE YOU

    BeantwoordenVerwijderen
  35. lieverdje!!
    morgen is de grote dag Het ontslag!
    Wat klinkt dat toch heerlijk!
    Wat zijn wij allen echt super blij en drinken we morgen een lekkere borrel op jouw geweldige prestatie!!
    Geniet ervan en haat er alles uit wat erin zit!!

    dikke kus je lotx sis

    BeantwoordenVerwijderen
  36. MisPiggy Djuna KANJER,
    Naar HUIS de wijde wereld in ,op je rode schoenen in je rode auto.
    Ik hier met rode ogen , door een traantje van geluk.
    Wat was het soms spannend of je het vol zou houden, dat lange benauwde wachten op 5 & 6.
    Maar ook veel vreugde volle momenten heb je met ons gedeeld.
    Ik wens je heel veel geluk ,liefde maar vooral heel heel veel lucht.
    Vader moeder en zusjes geniet van jullie dappere MissPiggy ,
    Lieve Djuna wij nemen afscheid met een lach en een traan, maar 5&6 zullen voor altijd in mijn geheugen blijven staan.
    Liefs Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nog maar even en dan lekker thuis!
    Dat dubbele gevoel kan ik me goed voorstellen!
    afscheid nemen is lastig, vooral als ze zo lief voor je zijn maar ze blijven voor altijd in je hart!
    Maar voor nu wacht de toekomst op jou.

    Liefs, Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  38. heej, pssst, miss piggy.., slaap je al...?? mijn open dag is nu gesloten, ook ik ga zo m'n oogjes sluiten en m'n hoofd. Maar voordat ik dat ga doen nog even met, naar jou kletsen... zachtjes zal ik fluisteren, om niemand wakker te maken...
    straks eervol ontslag, wat een dankbare dag Djun, zoals anonymus schreef, een echte Dank Dag, D Day anders, mooi, met ook dikke tranen, dikke lach, domme humor en donders veel zin om real life zo langzamerhand weer te gaan herontdekken.
    real life is wel koud, rode laarzen dan maar, en heben ze het infuustasje ook in rood, voor the lady in red?
    En zijn er in Etten Leur al voorzorgmaatregelen getroffen, bijvoorbeeld een extra postbezorger, aangepaste brievenbus, sterke internetverbinding voor al die verslaafde volgers, die toch ook straks uiterst benieuwd zijn naar het wel en wee van het varkentje in Brabant.
    Lieve Djun, het zal zijn met een, misschien wel, driedubbel gevoel, maar blijdschap en dankbaarheid zijn de hoofdrolspelers!
    Meis, nog een paar uurtjes en dan gaat HET gebeuren, daar waar je zo naar uit hebt gezien en velen, waaronder ik, met jou.
    Geniet met volle teugen, dat kan nu.., van deze komende dag en vele dagen daarna.

    Een hele zachte nachtzoen... lekker slapen, verder slapen en morgen weer wat gezonder-sterker op!
    sstttt, de nachtzuster...

    XXXX Ria
    en voor straks ook veel liefs aan de niet geheel onbelangrijke REST van de familie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Djuna, voor zo meteen

    EEN HEERLIJKE THUISKOMST!!!!!!!!!!!!!!!

    Groetjes van Joke en Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt, je laatste nachtje in het ziekenhuis.
    Het zal vast nog een beetje tegenvallen, je conditie is natuurlijk niet "je-van-het"...
    Maar dat komt wel weer. Vooralsnog kan je genieten van alle kleine dingen om je heen, zoals de narcissen die al weer met hun kopje boven het gras uit komen, dat soort dingen.
    Meid, wat heb ik met je meegeleefd! Amper te bevatten dat je na, relatief zo'n korte tijd, nu alweer naar huis kan!
    Ik blijf je volgen hoor!
    Trouwens: al eens gedacht om je memoires in boekvorm uit te brengen??

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hei Djun,

    Zal gek zijn definitief gedag te 'moeten' zeggen. Vreemd ze de rug te keren. Je deed het zelf, maar zij hebben je hartstikke geholpen en gesteund in heftige momenten en mooie momenten met je gedeeld. Nu op naar je derde leven. Naar je derde kans in de Wonderbaarlijk Mooie Zonnige (even Koude) BuitenWereld.

    Een hele fijne THUISKOMST, voor jou en je hele familie!! YEZZZ.

    Kuzzz, Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Het is je gelukt! Een dikke proficiat voor jou, je familie, al het verplegend personeels en dokters en nog vele ontelbare mensen die met jou hebben meegeleefd!!
    Dikke knuf van Tante Tuut

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Djuna,

    De grote dag is aangebroken!! Naar huis!!!
    Zo lang in het ziekenhuis gelegen.... eerst heel slecht, bah wat was dat spannend en vooral slopend voor jou en je familie..... toen kwamen ze... nr. 5 en 6...... JUST IN TIME..... je hebt je kranig door de operatie geslagen en het revalideren ging "bijna" van een leien dakje...... nu ben je zover dat je zonder ziekenhuis kan...... Wat kan er veel veranderen in vijf weken. Ongelofelijk geweldig en het is je zo gegund!!!
    Je hebt het allemaal zo supergoed gedaan en ook mooi verwoord op je talloze blogberichten..... respect respect!!!
    Geniet van je thuiskomst en het samen zijn met je familie en vrienden. Geniet van alles wat je nieuwe longen je geven.
    Maak er wat moois van..... je bent een prachtmens, dus het gaat je helemaal lukken!
    En laat ons nog heel lang genieten van jouw berichten. Jij verlaat het ziekenhuis.... maar je bloggers verlaten jou niet hoor!!

    GO DJUNA!!!!

    Groet Ingeborg
    Groeten Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Het is nu vrijdagmorgen 9.20 uur.
    Heb je wel geslapen vannacht.
    En nu zit je waarschijnlijk al ongeduldug te trappelen op de rand van je bed.
    IK WIL NAAR HUIS!!!

    Lieve Djuna, ik wens je een heerlijke thuiskomst.
    En vooral een heerlijk leven met je nieuwe longen.
    Hopelijk komen al je dromen en wensen uit. Dan ga je maar weer nieuwe bedenken.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Alvast welkom thuis en geniet er van.
    Zal wel de nodige emotie losmaken. Het is goed zo kanjer. Ga verder met leven. Je hebt het verdiend.
    Ik blijf je volgen hoor.
    Maar begin rustig.
    Veel geluk
    Liefs jet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik ben zo blij voor je!!!!! Blijf maar lekker bloggen thuis, daar hebben we allemaal zo naar uitgekeken, wat jij uitspookt buiten die ziekenhuismuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik wil je een fijne thuiskomst wensen en dat je eindelijk met je nieuwe leven kan beginnen. Het zal een emotioneel vertrek uit het ziekenhuis zijn, maar zeker ook een emotionele thuiskomst. Maar dt hoort er zeker bij.

    Geniet van je nieuwe leven met nieuwe longen!

    Welkom thuis.

    Groetjes Stans en de meiden

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Superrrrrrrrrrrrrrr goed nieuws!! Je bent nu misschien al lekker thuis, maar ik als verpleegkundige ben benieuwd watvoor infuus je nu nog bij je draagt in dat prachtige tasje!?!

    Groetjes, Tooske

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Spannend hoor, zo ineens naar huis!
    Maar al het moois neem je mee, in een mapje of in je toilettas ;) Vind het super voor u lief!
    Genieten maar! Tot na het weekend?

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Lieve Djuna,

    Wat fantatsisch, je gaat gewoon naar HUIS!!!!
    Het is je gelukt, je hebt 'gehaald' waar je voor kwam. Echt geweldig vind ik het! En ZO knap.
    Wel kan ik me voorstellen dat het afscheid nemen van al die lieve mensen dubbel is. Van de omgeving die je zo vertrouwd is geworden. Waar je lag in de hoop, maar niet de wetenschap dat je daar ooit uit zou komen. En nu is daar de uitgang. Je nieuwe leven, je eigen huis. Na al die tijd zul je vast even moeten acclimatiseren, maar hoe snel ben je weer gewend aan het kunnen rennen, dansen, genieten, ademen, LEVEN!!
    Het is je ZO gegund.
    Geniet, en doe het rustig aan. Je hebt de tijd. (hoe gaaf klinkt dat!!!)

    Heel Veel Liefs en bedankt voor al je mooie blogs toen je in ziekenhuisland woonde.

    Marcia

    BeantwoordenVerwijderen
  51. ja das raar, om een plek achter te laten die je zo vertrouwd en veilig is,
    waar je inging als jezelf maar toch zo heel anders,
    en waar je uitgaat als jezelf, maar toch zo heel anders.
    dat wordt wennen,
    en missen,
    en weer vertrouwd raken, en zelfvertrouwen krijgen, en weer leren hoe het is om "gewoon"te leven.
    gelukkig heb je nog even je "handtas"die het nog net even anders dan anders maakt.
    als je die ook kwijt bent kan je los!
    veel geluk voor jou,
    leoniek

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Geniet ervan!!! :D

    Knuffel Laura en Marjolein

    PS: Heeft de transplantverpleger nog de groetjes gedaan?????????

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Stiekem pink ik een traantje weg voor jou. Zó blij voor je! Straks op die rode schoentjes het Sprookjesbos door, LOPEND, DANSEND!!!!
    Mooie dag om thuis te komen en ja, lang leve de draagbare infuuspomp. Ik loop sinds 1993 jaarlijks wel een keer met dat ding en oooo, wat een uitvinding! Lekker door met studie, werk, je ding wat dan ook, maar THUIS!!
    Geniet van thuis, van alle herwonnen mogelijkheden en van alle ogenschijnlijk onbenulligheden die je weer gaat doen, gewoon, (om met jou te spreken) omdat het KAN!!

    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Goh, ik zit hier gewoon met een brok in m'n keel achter m'n laptoppie. Wat heerlijk, maar ook wat vreemd misschien. Ik kan hier maar eigenlijk één ding over zeggen...GENIET!!!

    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen