donderdag 13 januari 2011

Dear maag- donderdag

Lieve maag,

Eerlijk?
Ik geef het toe. Ik heb je in het verleden verwaarloosd.
Jij hebt altijd erg je best gedaan, nooit een kick gegeven, altijd gedaan wat je moest.
En toch, heet deze blog niet ‘van alle magen die ik ooit had, ben jij de beste’.
Terwijl dat natuurlijk wel zo is.


Jij bent de beste maag die ik ik ooit had.
De enige, ja, maar ook absoluut de beste!


Jij dealde met die vieze troep medicijnen,
Lustte alles wat ik ook lekker vond,
Ja maag, als ik erop terug kijk, ben jij, samen met ons hart, het enige orgaan op wie ik echt heb kunnen rekenen mijn hele leven.


Dus ik snap heel erg goed dat je nu even van je laat horen.
Dat heb je heel goed gedaan.
Als ik na deze tijd weer wat kan eten, zal ik nooit vergeten wat dat wil zeggen.
Kunnen eten.


Ik ben natuurlijk een CF die alles in haar holle kies stopt en nu zit ik ook lekker dik in de P.rednison, dus je kan je misschien voorstellen dat dat niet helemaal samengaat met jouw winterslaap…


Misschien wil je overwegen om weer in mijn team te komen?
Dan gaan we samen dik worden en verkopen we de Koe!


Vriendelijke groet,
Je liefhebbende huisgenoot,

MissPiggy



Found that stomach in my cheek...

Verder nog even een update over mijn medische situatie, voor zij die daarin zijn geïnteresseerd hahaha, ik weet nooit of dat nou boeiend is om te schrijven.
Maar ja, boeiend is ook een groot streven voor een blog hè…

Dus komt ie:
Het gaat TOP!

- CRP, dat zijn de ontstekingswaarden in het bloed:
SUPER laag, 3. Is heel goed dus!
- Albumine, dat is je voedingstoestand, de eiwitten in je bloed:
Bijna weer normaal (dankzij de Koe!!! Daardoor ben ik al van 48.8kg naar 42.1 gegaan, het vocht is dus bijna weg!).
- Saturatie met lopen: 98% WAAAAAAAAAAAA!

Ennnnn maandag MAG ik voor het eerst longfunctie blazennnnn!
Nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen hahahaha!



Oh en haha, die foto van de etenslijst, ik weet niet of je het kan zien, maar dat is de nieuwe service hier, ze brengen snacks of een krantje van het winkeltje naar je kamer!
Naja, ‘nieuw’ ook niet echt, blijkt dat –ie al maanden bestaat!
Hahahaha komen ze nou mee, als ik net weg ga.

Maareuh, als ik moet kiezen weet ik weel waar ik voor ga hoor…
De Uitgang!

Love ya all! Fijn dagje voor iedereen!

Als je zin hebt, klik even hier, het is morgen, wie weet ben je in de buurt!

28 opmerkingen:

  1. Uuuhhmm, is behalve je maag je maag je slaapritme ook een tikkie van slag? Wat ben je vroeg!!
    Maar wel super allemaal hoor, op naar de uitgang! ;-)

    jij ook een fijn dagje (met rondje('s) lopen op echte schoenen!) haha!

    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne dag Djuna! Wat ben je al vroeg wakker inderdaad....
    Ben benieuwd naar je longfunctie :)
    Toedeloe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...Als ik net wegga???!!!!!!
    heb ik iets gemist?
    hebben we een datum?

    en gossie dat gewicht,...schrik ervan. hoe lang ben jij dan? ik hoop toch niet langer dan iets van 1.50???

    afijn; ik kan me helemaal vinden in die maag. Gewoon op dit blogje nog niet genoemd, terwijl hij met bergen kunst-kleur-smaak-en geurstof is geconfronteerd in de vorm van roze biggetjes, capsules,pillen en de hele mikmak simpelweg naar binnen gegooid kreeg,..
    tja.
    daar ben je klaar mee op een dag.
    ik zou zeggen dat je met deze blog een mooi begin maakt.

    nu nog een warm kruikje en zacht muziekje?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Djuna,
    Ben je er al? Wat gaat het goed, hè. Wat moet je je toch een rijk mens voelen. Je hebt het al steeds meer over Thuis. Is er al iets over bekend of hou je dat nog lekker geheim?
    Nou, meid, ga maar lekker wandelen vandaag, maar blijf nog maar heeeel even binnen. Het is buiten zo nat, hoewel ik me kan voorstellen dat de regen op je hoofd ook een heerlijke ervaring moet zijn als je zolang niet buiten bent geweest.
    Liefs Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Morning!!!
    Leonieke en Alma: haaaa nog geen ontslagdatum bekend hoor, als dat er is zijn jullie de eerste die het lezen hahaha!
    Maar ik denk dat februari thuis, absoluut haalbaar is, afhankelijk van of ik nog voeding via t infuus nodig heb.
    JIPPIE!
    Haahaha maar ik wil het ook niet jinxen want je weet nooit wat er nog tussendoor gebeurd...
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. goedemorgen Djuna

    wat heerlijk nieuws allemaal, tja behalve dat je maag nog niet mee werkt. Hopelijk wordt 'ie' snel wakker ;-)
    Wat zou dat heerlijk zijn als je in febr naar huis mag. Een moooi doel om voor ogen te houden.
    Geniet van de dag Djuna

    lieve groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat ben je lief voor je maag, ik hoop dat ie zich snel weer bij je team aansluit!
    mag je zelf ook naar de tentoonstelling?
    lieve groet en ga zo door, zodat de koe snel verkocht kan wordn en jij naar huis!
    lieve groet, riet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahh cool! Ik ben morgen in Utrecht, dus dat lijkt me de perfecte gelegenheid...
    Je bent trouwens wel lekker 1 geworden met je CF he...>"Ik ben natuurlijk een CF.." Haha!! Lekker geintegreerd, al snap ik natuurlijk ook wel dat er -er achter hoort!
    Hoop dat je maag snel weer gaat werken! Dan besef je ineens heel erg waar ie goed voor is he?
    Je doet het echt super verder trouwens, Wow!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je maag dit leest dan kán ie haast niet anders dan op je lieve 'smeekbede' ingaan en gewoon weer meewerken. Schrik trouwens ook wel van je gewicht: snel aan de gang hoor MissMaag!

    Enne: de uitgang is het enige doel waar we natuurlijk voor gaan! Oja, en lucht blijven hebben, niet te vergeten. Jammer dat ik momenteel niet zelfstandig kan reizen: had graag de fototentoonstelling gezien.
    Ow: enne: jij februari het ziekenhuis uit: ikke in, dan lossen we elkaar mooi af whahaha. Fijne donderdag meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meid, wat heb ik een groot respect voor jou!!!
    De zonnige manier waarop je alles benaderd en aanvaard.
    Heb op Kyara haar log gekeken, wat doe jij je stinkende best om haar uit dat dal te trekken.

    En weer spatten de tranen uit mijn kop, dat jij zo goed de woorden kan vinden, jij doet het SUPER miss Piggy!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Djuna die maag komt ook wel.
    Rustig aan. Hij word wel wakker.
    Denk maar aan lekkere dingen en probeer ze ook.
    maar komt goed meid.
    De uitgang komt in zicht.
    Fijne dag nog...

    Groetjes jet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goeiemorgen!
    Wow wat een goede medische gegevens! Ben k best in geïnteresseerd hoor, zeker als ze zo goed klinken als nu bij jou! Ben ook super benieuwd naar je eerste LF!! En je ontslagdatum natuurlijk!!!!
    k Ben trots op je! En dat je weer zo heerlijk op je schoentjes door de gangen huppelt! De uitgang lijkt wel ver,maar uiteindelijk, valt dat ooit wel mee :-)! Vooral op de momenten dat je 'slechts op bezoek' bent op SV, dan is t opeens lang zo ver niet als dat het lijkt als je er ligt. Komt helemaal goed!
    Fijne dag verder en hopelijk ook gauw zonder KOE!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hmmmm rot maag!
    DOE HET DOE HET DOE HET!!!
    zo...

    fijne dag vandaag.. misschien een heel rondje over de gang?

    liefs Lielie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Djuna,

    wat fijn dat het nu beter gaat, jammer van je maag maar als die zich bewust is van deze blog zal hij gelijk z'n best doen om het jou naar je zin te maken. :P
    Begin februari wilde we, Petra, Annemieke en ik, nog langskomen hopelijk dan in je eigen huisje en kunnen we weer pizza eten :D

    sterkte met de (hopelijk) laatste periode in R'dam.

    xxx Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jij met je longen hebt heb ik juist met mijn maag. Mijn maag en ik kunnen niet door één deur of in één lijf zeg maar. Ik sta op de wachtlijst voor een maagoperatie, zojuist belde mijn chirurg me op om te zeggen dat hij eerst nog een manometrie willen hebben. Jakkes weer zo'n slang in mijn neus. Maar goed jij zit natuurlijk niet te wachten op alle kwaaltjes van je bloglezers haha.
    Ik hoop dat jij en je maag weer snel op één lijn zitten en goed om te horen dat de resultaten van je onderzoeken heel positief zijn.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Als ik jouw maag was, zou ik me rekken en strekken en het weer gaan doen , heerlijk , het begrip van jou met de uitnodiging!
    En over medische gegevens,vind ik leuk om te lezen ,hoor,INclusief rondes en oplopende rondetijden, die zijn te verwachten met zo,n geweldige saturatie.
    Voor jouw rode schoenen raad ik het nummer dancing shoes aan van artic monkeys.
    En ik ben blij, blij dat het zo goed gaat.

    En voor later, ik heb nu 1 keer sushi's zelfgemaakt, het is zo leuk, dus maag als je het weer gaat doen ,kunnen we erin stoppen wat jij mag en kan eten.
    Liefs cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heeeee Djuna,
    wat jammer dat je maag het nog niet wil doen. je kunt die koe natuurlijk niet mee naar huis nemen.
    veel sterkte weer!!!

    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je maag is even lekker eigenwijs, maar hopelijk wordt ie snel weer WIJS na het lezen van je mooie brief.
    Wauw, saturatie 98%!!!!!!
    Liefsss
    Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. "Alle revoluties komen voort uit de maag."
    Napoleon.
    Jij hebt de revolutie al achter de rug, nu moet de maag nog even volgen.
    Je gaat super!!!!!
    Liefs Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey die Djuna,

    Een Buitenbericht,

    Gister én vandaag,
    Heeft Buiten besloten
    dat het rust nodig had.
    Veel, heel veel rust.
    En stuurt mensen,
    zeer gedecideerd,
    naar boek en thee.
    Dieren daarentegen,
    eekhoorntjes, vogels, mollen,
    alle niet-chemieprutsers,
    bestand tegen een drup of twee
    mogen genieten
    van alle Buiten-moois.

    Meis, ik hoop dat je maag zich gestaag herstelt, zodat die koe weg kan. En je echt helemaal Vrij bent, en dat Buiten je snel kan begroeten.

    Kuzzz,
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gisteren nog door Hoog Catharijne gelopen, gelukkig heb ik de expositie niet gezien, anders was ik vast stomverbaasd geweest en ook zo dom om jou daarna te vragen of je ervan wist;) jaaaa natuurlijk!!
    Lieve groetjes en een aai over je maag.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. lieve maag(je) van djuna

    Kiloos biggetjes heb jij al verwerkt,
    Medicijnen waar zelfs een paard nog ziek van zou kunnen zijn....
    Liters koe in allerlei varianten, met vezels zonder vezels ,vies en minder vies!

    Echt waar lieve maag, onze djuun krijgt straks echt alleen maar lekkere dingen meer te eten ,ik zou beginnen meewerken als ik jou was want je weet niet wat je mist....

    (hopelijk helpt deze brief je maag weer een beetje op gang)

    dikke x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi MissPiggy,

    Rustig, rustig meisje. Je TransplantMan heeft het vast wel verteld. Duurt gewoon ff, de vrachtwagen heeft ook op jou maag gestaan. Hoop niet voor je dat liters en liters preprap (of zoiets) naar binnen moet gieten. Maar de trek, en daarna de honger komen wel. Duurt alleen even, maand of 4 bij mij. En daarna vliegen de kilotjes eraan.

    Krijgen we morgen te lezen dat de bewaking je heeft betrapt met je vingers in koekjestrommel van een zusterpost.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. zegguh djuna, die voeding daar laat je je niet door weerhouden hoor. weet de thuiszorg heeeel goed raad mee!

    ach, t heeft gewoon tijd nodig. En die heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hey lieve Miss Piggy,

    Wat is er loos met de maag, heeft ze psychosomatische klachten, is ze jaloers, duldt ze geen medewerkers die het blijkbaar makkelijker doen dan zij?? Is de koe die het stilletjes, maar heel sterk even van haar overneemt, het probleem. Gaat ze daarom achteover hangen?? of idd toch nog erreg aan het bijkomen van alles wat zij tot nu toe heeft moeten verwerken, en da's niet niks lees ik net. Misschien gewoon nog even in de wachtstand en neemt ze de tijd om er straks weer heel sterk uit te komen om haar taak weer ten volle te kunnen uitoefenen. Nog even in de luwte om straks met de wind in de zeilen aan de slag te gaan. En dan niet meer de wind in de zeilen maar..
    Lieve Djun, wat doe je het goed, wat ben je goed, onvoorstelbaar hoe je er al weer bij ligt, zit, staat en loopt. Wat zie je er weer goed uit, sprankelen je ogen en wat zie ik een krachtige uitstraling.
    Lieve meid, voor vannacht een heerlijke slaap gewenst en morgen weer een stukje sterker weer op!

    liefs,

    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jou maag komt ook wel in orde en dan zit je weer een stapje verder.
    Slaap wel Djuna - droom zacht :)
    Liefs - Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi geschreven. Ga morgen het filmpje nog even kijken. Het gaat goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hey Djuna,

    Geweldig om al het goede nieuws te lezen! En hoe schattig zijn je schoenen!
    Maareh, gaat je eerste maag het nog wel een beetje volhouden, want ik weet niet hoe ernstig ik je ode aan je maag moet voorstellen? Ik kan me voorstellen dat de maag een beetje tot rust moet komen, hij heeft ook hard gewerkt..
    Ga zo door en dan komen we je snel @your place in Etten-Leur opzoeken!

    Tot snel!

    Liefs Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen